Koper pers muurplaat vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-09 21:09
Mijn oude koper pers muurplaat is kapot gegaan na het vervangen van een douchemengkraan.

Ik bleef maar lekkage houden. De watermeter bleef doorlopen, met alle leidingen dicht, en na het deels openbreken van de tegel onder de linker (warm water) aansluiting zag ik dat de koppeling kapot was.

Maar mijn vraag is nu, hoe vul ik het gat op voordat ik er een nieuwe tegel op zet?

Het blauwe gebied in het plaatje ga ik eruit beitelen om de koppeling te vervangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RIsm5ERVyYfapN2pOZU11SJPiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAPR1lfKZnZ1gKS9BGDLXVYS.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Faisalovic op 09-10-2023 19:42)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:44

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

coinman63 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:32:
[...]

Hij heeft het over een perskoppeling, die mag je wel inmetselen. Ik zie alleen niet hoe je dat voor elkaar krijgt met slechts een tegel ruimte.
Nee dit moet je niet willen knellen met zo'n perstang.

Gewoon een vervangende soldeerkoppeling zoeken, die past precies want "het was al zo".

Maar als dit inderdaad aan een dubbele muurplaat zit, wordt je gaatje wel wat groter :D

Ga niet voorzichtig zitten doen door in een veel te klein gaatje te werken. Dan ben je de hele dag aan het prutsen omdat je jezelf de werkruimte niet geeft.

Je moet toch tegelen. of je er nou 1 of 4 vervangt, maakt ook niet uit.

[ Voor 11% gewijzigd door AtomicShockwave op 09-10-2023 18:22 ]

Alle reacties

Pagina: 1