Hallo!
Leuk huis gekocht uit de jaren 30 en dat wordt grondig gerenoveerd. Het idee is duurzaam maken en van het gas af. Daarom wil ik ook graag zonnepanelen, zodat ik de kosten kan drukken.
Ik heb inmiddels verschillende installateurs gesproken maar er zit veel verschil in de benaderingen; omvormers, power optimizers, micro omveromers, serieel en parralel. Alles is mogelijk in mijn situatie, als ik ze mag geloven, maar dat betwijfel ik.
Het dak waarop de panelen moeten komen is het platte dak aan de achterzijde van de woning. Daar valt een deel van de dag schaduw op van de kap van het hoofdgebouw. De kap ligt ten zuidoosten van het platte dak dus ik verwacht het grootste deel van de dag direct zonlicht.
Graag hoor ik van de tweaker experts wat in deze situatie een logische installatie zou zijn en waarom.:fill(white):strip_exif()/f/image/mbfWZJE2LjqXbfHLt06GTZVY.png?f=user_large)
Noordelijk georienteerd, plat dak is doeldak voor panelen. Kap van de woning staat ten zuidoosten van het platte dak.
:fill(white):strip_exif()/f/image/u23jigPu30GHbK5cZQxsCere.png?f=user_large)
Betreffende dak vanaf tuinzijde.:fill(white):strip_exif()/f/image/dY7S4gAkwIVhMiCsPgLjnEOO.png?f=user_large)
6.93m X 5.87m (binnenmaten)
- Warmtepomp
- Elektrische auto
- Oven
- Wasmachine
Gezin met vier personen.
Ik verwacht ergens rond de 7500kw/jaar te verbruiken.:fill(white):strip_exif()/f/image/8O9Qih7WcH3YFESVTOnYWVTv.png?f=user_large)
Woning wordt momenteel volledig gerenoveerd. 3 fase wordt aangelegd en meeste elektra zal worden vervangen. Deze kast wordt uiteraard gemoderniseerd.
Doel: Het platte dak vol leggen.
- 15 Solarwatt Glasglas Vision AM 4.0 (405wp)
- Fronius Symo Gen24 5.0 plus
- Inclusief montage
Prijs: 8860,- euro ex btw
Offerte 2:
- 15 DMEGC 410WP half cut full black
- 1 solaredge SE5K SetApp voor korte strings
- 15 SolarEdge s440 power optimizer
- Inclusief montage
Prijs: 7623,- euro ex btw
Offerte 3:
- 15 sunpower maxeon 3 415-430wp
- 1 SMA omvormer
- Inclusief montage
Prijs 12.000,- euro ex btw
Offerte 4:
- 16 Jinko 420wp all black
- 1 Enphase IQ8M
- Inclusief installatie
Prijs: 9280,- ex btw
Leuk huis gekocht uit de jaren 30 en dat wordt grondig gerenoveerd. Het idee is duurzaam maken en van het gas af. Daarom wil ik ook graag zonnepanelen, zodat ik de kosten kan drukken.
Ik heb inmiddels verschillende installateurs gesproken maar er zit veel verschil in de benaderingen; omvormers, power optimizers, micro omveromers, serieel en parralel. Alles is mogelijk in mijn situatie, als ik ze mag geloven, maar dat betwijfel ik.
Het dak waarop de panelen moeten komen is het platte dak aan de achterzijde van de woning. Daar valt een deel van de dag schaduw op van de kap van het hoofdgebouw. De kap ligt ten zuidoosten van het platte dak dus ik verwacht het grootste deel van de dag direct zonlicht.
Graag hoor ik van de tweaker experts wat in deze situatie een logische installatie zou zijn en waarom.
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/mbfWZJE2LjqXbfHLt06GTZVY.png?f=user_large)
Noordelijk georienteerd, plat dak is doeldak voor panelen. Kap van de woning staat ten zuidoosten van het platte dak.
:fill(white):strip_exif()/f/image/u23jigPu30GHbK5cZQxsCere.png?f=user_large)
Betreffende dak vanaf tuinzijde.
Beschikbare (dak)ruimte
:fill(white):strip_exif()/f/image/dY7S4gAkwIVhMiCsPgLjnEOO.png?f=user_large)
6.93m X 5.87m (binnenmaten)
Schaduw
Zie eerste luchtfoto. Kap ligt ten zuidoosten van de panelen en zal dus gedurende een deel van de dag panelen in de schaduw leggen.Jaarverbruik
Volledig gasloze woning, grootste verbruikers:- Warmtepomp
- Elektrische auto
- Oven
- Wasmachine
Gezin met vier personen.
Ik verwacht ergens rond de 7500kw/jaar te verbruiken.
Huidige elektriciteitsaansluiting
:fill(white):strip_exif()/f/image/8O9Qih7WcH3YFESVTOnYWVTv.png?f=user_large)
Woning wordt momenteel volledig gerenoveerd. 3 fase wordt aangelegd en meeste elektra zal worden vervangen. Deze kast wordt uiteraard gemoderniseerd.
Budget en doel
Budget: 9000,- euro begrootDoel: Het platte dak vol leggen.
Wie gaat het project uitvoeren
InstallateurBijhouden van data
Ik wil graag wat meer weten over energiemanagement systemen. Zeker nu we richting een situatie gaan waarbij het salderen verdwijnt wil ik de zonnestroom zoveel mogelijk zelf gebruiken door slim mijn energie te distribueren.Reeds verkregen offertes
Offerte 1:- 15 Solarwatt Glasglas Vision AM 4.0 (405wp)
- Fronius Symo Gen24 5.0 plus
- Inclusief montage
Prijs: 8860,- euro ex btw
Offerte 2:
- 15 DMEGC 410WP half cut full black
- 1 solaredge SE5K SetApp voor korte strings
- 15 SolarEdge s440 power optimizer
- Inclusief montage
Prijs: 7623,- euro ex btw
Offerte 3:
- 15 sunpower maxeon 3 415-430wp
- 1 SMA omvormer
- Inclusief montage
Prijs 12.000,- euro ex btw
Offerte 4:
- 16 Jinko 420wp all black
- 1 Enphase IQ8M
- Inclusief installatie
Prijs: 9280,- ex btw
:strip_exif()/f/image/6UiXLH52B0IGKKUMdD8zlZR5.jpg?f=fotoalbum_large)