Draadloos HDMI 4K

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Mijn vraag
... ik wil heel graag mijn pc verbinden d.m.v. draadloos HDMI wat 4K ondersteunt.

Hardware die ik gebruik

Processor Intel(R) Core(TM) i5-8400 CPU @ 2.80GHz 2.81 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB (15,9 GB beschikbaar)
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
nVidia GeForce GTX 1060 6gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... ik heb de Marmitek TV Anywhere Wireless 4K geprobeerd maar 1 van de kastjes bleek defect ...

Er is best veel keus maar vind het lastig om een keus te maken. Bedraad is echt niet mogelijk gezien de indeling waar de pc staat.

Beste antwoord (via Spiritual89 op 08-10-2023 00:14)

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 11:15
Spiritual89 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

Oké, dat wist ik allemaal niet. Fijn om te weten en ik ga denk ik dan voor die UN100.

Weet ik tenmiste zeker dat ik goed zit met datgene wat ik wil.
ninjaskills waren niet snel genoeg. Ik zou toch sterk die Venus UM480XT met ryzen 4800u overwegen als ik jou was. die is 4x zo snel, heef dubbel zo veel ram en een 4x zo grote ssd voor slechts 50€ meer. Ook de videochip is een stuk beter.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:32
Spiritual89 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:36:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... ik heb de Marmitek TV Anywhere Wireless 4K geprobeerd maar 1 van de kastjes bleek defect ...
Waarom dan niet gewoon die omgeruild voor een werkend apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:26

Mavamaarten

Omdat het kan!

Waar wil je de draadloze verbinding voor? Gaming? Films kijken? Computeren?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Mavamaarten schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:24:
Waar wil je de draadloze verbinding voor? Gaming? Films kijken? Computeren?
Films. Tv. Surfen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Archer_VC10 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:23:
[...]

Waarom dan niet gewoon die omgeruild voor een werkend apparaat?
Dit was een 2e kansje bij Coolblue, vond het nieuw best duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:32
Daar zit toch ook een stukje garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Archer_VC10 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:37:
Daar zit toch ook een stukje garantie op?
Wilde wel ruilen maar zij hadden geen andere (alleen nieuw) en kreeg zodoende mijn geld terug. Tweedekansje is vaak veel goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:02

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat je wilt is problematisch: De bandbreedte die 4K-beeld nodig heeft is enorm. HDMI gaat tegenwoordig tot 48 gigabps. Zoveel radiospectrum is simpelweg niet beschikbaar, geen enkele draadloze techniek komt in de buurt van dit soort brandbreedte. Waar vraag is volgt aanbod en de kastjes die beloven 4K draadloos te versturen passen videocompressie toe. Soms is dat prima, maar videocompressie veroorzaakt vertraging en verlaagt de beeldkwaliteit.

[ Voor 16% gewijzigd door dmantione op 29-09-2023 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
dmantione schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:26:
Wat je wilt is problematisch: De bandbreedte die 4K-beeld nodig heeft is enorm. HDMI gaat tegenwoordig tot 48 gigabps. Zoveel radiospectrum is simpelweg niet beschikbaar, geen enkele draadloze techniek komt in de buurt van dit soort brandbreedte. Waar vraag is volgt aanbod en de kastjes die beloven 4K draadloos te versturen passen videocompressie toe. Soms is dat prima, maar videocompressie veroorzaakt vertraging en verlaagt de beeldkwaliteit.
Het is geen native 4K maar upscaling, dan nog steeds niet mogelijk?

Ik zie dat er erg veel producten verkocht worden die het mogelijk zouden moeten maken. Ik zag wel 1 review op You Tube van een product (weet niet meer welke helaas) die zelfs door muren en vloeren ging.
Dat is bij mij niet eens het geval, alles staat in dezelfde ruimte. De kastjes komen max misschien 5 meter van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:56

M2M

medicijnman

Wat je natuurlijk kunt doen is een setje bestellen dat al een paar reviews heeft. Proberen en mocht het niet werken kun je het gewoon onder de koop op afstandswet terugsturen;

Regels hier.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er is een hoop te vinden, maar al dat spul doet feitelijk aan videocapture, daarna videocompressen en streamen. In sommige gevallen zal dat voldoen, maar zoals gezegd levert videocompressie vertraging op en verlaagt het de beeldkwaliteit. 4K heeft niet zoveel betekenis als je er een lossy videocodec voor zet. Dit terwijl 4K juist dient om de beste beeldkwaliteit te behalen.

