Alternatief voor EasyPark/Parkmobile?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
ReVision. schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:58:
Iemand problemen met opzeggen? Wanneer ik vanuit mijn account in de App (Android) klik op delete acoount dan krjig ik een sms met code die ik moet invullen alleen werkt deze niet. Ik krijg ook bij herstarten app of nieuwe code versturen steeds precies dezelfde code.
ja heb ik ook, 3 keer geprobeerd en iedere keer geeft de app aan dat het niet de juiste code is. Denk dat er nu te veel mensen zijn welke opzeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supercali
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05 22:16
MooDyBLueS schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:18:
[...]

De bovenste link toont aan dat hier iets niet ok is. Easypark die al door velen verguisd werd en sinds de laatste nieuwsberichten helemaal, staat fier bovenaan vermeld en Yellowbrick, ook zo'n "bekende" staat erna vermeld.

Wetende dat de gemiddelde consument zonder erin verdiept te hebben natuurlijk gewoon het rijtje af zal gaan, komt dit veel teveel over als gekochte positionering. Waarom anders staat het niet op alfabetische volgorde of een andere (verklaarbare) sortering?

Ik ga eens contact met ze opnemen hierover, wordt vervolgd.
Dat lijstje in die link staat toch alfabetisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:56
Iemand problemen met opzeggen? Wanneer ik vanuit mijn account in de App (Android) klik op delete acoount dan krjig ik een sms met code die ik moet invullen alleen werkt deze niet. Ik krijg ook bij herstarten app of nieuwe code versturen steeds precies dezelfde code.
opgezegd via IOS. Geen sms verificatie nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raw Demin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:37
Freestuff schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:00:
[...]

ja heb ik ook, 3 keer geprobeerd en iedere keer geeft de app aan dat het niet de juiste code is. Denk dat er nu te veel mensen zijn welke opzeggen. :)
Zelfde verhaal hier gehad (en collega's ook). Maar het lijkt er nu wel op dat het account verdwenen is. Na opnieuw de app opstarten moet ik alles weer accepteren én ik kan geen 'wachtwoord vergeten' meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:25
MooDyBLueS schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:18:
[...]
Wetende dat de gemiddelde consument zonder erin verdiept te hebben natuurlijk gewoon het rijtje af zal gaan, komt dit veel teveel over als gekochte positionering. Waarom anders staat het niet op alfabetische volgorde of een andere (verklaarbare) sortering?
Tijdje geleden dat ik het alfabet moest leren, maar volgens mij staat het redelijk in de door jou gewenste volgorde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Supercali schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Dat lijstje in die link staat toch alfabetisch?
Nu wel ja, omdat ik contact met ze heb opgenomen en ik dit als antwoord kreeg:
Goedemiddag heer <MoodyBlues>,

Bedankt voor uw bericht. De volgorde van de providers op onze website is willekeurig, daar zit verder niets achter.
Wel vinden wij uw suggestie om deze op alfabetische volgorde te zetten een goede. Dit zal ik zsm in orde maken.

Met vriendelijke groet,

<SHPV medewerker>
Als we ze het voordeel van de twijfel geven, dan is het vermoedelijk puur o.b.v. wat bij hun te binnen schoot als eerste apps zo vermeld. Toch blijf ik van mening dat onafhankelijke partijen, waar zo'n coöperatie toe behoort alsmede de aangesloten gemeenten, actief elke vorm van voortrekkerij, bewust of onbewust, uit de weg moeten gaan en dat was tot voor kort niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
gerritjan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:11:
[...]

Tijdje geleden dat ik het alfabet moest leren, maar volgens mij staat het redelijk in de door jou gewenste volgorde.
Zie hierboven. ;)

Edit: les voor mijzelf: volgende keer een screenshot maken en/of The Web Archive gebruiken om vooraf een snapshot te laten maken.

[ Voor 20% gewijzigd door MooDyBLueS op 31-03-2025 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfrank66
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-04 11:31
Mocht het niet lukken met opzeggen:
Mail dan naar klantenservice@easypark.net
Bedankt om contact op te nemen met de klantenservice.

We hebben je verzoek goed ontvangen. Om je account op te zeggen heb ik enkele accountgegevens nodig om je account te vinden en te verifiëren.

Graag ontvangen we als antwoord op deze mail de volgende gegevens:
- Het telefoonnummer verbonden aan je account
- Een kenteken verbonden aan je account
- De laatste vier cijfers van je IBAN-nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
edit. al gevonden.

[ Voor 88% gewijzigd door Farabi op 31-03-2025 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mfrank66 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:29:
Mocht het niet lukken met opzeggen:
Mail dan naar klantenservice@easypark.net
Bedankt om contact op te nemen met de klantenservice.

We hebben je verzoek goed ontvangen. Om je account op te zeggen heb ik enkele accountgegevens nodig om je account te vinden en te verifiëren.

