Alternatief voor EasyPark/Parkmobile?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik gebruik al jarenlang Parkmobile (volgens mij al meer dan 10 jaar) als app voor betaald parkeren. Alleen sinds de overname door EasyPark zijn dingen slechter geworden en zoek ik naar een alternatief, zeker nadat ik de volgende mail kreeg:
We hopen dat je met veel plezier gebruikmaakt van EasyPark. We willen je de best mogelijke ervaring bieden en blijven daarom onze diensten samenvoegen zodat we een nog krachtigere, nog eenvoudiger app kunnen ontwikkelen.

Daarom worden onze diensten ‘belparkeren’ en ‘smsparkeren’ per 1 november 2023 definitief beëindigd. Wij begrijpen dat je hier in het verleden gebruik van hebt gemaakt en willen je daarom aanraden om in plaats daarvan de app te gebruiken om te parkeren.

We werken aan een verbeterde ervaring en daarvoor richten we ons op onze meest gewaardeerde kanalen. Wij nodigen je uit om de volgende keer dat je parkeert de EasyPark-app te proberen.
Nu zal menigeen denken: ja maar sms/belparkeren is toch achterhaald? Vind ik ook, maar ik heb 2 én 3 weken terug nog tot 2x toe meegemaakt dat ik ergens sta en de app het niet doet. Inloggen werkt dan niet en je krijgt de pop-up: bel om je parkeeractie te starten. Prima oplossing, maar als dat nu verdwijnt wil ik op z'n minst een extra parkeerapp erbij hebben. Voor het geval dat. En het liefst een die belparkeren wel nog ondersteund, wederom voor het geval dat.

Dus wat raden jullie aan? Ik ben zo lang vastgeroest geweest in Parkmobile dat ik me er al heel lang niet meer in heb verdiept.

En voor de volledigheid nog even de andere problemen waar ik tegenaan loop met regelmaat:
- Het niet kunnen kiezen welke auto ik mee parkeer (we hebben er 2). Er is gewoon geen keuze pop-up en nergens is dan te vinden welke er geselecteerd staat.
- Vaak uitgelogd zijn uit de app en dus ter plekke weer in moeten loggen.
- En met enige regelmaat dus onmogelijk in te loggen in de app met melding dat er een fout is opgetreden of de dienst niet beschikbaar is. Dan is bellen een optie, maar vanaf 1 november dus niet meer.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Flitsmeister biedt het aan of eventueel via de ANWB?

Geen idee alleen of ze belparkeren ondersteunen :+

[ Voor 34% gewijzigd door vuurtjih op 03-10-2023 11:38 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
vuurtjih schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:35:
Flitsmeister biedt het aan of eventueel via de ANWB?

Geen idee alleen of ze belparkeren ondersteunen :+
Thanks, die ANWB ga ik sowieso even onderzoeken want die blijk ik zelfs al geïnstalleerd te hebben staan, maar ik dacht dat het alleen voor opzoeken van locaties was en daar gebruikte ik hem voor (toen Parkmobile nog niet op adres konzoeken). :P

Ik kan zo snel nog niet vinden of het belparkeren ondersteund, maar het is in ieder geval een extra optie en ook volledig gratis te gebruiken los van natuurlijk dan het starttarief elke parkeeractie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 08:44
Ik vond parkmobile bizar duur worden dus ik ben net aan t wennen aan Gaiyo. Die rekenen geen kosten (nog niet) geloof ik. Hebben nog meer diensten in de app die wel handig zijn zoals huurfietsen etc.
Dus dat is nu mijn parkeerapp

Parkmobile is vreselijk qua transactiekosten die ze rekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-06 14:55

Freakie1NL

Grote Baas

Parkmobile ook jaren gebruikt erg tevreden over. Maar inderdaad sinds overname EasyPark significante achteruitgang is mogelijkheden en service. Iets anders dus zeker welkom.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Dennis013 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:20:
Ik vond parkmobile bizar duur worden dus ik ben net aan t wennen aan Gaiyo. Die rekenen geen kosten (nog niet) geloof ik. Hebben nog meer diensten in de app die wel handig zijn zoals huurfietsen etc.
Dus dat is nu mijn parkeerapp

Parkmobile is vreselijk qua transactiekosten die ze rekenen.
Ik heb even mijn Parkmobile facturen erbij gepakt, maar is dat zo buitensporig dan? Ik zie € 0,39 transactiekosten per parkeeractie en daarnaast is het het normale uurtarief van de parkeerlocatie.

Nu parkeer ik niet extreem vaak betaald, afgaande op de laatste 3 facturen is dat 4, 6 en 7 keer per maand. Dan kost me dat worst case € 2,73 per maand. Ik vind dat niks, dat is in mijn stad nog geen uur parkeren.

Maar Gaiyo kende ik nog niet, dus die ga ik zeker checken. Ik ben alleen wel huiverig voor "geen kosten", dat betekent anno 2023 vrijwel zonder uitzondering dat je met andere dingen zoals je data en/of reclames betaalt. Daar ben ik geen fan van. Dan liever de Parkmobile manier, maar goed dit zeg ik dus zonder gekeken te hebben, dus laat ik niet vooruit lopen op de zaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Oh ja, wat ik me ook realiseer waar ik bij Parkmobile tevreden over ben: ze hebben de mogelijkheid om 1 hoofdaccount te maken met daaraan de auto('s) gekoppeld en dan een extra login (in dit geval voor mijn vrouw) en die kunnen afzonderlijk van elkaar een parkeeractie starten. Echt een must, want meestal rijd ik in auto A en mijn vrouw in B maar een enkele keer wisselen we weleens en het komt daarnaast ook weleens voor dat we allebei in het weekend afzonderlijk van elkaar ergens betaald moeten parkeren. Dat los je dus op met een extra login, iets wat bij ANWB niet kan ben ik al achtergekomen en omdat je login aan je ANWB lidmaatschapsnummer gekoppeld zit en alleen mijn vrouw lid is, kan ik dus geen eigen account aanmaken en daar ook beide kentekens aan koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Flitsmeister heeft goedkopere parkeer transactie. Echter verwijdert vanwege advertenties..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:04
Ik weet uit het verleden dat je ook Yellowbrick hebt, das ook een Nederlandse partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ik was ondertussen zelf ook al eea aan het onderzoeken en Gaiya moet ik dus nog even uitpluizen, ben daar ietwat huiverig over want niks kan gratis zijn. Een app heeft ook kosten en de parkeerkosten gaan linea recta naar de gemeente of exploitant, daar krijgen ze natuurlijk niks van.

Wel kwam ik een naam tegen die ik jaren geleden ook al eens voorbij heb zien komen: Yellowbrick. Bestaat dus al heel lang net als Parkmobile en dat is me ook wel wat waard, voor dit soort dingen hoef ik niet bij een nieuwe partij te zitten die er misschien binnenkort ook weer mee ophoudt. Stabiliteit en zekerheid vind ik het belangrijkste, iets wat Parkmobile tot voor kort ook jaren heeft geboden, het was precies wat een dienst moet zijn: iets wat altijd werkt en je geen omkijken naar hebt. Tot de overname dus.

Kortom: ANWB is niet dekkend voor ons vanwege beperking met het account. Maar account maken was gratis voor ons als ANWB lid, dus die kunnen we wel gewoon achter de hand houden als backup. Gaiyo ga ik nog uitzoeken en Yellowbrick ook even checken of ze die multi-account/kenteken ondersteuning hebben en belparkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
ThaPegasus schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:01:
Ik weet uit het verleden dat je ook Yellowbrick hebt, das ook een Nederlandse partij.
Je was me net voor. ;) Ik kwam in een vergelijkende test die naam tegen en toen wist ik weer dat ik die jaren geleden ook tegen was gekomen maar sindsdien helemaal vergeten. Blijkbaar had ik toen voor Parkmobile gekozen en nooit meer naar omgekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:57:
Flitsmeister heeft goedkopere parkeer transactie. Echter verwijdert vanwege advertenties..
Ja daar heb ik dus een hekel aan. Ok, als het een keuze wordt tussen €10/mnd om überhaupt te kunnen parkeren met zo'n app of advertenties, dan kies ik ook wel voor advertenties.

Daarnaast ben ik eigenlijk niet happig om Flitsmeister te installeren, ik houd mij in principe meestal netjes aan de snelheid, ik vind het namelijk alleen maar chaotisch en stressverhogend werken, dus ik rijd wel 105 km/u op de teller op de rechterbaan. :P En om dan voor parkeren alsnog de app te gebruiken komt ietwat krom over op mij, liever niet zeg maar. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:19
Mocht je Rabobank klant zijn, dan kan je ook de Rabobank app gebruiken. Ik gebruik alleen de Rabobank app, omdat de kosten een stuk lager zijn (19 cent per parkeersessie).
https://www.rabobank.nl/p...nkieren/parkeren-rabo-app

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Q-Park bevalt hier erg goed sinds dat we weg zijn bij Parkmobile
Ook met subaccounts gelijk gekoppeld met mijn partner en met kenteken in en uitrijden gaat erg goed. En (blijkbaar) geen transactie kosten

[ Voor 10% gewijzigd door Oid op 03-10-2023 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:41

MLLL

Palm Treo 650

Parkline werkt feilloos , kan mij niet herinneren dat ik mij mij niet heb kunnen aanmelden met de app en je kunt een eindtijd instellen wat voor mij ideaal is.
Ik gebruik Parkline zo'n 180 keer per jaar.