Het is dus belangrijk om te beseffen voordat je zoiets koopt, dat een draadloze oplossing die net zo goed werkt als een goedkope HDMI-kabel niet bestaat. Kijk wat of de nadelen van vertraging en beeldkwaliteit in jouw geval acceptabel zijn en beslis aan de hand daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
M2M schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:50:
Wat je natuurlijk kunt doen is een setje bestellen dat al een paar reviews heeft. Proberen en mocht het niet werken kun je het gewoon onder de koop op afstandswet terugsturen;

Regels hier.

Dat zou ik kunnen doen en misschien doe ik dat wel. Wel een manier om erachter te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:50

Barrycade

Through the...

Is Casten dan geen mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat lijkt me een goed idee; juist omdat de kastjes feitelijk ook videostreaming doen, is er geen fundamenteel verschil tussen casten en kastje (wel is de implementatie natuurlijk geheel anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
dmantione schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:52:
Dat lijkt me een goed idee; juist omdat de kastjes feitelijk ook videostreaming doen, is er geen fundamenteel verschil tussen casten en kastje (wel is de implementatie natuurlijk geheel anders).
Heb het geprobeerd, casten naar de Chromecast, maar resolutie is bedroevend slecht. Geen succes dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Kun je niet beter gewoon een HTPC kopen die wél in de buurt van je TV kan staan? In de V&A zie ik voor rond de €50 al SFF systeempjes staan die prima geschikt zouden zijn voor "films, TV, surfen"

[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 05-10-2023 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
€341 uitgeven om eens iets te proberen? :? Uit de specificaties kun je lezen dat dat ding op 5GHz communiceert, H265-videocompressie gebruikt en een vertraging van max 100ms heeft. Dat komt goed overeen met casten naar een Chromecast. Het enige wat dit ding beter zou kunnen maken is een betere implementatie. Dat is gezien de ervaring van Marmitek niet uitgesloten, maar ook bij Google zitten geen domme jongens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
dmantione schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:25:
[...]

€341 uitgeven om eens iets te proberen? :?
ik heb wel meer uitgegeven om iets te proberen.
bevalt het niet/ of werkt het niet stuur je het terug.

zou anders zijn als ts een budget heeft van 100 euro, maar dat is niet het geval. Ts heeft geen budget.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
PC aan de tv voor het lichte werk, en gaming kan vervolgens via steam in home streaming. Een nuc achtige oplossing zoals iets van https://store.minisforum.de/ [Ervaringen] Minisforum Mini PC's zou hier prima voor kunnen. De meeste kastjes kunnen makkelijk 4k decoden, etc. De luxere varianten kunnen de meeste casual games zelfs zelf wel draaien. En natuurlijk iig tot ps2 niveau consoles emuleren.

Of als je het niet vaak gebruikt, sluit je je laptop aan op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
NESFreak schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:49:
PC aan de tv voor het lichte werk, en gaming kan vervolgens via steam in home streaming. Een nuc achtige oplossing zoals iets van https://store.minisforum.de/ [Ervaringen] Minisforum Mini PC's zou hier prima voor kunnen. De meeste kastjes kunnen makkelijk 4k decoden, etc. De luxere varianten kunnen de meeste casual games zelfs zelf wel draaien. En natuurlijk iig tot ps2 niveau consoles emuleren.

Of als je het niet vaak gebruikt, sluit je je laptop aan op de tv?
Zit inderdaad aan een NUC te denken. Deze kan dan wel bedraad aangesloten worden op de beamer.
Is deze b.v. geschikt?

https://www.hardware4sale...s-11-pro-refurbished.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Spiritual89 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:25:
[...]

Zit inderdaad aan een NUC te denken. Deze kan dan wel bedraad aangesloten worden op de beamer.
Is deze b.v. geschikt?

https://www.hardware4sale...s-11-pro-refurbished.html
De NUC6I5SYK bevat een i5-6260U Processor en ze verkopen hem met windows 11 pro erop. Maar officieel ondersteund windows 11 geen 6e generatie intel i processoren.