Graag ontvangen we als antwoord op deze mail de volgende gegevens:
- Het telefoonnummer verbonden aan je account
- Een kenteken verbonden aan je account
- De laatste vier cijfers van je IBAN-nummer
"Bedankt om contact op te nemen" |:( |:( |:(

Geeft al aan wat voor onkundig bedrijf het is geworden. En als ik wat pietluttiger ga doen is het ook gewoon IBAN en niet IBAN-nummer, dat zegt namelijk "International Bank Account Number nummer". We zeggen immers ook "Wat is je BSN?" en niet "Wat is je BSN-nummer?" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:42
Ondersteunt de ANWB optie nu wel of niet het parkeren in parkeergarages?
Wat ik ideaal vond aan de EasyPark app, was dat ik de parkeergarage hier in Roosendaal gewoon in en uit kon rijden zonder ook maar iets te doen. Parkeeractie werd automatisch gestart en beeindigd (en achteraf betaald).

Ik zoek dus eigeniljk een app waarmee dit ook kan, ANWB is onduidelijk wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Sleepie Wat er niet duidelijk aan dan? ANWB meldt op de website namelijk keurig dit:
Waar werkt ANWB Parkeren?
Je kunt ANWB Parkeren gebruiken voor parkeren op straat in Nederland.
Bron (onderaan in de FAQ).

Dus nee, geen parkeergarages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 07:14
MooDyBLueS schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:22:
[...]

Zie hierboven. ;)

Edit: les voor mijzelf: volgende keer een screenshot maken en/of The Web Archive gebruiken om vooraf een snapshot te laten maken.
Ik help je. Zo was het lijstje eerst ;) Had hem nog openstaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VswE0LA-hY_iKnhgzvUI5wl7LWw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a8VPb3FLdSF9I8va6cyInBQZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:08
Ook ik heb zojuist EasyPark via de mail laten weten dat ik mijn account wens te laten verwijderen, en heb ook Q-Park genomen.

Zit er bij Q-Park nog een addertje onder het gras dat ze geen transactiekosten in rekening brengen? Lijkt een beetje te mooi om waar te zijn...

[ Voor 26% gewijzigd door Hatsjoe op 31-03-2025 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:40

-CJ

Not remastered

Freestuff schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Ik heb hierover contact opgenomen met Easypark, zij geven aan dat dit een bevestiging is dat het account is opgezegd. Daarmee is de kous dus af.

Bij twijfel kunnen ze de opzegging per mail bevestigen na contact via de website.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Laatst online: 04-05 07:14
-CJ schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:10:
[...]

Ik heb hierover contact opgenomen met Easypark
Ze hebben niet toevallig aangegeven dat het een 1 april grap is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waarom laten jullie je easypark account meteen verwijderen? is toch altijd handig als je deze achter de hand hebt naast een andere app?

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 31-03-2025 16:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hatsjoe
Farabi schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:11:
waarom laten jullie je easypark account meteen verwijderen? is toch altijd handig als je deze achter de hand hebt naast een andere app?
Bij mij is het uit protest om te laten blijken dat ik het er niet mee eens ben, en omdat ik 0 intentie heb om ooit nog easypark te gebruiken, en dus geen noodzaak zie in dat zij mijn gegevens nog langer bewaren. Dan betaal ik liever vooruit bij een ouderwetse parkeerpaal. En heb daarnaast Yellowbrick als backup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:40

-CJ

Not remastered

Uit principe. Naast ANWB zijn er ook nog andere alternatieven.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
moet je een eindtijd instellen bij Q-park als je gaat parkeren? dit vond ik altijd vervelend bij easypark.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb nu een account gemaakt bij ANWB (wat via Yellowbrick loopt), maar ik ben wel benieuwd wat daar in de nabije toekomst gaat gebeuren.

Yellowbrick is namelijk onderdeel van Flowbird, wat weer onderdeel is van de EasyPark Group. Dus uiteindelijk dezelfde eigenaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Muse op 31-03-2025 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Muse schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:29:
Ik heb nu een account gemaakt bij ANWB+Yellowbrick, maar ik ben wel benieuwd wat daar in de nabije toekomst gaat gebeuren.

Yellowbrick is namelijk onderdeel van Flowbird, wat weer onderdeel is van de EasyPark Group. Dus uiteindelijk dezelfde eigenaar.
ANWB gebruikt toch Yellowbrick? Lijkt mij dan onzinnig om beide te hebben, als het ergens via de ANWB dan niet mogelijk is, zal het via Yellowbrick ook niet mogelijk zijn :P

En als Yellowbrick ook dezelfde prijzen achterna gaan zullen ze zichzelf uiteindelijk de markt uit prijzen. Zo speciaal is dit geintje natuurlijk niet, en er zijn genoeg andere partijen die graag in het gat dat hun dan achterlaten willen springen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:42
MooDyBLueS schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:08:
@Sleepie Wat er niet duidelijk aan dan? ANWB meldt op de website namelijk keurig dit:

[...]

Bron (onderaan in de FAQ).

Dus nee, geen parkeergarages.
Ze werken samen met Yellowbrick en die ondersteuenen wel parkeergarages volgens hun site.
Vandaar verwarring dus.

Maar goed, dan is ANWB niks voor mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hatsjoe schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:31:
[...]

ANWB gebruikt toch Yellowbrick? Lijkt mij dan onzinnig om beide te hebben, als het ergens via de ANWB dan niet mogelijk is, zal het via Yellowbrick ook niet mogelijk zijn :P

En als Yellowbrick ook dezelfde prijzen achterna gaan zullen ze zichzelf uiteindelijk de markt uit prijzen. Zo speciaal is dit geintje natuurlijk niet, en er zijn genoeg andere partijen die graag in het gat dat hun dan achterlaten willen springen.
Ik had al een normaal ANWB-account, maar moest nog een extra account aanmaken voor het parkeren. Mijn vorige reactie nu aangepast om dit duidelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Muse schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:29:
Ik heb nu een account gemaakt bij ANWB+Yellowbrick, maar ik ben wel benieuwd wat daar in de nabije toekomst gaat gebeuren.