Soms loopt de app wel eens vast maar door te af te sluiten en opnieuw te openen werkt het altijd weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 09:24

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Parkline? Heb ik jaren (zakelijk) gebruikt en werkt feilloos.

[ Voor 74% gewijzigd door Luchtbakker op 03-10-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Jimster schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:06:
Mocht je Rabobank klant zijn, dan kan je ook de Rabobank app gebruiken. Ik gebruik alleen de Rabobank app, omdat de kosten een stuk lager zijn (19 cent per parkeersessie).
https://www.rabobank.nl/p...nkieren/parkeren-rabo-app
Helaas, maar was een goede tip, zeker gezien de flink lage kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Oid schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:14:
Q-Park bevalt hier erg goed sinds dat we weg zijn bij Parkmobile
Ook met subaccounts gelijk gekoppeld met mijn partner en met kenteken in en uitrijden gaat erg goed. En (blijkbaar) geen transactie kosten
En die is niet alleen voor Q-Park garages mag ik hopen, dus ook gewoon waar dan ook op straat parkeren met zo'n 5-cijferige zone op een paal?

Die subaccounts is goed om te weten, precies wat wij dus ook zoeken. Ik neem deze mee samen met Yellowbrick. ANWB is afgevallen en Flitsmeister ga ik niet aan beginnen gezien de opmerkingen over advertenties en mijn voorkeur om die liever niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
MLLL schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:24:
Parkline werkt feilloos , kan mij niet herinneren dat ik mij mij niet heb kunnen aanmelden met de app en je kunt een eindtijd instellen wat voor mij ideaal is.
Ik gebruik Parkline zo'n 180 keer per jaar.

Soms loopt de app wel eens vast maar door te af te sluiten en opnieuw te openen werkt het altijd weer.
Dat laatste is inderdaad geen ramp. Dat heb ik met Parkmobile nooit gehad (of zo sporadisch dat ik het niet meer weet) maar dus wel dat je helemaal niet in kan loggen (terwijl je normaal gewoon ingelogd blijft natuurlijk in de app), alsof de dienst eruit ligt. En dat is de laatste maanden relatief vaak gebeurd.

Over die eindtijd instellen: kan je een voorbeeld geven waarin dat handig is? Ik vind het zelf sinds ik Parkmobile gebruikte juist handig dat ik geen eindtijd hoefde in te stellen want ik stopte het via de app terwijl ik terugliep naar de auto.

Mocht je bedoelen dat het handig is wanneer het betaald parkeren van 8-21u is en je begint om 20u met parkeren: mijn ervaring met Parkmobile is dat het betalen dan om 21u stopt, maar hij wel door lijft lopen voor het geval je er in de ochtend om 8u nog staat en dan vrolijk verder gaat, maar die avond en nacht betaal je dan niks en je transactiekosten blijven eenmalig omdat het gewoon doorloopt, ideaal dus juist. Volgens mij is het afhankelijk van de gemeente of dat max 24 of 48 uur mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Luchtbakker schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:25:
Parkline? Heb ik jaren (zakelijk) gebruikt en werkt feilloos.
Thanks, samen met de persoon boven je. ;)

Ik ga nu even kort opsommen voor wie meeleest en zelf ook wat zoekt:
  • ANWB: valt af, geen multi-account mogelijk
  • Flitsmeister: valt af, reclames + mijn eigen beleving dat ik dit type app (vanwege de primaire flits functionaliteit) niet wil installeren
  • Gaiyo: twijfel, gratis is nooit gratis in mijn beleving maar ik kan tot nu toe ook niet vinden waar hun verdienmodel in zit
  • Yellowbrick: net als Parkmobile oudgediende, dus proberen waard, nog niet gezien of multi-account mogelijk is
  • Parkline: meerdere keren gesuggereerd dus ook het proberen waard
  • Q-Park: klinkt ook aantrekkelijk, sowieso multi-account dus en de optie om met kentekenherkenning parkeergarages in en uit te rijden is handig
Vandaag of morgen ga ik ze even op een rijtje zetten en wellicht een korte tabel van features en kosten maken voor dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

MooDyBLueS schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:43:
[...]

En die is niet alleen voor Q-Park garages mag ik hopen, dus ook gewoon waar dan ook op straat parkeren met zo'n 5-cijferige zone op een paal?

Die subaccounts is goed om te weten, precies wat wij dus ook zoeken. Ik neem deze mee samen met Yellowbrick. ANWB is afgevallen en Flitsmeister ga ik niet aan beginnen gezien de opmerkingen over advertenties en mijn voorkeur om die liever niet te hebben.
klopt nog geen plek gehad in NL waar ik er niet kon parkeren met de cijfers op de paal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:25
MooDyBLueS schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:53:
[...]
  • Q-Park: klinkt ook aantrekkelijk, sowieso multi-account dus en de optie om met kentekenherkenning parkeergarages in en uit te rijden is handig
Q-Park is voor 'op straat' parkeren ook mijn go-to app tegenwoordig, puur vanwege het gebrek aan transactiekosten.
Eerder gebruikte ik TanQyou daarvoor.

Voor parkeergarages gebruik ik nog steeds Easypark aangezien Q-Park qua garages alleen hun eigen parkings dekt (en ik, vanwege de veel te smalle vakken in de enige Q-Park garage in mijn stad, juist in níet-Q-Park garages parkeer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:56
Wat ook wel een fijne functionaliteit is waar ik laatst pas achter kwam is nadat ik mijn auto had uitgeleend aan iemand om een andere persoon op Schiphol af te zetten is kenteken herkenning en het automatisch openen van de slagbomen zonder ticket.

Ik was aan het werk toen ik opeens een melding ontving van EasyPark dat er automatisch een parkeeractie gestart werd en ook weer automatisch beëindigd wanneer je de parkeerplaats verlaat zonder ook maar een pasje of kaartje nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Oid schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:05:
[...]

klopt nog geen plek gehad in NL waar ik er niet kon parkeren met de cijfers op de paal.
Ah top, dat is dan wel een verschil met sommige apps die maar op "100+ locaties" te gebruiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:56
Zelf geen ervaring mee maar dan kun je die ook nog testen
https://www.tango.nl/app-parkeren

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Nou, hier komt dan mijn opsomming. Ik heb de apps die mij aangeraden zijn bekeken en van allemaal via de website de informatie opgezocht en hierbij tot dit overzichtje gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Db9G77c8rOreZgyWpBSFCI1aLBY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iX7jo7w4SfLTza4EDa5VVbGK.png?f=fotoalbum_large

Wat mij opvalt is dat ANWB, Yellowbrick en Parkmobile er duidelijk uitspringen qua features. Ze bieden het meest en zijn eigenlijk heel erg vergelijkbaar met elkaar. De voornaamste reden waarom Yellowbrick het in mijn ogen wint is dat die echt alles goed gedocumenteerd heeft, makkelijk vindbaar, maar bovenal ook het meeste biedt. ANWB maakt van hun back-end gebruik dus je verwacht geen verschillen, maar toch lijkt met name het gebruiker toevoegen anders te werken en heet het bij ANWB een "parkeerrecht" uitgeven als hoofdgebruiker die dan aan een subaccount gekoppeld wordt, maar alle facturatie via het hoofdaccount loopt en dit bovenal gratis is volgens de ANWB FAQ terwijl Yellowbrick er € 2,50 voor vraagt.

Q-Park en Flitsmeister vallen beide op hun eigen manier op. Q-Park heb ik een 5/10 in functionaliteiten gegeven en dat klinkt slecht, maar is bekeken vanuit mijn situatie met 2 auto's en mijn vrouw als extra gebruiker. Q-Park is dan weliswaar gratis, maar biedt geen mogelijkheid voor een extra gebruiker, geen belparkeren als back-up en verder eigenlijk ook helemaal niks extra's behalve het parkeren in hun eigen garages. Ideaal dus eigenlijk voor mensen die alleen zijn en weinig extra's behoeven.

Flitsmeister valt weer op omdat het een Belgische provider (4411) gebruikt en dat leidt gelijk tot het grootste probleem: het is niet landelijk dekkend. Daarnaast zie ik gemeentenamen voorbijkomen die 10 jaar geleden al gefuseerd zijn. Daarnaast bieden ze als enige advertenties in de app, zijn qua informatievoorziening niet top, werken ze als enige niet met parkeergarages én zijn ze nog duurder dan de ANWB zelfs.

