Simpel, goedkoop, draadloos analog audio versturen ±3m, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• maasros
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-10-2024
Hallo Allemaal,

Ik ben bezig om een draagbare 5.0 geluidsset te maken. Het idee is om een soort soundbar (hoofdunit) te maken met de frontspeakers (center, links en recht). Daarin zit dan een HDMI audio extractor. En dan komen er nog 2 draadloze surroundspeakers die op batterij werken. Ik kan alleen geen manier vinden om de audio van de soundbar (hoofdunit) naar een surroundspeaker te krijgen.

Ik ga dus gebruik maken van een HDMI audio extractor. Daar gaat een HDMI kabel in, en de uitgangen zijn RCA aansluitingen die je op een versterker kunt aansluiten.

Ik moet een manier vinden om makkelijk zo'n RCA signaal draadloos te versturen naar de surroundspeakers. Het moet simpel en goedkoop zijn.
- bluetooth werkt niet want daar zit vertraging in.
- Ik heb gezocht naar FM transmitters maar deze zijn vaak alleen programmeerbaar via een arduino maar daar heb ik geen kaas van gegeten en dat wordt sowieso te duur en te ingewikkeld.
- Ik heb draadloze gitaarzenders bekeken, maar ik weet niet of zo'n RCA signaal daar misschien te hard voor is.

- Zijn er kant en klare printjes te krijgen met een zender en ontvanger die gewoon een inputspanning nodig hebben en een audio input (bij de zender) en output (bij de ontvanger). En eventueel een instelbare frequentie ofzo?

Hoop dat iemand me kan helpen :) Thanks bij voorbaat!

Marius

Alle reacties

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:32

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

een RCA signaal draadloos? dat kan niet want dat is een electrisch signaal.

als ik jou was zou ik he topicstart even verduidelijken met welk device je aan de slag wilt en wat voor soort speakers...zijn dat actieve speakers of passieve speakers?

en voor allicht een hoop basiskennis eerst eens hier de openingspost lezen
Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 20]

edit: juist.....met 3 x lezen wordt je vraag me wat duidelijker

als je nu de onderlinge vertraging oplost door alles draadloos te maken?

een prijzige oplossing vind je bijv van marmitek.....eens zien of je dus zulks in componenten kunt krijgen.

https://marmitek.com/collections/audio-transmitter

[ Voor 28% gewijzigd door Fraggert op 21-09-2023 12:54 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:21

FeaR

In GoT we trust

maasros schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:20:
Ik kan alleen geen manier vinden om de audio van de soundbar (hoofdunit) naar een surroundspeaker te krijgen.
Volgens mij is dat in deze vorm te vinden. Neem een Teufel Rearstation, een Marmitek - Audio Anywhere 630.

Edit:
Teufel is wel de duurdere omdat deze ook passieve speakers aan kan sturen.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 21-09-2023 14:26 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• maasros
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-10-2024
Holy knetters die oplossingen zijn echt te duur voor een hobbyprojectje haha. Maar toch bedankt voor het geven van de opties _/-\o_ ! Ik ga verder zoeken!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:09
Voor de hobby kun je ook met FM werken. Je kunt zelf wat in elkaar knutselen of iets kant en klaars uit elkaar halen. FM-radio's voor de ontvangstkant vis je zo op bij de kringloop.

Regeren is vooruitschuiven