Ben ik ook benieuwd naar. Ik parkeer ook via ANWB Onderweg maar met abbo, dat haal ik er nu nog makkelijk uit. Als ze daar ook gaan kloten dan bekijk ik de opties op dat moment.
Als backup (betalen per parkeersessie voor als ik eens met een andere auto weg ben) had ik altijd parkmobile/Easypark en ben daar nu dus weg, naar Flitsmeister omdat ik daar makkelijk en gratis meerdere kentekens kan toevoegen en wijzigen.

We gaan het zien maar ik denk dat ze nu wel een beetje geschrokken zijn bij easypark door alle opzeggingen na het halen van alle web-voorpaginas inclusief de telegraaf :P

edit: ik zag in mijn reclame inbox nu ook een mailtje van Flitsmeister, goede timing :P

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 31-03-2025 17:00 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
franssie schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:34:
[...]
We gaan het zien maar ik denk dat ze nu wel een beetje geschrokken zijn bij easypark door alle opzeggingen na het halen van alle web-voorpaginas inclusief de telegraaf :P
NOS: https://nos.nl/artikel/25...r-verhoging-servicekosten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:07
Ik zou Q-Park doen, die rekenen ook geen transactie kosten.

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KevlarD
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:10
Farabi schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:55:
dekt Q-park ook heel veel gemeentelijke parkeerplekken? ik had altijd het idee dat het alleen om parkeergarages ging bij die.
Ik heb ook Q-park genomen maar alleen voor straatparkeren en de Q-park-garages. In mijn gemeente (Tilburg) zijn er alleen geen parkeergarages die met Q-park werken. Daarvoor heb ik een account met kentekenherkenning bij Stadsparkeren aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
KevlarD schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:53:
[...]

Ik heb ook Q-park genomen maar alleen voor straatparkeren en de Q-park-garages. In mijn gemeente (Tilburg) zijn er alleen geen parkeergarages die met Q-park werken. Daarvoor heb ik een account met kentekenherkenning bij Stadsparkeren aangemaakt.
Ook Tilburg hier.
N.a.v. dit nieuws/topic ook ff gekeken en wat blijkt nu :X

Ik heb Flitsmeister parkeren en 2 soorten afschrijvingen:

1 - voor op straat (door NL) parkeren, afschrijving via 4411.be, parkeerkosten + transactiekosten a 0,35ct;
2 - voor Q-park automatisch in/uit (Tilburg Emmapassage P1 - m.i. de fijnste maar dat ter zijde, Antwerpen Q-Park) gebruikt hij ook Flitsmeister, maar dan afschrijving via Easypark via Riverty, parkeerkosten + 5e/mnd abo (ook bij geen transacties).

Geen idee dat dit überhaupt zo werkte joh..
Ga Flitsmeister maar eens mailen..

LAAT MAAR, ik had blijkbaar ongemerkt een ParkMobile/Easypark abo lopen nog.. Ezel.
[...]

Zie nu dat Emmapassage geen Qpark is, maar een P1.
Is dat Stadsparkeren hetzelfde als de Bezoekerspas/vergunning (ook via P1)?

[ Voor 51% gewijzigd door MacbookProx op 31-03-2025 19:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 20:59
Ik overwoog ook Q-Park, maar na op de site van het Nationaal Parkeerregister te hebben gekeken ga ik voor Lekker Parkeren (.nl). Kleine Nederlandse speler met € 0,29 transactiekosten. Ik verwacht dat daar de tarieven lang normaal blijven.

Q-Park is van een investeringsmaatschappij dus ik vermoed dat die binnenkort geld ruiken en dan ook stoppen met gratis straatparkeren, maar misschien heb ik het mis :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Farabi schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:23:
moet je een eindtijd instellen bij Q-park als je gaat parkeren? dit vond ik altijd vervelend bij easypark.
Q-Park neemt gewoon de maximale parkeerduur over.
Wel krijg je na 2 uur een melding of je niet vergeten bent uit te zetten, heb ik nou 2x gehad in 2 weken... te druk met andere dingen bezig bij wegrijden en dan thuis een uur later die melding krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Omdat het 15% van de parkeerkosten is met een maximum van €7 aan SERVICEKOSTEN!!!

Sorry voor de caps en bold, maar dat is hoe belachelijk het is. Het is heel simpel: neem een gemiddelde stad, dan zit je tegenwoordig zomaar aan €4-5 per uur als het niet meer is. Je moet je buiten de randstad begeven om goedkoper uit te zijn of een groot dorp in de randstad misschien nog.

Als ik bijv. zoals ik regelmatig doe met vrienden, familie of collega's uit eten ga, dan sta je zeker 3 uurtjes, soms zelfs 4. Kortom: 3*4*0,15=€1,80 aan servicekosten in het gunstigste geval of 4*4*0,15=€2,80 aan servicekosten. Ok, niet de €7 max nog, maar alsnog echt belachelijk. Voor een dienst waarvoor je bij elk ander hoogstens €0,50 per parkeeractie betaalt.