Mijn conclusies zijn dan ook:
  • Flitsmeister zie ik 0 reden om te gebruiken, gaat het je om lage kosten, kies dan voor ANWB of Q-Park. Gaat het om functionaliteit, dan ANWB, Yellowbrick of Parkmobile. En niet dekkend zijn vind ik vergeleken met alle andere apps de app gewoon compleet waardeloos.
  • Q-Park is gratis, zonder advertenties, waarschijnlijk om hun eigen product (de Q-Park garages en daar makkelijk in kunnen parkeren zonder kaartjes te hoeven pakken en achteraf af te rekenen) te promoten, maar daarom niet slecht. Functionaliteit is beperkt met name als je niet alleen bent. Ben je dat wel, dan is dit wellicht zelfs de go-to app gezien het volledig ontbreken van extra kosten naast wat de gemeente rekent voor het parkeren.
  • Yellowbrick lijkt het meest compleet te zijn qua functionaliteiten. Eigenlijk gelijk aan Parkmobile, maar nu die per 1 nov stopt met bel/sms parkeren, heeft Yellowbrick een streepje voor. Een extra gebruiker toevoegen is duur met € 2,50, maar dat zal over een periode van 10 jaar hopelijk minder vaak voorkomen dan dat mensen van auto wisselen en dat kost bij Parkmobile €1 per keer.
  • ANWB is feitelijk Yellowbrick's back-end in de ANWB Onderweg app. Ze lijken grotendeels gelijk, maar met ANWB lidmaatschapskorting en ook lijkt het volgens de FAQ gratis te zijn om een ander account jouw "parkeerrecht" te overhandigen, dat werkt dus weer anders bij Yellowbrick waar je gewoon een extra gebruiker aanmaakt en that's it. Ook kan ik nergens in de ANWB FAQ vinden of en welke garages ze ondersteunen, mogelijk is dat een minpunt tov Yellowbrick, al kan ik me niet herinneren of ik ooit in ParkBee garage heb geparkeerd. Maar ANWB is (mits je lid bent) dan ook wel iets goedkoper.
  • Parkmobile is op papier praktisch even goed als Yellowbrick, maar mijn ervaring na 10+ jaar gebruik is juist sinds de overname door EasyPark er veel bugs in zijn geslopen (lees mijn OP maar eens) en het stoppen van bel/sms parkeren als back-up i.c.m. die bugs is een no-go voor mij, althans... om Parkmobile als enige te hebben.
Kortom: voor mijn situatie ga ik beginnen met ANWB simpelweg omdat los van de gratis apps de goedkoopste is en een extra gebruiker ook gratis lijkt te zijn. Dus er is letterlijk geen drempel om hiermee te beginnen. Wel vind ik het opvallend dat je bij belparkeren maar 1 kenteken kan koppelen, dat is even kijken hoe dat gaat, want bij Parkmobile belde je en kreeg je gelijk te horen "toets 1 voor kenteken ABC of toets 2 voor kenteken XYZ" en dan "toets nu de 5-cijferige zone in". Hopelijk kunnen we met ons eigen account wel de voor ons meest gebruikte auto los koppelen, dus ik mijn auto aan mijn account en mijn vrouw haar auto aan haar account. Het komt weleens voor dat we van auto wisselen, maar hoe we dat oplossen zien we dan wel. Lijkt mij ook weer sterk dat juist dan zowel ANWB als Parkmobile eruit zouden liggen.

Oh ja, ik heb dus alleen gekeken naar de basic abo's. Oftewel degene die gratis zijn en per parkeeractie transactiekosten rekenen, want ik parkeer niet vaak betaald zoals ik al aangaf, 4-8x per maand gemiddeld dus meestal is het voordeliger om los te betalen per parkeeractie. Als iemand die meeleest een veelparkeerder is, dan kan het natuurlijk anders worden wat voor jou voordeliger is.

Ik ga met ANWB aan de slag en meld me weer als ik een periode dat ervaren heb. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

Mooie opsomming!
Q-Park en Flitsmeister vallen beide op hun eigen manier op. Q-Park heb ik een 5/10 in functionaliteiten gegeven en dat klinkt slecht, maar is bekeken vanuit mijn situatie met 2 auto's en mijn vrouw als extra gebruiker
Zie inderdaad dat ik bij Q-Park app ingelogd ben op 2 apparaten ipv een sub-account, dat heb ik verkeerd gezien. Heb er zelf 3 auto's in staan en dat werkt prima ook tegelijk stoppen en starten.
Een extra gebruiker toevoegen is duur met € 2,50, maar dat zal over een periode van 10 jaar hopelijk minder vaak voorkomen dan dat mensen van auto wisselen en dat kost bij Parkmobile €1 per keer.
Voor zover ik weet is wijzigingen van een kenteken gratis bij Parkmobile. toevoegen kost inderdaad 1 euro, maar wijzigen is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Oid schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:51:
Mooie opsomming!

[...]

Zie inderdaad dat ik bij Q-Park app ingelogd ben op 2 apparaten ipv een sub-account, dat heb ik verkeerd gezien. Heb er zelf 3 auto's in staan en dat werkt prima ook tegelijk stoppen en starten.
Ah, dat is een mooie toevoeging, want bij Parkmobile werkten wij eerst met 1 account op 2 apparaten en zodra er al een parkeeractie liep en de ander opende de app, kon je niks anders dan die stoppen. Nu hebben we al een paar jaar om die reden een sub-account dus wellicht werkt het nu ook anders, maar goed om te weten dat het bij Q-Park dus geen problemen oplevert.
[...]

Voor zover ik weet is wijzigingen van een kenteken gratis bij Parkmobile. toevoegen kost inderdaad 1 euro, maar wijzigen is gratis.
Heb het gecontroleerd en je hebt gelijk, ik kan gewoon op bewerken klikken en dan het kenteken aanpassen ja, nooit gerealiseerd.

Dan komt het er eigenlijk op neer dat welke app je ook gebruikt, je in de praktijk met 2 auto's en 2 gebruikers in het ergste geval dus 1 kenteken en/of 1 gebruiker erbij moet kopen. Dan maakt het prijsverschil ook nauwelijks nog uit want dat is een eenmalig iets en daarna heb je er geen omkijken meer naar los van het kenteken dus aanpassen als je een andere/nieuwe auto hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik gebruikte tot een jaar geleden altijd Easypark, omdat ze vrij competitief waren qua prijs.
Toen gooiden ze de prijzen omhoog, omdat ze met overname van Parkmobile toch voldoende marktaandeel hadden.

Ik ben toen twijfelend ook overgestapt op Gaiyo, omdat ik ook dacht dat "gratis" niet bestaat.
Ben dus nu een jaartje bezig met Gaiyo en vind het prima werken.
Wat ik altijd doe is €50 per keer aan saldo toevoegen, dan betaal je ook geen transactiekosten voor het ophogen van het saldo.
En dat je transactiekosten-vrij kan aan en afmelden is echt wel fijn. Ik heb momenten in het jaar dat ik de dienst amper gebruik, en dus geen abonnement wil. Maar de delen van het jaar dat ik het wel gebruik, heb ik regelmatig korte bezoekjes. En dan is het fijn dat het dan niet direct duur wordt.

Gaiyo is dus zeker een aanrader :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
da_Mastah schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:53:
Ik gebruikte tot een jaar geleden altijd Easypark, omdat ze vrij competitief waren qua prijs.
Toen gooiden ze de prijzen omhoog, omdat ze met overname van Parkmobile toch voldoende marktaandeel hadden.

Ik ben toen twijfelend ook overgestapt op Gaiyo, omdat ik ook dacht dat "gratis" niet bestaat.
Ben dus nu een jaartje bezig met Gaiyo en vind het prima werken.
Wat ik altijd doe is €50 per keer aan saldo toevoegen, dan betaal je ook geen transactiekosten voor het ophogen van het saldo.
En dat je transactiekosten-vrij kan aan en afmelden is echt wel fijn. Ik heb momenten in het jaar dat ik de dienst amper gebruik, en dus geen abonnement wil. Maar de delen van het jaar dat ik het wel gebruik, heb ik regelmatig korte bezoekjes. En dan is het fijn dat het dan niet direct duur wordt.

Gaiyo is dus zeker een aanrader :-)
Wij zijn het weekend begonnen met ANWB gebruiken omdat ik inderdaad ook zo mijn bedenken heb bij Gaiyo. Dezelfde reden als waarom ik diverse gratis online diensten niet gebruik omdat gratis in 99,9% van de gevallen betekent dat je data in extreme mate verzameld wordt en doorverkocht wordt, is de reden waarom ik er niet aan begonnen ben.

Ik snap jouw beredenering met korte bezoekjes en als het verschil in kosten erg groot zou zijn, zou ik het waarschijnlijk wel eerder overwegen of beter uit gaan zoeken. In ons geval is het echter vaak ergens parkeren zoals in de stad of bij familie/vrienden waar het betaald parkeren is en dan zijn wij er vrijwel altijd 2-3 uurtjes. Dan vind ik in het voorbeeld van Den Haag waar we zaterdag nog waren zo'n €3/uur en €0,33-0,39 erbij niet schokkend.

Voor wie meeleest en ook ANWB wil gaan gebruiken met een 2e gebruiker en het in de ANWB FAQ uitgelegde "parkeerrecht": t/m het activeren van een 2e parkeerrecht is het goed uitgelegd in de FAQ maar daarna belandden we even in een zwart gat. Ik had mijn vrouw toegevoegd als gebruiker met haar e-mailadres en telefoonnummer, maar ze kreeg geen mail (ook niet in de spam) en nergens stond uitleg wat nu te doen.

