Gerelateerd aan Houten tussenvloer isoleren zowel akoestisch als thermisch
Ik ben voornemens om een tussenvloer te isoleren, volgens bovenstaand topic.
Ik heb recent een warmtebeeld camera gekocht en mij viel op dat de stalen balk erg koud was. Bij nader onderzoek kwam ik erachter dat de stalen balk een vrijwel directe verbinding tussen binnen en buiten is. Aan de buitenkant zit een klein beetje PIR (oud) in het profiel van de stalen balk. Maar door de folie (zwart op afbeelding) op te tillen, kan ik tegen het bovenste gedeelte de stalen balk aan kijken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Augu6fa0L0jUmdZxfOzury7W.png?f=user_large)
Aangezien de balk zo koud is, ben ik bang dat ik een last ga krijgen van condensatie wanneer ik de tussenvloer ga isoleren.
Wat is verstandig om te doen?
Kan ik de ruimte (1) tussen de folie en de stalen balk vullen met PUR?
Moet in het gedeelte (2), rondom het profiel van de stalen balk, in de tussenvloer vrijhouden van isolatiemateriaal?
Moet ik uberhaupt de tussenvloer niet isoleren?
Zijn er andere suggesties?
Ik ben voornemens om een tussenvloer te isoleren, volgens bovenstaand topic.
Ik heb recent een warmtebeeld camera gekocht en mij viel op dat de stalen balk erg koud was. Bij nader onderzoek kwam ik erachter dat de stalen balk een vrijwel directe verbinding tussen binnen en buiten is. Aan de buitenkant zit een klein beetje PIR (oud) in het profiel van de stalen balk. Maar door de folie (zwart op afbeelding) op te tillen, kan ik tegen het bovenste gedeelte de stalen balk aan kijken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Augu6fa0L0jUmdZxfOzury7W.png?f=user_large)
Aangezien de balk zo koud is, ben ik bang dat ik een last ga krijgen van condensatie wanneer ik de tussenvloer ga isoleren.
Wat is verstandig om te doen?
Kan ik de ruimte (1) tussen de folie en de stalen balk vullen met PUR?
Moet in het gedeelte (2), rondom het profiel van de stalen balk, in de tussenvloer vrijhouden van isolatiemateriaal?
Moet ik uberhaupt de tussenvloer niet isoleren?
Zijn er andere suggesties?