Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:22

D4NG3R

kiwi

:)

Bolletje schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:01:
De kabel is dan nog vergrendeld. En dan staat er ook aangegeven via de verschillende apps dat die laadpaal bezet is.
Maar het heeft dus niks te maken met het feit of je wel of niet aan het laden bent. Zonder laadsessie kan je niet laden, maar een actieve laadsessie houd niet per direct in dat er ook daadwerkelijk (nog) geladen wordt. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 04-10-2023 11:13 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Wallie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:32:
[...]

Kan een aardige discussie worden: 's avonds laat thuiskomen, je auto gaan opladen, die is in de nachts ergens vol, en de volgende ochtend om 7u een boete krijgen omdat je auto vol zit/je niet aan het laden bent.

Nou ja, geen idee hoe dit werkt hoor, rij een benzineauto ;)
Dat is inherent aan het hebben van een EV/PHEV en openbaar laden, dat weten de rijders ook dondersgoed :Y
Volgeladen = auto ergens anders zetten, ik zou het als Handhavings BOA wel weten: in de ochtend om 5 uur beginnen en alle openbarelaadpalen afgaan :+ :D

ONTOPIC: Boete is terrecht: TS heeft niet voldaan aan de eisen die gesteld worden tav parkeren op die plek.
Officieel mag je echt alleen laden op die plek. Preconditioneren, Vehicle2Grid zijn officieel dus ook verboden (want het is geen laden), maar gezien het feit dat je (volgens mij) op veel auto's het verschil niet kunt zien aan de laad-LED zal dat altijd een grijs gebied blijven...

[ Voor 35% gewijzigd door SniperGuy op 04-10-2023 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:12
Sunri5e schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:16:
Tsjonge jonge. Wat een reacties allemaal. Ik word uitgemaakt voor aso en leugenaar terwijl ik aangeef dat ik vergeten ben om de laadkabel in te pluggen. Dit is niet met opzet gedaan :/
Zouden er ook mensen naar een tankstation rijden en vergeten te tanken?
Wat kwam je daar doen dan, laden of parkeren? Of wordt laden als excuus gebruikt om daar te kunnen parkeren?
Zoveel mogelijkheden hier.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-06 22:04
Tsjonge jonge. Wat een reacties allemaal. Ik word uitgemaakt voor aso en leugenaar terwijl ik aangeef dat ik vergeten ben om de laadkabel in te pluggen. Dit is niet met opzet gedaan :/
Aan zo'n topic heb je voor 95% ook niks. Mensen geven hun Facebook mening en meer niet, daar heb je geen fluit aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik ben ook een keer mijn parkeerkaart vergeten neer te leggen in mijn auto. Met dat argument hoef ik ook niet te komen bij de desbetreffende instantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:00
*knip* Als je weet dat het niet de bedoeling is, post het dan niet.

[ Voor 73% gewijzigd door Zr40 op 04-10-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 12:03
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Zr40 op 04-10-2023 11:42 . Reden: reactie op geknipte post ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbrg
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-06 15:59
Mijn vriendin heeft hetzelfde gehad. Vergeten in te pluggen in de haast. Bezwaar voor soortgelijke beredenering leverde niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Farabi schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:16:
[...]

ik ben ook een keer mijn parkeerkaart vergeten neer te leggen in mijn auto. Met dat argument hoef ik ook niet te komen bij de desbetreffende instantie.
Die lukt inderdaad niet, maar een boete bij een weggewaaid parkeerkaartje kun je wel succesvol "aanvechten" (meestal gewoon even contact opnemen met de gemeente).

Maar volgens Tweakers moet je dan waarschijnlijk je deuren niet zo hard dichtslaan ofzo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:05
Cheesy schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

Die lukt inderdaad niet, maar een boete bij een weggewaaid parkeerkaartje kun je wel succesvol "aanvechten" (meestal gewoon even contact opnemen met de gemeente).

