Problemen met garantie Macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikeymaster
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-05 22:19
Hoi tweakers,

Ik heb op 9 december 2021 een Macbook Pro 16" M1 gekocht bij *knip* webwinkel voor €2.749,- Euro. In 1,5 jaar tijd is de laptop drie keer voor garantie weg geweest (problemen display en nu waarschijnlijk het moederbord). Hiermee ben ik deze laptop al 9 weken kwijt geweest. Ook heb ik bij de vorige reparaties hier een advocaat opgezet omdat de gebreken niet worden verholpen.

Na meermaals erop aandringen dat ik een vervangend product wil, weigert webwinkel dit. Ze kunnen mij een leenproduct aanbieden als ik daarvoor wel betaal.

Vandaag en na nog steeds onduidelijkheid, heb ik de koopovereenkomst formeel ontbonden per e-mail. webwinkel belt niet terug, stuurt mij van het kastje naar de muur en weigeren elke vorm van medewerking.

*knip* Vragen naar ervaringen is niet de bedoeling.
Mijn wettelijke garantie vervalt in december, het is logisch dat ik mij zorgen maak dat ik na de garantie bij een gebreken er naar kan fluiten. webwinkel is niet bereid om mijn garantie te verlengen, iets waar ik na zoveel zorgen die ik al met deze laptop heb gehad geen risico in wil nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 01-10-2023 23:45 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid. Daarnaast vraag naar ervaringen verwijderd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Op het forum zijn zeker vergelijkbare zaken te vinden. Je geeft aan dat je al een advocaat hebt, wat wil je dan met dit topic bereiken?
In principe moet de winkel de reparatie zonder te veel overlast voor jou uitvoeren, dat kan als de reparatie lang duurt inderdaad door een leenproduct, maar als jij daar voor moet betalen slaat dat natuurlijk nergens op.
Heb je een ontvangstbevestiging van je ontbindingsmail?
Heb je het product in een winkel gekocht of via de webshop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Bikeymaster schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:23:
Hoi tweakers,

Ik heb op 9 december 2021 een Macbook Pro 16" M1 gekocht bij [Mbr] *knip* webwinkel[/] voor €2.749,- Euro. In 1,5 jaar tijd is de laptop drie keer voor garantie weg geweest (problemen display en nu waarschijnlijk het moederbord). Hiermee ben ik deze laptop al 9 weken kwijt geweest. Ook heb ik bij de vorige reparaties hier een advocaat opgezet omdat de gebreken niet worden verholpen.

Na meermaals erop aandringen dat ik een vervangend product wil, weigert [Mbr]webwinkel[/] dit. Ze kunnen mij een leenproduct aanbieden als ik daarvoor wel betaal.

Vandaag en na nog steeds onduidelijkheid, heb ik de koopovereenkomst formeel ontbonden per e-mail. [mbr]webwinkel[/] belt niet terug, stuurt mij van het kastje naar de muur en weigeren elke vorm van medewerking.

[Mbr]*knip* Vragen naar ervaringen is niet de bedoeling. [/]
Mijn wettelijke garantie vervalt in december, het is logisch dat ik mij zorgen maak dat ik na de garantie bij een gebreken er naar kan fluiten. [mbr]webwinkel[/] is niet bereid om mijn garantie te verlengen, iets waar ik na zoveel zorgen die ik al met deze laptop heb gehad geen risico in wil nemen.
Als het borg wat je moet betalen voor de leen laptop? Zoja dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen
Als je voor het gebruik van de leen laptop moet betalen en dit dus niet terug krijgt dan is het belachelijk

Je eerder gebruik gemaakt van een advocaat waarom was dat?

Was dat omdat de eerdere defecten door de webshop werden betwist dat deze defecten mogelijk waren onstaan door onjuist gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikeymaster
Vorige keer was mijn display kapot, kreeg hem terug van *knip* Naam winkel vol met lijmresten aan de randen. Heb er toen een advocaat opgezet omdat ik welgeteld 6 weken zonder laptop heb gezeten. Ben afhankelijk van Apple. Een advocaat via de verzekering was iets goedkoper dan opnieuw €3000,- Euro te betalen voor een leenlaptop. Heb het product online gekocht tzt.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 02-10-2023 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe je die laptop hebt gekocht maakt niet uit.

De termijn december dit jaar (2 jaar) moet je je ook niet te druk om maken, dat is namelijk geen wet maar een Europese richtlijn. In Nederland is je consumentenrecht dat je "recht hebt op een deugdelijk product". In jouw geval is het een non-conform product. Je kunt krijgt niet wat je van dit product kunt verwachten. Dat stopt niet zomaar na 2 jaar. Garantie verlengen is in dezen dus een loze kreet van de winkel.

Zoek eens op non-conform product of non-conformiteit. Je gaat dan vast de stappen vinden die je moet zetten om je product óf goed te krijgen, vervangen te krijgen óf de koop te ontbinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Bikeymaster schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:53:
Een advocaat via de verzekering was iets goedkoper dan opnieuw €3000,- Euro te betalen
En die “advocaat” was zo nutteloos dat je nu zelf weer aan de slag bent?

