• MausMat
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-01-2024
Hee,

Ik weet niet zeker of ik dit in het juist topic plaats, maar mocht hij verplaatst moeten worden hoor ik dat graag.

Mijn PS5 is een aantal weken geleden gesneuveld (netjes afgesloten, maar de volgende dag niet meer levensvatbaar). De PS5 viel al buiten de garantie dus ik heb hem direct ter inspectie weggebracht bij een reparatieshop.

Hun conclusie is dat het moederbord compleet doorgebrand is en dat vervanging van individuele onderdelen niet genoeg is, de CPU wordt telkens te warm en er zitten waarschijnlijk meerdere defecten op het moederbord. Conclusie.. een reparatie van ruim 400,-

Een vriend van mij adviseerde om een topic te starten op tweakers met 2 vragen:
- Is er iemand die interesse heeft in een PS5 met een defect moederbord (voor onderdelen bijvoorbeeld).
- Is er iemand die vaker reparaties uitvoert en eventueel een reparatie aanbied, uiteraard niet voor bovenstaand bedrag want dan schiet ik er nog niets mee op.

Alternatief is een nieuwe aanschaffen, maar dat is wel de laatste optie.. Blijft bizar dat zo'n duur apparaat er na 1 jaar en 2 maanden zomaar mee stopt :? :?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Maurice

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Hoi @MausMat , welkom op Tweakers :)

Ik heb je topic moeten sluiten omdat je vragen niet op het forum thuishoren maar een ander onderdeel van onze site. In Vraag & Aanbod kun je je (defecte) PS5 aanbieden en zo kijken of er vraag naar is. Je kunt daar ook om diensten vragen of zoeken zoals reparaties.

Er is tevens het [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen topic waar je je kunt inlezen over voorkomende problemen en garantie. Als je PS5 inderdaad pas 1 jaar en 2 maanden geleden hebt gekocht heb je nog altijd wettelijke garantie bij de verkopende winkel. Zie het topic voor meer info

[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 27-09-2023 12:10 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Dit topic is gesloten.