Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saak
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-11-2023
Hallo allen,

Ik ben al een tijd op zoek naar een smartwatch. Maar ik blijf klem lopen op de vaak ver uiteenlopende reviews bij elk model waar ik interesse in heb. Of er zijn geen reviews.

Echter, ook al zijn al die health, sport en biometrics functies super gaaf.

Die ga ik niet gebruiken. Als ik sport laat ik mijn telefoon en horloges altijd thuis en verwacht dit niet anders te doen. Terwijl ik vaak in reviews zie dat mensen klagen dat die functies niet goed zijn, maar in hun reviews niet in gaan op of de "basics" wel goed zijn.

Wat ik wel wil:

- Berichten kunnen lezen en antwoorden
- zien wie me belt en opnemen
- apps hebben voor basis dingen zoals weer
- navigatie voor lopen en fietsen in onbekende omgevingen
- hardware goed genoeg dat animaties smooth werken
- goede batterijduur is geen straf ;)

Budget is rond de 300 euro (als iets duurder veel kwaliteit oplevert is dat goed, maar 400 is de max max)

Ik was zelf tot de samsung galaxy watch 5 pro gekomen. Kan iemand info geven over hoe de eerder genoemde "basis" functies presenteren. Los van alle hartslag metingen e.d.

Alvast heel erg bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:40
Er is een Samsung Watch 5 ervaringen topic. Heb je dat al doorgelezen?
[Samsung Galaxy Watch 5] Ervaringen & Discussie
En overweeg ook de Watch 6, die werd gratis bij de flip en Fold telefoons uitgegeven, dus eindigen vaak nieuw in verpakking op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:10
Als je nog even geduld hebt, dan kan je kijken naar de Xiaomi Watch 2 Pro. Die komt eind oktober uit.

https://www.mi.com/global/product/xiaomi-watch-2-pro/

Voldoet aan al je wensen en kost 270 euro (adviesprijs).

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Die basis functies werken op vrijwel alle smartwatches gewoon prima. Het zijn juist alle extra functionaliteiten zoals health waar het verschil wordt gemaakt.

Denk dat het in dit geval puur het uiterlijk is wat belangrijk verder is in de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:22
De meeste smartwatches hebben inderdaad de functies die jij benoemt wel. muv de navigatie. En voor dat budget is er voldoende keuze.

Voor mij is het grootste criteria de batterij duur... wat heb je aan sleep tracking als je elke nacht moet opladen? Hierdoor valt een hoop af. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Huawai GT pro, deze heeft een batterijduur van ca 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:19
Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar de Huawei GT 3 waar ik heel tevreden mee ben. Als GPS niet aan staat (voor het bijhouden welke route je loopt of fietst) gaat deze zo'n 4 dagen mee na opladen.
In al de tijd die ik deze in gebruik heb is het 2 of 3 keer voor gekomen dat ik een melding kreeg dat er opgeladen moest worden. Dat vind ik wel fijn. Voor zover ik informatie kan vinden moeten de horloges van Samsung eigenlijk wel elke dag aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:43
Ik denk je enerzijds een sportwatch zoekt, volgens mij zou een Garmin Forerunner 255/265 dan wel een goeie zijn, en anderzijds een smartwatch.
In dat geval zou ik voor een Amazfit gaan, of een merk/model wat op Google Wear draait.
@Wylana noemt de Xiaomi al, maar de nieuwe Balance of Cheetah Pro van Amazfit zijn ook interessant denk ik.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Pagina: 1