Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb een Zehnder ComfoAir Q600 en heb recentelijk de comfoclime aangeschaft en geinstalleerd. Nu moet er voor de comfoclime minimaal firmware 1.10.0 draaien op de comfoair q600, helaas draait daar R1.9.2 op. Overigens lijkt het verder wel goed te werken, maar beter om dit alsnog te updaten

Nu lijkt het er op dat als je de comfoconnect lan c hebt (en die heb ik), dat je via de comfoconnect cloud firmware kan updaten. Helaas heb je hier een "installateurs login" voor nodig.

Voor de Duitse markt is er een publiek "test" account beschikbaar, zie hier. Waarmee je de unit kan updaten. Maar omdat dit een Duits account is krijg je ook de Duitse firmware.

Uiteraard ook even geprobeerd in te loggen op "testuser_nl" maar helaas het mocht niet zo makkelijk zijn.

Heeft er hier iemand ervaring met het updaten van de firmware en of er ook zo'n "test" account bestaat voor de nederlands firmware versies?

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:40

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ik tag @Andrehj even, ik dacht ooit gelezen te hebben dat hij zijn Q450 een update heeft gegeven :)
(zo niet, excuses voor het storen)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
M.a.w. "Handig" bellen met zehnder? Waar moet ik daar bij denken, helpen ze hier alleen installateurs of ook particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik had al een keer een Zehnder account aangemaakt (en ook een installateurscursus gevolgd bij Zehnder). Weet niet meer precies wat ik daarna verteld heb, maar na wat praten werd mijn account ineens geupgrade.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco282
Zehnder heeft me een account gegeven met een disclaimer dat ik geen garantie heb als de printplaat bricked raakt tijdens een update. Maar alles is gelukt dus de Q600 herkent nu de comfoclime!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:35
@Proton_ @Andrehj @marco282 Weten jullie wellicht wat de changelogs zijn van de nieuwste firmware versie(s)?
En is het mogelijk om even een account te "lenen" om te updaten? :7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marco282
Onno ! schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:19:
@Proton_ @Andrehj @marco282 Weten jullie wellicht wat de changelogs zijn van de nieuwste firmware versie(s)?
En is het mogelijk om even een account te "lenen" om te updaten? :7
Geen changelogs voor zover ik zag maar ik weet wel dat in 1.8.X je niet meer dan 24C kon instellen voor het "warm profiel" dus als je een koukleum bent en het wel eens > 24c in je huis is gaat die altijd in bypass en dat was niet te fixen anders dan handmatig de bypass uitschakelen.

In 1.9 en hoger is dat verhoogt naar max 29c voor het "warm" profiel.

Verder is in 1.10 ondersteuning toegevoegd voor de ComfoClime unit, wat dat precies veranderd weet ik niet behalve dat comfoair nu weet als de compressor runt van de comfoclime.

Ik zou ze gewoon even mailen, zo heb ik het ook gedaan en kreeg gewoon een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFear83
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 18-09-2024
marco282 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:10:
Ik heb een Zehnder ComfoAir Q600 en heb recentelijk de comfoclime aangeschaft en geinstalleerd. Nu moet er voor de comfoclime minimaal firmware 1.10.0 draaien op de comfoair q600, helaas draait daar R1.9.2 op. Overigens lijkt het verder wel goed te werken, maar beter om dit alsnog te updaten

Nu lijkt het er op dat als je de comfoconnect lan c hebt (en die heb ik), dat je via de comfoconnect cloud firmware kan updaten. Helaas heb je hier een "installateurs login" voor nodig.

Voor de Duitse markt is er een publiek "test" account beschikbaar, zie hier. Waarmee je de unit kan updaten. Maar omdat dit een Duits account is krijg je ook de Duitse firmware.

Uiteraard ook even geprobeerd in te loggen op "testuser_nl" maar helaas het mocht niet zo makkelijk zijn.

Heeft er hier iemand ervaring met het updaten van de firmware en of er ook zo'n "test" account bestaat voor de nederlands firmware versies?
Hallo,
Kunt u de testgebruiker voor BE-systemen helpen voor firmware-updates?

Het serienummer van mijn Q600 begint met BExxx en heeft het artikelnummer 471502005 met als testuser_DE. Ik krijg de foutmelding dat de software niet compatibel is.

Als ik de software-updates nader bekijk, hebben de DE-systemen verschillende artikelnummers:
Q600 DST-471502013
Q600 D ST ERV-471502014

Ik ga er echter van uit dat de systemen technisch identiek zijn. Heeft iemand van jullie de juiste inloggegevens zodat ik mijn systeem kan updaten?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web Surf
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:34
Ik zit met exact hetzelfde probleem. Kan nu niet verder omdat er alleen nog gen2 ODA sensoren worden verkocht, indien iemand me hier een mede-tweaker uit de brand zou kunnen helpen, stuur me een PB. Ik moet van V1.70 naar wat hogers om het gebeuren weer aan de praat te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Web Surf op 03-01-2025 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterJones
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-05 15:51
Volgens mij heeft mijn unit (ComfoAir Q350 HRV van zomer 2019) een defect (rakende) midden-sensor. Sinds eergisteren is de duty cycle van de afvoer ventilator flink opgelopen. Vandaag heb ik de midden-sensoren toevoer-afvoer omgewisseld en het probleem heeft zich ook verplaatst van afvoer naar toevoer.

Mijn unit draait nog op firmware v1.7.0, maar lijkt (?) wel gen2 midden en boven sensoren te hebben (zie fotos).
Kan iemand dat bevestigen?
Vervolg vraag is dan nog, heb ik nog wel een firmware update naar een nieuwere versie nodig om een Gen2 sensor te kunnen gebruiken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zenJVr63jcjxzQ4E8mEWA2y9Khc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oevT5H4DuZAAR69rtbf7XgBG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WY9czPxYjeviTxt41Gicv5W00n4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKX7sw1C0qCOwJupWcOoGrw4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0pYeXaDzR_TurDiUcVnzpCaZaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32FLgpBq9ggWJ4eCMpgGsbwT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3S
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-05 20:54

W3S

Web Surf schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:27:
Ik zit met exact hetzelfde probleem. Kan nu niet verder omdat er alleen nog gen2 ODA sensoren worden verkocht, indien iemand me hier een mede-tweaker uit de brand zou kunnen helpen, stuur me een PB. Ik moet van V1.70 naar wat hogers om het gebeuren weer aan de praat te krijgen.
Zit met hetzelfde probleem voor mijn Zehnder Comfoair Q350. ODA sensor error en firmware 1.7.0.
Heb me SHT-20 en SHT-30 sensors besteld en vingers kruisen dat er eentje werkt.
Mocht ik ook n firmware update nodig hebben ga ik daar naar op zoek, zal het hier laten weten.

Vond ik ook handig:
YouTube: Sensor ersetzen an der Zehnder Lüftungsanlage (Q350) - 80€ gespart!

[ Voor 5% gewijzigd door W3S op 16-02-2025 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3S
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-05 20:54

W3S

Goed nieuws.
Ik had gemaild met de Zehnder Helpdesk, en omdat het een gekend probleem is gaan ze kosteloos iemand langssturen, ook als het toestel buiten garantie is (onze is 5-6 jaar oud).

Ik ga hun ook vragen een firmware update te laten uitvoeren, dan kan ik denk ik de nieuwere SHT-30 sensoren gebruiken mocht de fout weer opduiken.
Pagina: 1