Conclusie: tenzij je graag teveel geld uitgeeft, kan je beter 2/3 van de andere 10+ parkeerapps installeren.

Easypark doet niks unieks. Als dat wel zo was had je misschien een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Helaas tot op heden werkt het nog steeds niet, is er een andere manier om op te zeggen ipv via de app dat iemand hier weet? Via de website zelf heb ik precies hetzelfde probleem

[ Voor 5% gewijzigd door ReVision. op 01-04-2025 10:42 ]

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:07
Het is hier net gelukt via de website. Inloggen, account verwijderen, bevestigen met een vinkje en dat was het. De code is alleen nodig om in te loggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
ReVision. schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:39:
[...]

Helaas tot op heden werkt het nog steeds niet, is er een andere manier om op te zeggen ipv via de app dat iemand hier weet? Via de website zelf heb ik precies hetzelfde probleem
Contact opnemen? Lijkt me niet veel anders op te zitten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:20
Vraag aan Qpark-gebruikers met de Android-app: Ontvangen jullie een notificatie-icoon (bovenaan het scherm) wanneer je een parkeersessie start?

Ik gebruik de Qpark-app al een tijdje met tevredenheid, maar ik mis een notificatie-icoon zoals bij Easypark.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ChiMan schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:38:
Vraag aan Qpark-gebruikers met de Android-app: Ontvangen jullie een notificatie-icoon (bovenaan het scherm) wanneer je een parkeersessie start?

Ik gebruik de Qpark-app al een tijdje met tevredenheid, maar ik mis een notificatie-icoon zoals bij Easypark.
Soms wel, soms niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-05 15:28
Heeft iemand advies over een app die ook in het buitenland werkt(voornamelijk België)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

Tacoos

i am i

-CJ schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:10:
[...]

Ik heb hierover contact opgenomen met Easypark, zij geven aan dat dit een bevestiging is dat het account is opgezegd. Daarmee is de kous dus af.

Bij twijfel kunnen ze de opzegging per mail bevestigen na contact via de website.
Ik wil graag een duidelijke bevestiging per mail dat ik heb opgezegd, daarom hang ik nu in de wacht bij de live chat.
Het is druk :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUHizJwQImwLqtNgthJ-6DrpZIY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/phv9EVTbzGAxHAKpUYocxJTR.png?f=user_large

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:20
Awesomo4k schreef op woensdag 2 april 2025 @ 07:40:
Heeft iemand advies over een app die ook in het buitenland werkt(voornamelijk België)?
Flitsmeister werkt toch samen met 4411? dat is een belgische partij
https://4411.be/nl-nl/

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Zojuist ook easypark opgezegd/account verwijderd via iOS. Ik weet niet wat ik verwacht had, maar ik vind het wel merkwaardig dat er geen mailtje binnenkomt met 'we hebben uw opzegging verwerkt, jammer en we zien u in de toekomst graag terug'. Zijn er mensen die wel bevestiging van het verwijderen van het account gekregen hebben?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Ugchel schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:45:
Zojuist ook easypark opgezegd/account verwijderd via iOS. Ik weet niet wat ik verwacht had, maar ik vind het wel merkwaardig dat er geen mailtje binnenkomt met 'we hebben uw opzegging verwerkt, jammer en we zien u in de toekomst graag terug'. Zijn er mensen die wel bevestiging van het verwijderen van het account gekregen hebben?
Schijnbaar krijg je die niet als je opzegt via de app (bij mij op Android), dus ik heb net een uur aan de lijn gehangen bij de live chat en nu wel een mail gekregen.
Daarin staat overigens dat je voor het laten verwijderen van je gegevens nog een extra handeling moet verrichten (formulier invullen op de website)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCS-p
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 10:32
Opgezegd via de app en ik kreeg een sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ugchel schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:45:
Nee, ook hier geen bevestiging behalve in de app zelf bij het daadwerkelijk verwijderen. Daarna nog in de app proberen in te loggen, wat niet lukte. Ik ga ervan uit dat dit genoeg is. Mij gaat het er puur om dat ik weiger dergelijke bedragen te betalen aan servicekosten.

Wel had ik eerst mijn kentekens verwijderd voor alle zekerheid zodat deze niet nog op de achtergrond ergens gekoppeld blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Sammy_tukker schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:42:
[...]

Zou het een 1 april grap zijn.....

Ik ga over naar rabo parkeren, ik wist niet eens dat het kan, maar blijkbaar hebben zij een dealtje met een derde partij, voor 0,19 cent, dikke prima voor die 4 keer per jaar.
Hier hetzelfde.
Wist ook niet dat het kon, maar direct geactiveerd.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
Sammy_tukker schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:42:
Ik ga over naar rabo parkeren, ik wist niet eens dat het kan, maar blijkbaar hebben zij een dealtje met een derde partij, voor 0,19 cent, dikke prima voor die 4 keer per jaar.
19 cent toch?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:02

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb wel het idee dat er wat onduidelijkheid bestaat over die transactiekosten. De wijziging per 1 mei is alleen voor het betaal-per-transactie-optie. Heb je dus een EasyPark Go abonnement van 4,99 euro, dan veranderd er dus helemaal niks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Fab1Man schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:21:
Ik heb wel het idee dat er wat onduidelijkheid bestaat over die transactiekosten. De wijziging per 1 mei is alleen voor het betaal-per-transactie-optie. Heb je dus een EasyPark Go abonnement van 4,99 euro, dan veranderd er dus helemaal niks!
Hoewel je geen ongelijk hebt: hoeveel mensen hebben dat nodig? Als je een beetje tussen de regels doorleest in dit topic, had je kunnen zien dat de meesten enkele keren per maand betaald parkeren.

