They made me do it.
Kees kon niet eens meer inloggen, zo hoog was de load.
Een reboot verhielp dat gelukkig.
De islam kan uw vrijheid schaden
heb nu de timeout van apache naar 10 gezet, dit zal het aantal "timeout" pages verhogen, maar beter zijn voor de load
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Me i-net verbinding is nu toch ** dus maakt niet uitOp dinsdag 04 september 2001 22:04 schreef Kees het volgende:
arshia had een schop nodig...
heb nu de timeout van apache naar 10 gezet, dit zal het aantal "timeout" pages verhogen, maar beter zijn voor de load
Defunctus Deo Juvente
deze van mij zelf; [topic=220185/1/25]
als ik me niet vergis had Wouter Tinus er en reactie in staan
Lama ik ben in de war
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
pardon... kindermishandeling!Op dinsdag 04 september 2001 22:04 schreef Kees het volgende:
arshia had een schop nodig...
niet zomaar schoppen!
drom doe ik het niet... je schopt te vaak jij...
en ik ben niet plat!
\o/
Verwijderd
Maar hopen, dat het veranderen van de timeouts zal helpen
Op dinsdag 04 september 2001 22:45 schreef HlpDsK het volgende:
Een of andere lamer zit GoT de DOSsen
Verwijderd
Is dat serieus of een geintjeOp dinsdag 04 september 2001 22:45 schreef HlpDsK het volgende:
Een of andere lamer zit GoT de DOSsen
Als het serieus is dan
/me heeft echt een schurft hekel aan dat soort uitschot.
Verwijderd
1
| Arshia 23 mins, 1 user, load averages: 95.82, 35.17, 16.17 |
Gaat nog steeds niet lekker.
Maar 95 aan load is toch wel heel erg.
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.16]
via maximaal 30 hops:
1 <10 ms <10 ms <10 ms CC22623-A [192.168.0.1]
2 20 ms 20 ms 20 ms r1-fe1-100m.sneek1.fr.nl.home.com [212.120.108.1
]
3 20 ms 30 ms 20 ms r3-atm1-0-0-2.rdc1.ov.home.nl [212.120.67.33]
4 20 ms 20 ms 30 ms bb1-ge1-0.rdc1.ov.home.nl [213.51.133.41]
5 30 ms 30 ms 30 ms bb1-pos2-0.amsix-nikhef.home.nl [212.120.67.78]
6 30 ms 30 ms 20 ms bb2-ge5-1.amsix-telecity.home.nl [213.51.133.38]
7 20 ms 20 ms 20 ms core.m20-ams01.amsix-tc.trueserver.nl [193.148.1
5.163]
8 20 ms 20 ms 30 ms ts-154-16.tweakers.net [213.239.154.16]
De trace is voltooid.
C:\>
Wie is dan ts-154-16???
Verwijderd
TrueServer met als laatste 2 octetten van het ip-adres 154 en 16 lijkt me zo heOp dinsdag 04 september 2001 23:11 schreef 4POX het volgende:
Wie is dan ts-154-16???
Maar arshia is toch ts-154-17?
Welke server is 16 dan?
/me dacht dat GoT zo traag was, omdat er hier iemand in huis flink zit up te loaden
Verwijderd
Nee hoorOp dinsdag 04 september 2001 23:21 schreef 4POX het volgende:
Op die fiets.. Servers hebben geen koosnaampje meer, maar worden als barcode behandelt ....
Een server heeft gewoon meerdere namen. Dit zal wel de hoofdnaam zijn de rest zullen wel aliassen zijn.
Uit deze naam kan je zonder te resolven zelfs het ip-adres halen als je het weet.
Hmzz, Daar zit wat in.. Gelijk maar toepassenOp dinsdag 04 september 2001 23:23 schreef nelske het volgende:
[..]
Nee hoor
Een server heeft gewoon meerdere namen. Dit zal wel de hoofdnaam zijn de rest zullen wel aliassen zijn.
Uit deze naam kan je zonder te resolven zelfs het ip-adres halen als je het weet.
Verwijderd
http://tweakers.net verwijst naar 213.239.154.16
http://gathering.tweakers.net verwijst naar 213.239.154.17
http://gathering.tweakers.net verwijst ook naar 213.239.154.17
Maar elke computer die aan 't inet hangt, dus ook de t.net servers, moeten een eigen nummer hebben. IP nummer.
Bovenstaande verwijzen dus naar de servers van t.net
[edit]
Nelske was me voor.
Ik wist niet dat een load hoger dan 100 mogelijk is.
1
| Arshia 45 mins, 1 user, load averages: 110.01, 52.90, 34.39 |
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Op http://www.tweakers.net/zooi.dsp?Action=Stats wijst niets daarnaar in ieder geval.
