Een idee dat ik heb opgevat middels de podcast van Saifedean Ammous en Dr. Jordan Peterson “ The Immanculate Conception: Bitcoin vs Standard (fragment) zie vanaf 1:19. Kortweg is het idee om Bitcoins te minen om de op termijn negetieve gevolgen van zonnepanelen saldering op te vangen en zelfs gebruik te maken van lage (of liever negatieve) kWu prijzen (APEX spotmarkt).
Dus ik wil m’n zonne-energie converteren (stroom “affakkelen”) in warmte met als (rest) product Bitcoin. Ik denk aan een watergekoelde Bitmain machine en koeling wil ik relatief goedkoop uit kruipruimte halen door daar de koelingsunit te plaatsen.
Deze setup zou ook nog gecombineerd kunnen worden met (duurder) thuisbatterij installatie.
Even los van de idiote millieu-impact, denk ik, dat dit -vanaf een bierviltje- best een puik plan is.
Vragen aan de mede tweakers:
Dus ik wil m’n zonne-energie converteren (stroom “affakkelen”) in warmte met als (rest) product Bitcoin. Ik denk aan een watergekoelde Bitmain machine en koeling wil ik relatief goedkoop uit kruipruimte halen door daar de koelingsunit te plaatsen.
Deze setup zou ook nog gecombineerd kunnen worden met (duurder) thuisbatterij installatie.
Even los van de idiote millieu-impact, denk ik, dat dit -vanaf een bierviltje- best een puik plan is.
Vragen aan de mede tweakers:
- Zie ik iets over het hoofd (business case)??
- Hoe dit goed te kunnen managen APX prijzen, zonnestroom aanbod en thuisvraag
- Kan ik een Bitcoin machine throttle’n (Bitcoin Miner S19 XP Hyd.) met max 5+kW
- vermogen?
- Zijn er mede Tweakers die ook serieuze interesse hebben om mee te denken over dergelijke installatie?