Heel simpel: vergeleken met de 19-39ct elders (of Q-Park helemaal gratis, maar niet landelijk dekkend) moet je dus 13-27x betaald parkeren per maand om die 19-39ct los elders eruit te halen met het €5/mnd abo.

Er zullen uiteraard uitzonderingen zijn, maar dat is erg vaak hoor. Los van woon-werk waar de meeste mensen thuis (indien nodig) een parkeervergunning voor zullen hebben en op werk of gratis of vergoed (niemand betaalt dit uit eigen zak natuurlijk) parkeren moet je daarnaast dus nog minstens 3x per week ergens betaald parkeren om het eruit te halen. Als je de Rabo optie voor 19ct kiest zelfs 6-7x per week.

Denk je echt dat veel mensen daaraan zullen komen? Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat dat de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen. Het gaat namelijk om gemiddeld, he? Niet soms 4x, soms 1x, want dan kom je zelfs met 39ct er nog steeds niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Tacoos schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:03:
[...]
...
Daarin staat overigens dat je voor het laten verwijderen van je gegevens nog een extra handeling moet verrichten (formulier invullen op de website)
Heb je daar een link van?

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

remco_k schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:07:
[...]

Heb je daar een link van?
Via de link naar het formulier kom ik op deze pagina terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MooDyBLueS schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:59:
[...]

Omdat het 15% van de parkeerkosten is met een maximum van €7 aan SERVICEKOSTEN!!!

Sorry voor de caps en bold, maar dat is hoe belachelijk het is. Het is heel simpel: neem een gemiddelde stad, dan zit je tegenwoordig zomaar aan €4-5 per uur als het niet meer is. Je moet je buiten de randstad begeven om goedkoper uit te zijn of een groot dorp in de randstad misschien nog.

Als ik bijv. zoals ik regelmatig doe met vrienden, familie of collega's uit eten ga, dan sta je zeker 3 uurtjes, soms zelfs 4. Kortom: 3*4*0,15=€1,80 aan servicekosten in het gunstigste geval of 4*4*0,15=€2,80 aan servicekosten. Ok, niet de €7 max nog, maar alsnog echt belachelijk. Voor een dienst waarvoor je bij elk ander hoogstens €0,50 per parkeeractie betaalt.

Conclusie: tenzij je graag teveel geld uitgeeft, kan je beter 2/3 van de andere 10+ parkeerapps installeren.

Easypark doet niks unieks. Als dat wel zo was had je misschien een punt.
Ja ok, maar niet opzeggen kost niks toch?

Ik heb qpark nu geïnstalleerd. Maar mis de Android auto integratie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:29:
[...]

Ja ok, maar niet opzeggen kost niks toch?
Wat wil je daar dan mee zeggen en/of bereiken?

Als je er gebruik van wilt maken is het erg duur, dat wil 99% hier voorkomen, ook omdat er 10+ alternatieven zijn die stuk voor stuk veel goedkoper zijn. Dus wat heeft het voor nut om een app/dienst niet op te zeggen als je die toch niet gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MooDyBLueS schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:02:
[...]

Wat wil je daar dan mee zeggen en/of bereiken?

Als je er gebruik van wilt maken is het erg duur, dat wil 99% hier voorkomen, ook omdat er 10+ alternatieven zijn die stuk voor stuk veel goedkoper zijn. Dus wat heeft het voor nut om een app/dienst niet op te zeggen als je die toch niet gaat gebruiken?
Blijkbaar kost het de nodige moeite om op te zeggen. Waarom zou ik daar energie in steken. App verwijderd en ze zoeken het verder maar uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:56
MikeyMan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:32:
[...]

Blijkbaar kost het de nodige moeite om op te zeggen. Waarom zou ik daar energie in steken. App verwijderd en ze zoeken het verder maar uit.
Ze hebben al vaker een datalek gehad en je bankrekening is er mee gekoppeld. Dan is verwijderen wel zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
alwind schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:43:
[...]
Ze hebben al vaker een datalek gehad en je bankrekening is er mee gekoppeld. Dan is verwijderen wel zo fijn.
Kwestie van de incasso-machtiging blokkeren. Kan bij de ING via de website, niet in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Een machtiging blokkeren lost de gevolgen van een toekomstig lek van je prive gegevens niet op.
En gezien hun account opzeggen opties niet of niet goed lijken te werken, is een verwijderverzoek een goede optie.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 02-04-2025 22:38 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb reactie van Q-Park wat betreft de verkeerde tarieven in Almere: deze zijn alleen visueel in de app verkeerd, het tarief op de rekening zou wel moeten kloppen. Ze gaan dit zo snel mogelijk corrigeren. @Seaniemo @MooDyBLueS

[ Voor 5% gewijzigd door Soldaatje op 03-04-2025 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Q-Park gaat bij mij niet goed in Roermond.
APP-Parking snapt het 1e uur gratis, Q-Park begint direct te tellen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-04 08:49
MikeyMan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:32:
[...]
Ja, je moet helemaal inloggen en dan op de knop account verwijderen klikken..... echt dramatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TweakGP schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:26:
[...]