Hij begint nu weer snel te worden
Load is ook normaal
Verwijderd
Jawel hoor... kan nog veeeel hogerOp dinsdag 04 september 2001 23:33 schreef tomsworld het volgende:
Was Arshia ff in nood ?
Ik wist niet dat een load hoger dan 100 mogelijk is.
10:39pm up 11:17, 5 users, load average: 1077.39, 641.21, 231.15
back on topic...
Is dit nou nog steeds een zielepoot die zit te DoSsen??
Ik denk het eigenlijk niet, maar we kunnen die mogelijkheid niet uitsluiten natuurlijk.Op dinsdag 04 september 2001 23:37 schreef Operations het volgende:
Is dit nou nog steeds een zielepoot die zit te DoSsen??
Kees denkt van wel
Verwijderd
Ik wil net zeggen. Mag je mij verklaren waarom de hoeveelheid inkomend traffic niet meer dan normaal isOp woensdag 05 september 2001 00:00 schreef ACM het volgende:
[..]
Ik denk het eigenlijk niet, maar we kunnen die mogelijkheid niet uitsluiten natuurlijk.
Kees denkt van wel
*kuch* het is makkelijk zat topix te dossen zonder veel dataverkeer*kuch*Op woensdag 05 september 2001 00:26 schreef nelske het volgende:
[..]
Ik wil net zeggen. Mag je mij verklaren waarom de hoeveelheid inkomend traffic niet meer dan normaal is
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Verwijderd
Op woensdag 05 september 2001 01:16 had Kees last van een kriebelhoestje
laat bepaalde mensen dat maar niet horen
Ze kan toch geen last hebben van de warmte
Ahhhh, kom maar hier hoor.Op dinsdag 04 september 2001 22:27 schreef Arshia het volgende:
[..]
pardon... kindermishandeling!
niet zomaar schoppen!
drom doe ik het niet... je schopt te vaak jij...
Proof.en ik ben niet plat!
Op woensdag 05 september 2001 07:50 schreef obsidian het volgende:
Proof.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
en weer de schuld aan topix gevenOp woensdag 05 september 2001 01:16 schreef Kees het volgende:
[..]
*kuch* het is makkelijk zat topix te dossen zonder veel dataverkeer*kuch*
nah..Op woensdag 05 september 2001 09:05 schreef bolk het volgende:
[..]
en weer de schuld aan topix geven![]()
![]()
het is waarschijnlijk wat dode hardware oid. ik kan tenminste geen reden verzinnen waarom hij anders van de ene op de andere dag extreme loads zou geven en 4x binnen 24 uur gereboot zou moeten worden..
hij werd dus net gereboot?Op woensdag 05 september 2001 10:20 schreef Kees het volgende:
[..]
nah..
het is waarschijnlijk wat dode hardware oid. ik kan tenminste geen reden verzinnen waarom hij anders van de ene op de andere dag extreme loads zou geven en 4x binnen 24 uur gereboot zou moeten worden..
misschien dat iemand ff kan gaan kijken wat er is?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
ook tnet was onbereikbaarOp woensdag 05 september 2001 10:25 schreef Llewella het volgende:
Ik had gehoopt dat het na gisteravond over was maar helaas
ROFLOp woensdag 05 september 2001 10:35 schreef Elvhenk het volgende:
Het was één groot drama, ik lag al met onthoudingsverschijnselen onder me burootje te rollen... af en toe wild meppend op de F5... rollende ogen, schuimbekken, not a pretty sight...
Misschien toch eventueel mogelijk een beetje veel metadon in huis halen ofzo toch............. Het kan waarschijnlijk prongeluk toch weer gebeuren.Op woensdag 05 september 2001 10:35 schreef Elvhenk het volgende:
Het was één groot drama, ik lag al met onthoudingsverschijnselen onder me burootje te rollen... af en toe wild meppend op de F5... rollende ogen, schuimbekken, not a pretty sight...
Nietan
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
De koffie mag je houden maar een chokotoff gaat er wel in.Op woensdag 05 september 2001 10:50 schreef Elvhenk het volgende:
* Elvhenk komt weer langzaam bij van doorstane ontberingen met kopje koffie en chokotoff -> all my addictions in one go...
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Verwijderd
hoeveel free memory heb je over op een tijdstip met normale load? Dit ivm de memory manager probs (ookal issie beter in 2.4.x) bij low memory, zoals elke memory manager daar last van heeft: zijn er te weinig grote blokken mem of aangrenzende pages vrij, dan gaan die memory managers steevast defraggen, wat tijd en load kost. -> Zorg dat je altijd 10% memory free hebt. Ook apache processes sneller laten sterven helpt wel, apache is niet zo erm 'leak-free'Op woensdag 05 september 2001 10:20 schreef Kees het volgende:
[..]
nah..