Dus wij dachten: oh dan zal ze vast via de ANWB registratiepagina zichzelf nog moeten registreren, maar ik dacht ook: komt ze dan wel alsnog onder het hoofdaccount? Want dat kan je niet aangeven tijdens registratie. Toch geprobeeerd en de melding dat e-mailadres en telefoonnummer al in gebruik zijn.

Wat bleek? Ik moest haar als hoofdaccount houder eerst "deblokkeren" en daarna kon zij via de inlogpagina op "wachtwoord vergeten" klikken en daarna via een per e-mail toegestuurde link een ww aanmaken.

Sindsdien werkt het perfect en ook even beide getest met de gratis testzone 999999 en we vinden het allebei intuïtiever én makkelijker werken dan Parkmobile/EasyPark. Met name welk kenteken er nu geselecteerd staat is bij Parkmobile nogal eens onduidelijk of staat het gewoon niet in beeld en is er ook niet altijd een keuze optie beschikbaar. Bij ANWB staat dit vanaf het moment dat je de zone selecteert duidelijk in beeld, eerst midden in beeld zelfs en daarna onderaan gelijk naast de start/stop knop en lopende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:55
Ik zal wel in een uithoek wonen maar van de laatste 3 keer dat ik wilde parkeren, had Gaiyo er geen dekking :+
Dat was 1x in een grote stad in brababt en daarbuiten aantal kleinere plaasen in Zeeland.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Parkmobile is sinds de overname door Easypark inderdaad ontzettend achteruit gegaan. Je wordt lastiggevallen met allerlei onnodige premium features en ondertussen wordt de basis app steeds onbetrouwbaarder (traag, instabiel, starten van een parkeeractie dat niet lukt of geen duidelijke feedback geeft of het nu wel of niet gelukt is). Ik zie dat Park-line intussen ook door Easypark is overgenomen dus een overstap daarop lijkt me hooguit een tijdelijke oplossing.

ANWB klinkt wel interessant, maar bieden die ook garage parkeren? Met Parkmobile kan ik in best veel (niet Q-Park) garages in en uit rijden op basis van kenteken. Echt ideaal. Park-line heeft het over een soort van pas voor garages maar de ANWB website meldt helemaal niets. Dat zou ik wel missen.

[ Voor 13% gewijzigd door Bigs op 09-10-2023 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
laurens0619 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:02:
Ik zal wel in een uithoek wonen maar van de laatste 3 keer dat ik wilde parkeren, had Gaiyo er geen dekking :+
Dat was 1x in een grote stad in brababt en daarbuiten aantal kleinere plaasen in Zeeland.
Nou, hoewel ik niet vak in die hoeken kom (wel t/m Den Haag/Rotterdam), is dit voor mij al reden genoeg om het links te laten liggen. Niks vervelender (vind ik) dan er ter plekke achterkomen dat je parkeerapp die locatie niet dekt.

Voor mij is betrouwbaarheid het belangrijkste, ik wil geen gedoe, en daar hoort dekking ook bij. Goed om te weten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Bigs schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:05:
Parkmobile is sinds de overname door Easypark inderdaad ontzettend achteruit gegaan. Je wordt lastiggevallen met allerlei onnodige premium features en ondertussen wordt de basis app steeds onbetrouwbaarder (traag, instabiel, starten van een parkeeractie dat niet lukt of geen duidelijke feedback geeft of het nu wel of niet gelukt is). Ik zie dat Park-line intussen ook door Easypark is overgenomen dus een overstap daarop lijkt me hooguit een tijdelijke oplossing.

ANWB klinkt wel interessant, maar bieden die ook garage parkeren? Met Parkmobile kan ik in best veel (niet Q-Park) garages in en uit rijden op basis van kenteken. Echt ideaal. Park-line heeft het over een soort van pas voor garages maar de ANWB website meldt helemaal niets. Dat zou ik wel missen.
ANWB gebruikt de Yellowbrick back-end, de link voor online je account beheren is ook:
https://my.anwb.yellowbrick.nl/#/Parking?panel=login

Maar waar Yellowbrick ook ParkBee garages (nog nooit een gezien) ondersteunt, werkt ANWB alleen op straat:
https://www.anwb.nl/verke...-waar-werkt-anwb-parkeren

Wellicht is de combinatie van ANWB met de Q-Park app voor hun eigen parkeergarages een optie voor jou?

Wij hebben nu dus ANWB die we sinds het weekend als primaire parkeerapp zijn gaan gebruiken en Parkmobile nog als back-up, maar gezien ANWB gewoon belparkeren ondersteunt zie ik het ook gewoon gebeuren dat we na een paar maanden ANWB gebruik, mits het bevalt uiteraard, Parkmobile gewoon opzeggen. We hebben het immers zo'n 10 jaar met alleen Parkmobile gered, dus zolang de back-up voor de ANWB app (of welke app het ook zou zijn) belparkeren is, vind ik het goed genoeg. Maar nu eerst maar eens ervaren hoe de praktijk over een langere periode gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Nou het gaat me juist om niet-Q-park garages. Ik bedenk me nu dat de beheerder van de gemeentelijke parkeergarage hier in Helmond nog nooit van Parkmobile had gehoord maar het alleen had over Stadsparkeren. Die heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Zo te zien ondersteunt die zones in 165 gemeenten en diverse garages.

In eerste instantie werkte dat met speciale passen en paslezers die hier op alle parkeerplaatsen staan, maar ze hebben nu ook gewoon een app en kentekenherkenning in garages zo te zien.

[ Voor 20% gewijzigd door Bigs op 09-10-2023 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Bigs Op zich lijkt het mij prima om die app dan voor de voor jou gewenste parkeergarages te gebruiken en een andere app voor op straat parkeren.

Want ons land telt 355 gemeentes en dan slechts 165 gemeentes ondersteunen, dat kan écht niet gezien de hoeveelheid apps die wel volwaardige dekking bieden. Tenzij je een heel beperkt leefgebied hebt en vrij zeker weet daar nooit buiten te komen en die gemeentes jouw parkeergedrag dekken, maar zelfs dan: moet je ook maar 1x ergens parkeren waar die app niet ondersteund wordt, wat doe je dan? Ter plekke toch maar een andere app downloaden? Hopen dat je nog een kaartje uit de automaat kan trekken en dan dat aloude vervelende gedoe met in moeten schatten hoe lang je gaat parkeren en anders terug moeten lopen voor een nieuw kaartje? Dat is dusdanig veel gedoe en grote kans dat het zelfs duurder wordt dan ergens € 0,33-0,39 aan transactiekosten te betalen omdat je zelden van tevoren exact weet hoe lang je er staat, dat is althans mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShatterNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 12:26
MooDyBLueS schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:06:
Nou, hier komt dan mijn opsomming. Ik heb de apps die mij aangeraden zijn bekeken en van allemaal via de website de informatie opgezocht en hierbij tot dit overzichtje gekomen:
[Afbeelding]
Dag MooDyBLueS, hartelijk dank voor dit prachtige overzicht, ik gebruikte voorheen altijd de Flitsmeister app als navigatie en ook de parkeermodule, maar ben al tijden geleden overgestapt naar Waze als navigatie en wilde graag van die vervelende reclames van Flitsmeister af.

Moest laatst ergens parkeren en kreeg me een popups en luid afspelende reclames in Flitsmeister. |:(

Dankzij dit handige overzicht ga ik Q-Park eens uitproberen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Bedankt voor het overzicht, hoog tijd voor een alternatief.

Ik was al jaren trouwe klant van Parkmobile, maar na de laatste veranderingen in de app en website heeft Easypark voor mij geen meerwaarde meer.

Ik maak regelmatig wat ritjes voor vrijwilligerswerk, waarvoor ik de gemaakte parkeerkosten kan declareren.
Tot voor een paar maanden kon ik op de website de facturen downloaden en de parkeeracties exporteren naar een Excel-bestand (als ik zou willen terug tot 2019). Misschien dat niet heel veel mensen deze functionaliteit gebruiken, maar voor mij was het erg makkelijk.

Op de nieuwe website van Easypark kan je alleen kijken naar een leuk gekleurd overzicht van je parkeerhistorie dat 2 maanden teruggaat.
Sinds twee maanden worden de facturen gemaild, de oude facturen kan je alleen nog via de mobiele app terugvinden en alleen tot 6 maanden terug. Omslachtig om die dan weer op de PC te krijgen, en dan kan ik de parkeergegevens uit de PDF gaan knippen en plakken. Ik ben echt zo blij |:(

Maar ik ga positief afsluiten :) De vormgeving van de factuur is weer helemaal bij de tijd hoor, met een halve pagina foto van twee hippe mensen die hun keffertje uitlaten Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kThAGvt32kOen3EfbDZobWNkWYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0Gtfy5225EKZwRIZompHZufX.jpg?f=user_large

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:06
Naar aanleiding van dit topic heb ik de Q-park app geïnstalleerd op mijn S23.