Ja, je moet helemaal inloggen en dan op de knop account verwijderen klikken..... echt dramatisch.
Heb je het topic gelezen? Gaat (ging?) genoeg mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Coach4All schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:18:
Q-Park gaat bij mij niet goed in Roermond.
APP-Parking snapt het 1e uur gratis, Q-Park begint direct te tellen.
Wat bedoel je met "direct te tellen"? Qua kosten? En zo ja, hoe zie je dat dan? Of qua tijd puur?

Bij zowel Easypark (toen ik die nog gebruikte) als ANWB gaat de teller ook lopen qua tijd, maar rekent hij niks, dat is zowel bij 1e uur gratis als op plekken waar het bijv. vanaf 9u betaald parkeren is, je om 8:30u aankomt en al je parkeeractie start. Achteraf zie je dan je werkelijke betaalde tijdsduur.

Dus stel je staat in Roermond 2 uur, waarvan 1e uur gratis, dan zou je na het stoppen van de parkeeractie dus moeten zien dat je 1 uur betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Soldaatje schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:45:
Ik heb reactie van Q-Park wat betreft de verkeerde tarieven in Almere: deze zijn alleen visueel in de app verkeerd, het tarief op de rekening zou wel moeten kloppen. Ze gaan dit zo snel mogelijk corrigeren. @Seaniemo @MooDyBLueS
Hieraan is goed te merken dat ze voor straatparkeren nog niet heel volwassen of populair zijn. Dat zal met alle gebruikers vanuit hier langzaamaan wel goed moeten komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

MooDyBLueS schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:36:
[...]

Wat bedoel je met "direct te tellen"? Qua kosten? En zo ja, hoe zie je dat dan? Of qua tijd puur?

Dus stel je staat in Roermond 2 uur, waarvan 1e uur gratis, dan zou je na het stoppen van de parkeeractie dus moeten zien dat je 1 uur betaalt.
Nee, 45 minuten parkeren en toen werd er geld afgeschreven. Dat gebeurt met app-parking pas na een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:00
„Of het is een hele slechte 1 aprilgrap, of ze willen bij EasyPark graag van klanten af.” „Die zijn helemaal van het padje af, geloof ik. Ik heb inmiddels een account aangemaakt bij Q-Park.”

https://www.nrc.nl/nieuws...n-hun-klanten-af-a4888861

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Coach4All schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:34:
[...]

Nee, 45 minuten parkeren en toen werd er geld afgeschreven. Dat gebeurt met app-parking pas na een uur.
Maar ook parkeerkosten of alleen transactiekosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

MooDyBLueS schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:14:
[...]

Maar ook parkeerkosten of alleen transactiekosten?
Volgens de app 0,68 parkeerkosten, geen transactiekosten. Van 17:08 tot 18:01....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Coach4All In dat geval zou ik het even opnemen met de klantenservice van Q-Park. Maak ook indien mogelijk ter plaatste even een foto van waar het 1e uur gratis parkeren is. En de andere app ernaast.

En ik haalde de apps in eerste instantie door elkaar, Q-Park hoort natuurlijk sowieso geen transactiekosten te hebben, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 17:04
gerritjan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:06:
[...]

Kwestie van de incasso-machtiging blokkeren. Kan bij de ING via de website, niet in de app.
Of gewoon het account opzeggen met een druk op de knop. Voorkomen is beter dan genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Stronk Dat is al meermaals hier besproken: het is een beetje 50/50 of dat werkt. Bij de helft werkt dat dus niet en dienen ze contact op te nemen, wat traag gaat, geen bevestiging van binnenkomt, etc.

Dat is nu juist de reden waarom dergelijke workarounds genoemd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 17:04
MooDyBLueS schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:01:
@Stronk Dat is al meermaals hier besproken: het is een beetje 50/50 of dat werkt. Bij de helft werkt dat dus niet en dienen ze contact op te nemen, wat traag gaat, geen bevestiging van binnenkomt, etc.

Dat is nu juist de reden waarom dergelijke workarounds genoemd worden.
Werkt gewoon 100% van de tijd, maar de mensen hier misinterpreteren de vraag naar een mobiele code. Dat is het inlog- en registratiescherm van EasyPark dat verschijnt nadat je je account hebt opgezegd en automatisch bent uitgelogd, niet een verificatiestap voor het verwijderen van je account. Ja dat scherm gaat een foutmelding geven wannneer je een code invult meteen na het verwijderen van je account- want je nummer is nog in verwerking ivm verwijderd account.

Verificatie per sms is geen onderdeel van het proces voor het verwijderen van je account.

Zie hieronder de screenshots, welke je te zien krijgt meteen na het opzeggen van je account.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CloTph42aRtlv3jkkHTWlC4P9js=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MKBiBq0RZFpN1dtJqGNByuyL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RjVQwxtgAz71o2UYNaFbapfzVY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TeF2WacFrIPXKTjN4vhesbYi.png?f=user_large

Wel komisch verder dat iedereen denkt dat een sms-code onderdeel is van het proces.

Ook komisch dat het account opgezegd kan worden zonder verificatiestap ertussen, gaat echt makkelijk fout als je dat perongeluk doet.