En wat is nu concreet je vraag als je de overeenkomst al ontbonden hebt?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 02-10-2023 07:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:49
Als je hem al formeel ontbonden hebt en Winkel niet reageert stuur je er toch met hulp van je advocaat een dagvaarding uit en los het op die manier op of je doet het zonder via Tweakers. Meer keuze heb je niet een bedrijf niet meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:02
Ga naar een Apple store en leg het verhaal uit. Doe dat niet zaterdagmiddag maar op een dag dat ze de tijd voor je hebben. Het zou me tegenvallen als ze je niet tegemoet komen.

[ Voor 0% gewijzigd door geldersscheepje op 02-10-2023 11:22 . Reden: typo ]

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:14
Bikeymaster schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:53:
Een advocaat via de verzekering was iets goedkoper dan opnieuw €3000,- Euro te betalen voor een leenlaptop.
Voor dat geld koop je toch gewoon een nieuwe, geen leen ding? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikeymaster
loki504 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:15:
Als je hem al formeel ontbonden hebt en Winkel niet reageert stuur je er toch met hulp van je advocaat een dagvaarding uit en los het op die manier op of je doet het zonder via Tweakers. Meer keuze heb je niet een bedrijf niet meewerkt.
Het ging mij er meer om of mensen ervaringen ermee hadden. *knip* Ook het hinten naar de naam van de winkel is niet de bedoeling. Aangezien ik geen zin heb in veel getouwtrek.

[ Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 02-10-2023 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Bikeymaster schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

Het ging mij er meer om of mensen ervaringen ermee hadden. *knip* Ook het hinten naar de naam van de winkel is niet de bedoeling. Aangezien ik geen zin heb in veel getouwtrek.
Modbreak:Zoals ook in Shopping Forum Beleid staat en ik eerder heb aangegeven middels een mbr, is het vragen naar ervaringen niet de bedoeling. Daarom ook de vraag wat je vraag is of wat je eventueel verwacht van dit topic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasKroon02
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 11:22
Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt met een MacBook Pro uit 2020. Vorig jaar (nog binnen de garantietermijn) is de laptop stuk gegaan en ben maar liefst vier (!) keer terug gekomen door gebrekkige reparaties en genegeerd worden door de winkel. Uiteindelijk maar naar Apple zelf gegaan en het bedrag wat ze voor de reparatie vroegen was exorbitant hoog, waarop ik heb besloten een MacBook Air M2 te kopen. Deze keer echter met AppleCare+. Drie jaar dekking voor 180 euro in totaal (komt neer op 5 euro per maand, dit was wel met studentenkorting maar zonder deze korting was het 220 voor drie jaar.).

In totaal voor 470 euro aan AppleCare+ uitgegeven en mijn MacBook is drie jaar gedekt, iPhone twee jaar en de AirPods Pro 2 ook twee jaar. Eigen risico voor de MacBook is 100 euro, de iPhone 29 euro en de AirPods 29 euro. Inmiddels al gebruik gemaakt van de service en bij Apple werd het binnen een dag geregeld, zonder vragen, zonder gedoe.

De oude MacBook Pro t.w.v. 2000 euro destijds, ligt nog steeds stof te happen ergens op zolder en ik heb de kosten van AppleCare+ er al inmiddels uit gehaald, na één reparatie.

Aan deze informatie heb je natuurlijk niet veel in je huidige situatie maar ik kan het niet genoeg benadrukken, haal voor een dure MacBook gewoon AppleCare+ voor drie jaar en je bespaart zo ongelofelijk veel hoofdpijn en geld.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Bikeymaster schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

Het ging mij er meer om of mensen ervaringen ermee hadden. [Mbr]*knip* Ook het hinten naar de naam van de winkel is niet de bedoeling.[/] Aangezien ik geen zin heb in veel getouwtrek.
Dus voor een laptop van €2750 van minder dan 2jr oud wil je niet veel moeite doen….
Koop dan gewoon een nieuwe. Wat wil je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:20
Dan is de volgende stap om nu met die advocaat de koop te ontbinden. Desnoods via de rechter als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:01
Ja het is wat je wil? Wil je ervaringen? tips? Er is al rechtsbijstand, dus ik zie niet wat onze meerwaarde is?
Ik bedoel je hebt rechten, claim deze rechten. En als je niet blij ben met het handelen van de winkel, en je staat in je recht. Dan ontbind je de overeenkomst. Desnoods met tussenkomst van een kantonrechter. Deze gaat hierover. En klaar ben je.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Prutsertje13 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:33:
Dan is de volgende stap om nu met die advocaat de koop te ontbinden. Desnoods via de rechter als het moet.
Ik ga even uit van een niet-zakelijke aankoop. De overeenkomst is in dat geval al ontbonden, daar heb je geen advocaat meer bij nodig. Als de verkoper niet wil meewerken aan terugbetaling, is het zaak om de verkoper een harde termijn te stellen voor terugbetaling en daarna een zaak te starten bij de rechtbank horend bij jouw woonplaats.

Als je geen zin hebt in getouwtrek dan moet je de uitkomst accepteren zoals die nu is, en is alle moeite die je er nu nog insteekt verloren tijd.

Beschermheer van het consumentenrecht

Pagina: 1