Bluetooth speakers zonder vertraging?

Pagina: 1
Acties:
  • 910 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varkeraarden
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik ben op zoek naar bluetooth (5.0?) speakers om op de TV in de slaapkamers films vanaf mijn computer (iMac) in de woonkamer af te spelen (via een lange hdmi-kabel). De audio mag dus geen vertraging hebben. Iemand een suggestie?

Beste antwoord (via Varkeraarden op 19-09-2023 19:56)

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:29
Gewoon de audio over de hdmi laten lopen dan.

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 19-09-2023 19:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zonder latency gaat niet met Bluetooth. Zie Oordopjes zonder vertraging en de oplossing aangaande oordopjes met dezelfde vraag, die heeft het opgelost met een dongle (dwz speciale verbinding). Of dat met speakers zal gaan durf ik niet te zeggen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 12:26
Je zou kunnen kijken naar Bluetooth speakers met BT5 of Bluetooth aptX Low Latency : https://www.makeuseof.com/bluetooth-5-vs-aptx-low-latency/ Die beperken de latency tot 20 a 40 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Varkeraarden schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:15:
Ik ben op zoek naar bluetooth (5.0?) speakers om op de TV in de slaapkamers films vanaf mijn computer (iMac) in de woonkamer af te spelen (via een lange hdmi-kabel). De audio mag dus geen vertraging hebben. Iemand een suggestie?
Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varkeraarden
Steenw schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:44:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik zoek op bluetooth 5.0 speakers (zoals de PL5.DEUSLLK van LG, of de PK5 ook van LG) zijn het inderdaad losse speakers, maar ik weet niet of deze aan de computer gekoppeld kunnen worden. Dit wordt nergens expliciet vermeld.

Een lange hdmi kabel van woonkamer naar slaapkamer vind ik geen groot probleem, maar speakerkabels er ook nog bij, dat wordt me iets te veel. Bestaan er soms speakers die via wifi gekoppeld kunnen worden, bedenk ik me ineens?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 19-09-2023 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Varkeraarden schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:48:
Bestaan er soms speakers die via wifi gekoppeld kunnen worden, bedenk ik me ineens?
Zoekt en gij zult vinden. Wel eens van Sonos gehoord? Ik luister nu naar muziek over Wifi. Hoe dat met de TV zal werken, dat durf ik niet te zeggen. Maar dat kun je opzoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Varkeraarden
WEBGAMING schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:19:
Je bedoelt gewoon standaard speakers aansluiten aan de TV? It’s THAT simple? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Eh. Ja. :D (of gewoon de speakers in de TV gebruiken)

Alleen even op de Mac instellen dat de audio over HDMI gaat. Geen ervaring met Mac, maar dat moet ook geen probleem zijn.

[ Voor 100% gewijzigd door WEBGAMING op 19-09-2023 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Varkeraarden
WEBGAMING schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:45:
Eh. Ja. :D (of gewoon de speakers in de TV gebruiken)

Alleen even op de Mac instellen dat de audio over HDMI gaat. Geen ervaring met Mac, maar dat moet ook geen probleem zijn.
Choose Apple menu > System Settings (or System Preferences), then click Sound. In the Output pane, make sure that your HDMI device is selected.”

Kind kan de was doen! Bedankt voor het meedenken.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:04

FeaR

In GoT we trust

Het antwoord is reeds gegeven maar ik ga het topic alsnog sluiten.

@Varkeraarden vriendelijke doch dringend verzoek bij een eventueel volgende topic meer moeite te steken in de topic start. Een topic start van enkele regels kan niet de inzet verwachten de we op Tweakers stellen aan Topic Starts.

De templates die naar voren komen bij het openen van een topic zijn er niet voor niets.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Tevens is dit niet het eerste topic wat om die reden (eerder) op slot had gemoeten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.