[ Voor 27% gewijzigd door Stronk op 07-04-2025 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:55
Nu zal het ongetwijfeld aan mij liggen, maar is Q-park nou zo gebruiksonvriendelijk? Als ik op straat wil parkeren krijg ik keurig te zien waar ik ben aangekomen via gps, de omlijning van het parkeergebied, maar ergens kunnen klikken om een parkeeractie te starten ho maar.

Dan moet ik in- of uitzoomen op de map totdat ik ergens de zone zie waar ik op kan klikken, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Slaapje schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:44:
Nu zal het ongetwijfeld aan mij liggen, maar is Q-park nou zo gebruiksonvriendelijk? Als ik op straat wil parkeren krijg ik keurig te zien waar ik ben aangekomen via gps, de omlijning van het parkeergebied, maar ergens kunnen klikken om een parkeeractie te starten ho maar.

Dan moet ik in- of uitzoomen op de map totdat ik ergens de zone zie waar ik op kan klikken, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Je kunt de parkeerautomaten toch zien, en daar moet je volgens mij op klikken.

Je kunt niet ergens "random" in de zone klikken inderdaad. Zou fijn zijn als die automagisch de dichtsbijzijnde parkeermeter zou pakken dan.... Maar op deze manier is het je eigen schuld als je de verkeerde aanklikt gok ik :+

Ik klik ook regelmatig mis en dan krijg je volgens mij een heel ander venster. Niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
Waah schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:49:
[...]

Je kunt de parkeerautomaten toch zien, en daar moet je volgens mij op klikken.

Je kunt niet ergens "random" in de zone klikken inderdaad. Zou fijn zijn als die automagisch de dichtsbijzijnde parkeermeter zou pakken dan.... Maar op deze manier is het je eigen schuld als je de verkeerde aanklikt gok ik :+

Ik klik ook regelmatig mis en dan krijg je volgens mij een heel ander venster. Niet ideaal.
Ik zal vast kippig zijn, maar waar dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DU5CS1GYPnGJGKeR0jPfyDyQjCI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vf2lHQlPkCufEM2dT4MAUKPF.png?f=fotoalbum_large

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Slaapje schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:59:
[...]

Ik zal vast kippig zijn, maar waar dan?

[Afbeelding]
Verder inzoomen!
De parkeermeters komen pas in beeld als je ver genoeg inzoomt, bijna tot straatniveau.....

Als de lichtblauwe zone-overlay verdwijnt ben je genoeg ingezoomd.

Case in point:
Net niet genoeg ingezoomd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbYfi7SA8_DcT_sWES0NG2j7_Lc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2Qd4SeALftBkaExSYzpEBqNu.png?f=fotoalbum_large

Iets verder ingezoomd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdOy6YK-MIHNbMAYpJn7TJIgSQU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lb3ChCv4bSxCWgpPI8P3qBEO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
Poh en dan moet het beeld ook nog stilstaan, want als je beweegt omdat ze aan het zoeken bent verschijnt ie hier niet.

Hoe dan ook, thanks. Maar erg handig vind ik het nog niet 😄

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Slaapje Ik begrijp niet zo goed waar jij problemen mee hebt. Check deze video van mij:
https://imgur.com/a/XcNZpFq

Hier toon ik heel Zwolle en zoom vervolgens ergens op in, dan verschijnen de zonenummers en als ik verschuif of zelfs naar een andere plek ga en in/uitzoom blijf ik alles gewoon zien.

Alleen aan het eind zoom ik even heel snel en ver uit en weer in en dan verdwijnen ze heel eventjes, om net zo snel weer terug te verschijnen.

Wat is hier mis mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
@MooDyBLueS Daar is helemaal niets mis mee, zo zou ik het prima vinden, maar om de een of andere manier werkt dat bij mij niet zo.

Als ik hier in Utrecht uitzoom zie ik alleen een aantal parkeergarages, daarnaast is er 1 zone zichtbaar, de rest is gewoon zonder blauw zonevlak. Als ik vervolgens inzoom is er maar 1 zonenummer zichtbaar voor de hele zone die je moet zoeken door heen en weer te gaan.

Zo gaat het bij mij, maar wellicht ligt het gewoon aan de stad. Het werkt wel, maar het is zeker niet zo intuïtief als easypark, maar gezien de kosten is dat geen optie meer.

https://imgur.com/a/by2DfAy

[ Voor 21% gewijzigd door Slaapje op 10-04-2025 21:01 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:46

Speedmaster

Make my day...

@Waah Heb je Q-Park wel toestemming gegeven om je locatie te gebruiken. Zodra ik de app open geeft deze met een cirkel aan waar ik mij bevind, dit zie ik niet in jouw afbeeldingen terug

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerritjan
Slaapje schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:49:
@MooDyBLueS Daar is helemaal niets mis mee, zo zou ik het prima vinden, maar om de een of andere manier werkt dat bij mij niet zo.

Als ik hier in Utrecht uitzoom zie ik alleen een aantal parkeergarages, daarnaast is er 1 zone zichtbaar, de rest is gewoon zonder blauw zonevlak. Als ik vervolgens inzoom is er maar 1 zonenummer zichtbaar voor de hele zone die je moet zoeken door heen en weer te gaan.

