Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 10:05
Afgelopen jaren veel gebruik gemaakt van Wise vooral voor USD betalingen naar China.

Momenteel zijn de prijzen daar ook verhoogd, zoveel het zelfs boven de kosten is gekomen van Knab, dus echt voordeel heb je er niet meer bij.

Zijn er alternatieven die jullie kunnen aanbevelen, kwam zelf niet heel veel tegen wat beter lijkt.

Meeste artikelen die ik tegen kom bevelen Wise aan maar zijn verouderd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
N26 heeft een vrij goede wisselkoers. Revolut en OpenBank ook, maar bij Revolut heb je een maandelijkse limiet op wisselen tenzij je een betaald abonnement hebt. Bij OpenBank moet je een maandelijks bedrag betalen voor Travel+ om de lage wisselkoers te krijgen. Allen zijn (afgezien van de genoemde beperkingen) gratis banken die een betaalrekening met Visa/Mastercard debit card die je voor online aankopen en betalingen via bv PayPal kan gebruiken. Zie de topics van deze banken.

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 10:05
Het gaat trouwens om een zakelijk. Zag 25/maand heb je 10k limiet daar heb ik niet genoeg aan bij revolut.
Openbank zie ik niks staan over zakelijk. Ik ga het nog eens bekijken, bij meeste kan ik zo niet precies zien wat ik betaal.

Kon zo ook geen site vinden die een mooi overzicht had, zou wel handig zijn :) als ik nog iets tegenkom zal ik het hier laten weten, bedankt in ieder geval.

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
Dat het om een zakelijke rekening gaat, had ik uit je openingspost niet opgemaakt. Heb je al naar N26 business accounts gekeken? Je kan bij N26 zover ik weet geen rekening in vreemde valuta's aanhouden, maar ze hebben wel gunstige wisselkoersen en volgens mij geen limiet op hoeveel je mag wisselen. Al zou je tzt wel tegen wwft controles kunnen aanlopen en extra vragen kunnen krijgen over de herkomst van het geld.

Er is Het Grote Gratis Bankentopic, maar dat is niet echt op zakelijke accounts gericht.