Klopt het dat bij het activeren van een parkeer sessie je geen notificatie ziet en/of krijgt?
Heb de Q-park app toestemming gegeven om notificaties te laten zien en ook ingesteld in de app.

Verder valt het me op dat de tijd een uur achter loopt. Parkeer om 17:00 maar app gaf aan dat mijn sessie om 16:00 is gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 19:53
Altijd anwb parkeren gebruikt. Alleen nu geen ANWB meer ivm met lease. Dus die verviel helaas ook.
Jammer dat je per se lid moet zijn van ANWB. Vind het niet erg om dan iets hogere transactie kosten te betalen als geen lid ofzo. Want de app is super.

Heb nu even flitsmeister parkeren gebruikt. Die is heel karig en ik vertrouw hem ook niet echt.
Geeft ook geen blauwe zones aan en vind het ook jammer als je parkeert dat er nergens staat wat de max parkeertijd is. ANWB deed dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ChiMan schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:04:
Naar aanleiding van dit topic heb ik de Q-park app geïnstalleerd op mijn S23.

Klopt het dat bij het activeren van een parkeer sessie je geen notificatie ziet en/of krijgt?
Heb de Q-park app toestemming gegeven om notificaties te laten zien en ook ingesteld in de app.

Verder valt het me op dat de tijd een uur achter loopt. Parkeer om 17:00 maar app gaf aan dat mijn sessie om 16:00 is gestart.
In de Q-park app vond ik het irritant dat hij perse een goede locatie moest hebben. Ik gebruikte op vaste parkeerplekken vaak de code (die EasyPark/ParkMobile ook mooi in een lijstje bijhield). Op mijn vaste parkeerlocatie kreeg ik blijkbaar geen goede GPS fix, want ik kon bijna nooit een parkeeractie starten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 14:22

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Net Yellowbrick zakelijk basic opgezegd en verwijderd; per 1 mei gaat het over van betalen per transactie (37 cent) naar een abonnementsvorm van 1,- per maand en 37 cent per transactie.

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:00
heb gaiyo nog niet voorbij zien komen misschien is dat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Laatst online: 09:01
Veel mooie info hier, maar helaas niet helemaal wat ik zoek.

Ik kom regelmatig in Duitsland en zou graag een app hebben waar ik op kan zien welke parkeer garages nog "hoeveel" vrije plekken ze nog hebben. *O*

En helemaal tof zou zijn als ik kan zien tot hoe laat ik er uit kan rijden -O- (sommige zijn dicht=dicht)

wie gebruikt wat daarvoor?

Tia

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sinds vorige week ook op zoek naar een Easypark alternatief. Ze hebben de app omgegooid en waar we normaal met 1 e-mail adres konden inloggen op meerdere telefoons (zodat we maar 1 account nodig hadden om te parkeren met meerdere zakelijke auto's) ben je nu verplicht met het telefoonnummer in te loggen die bij die account hoort. Je moet dus de hele tijd die ene persoon lastig vallen of hij het smsje wil doorsturen (waar dat vroeger kon met een simpele doorstuur regel of mailbox).
Aangezien Parkline ook van Easypark is nu maar even Gaiyo installeren om te zien of we daar wel op de oude manier mee kunnen blijven parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:01
Gebruik zelf Gaiyo. Hoef enkel te parkeren en daarvoor werkt het. Ook handig dat je een eindtijd kan instellen. Alleen extra tijd toevoegen kan niet wat soms onhandig is omdat je niet overal opnieuw een parkeeractie kan starten.

Grootste selling point was geen transactiekosten. Maar die zijn nu toch ingevoerd. Da's toch wel balen... Al is het nog steeds de goedkoopste wat dat betreft met 25 cent per parkeeractie.

Misschien Q-park maar weer eens proberen. Heb ik 1x geprobeerd. Maar had de parkeeractie blijkbaar niet goed afgesloten. Was meteen ook de laatste keer dat ik die heb gebruikt. Want je kan geen max tijd instellen toen, notificaties werkten niet terwijl die wel aan stonden en het ergste vond ik nog wel dat ze 11,5 uur parkeertijd rekenen (toen zette ik hem uit) voor een plek waar je maar 2 uur mag staan 8)7 waarom de actie niet na 2 uur automatisch afsluiten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xE99MUBv6KOTsj3YkSnfJnMDEwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0rpCCScDWK5qyaRNp1LWzYd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Waah op 23-10-2024 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-06 22:51
Hier inmiddels de Qpark app meer en meer aan het gebruiken. Op zich best tevreden over hier in de omgeving werkt het goed.

Nu heb ik een trip naar onze oosterburen gepland en omdat er op plek van bestemming ook een Qpark zit wilde ik daar reserveren. Maar via de app vind ik geen mogelijkheid omdat te doen, wel via de site. Ik vraag me alleen af of hij dan niet dubbel gaat boeken op het moment dat je voor de slagboom staat.
Iemand daar ervaring mee?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Inmiddels hier al een tijd een tevreden Stadsparken gebruiker. De app en het bedrijf ogen wat minder gelikt dan Easypark, maar het functioneert top en heeft alle functies zoals eindtijd instellen, eigen accounts, en werkende notificaties. Het bedrijf erachter is ook oerhollandse. Aanrader wat mij betreft dus: https://stadsparkeren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdijkers
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-01 11:44
Het bijzondere is dat de Easypark app bij mij in de afgelopen 2,5 jaar dat ik hem gebruik nooit een probleem heeft gegeven.
Supergemakkelijk om in binnen- en buitenland de eindtijd vooraf in te geven en tussentijds of bij het verlaten van de parking bij te stellen zodat je nooit meer betaald dan nodig is.
Ik was dan ook erg tevreden.
Sinds de overname van of het samengaan met Parkmobile zijn, zonder communicatie, de betaalmogelijkheden beperkt. Paypal was niet meer mogelijk en ik heb voor automatische incasso gekozen, die door riverty wordt uitgevoerd. Met Riverty is geen contact mogelijk, die verwijzen naar Easypark en Easypark reageerd gewoon helemaal nergens op.
Jammer dat op deze manier tevreden klanten van zowel het oude Easypark als Parkmobile de dupe zijn van het samengaan van de twee partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Nu online
Het is inderdaad waardeloos en heb mijn abonnement opgezegd. Nadat ik geen reactie kreeg op mijn e-mail heb ik dit telefonisch geregeld.
Vandaag kreeg ik, na 6 weken, toch nog een reactie op mijn opzeg mail :’)

Door dit topic de overstap naar de Q-Park app gemaakt. Tot op heden werkt dat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 14:06
Zojuist ontving ik een e-mail van Riverty. Ik had nog nooit eerder iets van hen gekregen (of het is me nooit opgevallen), maar nu kreeg ik ineens een rekening van €25.

Het bleek te gaan om €18 aan parkeerkosten en de rest voor SMS'jes. Blijkbaar werd er elke minuut een SMS verstuurd, à €0,25 per bericht. Ik was vergeten mijn parkeeractie te stoppen—stom van mij. Maar ik herinner me dat Parkline vroeger een pop-up gaf met een herinnering: "Let op, je betaalt nog steeds."

Nu kreeg ik in plaats daarvan SMS'jes die me geld kostten, maar die ik tijdens het rijden niet echt opmerkte. Dus heb ik de app direct verwijderd en ben ik nu op zoek naar een alternatief.

Heeft iemand tips? Ik zoek een app waarmee ik snel en eenvoudig op straat kan parkeren én die een pop-up geeft als mijn parkeeractie nog loopt.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ik gebruik qpark, die had de laagste transactiekosten.

Wel irritant dat die automatisch aangaat in qpark garages en je dat alleen per garage kunt uitzetten

Ook heeft qpark niet overal dekking, heb als backup daarvoor de parkmobile

[ Voor 19% gewijzigd door laurens0619 op 03-03-2025 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:59
laurens0619 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:00:

Wel irritant dat die automatisch aangaat in qpark garages en je dat alleen per garage kunt uitzetten

Waarom vind je het iritant in Q-Park garages?
Dan zet je Q-Park Go toch gewoon uit?

Overigens rekent Q-Park geen starttarief bij parkeren op straat.
Ook een voordeel t.o.v. EasyPark, Stadsparkeren en Yellowbrick.

[ Voor 13% gewijzigd door ASS-Ware op 10-03-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:01
laurens0619 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:00:
De laagste? Die heeft gewoon geen transactiekosten O-) . de reden dat ik die app dus ook gebruik tegenwoordig.
Dekking nog geen issues gehad gelukkig. Maar ik zie ook geen optie om dat uit te zetten. @ASS-Ware waar zet je dat uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@ASS-Ware Klopt, Q-Park is het goedkoopst in dat opzicht, doen ze ook omdat ze hopen dat je daarmee vaker in Q-Park garages zal parkeren, dat levert ze namelijk wel geld op wat ruimschoots de transactiekosten voor op straat parkeren compenseert.