Maar volgens Tweakers moet je dan waarschijnlijk je deuren niet zo hard dichtslaan ofzo :Y)
De Tweakers-oplossing is gewoon een parkeer-app gebruiken ;)

Maar goed, ik heb dus wel ooit een boete gehad (en betaald) omdat het kaartje van het dashboard was gevallen. Sindsdien check ik altijd voordat ik wegloop of het kaartje zichtbaar op het dashboard ligt (of ik gebruik de Tweakers-oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:10
Het is gewoon een morele kwestie

Boeit het je niet dat het de overheid geld kost om dit te behandelen > Aanvechten
Boeit het je wel > Niet aanvechten

Wat wij ervan vinden maakt niet zoveel uit uiteindelijk.
Wat is het doel van je topic?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:GHARL:2022:2105

Rechter heeft al geoordeeld met precies dit bord en onderbord: niet laden = bekeuring
Naar het oordeel van het hof is niet gebleken van dergelijke redenen. Het behoort tot de verantwoordelijkheid en het risico van de bestuurder van een elektrisch voertuig om het voertuig te verplaatsen zodra het voertuig niet meer wordt opgeladen op een parkeerplaats die is aangeduid met een bord E04 met het onderbord "opladen elektrische voertuigen".

[ Voor 53% gewijzigd door We Are Borg op 04-10-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjidory
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-06 22:11
Je kan natuurlijk bezwaar maken, wellicht heb je geluk.

Ben alleen benieuwd wat je doel is met deze topic. De huidige reacties hierop waren wel te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
de boete is gelijk aan een volle tank benzine. doe maar alsof je een keer hebt getankt.

[ Voor 38% gewijzigd door Farabi op 04-10-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:05
laurens0619 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:41:
Het is gewoon een morele kwestie

Boeit het je niet dat het de overheid geld kost om dit te behandelen > Aanvechten
Boeit het je wel > Niet aanvechten

Wat wij ervan vinden maakt niet zoveel uit uiteindelijk.
Wat is het doel van je topic?
Meestal zijn dit wel de tegengestelde drijfveren van de mensen die in dit soort topics reageren. Ontvankelijk vs standvastig, ondersteunend vs bepalend, belangeloos vs doelmatig. Dat zijn de werelden die in dit soort topics botsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het zou voor velen makkelijker zijn als er geen P aanduiding staat. je bent eigenlijk niet aan het parkeren, maar je auto aan het laden. als je daar klaar mee bent kun je ook niet blijven staan op die plek.

zo denkt het gerechtshof er over
https://www.uitspraken.nl...ep/ecli-nl-gharl-2023-933

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06 14:07

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hackus schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:03:
Het zou voor velen makkelijker zijn als er geen P aanduiding staat. je bent eigenlijk niet aan het parkeren, maar je auto aan het laden. als je daar klaar mee bent kun je ook niet blijven staan op die plek.

zo denkt het gerechtshof er over
https://www.uitspraken.nl...ep/ecli-nl-gharl-2023-933
Nou ja:
“ Onder parkeren wordt verstaan: "het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen" (Uit: 'Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990' (RVV)).”

Lijkt aardig op parkeren dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:09
We Are Borg schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:42:
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:GHARL:2022:2105

Rechter heeft al geoordeeld met precies dit bord en onderbord: niet laden = bekeuring
[...]
Die is al eerder behandeld hier, in de uitspraak was het parkeren tegen de APV. Dat is hier niet van toepassing.

Uitspraken van rechtbanken zomaar linken heeft geen zin als je ze niet doorleest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:01

Fanta

FordPerformance™️

Ik vraag me af of TS ook zo had gereageerd als hij er met een benzine auto was gaan staan. Of sterker nog, als ik er met mijn benzine auto zou gaan staan, terwijl zijn Tesla aan de prik moet.

M.a.w. gewoon betalen en niet zeuren..

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

vassago schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:06:
[...]

Die is al eerder behandeld hier, in de uitspraak was het parkeren tegen de APV. Dat is hier niet van toepassing.

Uitspraken van rechtbanken zomaar linken heeft geen zin als je ze niet doorleest.
Wel degelijk doorgelezen (sowieso interessant). De TS geeft aan dat het bord niet duidelijk is. Een rechter heeft daar al uitspraak over gedaan: het bord is duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:59
Anoniem: 1777010 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

De truc is dat je je auto wat lager instelt zodat ie ongeveer klaar is als je weg gaat. In sommige parkeergarages zijn ze daar heel streng over. Leuk dat de lader 22KWh kan en dat mijn auto in een uur vol is maar ik kan niet heen en weer om hem weg te halen. Dus dan zet ik hem op 4A en voila.
Dit is toch ook wel een beetje aso, express de plek langer bezet houden omdat het jou beter uitkomt, dat zou je bij een benzine pomp ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:09
We Are Borg schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:10:
Wel degelijk doorgelezen (sowieso interessant). De TS geeft aan dat het bord niet duidelijk is. Een rechter heeft daar al uitspraak over gedaan: het bord is duidelijk.
Het zijn 2 compleet andere zaken en totaal niet vergelijkbaar.
De aangehaalde zaak gaat over laadpaalkleven icm. de APV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