Zo gaat het bij mij, maar wellicht ligt het gewoon aan de stad. Het werkt wel, maar het is zeker niet zo intuïtief als easypark, maar gezien de kosten is dat geen optie meer.

https://imgur.com/a/by2DfAy
@MooDyBLueS @Slaapje
Ik heb precies hetzelfde, Utrecht zie ik alleen met wat moeite de nummers van de palen. Zwolle lijkt het wel goed te doen. Als jullie het nou allebei in beide steden proberen?
Ik heb GPS trouwens uitstaan, ik beweeg de kaart naar de steden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
gerritjan schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:16:
[...]

@MooDyBLueS @Slaapje
Ik heb precies hetzelfde, Utrecht zie ik alleen met wat moeite de nummers van de palen. Zwolle lijkt het wel goed te doen. Als jullie het nou allebei in beide steden proberen?
Ik heb GPS trouwens uitstaan, ik beweeg de kaart naar de steden.
Yup, Zwolle doet het bij mij ook prima zie ik nu. Daar kom ik alleen nooit, lekker dan 😄

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
Slaapje schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:23:
[...]
Yup, Zwolle doet het bij mij ook prima zie ik nu. Daar kom ik alleen nooit, lekker dan 😄
Zwolle is een leuke stad. Aanrader! ;)

Misschien tijd om de klantenservice van Q-park uit te testen?

[ Voor 7% gewijzigd door gerritjan op 10-04-2025 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Edit: niet meer relevant

[ Voor 97% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-04-2025 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Slaapje schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:23:
[...]

Oh zie nu deze post past haha. Zwolle is voor mij de stad met betaald parkeren die het dichtste bij is (woon in een dorp), dus vandaar die keuze. :P

Net Utrecht geprobeerd, zo rond de Springweg, en dat is inderdaad echt wachten wachten wachten zeg, pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Speedmaster schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:55:
@Waah Heb je Q-Park wel toestemming gegeven om je locatie te gebruiken. Zodra ik de app open geeft deze met een cirkel aan waar ik mij bevind, dit zie ik niet in jouw afbeeldingen terug
Ik ga ervan uit dat Waah dat doet om zichzelf niet te doxen. ;) Let ik ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:42

TTV

[...]

Dat klinkt als een optie die voor mij ook interessant is in Nijmegen. Maar ben dan wel benieuwd hoe het werkt als je een Q-Park garage in rijdt. Welke app gebruikt hij dan? Of werkt Stadsparkeren niet met QPark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@TTV Een vraag die je zelf makkelijk kan opzoeken: https://stadsparkeren.nl/waar-werkt-het

Voer Nijmegen in, vink straatparkeren uit en het resultaat is slechts 2 parkeergarages: Keizer Karel en Kelfkensbos. Beide geen Q-Park.

Los daarvan: als je al meerdere parkeerapps zou hebben die allebei/allemaal bij parkeergarages werken, denk ik dat je ervan uit mag gaan dat 1 van die apps random 'wint' en daarmee de rest niet triggert. Je zal niet de eerste/enige zijn met meer apps. Als je dat in de hand wilt houden zit er niks anders op dan je kenteken alleen in de gewenste app te registreren voor parkeergarages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qube2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:07
Hallo

Ik heb misschien niet goed gezocht maar welke app gebruiken jullie tegenwoordig voor parkeren. Ik gebruikte altijd easypark omdat deze als app in de volvo geinstalleerd is. Nu met de prijswijzigingen ben ik op zoek naar een alternatief.

Groeten
John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:07
qube2 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:22:
Hallo

Ik heb misschien niet goed gezocht maar welke app gebruiken jullie tegenwoordig voor parkeren. Ik gebruikte altijd easypark omdat deze als app in de volvo geinstalleerd is. Nu met de prijswijzigingen ben ik op zoek naar een alternatief.

Groeten
John
Ik gebruik nu zelf Q-Park, want die rekenen geen servicekosten voor straatparkeren. Of wil je per se iets dat op je Volvo kan draaien? Want volgens mij is er niet zoveel.

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 17-04-2025 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:05
Q-Park idd nu Easypark zichzelf uit de markt aan het prijzen is.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qube2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:07
Hallo Millerman_sf

Het liefst iets wat op de volvo draait. Anderen zijn het gewend om in de auto de parkeeractie te starten en te stoppen door weg te rijden.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:00
Hier ook zonder problemen mijn EasyPark account en de app verwijderd van de iPhone.
Als Rabobank klant zijnde had wel eens iets gehoord over parkeren via de Rabo app, maar heb die optie verder nooit in de app gezien. Dit moet je dus eerst activeren en dan wordt de Parkeren optie onderaan in de Rabo app zichtbaar na opnieuw inloggen. Dit is volgens mij de goedkoopste optie tot nu toe. Wellicht dat ik als backup ook de Q-Park app installeer.

ANWB parkeren had ik ook nog geprobeerd, maar is blijkbaar alleen voor ANWB leden. Geprobeerd te registreren maar blijft steken omdat je je relatie-lidmaatschapnummer moet opgeven die ik niet heb.
Verder op de site gezocht en zie ik het volgende staan: "ANWB Parkeren is alleen beschikbaar voor ANWB-leden". Duidelijk dus.

Edit: ook de Q-Park app geïnstalleerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Tranquility op 02-05-2025 10:34 ]

Pagina: 1 2 Laatste