Ze hebben alleen géén landelijke dekking en ik vind het strontvervelend om als ik op straat parkeer elke keer te moeten kijken welke app wel of geen dekking heeft. Je bent soms onderweg naar een afspraak en dan wil je gewoon snel starten en klaar. Daarom gebruik ik ANWB Onderweg (34ct transactiekosten) sinds ik problemen met Parkmobile/Easypark onvervond, maar ik heb die laatste nog altijd als backup voor het geval ANWB het een keer niet doet. Beide zijn landelijk dekkend. Q-Park heb ik overigens wel, maar juist voor de parkeergarages, heerlijk op kenteken binnenrijden en weer naar buitenrijden zonder iets te hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Waah schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:13:
[...]

De laagste? Die heeft gewoon geen transactiekosten O-) . de reden dat ik die app dus ook gebruik tegenwoordig.

[...]

Dekking nog geen issues gehad gelukkig. Maar ik zie ook geen optie om dat uit te zetten. @ASS-Ware waar zet je dat uit dan?
Onder "Products" toch?
Ik kan me herinneren dat ik het daar ook juist aan heb gezet om zonder extra handelingen in en uit te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
ASS-Ware schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:58:
[...]

Waarom vind je het iritant in Q-Park garages?
Dan zet je Q-Park Go toch gewoon uit?

Overigens rekent Q-Park geen starttarief bij parkeren op straat.
Ook een voordeel t.o.v. EasyPark, Stadsparkeren en Yellowbrick.
Als ik in een q-park parkeer is dat bijna altijd zakelijk en dan krijg ik vaak een uitrijkaart van het bedrijf waar ik ben.
Als Q-Park Go aan staat dan kun je dus die uitrijkaart niet meer gebruiken.
Het stomme is alleen dat je Qpark GO niet compleet kunt uitzetten, alleen per parkeergarage. Heb ervoor de klantenservice gebeld.

Maar omdat ze de laagste transactiekosten (geen) rekenen op straat gebruik ik hem dus wel. Alleen wat jammer dat je soms tegen dekkingsproblemen aanloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
ASS-Ware schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:43:
[...]

Onder "Products" toch?
Ik kan me herinneren dat ik het daar ook juist aan heb gezet om zonder extra handelingen in en uit te rijden.
Ik zie maar 1 kopje staan onder products "Mobiel parkeren".
"Parkeren met de app? Dan opent voor jou de slagboom automatisch bij elke Q-Park garage. Of parkeer op straat in heel Nederland!"

Daar kan die inderdaad uit, maar dan werkt op straat parkeren dus ook niet meer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
laurens0619 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:49:
[...]

Ik zie maar 1 kopje staan onder products "Mobiel parkeren".
"Parkeren met de app? Dan opent voor jou de slagboom automatisch bij elke Q-Park garage. Of parkeer op straat in heel Nederland!"

Daar kan die inderdaad uit, maar dan werkt op straat parkeren dus ook niet meer :+
Oh dat is gecombineerd, hmm, lastig ja.

Ik vraag me overigens af wat er gebeurt als je een parkeergarage inrijdt die wordt ondersteund door Yellowbrick, EasyPark en Standsparkeren en je in alle 3 kentekenherkenning aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
ASS-Ware schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:51:
[...]

Oh dat is gecombineerd, hmm, lastig ja.

Ik vraag me overigens af wat er gebeurt als je een parkeergarage inrijdt die wordt ondersteund door Yellowbrick, EasyPark en Standsparkeren en je in alle 3 kentekenherkenning aan hebt staan.
Je zou verwachten dat er een is die als eerste 'reageert' en de rest genegeerd wordt. Invloed zal je er echter niet echt op hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:13
FreakGIB schreef op maandag 3 maart 2025 @ 00:50:
Zojuist ontving ik een e-mail van Riverty. Ik had nog nooit eerder iets van hen gekregen (of het is me nooit opgevallen), maar nu kreeg ik ineens een rekening van €25.

Het bleek te gaan om €18 aan parkeerkosten en de rest voor SMS'jes. Blijkbaar werd er elke minuut een SMS verstuurd, à €0,25 per bericht. Ik was vergeten mijn parkeeractie te stoppen—stom van mij. Maar ik herinner me dat Parkline vroeger een pop-up gaf met een herinnering: "Let op, je betaalt nog steeds."

Nu kreeg ik in plaats daarvan SMS'jes die me geld kostten, maar die ik tijdens het rijden niet echt opmerkte. Dus heb ik de app direct verwijderd en ben ik nu op zoek naar een alternatief.

Heeft iemand tips? Ik zoek een app waarmee ik snel en eenvoudig op straat kan parkeren én die een pop-up geeft als mijn parkeeractie nog loopt.
In de mobile app kan je aangeven hoe je notificaties wilt ontvangen en met welke frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Qpark garage werkt schijnbaar alleen met qpark en niet met easypark of yellowbrick.

Of je met qpark wel in andere garages kan parkeren, geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
laurens0619 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:09:
Qpark garage werkt schijnbaar alleen met qpark en niet met easypark of yellowbrick.

Of je met qpark wel in andere garages kan parkeren, geen idee
De meeste Q-Park garages werken wel met Yellowbrick hoor.
Degene waar ik geregeld kom helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
ASS-Ware schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:44:
[...]

De meeste Q-Park garages werken wel met Yellowbrick hoor.
Degene waar ik geregeld kom helaas niet.
hmm ik had de conclusie gebaseerd op dit nieuwbericht:
https://yellowbrick.nl/he...qpark-niet-mogelijk-2022/

maar ik moet zeggen dat ik het allemaal zeer inconsistent/chaotisch vind rondom parkeren bij de verschillende aanbieders dus wie weet is die info alweer gedateerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
laurens0619 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:49:
[...]

hmm ik had de conclusie gebaseerd op dit nieuwbericht:
https://yellowbrick.nl/he...qpark-niet-mogelijk-2022/

maar ik moet zeggen dat ik het allemaal zeer inconsistent/chaotisch vind rondom parkeren bij de verschillende aanbieders dus wie weet is die info alweer gedateerd.
I stand corrected, dat kan dus niet meer.
Ik keek voor de zekerheid nog even en vond dit:
https://www.q-park.nl/en-gb/app/mobiel-parkeren-yellowbrick

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 13:36
Met dit nieuws kunnen we dit weer wat leven inblazen:
nieuws: Parkeerapp EasyPark vervangt vaste servicefee per 1 mei door variabel...

Aanvullingen op dit beknopt lijstje met alternatieven?
- Gaiyo
- ANWB
- Yellowbrick
- Qpark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:07

-CJ

Not remastered

Is het automatisch inrijden bij Qpark inmiddels in één keer uit te zetten? Ik gebruik de auto zowel prive als zakelijk en heb voor beide situaties een aparte rekening en heb geen zin om elke keer met geld heen en weer te schuiven.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:00
flipjevandejam schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:12:

Aanvullingen op dit beknopt lijstje met alternatieven?
- Gaiyo
- ANWB
- Yellowbrick
- Qpark
- Stadsparkeren
- Tango
- ABN-Amro
- Flitsmeister
- SMS Parking

https://www.autoweek.nl/p...-en-wat-zijn-verschillen/

[ Voor 13% gewijzigd door gerritjan op 29-03-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:55
Zojuist een mail dat Easypark zijn kosten gaat verhogen
Dear customer,

Effective May 1, 2025, the service fee for our pay-per-use solution, EasyPark Small, will change. The new fee will be 15% of the total parking cost per parking session, with a minimum of €0.19 per parking session and a maximum of €0.70 per parked hour.

This update replaces the current fixed fee with a variable fee, enabling lower cost for shorter parking durations (from €0.39 to a minimum fee of €0.19). For longer parking sessions, the service fee will never exceed €7, regardless of how long you park.

EasyPark Go
EasyPark’s monthly subscription remains the same at €4.99/month. With EasyPark Go you can register up to 4 vehicles and enjoy unlimited parking sessions for a fixed fee (excluding parking cost). Register for EasyPark Go in the app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 13:36
Belachelijk, ik heb zojuist mijn account verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 17:30
gerritjan schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:06:
[...]

- Stadsparkeren
- Tango
- ABN-Amro
- Flitsmeister
- SMS Parking

https://www.autoweek.nl/p...-en-wat-zijn-verschillen/
Als ik het zo snel scan, lijkt Q-Park de meest interessante, heeft iemand er ervaring mee om het met name voor straatparkeren te gebruiken? Ik lijk iig al wat moeite te hebben om een account aan te maken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

gizmocuz schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:46:
Zojuist een mail dat Easypark zijn kosten gaat verhogen

[...]
Hoezo krijg jij die in het Engels? Die mail kwam bij mij in het Nederlands.

En die mail was inderdaad voor mij ook aanleiding om eens te gaan kijken naar wat anders. Overigens gebruik ik de parkeerapp niet zo vaak, en afgelopen weekend merkte ik dat de app ook werkt in Duitsland (wat dan wel weer handig is).