vassago schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

Het zijn 2 compleet andere zaken en totaal niet vergelijkbaar.
De aangehaalde zaak gaat over laadpaalkleven icm. de APV.
Jij vindt het niet vergelijkbaar: dat is wat anders. Daarnaast claim ik niet dat de casus hetzelfde is: ik haal het aan omdat er iets relevants instaat voor de Ts. Ik lees een TS die zegt in de topicstart
Maar volgens mij staat daar toch niet dat je daar niet mag parkeren als je geen auto oplaad? Er staat alleen dat als je daar parkeert je ook kunt laden.
En ik lees een uitspraak met exact hetzelfde bord en onderbord waar de rechter duidelijk aangeeft: je moet laden anders boete

Dat de uitspraak verder gaat over laadkleven klopt, maar dat maakt imo de uitspraak niet minder relevant. Het beantwoord de vraag die de TS zelf stelt: is dit bord duidelijk dat je moet laden. Antwoord van de rechter: ja

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 04-10-2023 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52

Sabbi

je denkt aan mij.

sjaakwortel schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

Dit is toch ook wel een beetje aso, express de plek langer bezet houden omdat het jou beter uitkomt, dat zou je bij een benzine pomp ook niet doen.
Binnenkort staat er op het onderbord 'alleen laden met de maximale laadsnelheid' :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zet ook wel eens het betaald parkeren per ongeluk niet aan, krijg je nog steeds een boete voor.

Hoort bij het leven, betaal de boete en ga lekker verder leven :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

sjaakwortel schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

Ik zou dat bij een benzinepomp zeker niet doen nee. Ik rij namelijk in een elektrische auto. Man man man.

Ik moet mijn auto verplaatsen als ie vol is. Prima. Op 6A is ie vol als ik toch al weg zou gaan. Ik hou me gewoon aan de regels. Leg dan zelf meer laadplaatsen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Anoniem: 1777010 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:57:
[...]

Ik zou dat bij een benzinepomp zeker niet doen nee. Ik rij namelijk in een elektrische auto. Man man man.

Ik moet mijn auto verplaatsen als ie vol is. Prima. Op 6A is ie vol als ik toch al weg zou gaan. Ik hou me gewoon aan de regels. Leg dan zelf meer laadplaatsen aan.
Erg sociaal naar je mede EV rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Fanta schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Erg sociaal naar je mede EV rijders.
Ja dat was al gezegd. Toch bedankt voor je feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Anoniem: 1777010 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:02:
[...]

Ja dat was al gezegd. Toch bedankt voor je feedback.
Je kiest er zelf voor om er op door te gaan.. :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:59
Anoniem: 1777010 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:57:
[...]

Straks is er iemand zo slim om een app te ontwikkelen die de laadstroom precies zo afstelt dat je gewoon je hele werkdag kan parkeren terwijl je technisch gezien gewoon aan het laden bent.
Technisch mag het gewoon, maar praktisch lijkt het me toch een onwenselijke situatie, zolang laadpaal ruimte een beperkte resource is gewoon maximaal laden, wel zo solidair naar je mede elektrisch auto gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:10
We Are Borg schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:22:
[...]

[...]

En ik lees een uitspraak met exact hetzelfde bord en onderbord waar de rechter duidelijk aangeeft: je moet laden anders boete
Sterker nog, het gaat om exact dezelfde feitcode:

11. Ter zitting heeft de advocaat-generaal geconcludeerd tot wijziging van de feitcode naar R397ea, omdat het voertuig van de betrokkene stond geparkeerd met een ander doel dan op het verkeersbord E080 stond aangegeven.
12. Zowel feitcode R397d als R397ea betreft een overtreding van artikel 24, eerste lid, aanhef en onder d, van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990). Dit artikel luidt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 10:15

Neus

www.zenaconsult.com

Goed - ondertussen hebben we TS verloren dus kan deze topic wel dicht denk ik zo...

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Overigens zie ik een vergelijkbaar gedrag bij pompstations waarbij mensen gaan tanken, hun auto bij de pomp laten staan en binnen nog even koffie gaan drinken. Allemaal uitingen van de verhuftering van de maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:40

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Alles is wel gezegd en het topic gaat nu alle kanten op, ik doe hem op slot
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.