Ze bieden dan ook de windows updates aan via een zipje wat je onderaan hun site kunt downloaden.

Windows 10 zou hier wel op moeten kunnen draaien, maar support daarvan stopt in 2025.

Ook vind ik hem 239€ erg duur voor een 8 jaar oude pc.

Kijk anders eens in de vraag en aanbod of hier wat 2e hands te koop staat.

categorie: Pc's

Let er wel op dat niet alle integrated graphics 4k output over hdmi ondersteunen. Die 6e generatie core i processors gaan bijvoorbeeld geen 4k60 doen. Dus dan kun je met zo'n oude nuc geen kant op, en als je een oude sff optiplex ofzo regelt (6e generatie core i staat al vanaf 50€ in v&a) dan zul je er een low profile videokaart bij moeten regelen...

En zoals eerder genoemd, kijk eens naar nieuwe minipcs.
Bijvoorbeeld deze https://store.minisforum....s/venus-um480-xt-um560-xt is met een ryzen7 4800h, 16GB ram en 512gb ssd na kortingscode DLE0Z1D9CTPS slechts €249 en ook de https://store.minisforum.de/pages/flash-sale-em680 met ryzen7 6800U is erg goed voor 399€

[ Voor 17% gewijzigd door NESFreak op 06-10-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
NESFreak schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:57:
[...]

De NUC6I5SYK bevat een i5-6260U Processor en ze verkopen hem met windows 11 pro erop. Maar officieel ondersteund windows 11 geen 6e generatie intel i processoren.

Ze bieden dan ook de windows updates aan via een zipje wat je onderaan hun site kunt downloaden.

Windows 10 zou hier wel op moeten kunnen draaien, maar support daarvan stopt in 2025.

Ook vind ik hem 239€ erg duur voor een 8 jaar oude pc.

Zoals al eerder genoemd iets als https://store.minisforum....ns/bis-200/products/un100 is dan interessanter. Kost minder en is splinternieuw en sneller. Of die un100 voor jou geschikt is weet ik dan weer niet, maar iig al een betere deal dan wat ze bij hardware4sale aanbieden.

Kijk anders eens in de vraag en aanbod of hier wat 2e hands te koop staat.

categorie: Pc's

Let er wel op dat niet alle integrated graphics 4k output over hdmi ondersteunen. Die 6e generatie core i processors gaan bijvoorbeeld geen 4k60 doen. Dus dan kun je met zo'n oude nuc geen kant op, en als je een oude sff optiplex ofzo regelt (6e generatie core i staat al vanaf 50€ in v&a) dan zul je er een low profile videokaart bij moeten regelen...

Bijvoorbeeld deze https://store.minisforum....s/venus-um480-xt-um560-xt is met een ryzen7 4800h, 16GB ram en 512gb ssd na kortingscode DLE0Z1D9CTPS slechts €249 en ook de https://store.minisforum.de/pages/flash-sale-em680 met ryzen7 6800U is erg goed voor 399€
Oké, dat wist ik allemaal niet. Fijn om te weten en ik ga denk ik dan voor die UN100 :) .

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Spiritual89 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

Oké, dat wist ik allemaal niet. Fijn om te weten en ik ga denk ik dan voor die UN100.

ninjaskills waren niet snel genoeg. Ik zou toch sterk die Venus UM480XT met ryzen 4800u overwegen als ik jou was. die is 4x zo snel, heef dubbel zo veel ram en een 4x zo grote ssd voor slechts 50€ meer. Ook de videochip is een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
NESFreak schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:30:
[...]

Net gekocht, de Venus UM480XT.
Hopelijk snel in huis .... eindelijk van die irritante snoer af die nu nog over de vloer ligt 👍😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
NESFreak schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:30:
[...]

Ik heb nu eindelijk de UM480XT binnen en er zat geen ssd en geheugen bij, moest ik er zelf bij kopen. Wist ik niet, maar goed, geen probleem.
Ga nu alles installeren en hoop dat het een beetje vlot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeYh3EH0bM4c3o7QyXr16Kgg1sk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwP4MdfruYgXjUP6GS8KqQj5.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1