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
r_acker schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 13:57:
[...]
Als ik het zo snel scan, lijkt Q-Park de meest interessante, heeft iemand er ervaring mee om het met name voor straatparkeren te gebruiken? Ik lijk iig al wat moeite te hebben om een account aan te maken…
Ging bij mij zonder problemen. Aangemeld op de website, daarna app geïnstalleerd en aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Laatst online: 12:26
Qpark straat parkeren lijkt niet te kunnen in Tilburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seaniemo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-04 10:58
Ik zie denk ik waar q park zijn centjes vandaan haalt. Als ik hier in almere kijk naar bijv parkeren op de Hospitaal terrein. Betaal ik bij q park 3.80 per uur en bij anwb 3.05. ben ik dus bij anwb goedkoper uit zelfs met de 49 cent kosten als ik geen lid zou zijn.

Ik weet niet of dit overal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevlarD
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-05 23:50
Dorus12 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:36:
Qpark straat parkeren lijkt niet te kunnen in Tilburg.
Waarom denk je dat? Als ik op de kaart een straatnaam intik dan verschijnt de bijbehorende P-code en kan ik een sessie starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:07

-CJ

Not remastered

Zojuist Easypark account opgezegd en app verwijderd. Nu de overstap gemaakt naar de ANWB, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Als lid betaal je minder dan Easypark qua eenmalige kosten, zelfs voor de prijsverhoging.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor alle mensen met een Rabobank (betaal) rekening heeft de Rabobank ook een eigen 'parkeer service' (middels Easy2Pay) waarmee je direct vanuit de Rabo-App een parkeersessie kunt starten en stoppen.

Het Start / Sessietarief ligt bij de Rabo op €0.19 ongeacht de duur van de sessie (dat zijn feitelijk gewoon de vaste bank-transactiekosten) en daarmee zijn ze momenteel een van de goedkopere aanbieders van straat-parkeren in Nederland. Parkeergarages werken er helaas (nog?) niet mee samen.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 30-03-2025 18:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Tip voor iedereen die (net als ik) nu actief z'n EasyPark account opheft en overstapt naar een ander: zorg wel voor een back-up.

Zelf gebruik ik primair ANWB Onderweg, want een klein beetje transactiekosten vind ik niet erg en ook niet meer dan normaal, maar EasyPark is echt bespottelijk geworden.

Als back-up heb ik Q-Park die weliswaar niet landelijk dekkend is, maar ik ga ervan uit dat het wel heel gek moet lopen wil ik én niet met ANWB Onderweg kunnen parkeren door een storing én Q-Park geen dekking hebben. Mocht dat wel zo zijn, dan download ik ter plekke wel een andere app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@MooDyBLueS

nieuws: Parkeerapp EasyPark vervangt vaste servicefee per 1 mei door variabel...

Daar is inmiddels zélfs op de Frontpage hier inmiddels al genoeg over gesproken. EasyPark lijkt gewoon van de standaard (bank) transactiekosten á €0.19 dus óók een verdienmodel te willen maken door 15% van de parkeerkosten te claimen met een minimum van €0.19 / parkeersessie.

Als je ná 1-Mei-2025 voor méér dan €1.27 pér sessie aan parkeergeld af moet gaan dragen dan verdiend EasyPark er dus extra op ....

Overigens: Bij de ANWB:
Wat kost ANWB Parkeren?
Een parkeeractie bestaat uit twee onderdelen: eenmalige kosten per parkeeractie en het lokale parkeertarief.

Kosten per parkeeractie

Je betaalt per parkeeractie een vast, laag bedrag aan transactiekosten. Als ANWB-lid krijg je korting op deze reguliere tarieven van Yellowbrick. De transactiekosten bedragen daardoor geen € 0,49 maar € 0,33 per parkeertransactie.

Lokaal parkeertarief

Het voordeel van parkeren met de app is dat je de gemeentelijke parkeerkosten achteraf en slechts per minuut betaalt. Dus nooit meer vooraf te veel in de parkeerautomaat stoppen.
Misschien dat het eens tijd wordt dat er iemand een parkeerautomaat uit gaat vinden waar je gewoon muntgeld in kunt werpen.... Of dat de gemeentes gewoon gaan stoppen met die 'straatparkeer' onzin en gaan inzien dat iedere autobezitter inmiddels al (genoeg!) houderschapsbelasting betaald (en dat die parkeertarieven er in de steden en dorpen vaak alleen maar voor zorgen dat de lokale middenstand naar de gallemiezen geholpen wordt doordat de consumenten niet meer naar de gezellige 'stads'-centra komen en d'r luxe boodschappen dus elders (online?) gaan aanschaffen waar vervolgens ook de lokale horeca weer onder te lijden krijgt).

>:)

[ Voor 50% gewijzigd door Will_M op 30-03-2025 19:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
Of dat de gemeentes gewoon gaan stoppen met die 'straatparkeer' onzin en gaan inzien dat iedere autobezitter inmiddels al (genoeg!) houderschapsbelasting betaald (en dat die parkeertarieven er in de steden en dorpen vaak alleen maar voor zorgen dat de lokale middenstand naar de gallemiezen geholpen wordt doordat de consumenten niet meer naar de gezellige 'stads'-centra komen en d'r luxe boodschappen dus elders (online?) gaan aanschaffen waar vervolgens ook de lokale horeca weer onder te lijden krijgt).
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Voor de meeste gemeenten is het een mooie extra bron van inkomsten en die BOA's moeten toch ergens van betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Seaniemo schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:47:
Ik zie denk ik waar q park zijn centjes vandaan haalt. Als ik hier in almere kijk naar bijv parkeren op de Hospitaal terrein. Betaal ik bij q park 3.80 per uur en bij anwb 3.05. ben ik dus bij anwb goedkoper uit zelfs met de 49 cent kosten als ik geen lid zou zijn.

Ik weet niet of dit overal is.
De parkeergarage Hospitaalterrein heeft een uurtarief van 3,05 + starttarief van 30 cent. Het is een garage van bedrijf P1, hoewel die van Q-Park onderdeel schijnen te zijn staan deze niet op de kaart in de app van Q-Park. Ik kan überhaupt geen parkeergarages of terreinen van andere bedrijven zien in de app van Q-Park. Wat ik wel zie is het straattarief van de zone naast de parkeergarage; deze is 3,80 + 30 cent starttarief. Voor zover ik weet kan je met de Q-Park-app niet bij parkeergarages of terreinen van andere bedrijven betalen, of dit met de ANWB-app wel kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 03:41

MLLL

Palm Treo 650

Jammer dat de Rabo app niet aan de zakelijke rekening gekoppeld kan worden.
Ik vind de donatie van 1200 euro per maand aan Amsterdam wel genoeg, dus door die extra kosten wil ook van Easypark af, mis nu Parkline wel die ik jaren gebruikt heb. Toen het Easypark werd kreeg ik al het gevoel dat dit op stapel stond.

[ Voor 3% gewijzigd door MLLL op 30-03-2025 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaniemo
Soldaatje schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:17:
[...]

De parkeergarage Hospitaalterrein heeft een uurtarief van 3,05 + starttarief van 30 cent. Het is een garage van bedrijf P1, hoewel die van Q-Park onderdeel schijnen te zijn staan deze niet op de kaart in de app van Q-Park. Ik kan überhaupt geen parkeergarages of terreinen van andere bedrijven zien in de app van Q-Park. Wat ik wel zie is het straattarief van de zone naast de parkeergarage; deze is 3,80 + 30 cent starttarief. Voor zover ik weet kan je met de Q-Park-app niet bij parkeergarages of terreinen van andere bedrijven betalen, of dit met de ANWB-app wel kan weet ik niet.
ik bedoel ook echt alleen het straat parkeren. ik heb nu 3 apps vergeleken. en ik komt er nog steeds niet bij dat QPark 3,80 per uur vraagt met een start tarief van 30 cent.

Bij de Rabobank en bij ANWB onderweg. staat dit hospitaalterein voor een bedrag van 3.05 per uur met een start tarief van 30 cent.

ik heb geen andere straat parkeren vergeleken. was bij het vinden van deze eigenlijk al een beetje klaar met Q-park.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:39
Bij het aanmaken van een account bij Yellowbrick zag ik dat daar de tarieven per transactie met ingang van 1 april ook omhoog gaan van 0.37 naar 0.49 euro. Dit is denk ik geen grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Seaniemo schreef op zondag 30 maart 2025 @ 21:32:
[...]

ik bedoel ook echt alleen het straat parkeren. ik heb nu 3 apps vergeleken. en ik komt er nog steeds niet bij dat QPark 3,80 per uur vraagt met een start tarief van 30 cent.

Bij de Rabobank en bij ANWB onderweg. staat dit hospitaalterein voor een bedrag van 3.05 per uur met een start tarief van 30 cent.

ik heb geen andere straat parkeren vergeleken. was bij het vinden van deze eigenlijk al een beetje klaar met Q-park.
Het is vreemd inderdaad, ik zie hetzelfde bij andere parkeergarages/terreinen in de buurt. Ik heb het maar even gevraagd aan de klantenservice hoe dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Soldaatje en @Seaniemo: Ik heb even gekeken naar wat bekende plekken voor mij in o.a. Zwolle, Heerenveen en Groningen en allemaal zijn ze in zowel Q-Park als ANWB Onderweg identiek. Geen verschil in prijzen dus.

Als ik naar Almere kijk, waar ik heb gewoond, dus ken de genoemde parkeerplekken rondom het ziekenhuis goed, dan zie ik dezelfde verschillen als waar jullie het over hebben. Opvallend vind ik wel dat bij Q-Park het starttarief expliciet vermeld staat als "Starttarief van Gemeente Almere". Dat zou een logische verklaring kunnen zijn, ware het niet dat je dit bij ANWB Onderweg niet hebt en dus als totale onzin overkomt.

Ook als ik Koolzaadveld pak, dan zie ik €3,80+€0,30 starttarief in Q-Park en €3,35 bij ANWB Onderweg.

Kortom: het lijkt dus wel een Q-Park probleem te zijn, maar ook regiogebonden. Want andere steden is er geen verschil te bekennen.

Voor mij is Q-Park toch slechts de back-up, ik gebruik ANWB Onderweg primair. En alleen als die het een keer niet zou doen vanwege een storing oid pak ik Q-Park erbij. Laat het dan zo zijn dat ik onnodig een starttarief en €0,45 per uur teveel betaal, dat overleef ik wel. Ik snap het echter heel goed dat als je het primair gebruikt je er wel even achteraan wilt zitten, ik ben dus benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnater
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 16:56

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
De bovenste link toont aan dat hier iets niet ok is. Easypark die al door velen verguisd werd en sinds de laatste nieuwsberichten helemaal, staat fier bovenaan vermeld en Yellowbrick, ook zo'n "bekende" staat erna vermeld.

Wetende dat de gemiddelde consument zonder erin verdiept te hebben natuurlijk gewoon het rijtje af zal gaan, komt dit veel teveel over als gekochte positionering. Waarom anders staat het niet op alfabetische volgorde of een andere (verklaarbare) sortering?

Ik ga eens contact met ze opnemen hierover, wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Will_M schreef op zondag 30 maart 2025 @ 17:49:
@MooDyBLueS

Misschien dat het eens tijd wordt dat er iemand een parkeerautomaat uit gaat vinden waar je gewoon muntgeld in kunt werpen.... Of dat de gemeentes gewoon gaan stoppen met die 'straatparkeer' onzin en gaan inzien dat iedere autobezitter inmiddels al (genoeg!) houderschapsbelasting betaald (en dat die parkeertarieven er in de steden en dorpen vaak alleen maar voor zorgen dat de lokale middenstand naar de gallemiezen geholpen wordt doordat de consumenten niet meer naar de gezellige 'stads'-centra komen en d'r luxe boodschappen dus elders (online?) gaan aanschaffen waar vervolgens ook de lokale horeca weer onder te lijden krijgt).

Hier is straatparkeren gelukkig vrij duur, zodat ik met mijn parkeervergunning weer in mijn eigen straat kan staan. Voorheen was dat wel anders met kantoorklerken en shoppers die hun auto kwamen dumpen.

Hoe dan ook: parkeerterreinen bij winkelcentra zijn hier allemaal €0,50 voor de eerste 1,5 uur. Prima tussenweg.

Hierboven ergens lees ik dat Qpark geen landelijke dekking heeft voor straatparkeren. Klopt dat wel? Gebruik die inmiddels al jaren en ben daar nooit tegenaan gelopen? Voor werk zit ik door het hele land :? Of ik heb steeds geluk gehad als ik dacht dat er geen betaald parkeren was? :+ Wel moet ik soms de app wel 4x sluiten/openen voor de zones verschijnen op de kaart.

[ Voor 14% gewijzigd door Tralapo op 31-03-2025 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Tralapo schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:28:
[...]

Hier is straatparkeren gelukkig vrij duur, zodat ik met mijn parkeervergunning weer in mijn eigen straat kan staan. Voorheen was dat wel anders met kantoorklerken en shoppers die hun auto kwamen dumpen.

Hoe dan ook: parkeerterreinen bij winkelcentra zijn hier allemaal €0,50 voor de eerste 1,5 uur. Prima tussenweg.

Hierboven ergens lees ik dat Qpark geen landelijke dekking heeft voor straatparkeren. Klopt dat wel? Gebruik die inmiddels al jaren en ben daar nooit tegenaan gelopen? Voor werk zit ik door het hele land :? Of ik heb steeds geluk gehad als ik dacht dat er geen betaald parkeren was? :+ Wel moet ik soms de app wel 4x sluiten/openen voor de zones verschijnen op de kaart.
Helemaal mee eens. Iemand als Will_M klaagt steen en been, maar ziet met alle respect niet waar het om draait.

Er is differentiatie nodig. Ik kom zelf uit Utrecht oorspronkelijk en dat was natuurlijk net als andere grote steden een van de eerdere die met betaald parkeren en parkeervergunningen gingen werken. Zo woonde ik vlakbij het stadion, betaald parkeren was destijds iets van €3/u en dat vonden stadionbezoekers geen probleem, dus werden de auto's massaal in de woonwijken neergezet, met als gevolg dat als ik thuis kwam in die tijd, ik nergens kon parkeren met mijn parkeervergunning en een blok verder parkeren werd hem ook niet, want daar was mijn vergunning niet geldig. De oplossing daarvoor was tijdens wedstrijden handhaving neerzetten en de woonwijken afsluiten.

Elders heb je met bijv. winkelend publiek te maken en was het met Hoog Catharijne zo dat je vroeger ten eerste amper in de stad kon parkeren of het was heel druk en verspreid of je moest een van de singels uitkiezen, wat ook gewoon woonwijken waren. Tegenwoordig hebben ze dat opgelost door wel een centrale aanrijdroute te hebben naar de stad en de HC parkeergarages goed bereikbaar te maken en voor winkelend publiek ook de mogelijkheid tot reserveren van een parkeerplek met goedkoper dagtarief mogelijk te maken.

Waar ik nu woon (groot dorp, klein stadje) is het centrumpje blauwe zone max 2u parkeren en zijn er een paar parkeervelden/garages rondom het centrum te vinden. Het is dusdanig klein dat je het in principe met 2u ook wel gezien hebt elke keer, tenzij je ook wilt gaan lunchen, dan moet je dus een van de twee parkeervelden kiezen die net iets verder lopen zijn maar wel gratis en onbeperkt. En dit werkt, de blauwe zones zijn wel druk, maar nooit te druk, want iedereen moet weer snel weg.

En in grote steden heb je daarom de differentiatie op parkeertarief. Hartje Amsterdam is duurder dan een buitenwijk. Ja, betaald parkeren of welke andere vorm van parkeerbeleid ook is een vorm van noodzakelijk kwaad, maar mits goed gedaan helpt het wel degelijk ter voorkoming van congestie en parkeerproblemen. Het is heel simpel: kijk maar eens hoe druk het nu al is met betaald parkerende auto's in het centrum van grote steden, als dat ineens allemaal vrijheid blijheid (gratis) wordt, dan is het einde zoek en wordt het één groot probleem. Maar ja, sommige mensen willen of kunnen dat niet inzien en blijven hangen in hun eigen beeld dat ergens voor betalen oneerlijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seaniemo
Soldaatje schreef op zondag 30 maart 2025 @ 22:32:
[...]

Het is vreemd inderdaad, ik zie hetzelfde bij andere parkeergarages/terreinen in de buurt. Ik heb het maar even gevraagd aan de klantenservice hoe dit zit.
Ik ben heel benieuwd wat hieruit komt. zou graag een update krijgen als je hier antwoord op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-05 15:48
EasyPark hier ook opgezegd en overstap gemaakt naar Q-Park.

Vreemde tarieven van EasyPark, daar valt toch niemand voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:00
Stronk schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:52:
EasyPark hier ook opgezegd en overstap gemaakt naar Q-Park.

Vreemde tarieven van EasyPark, daar valt toch niemand voor...
Zou het een 1 april grap zijn.....

Ik ga over naar rabo parkeren, ik wist niet eens dat het kan, maar blijkbaar hebben zij een dealtje met een derde partij, voor 0,19 cent, dikke prima voor die 4 keer per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Sammy_tukker schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:42:
[...]

Zou het een 1 april grap zijn.....

Ik ga over naar rabo parkeren, ik wist niet eens dat het kan, maar blijkbaar hebben zij een dealtje met een derde partij, voor 0,19 cent, dikke prima voor die 4 keer per jaar.
Dat is Eas2pay, maar het is wel lekker handig dat het in de app zit zonder dat je weer een losse app en los account nodig hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfrank66
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 08:16
Daaaaaaagggg easypark!!
Welkom rabo parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-06 09:33
Easypark account opgezegd en ik ben ook over naar Q-Park.

Ik heb eerder Rabobank geprobeerd maar die had toen nog een slechte dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
dekt Q-park ook heel veel gemeentelijke parkeerplekken? ik had altijd het idee dat het alleen om parkeergarages ging bij die.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 31-03-2025 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Iemand problemen met opzeggen? Wanneer ik vanuit mijn account in de App (Android) klik op delete acoount dan krjig ik een sms met code die ik moet invullen alleen werkt deze niet. Ik krijg ook bij herstarten app of nieuwe code versturen steeds precies dezelfde code.

hoi

Pagina: 1 2 Laatste