Arshia draait FreeBSD (4.2?) en de andere webservers een 2.2.x kernel.Op woensdag 05 september 2001 11:30 schreef Otis het volgende:
hoeveel free memory heb je over op een tijdstip met normale load? Dit ivm de memory manager probs (ookal issie beter in 2.4.x) bij low memory, zoals elke memory manager daar last van heeft: zijn er te weinig grote blokken mem of aangrenzende pages vrij, dan gaan die memory managers steevast defraggen, wat tijd en load kost. -> Zorg dat je altijd 10% memory free hebt. Ook apache processes sneller laten sterven helpt wel, apache is niet zo erm 'leak-free'
En zoals ik het gisteren zag/begreep van kees was er nog zo'n ~290MB aan filecache... Lijkt me ruim voldoende, het was puur dat alle threadjes wilden rekenen (of ergens op wachtten)
De apache's worden al behoorlijk snel afgeschoten en het mogen er ook niet al te veel zijn meer.
Dat is ook vreemd, apache sterft snel genoeg af, maar als hij een loadaverage van 2/3 heeft heeft hij nog steeds: proc time over (hij is gewoon 10-25% idle) verder heeft hij alijd zo'n 50-65 mb vrij is ongeveer 10%, swap wordt niet gebruikt..Op woensdag 05 september 2001 11:30 schreef Otis het volgende:
hoeveel free memory heb je over op een tijdstip met normale load? Dit ivm de memory manager probs (ookal issie beter in 2.4.x) bij low memory, zoals elke memory manager daar last van heeft: zijn er te weinig grote blokken mem of aangrenzende pages vrij, dan gaan die memory managers steevast defraggen, wat tijd en load kost. -> Zorg dat je altijd 10% memory free hebt. Ook apache processes sneller laten sterven helpt wel, apache is niet zo erm 'leak-free'
en dan ineens, totaal out of the blue knal de load omhoog en loopt hij vast.. loggen waar het fout gaat zorgt voor meer load en versnelt het proces op dit moment alleenmaar. Mijn verdenkingen gaan uit naar - dode HW of brakke freebsd-apache-php bugs (en die zijn er zeker wel
zoals vanmorgen, load was de heletijd constant 1 ~ 2, en ineens knalt hij in 1 minuut naar de 43 -44 en loopt muurvast. in de errorlog van apache staat dan ongeveer 500 tot 600 keer per seconde een melding als in "httpd in free(): en dan een melding (chunk is already free, recursive call etc). googlen op deze melding leverde mij weinig tot niets op.
weirde boelOp woensdag 05 september 2001 11:40 schreef Kees het volgende:
[..]
Dat is ook vreemd, apache sterft snel genoeg af, maar als hij een loadaverage van 2/3 heeft heeft hij nog steeds: proc time over (hij is gewoon 10-25% idle) verder heeft hij alijd zo'n 50-65 mb vrij is ongeveer 10%, swap wordt niet gebruikt..
en dan ineens, totaal out of the blue knal de load omhoog en loopt hij vast.. loggen waar het fout gaat zorgt voor meer load en versnelt het proces op dit moment alleenmaar. Mijn verdenkingen gaan uit naar - dode HW of brakke freebsd-apache-php bugs (en die zijn er zeker wel)
zoals vanmorgen, load was de heletijd constant 1 ~ 2, en ineens knalt hij in 1 minuut naar de 43 -44 en loopt muurvast. in de errorlog van apache staat dan ongeveer 500 tot 600 keer per seconde een melding als in "httpd in free(): en dan een melding (chunk is already free, recursive call etc). googlen op deze melding leverde mij weinig tot niets op.
vraagje: waarom staat er eigenlijk BSD op en niet linux?
Rick heeft ooit een aantal servers geconffiged en er FreeBSD opgezet. Kees wil dit weer terugdraaien wanneer het mogelijk is.Op woensdag 05 september 2001 11:42 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
weirde boel
vraagje: waarom staat er eigenlijk BSD op en niet linux?
Bericht hierboven
lijkt me goed ideeOp woensdag 05 september 2001 12:00 schreef Floris Diemel het volgende:
[..]
Rick heeft ooit een aantal servers geconffiged en er FreeBSD opgezet. Kees wil dit weer terugdraaien wanneer het mogelijk is.
Zou ik echt verslaafd zijn?
Nee hoor.
Ik ontken dat ik in denial ben...
Verwijderd
Geeft nix hoorOp woensdag 05 september 2001 13:48 schreef Elvhenk het volgende:
Man, een volgende keer overleef ik echt niet meer hoor!
Zou ik echt verslaafd zijn?
Nee hoor.
Ik ontken dat ik in denial ben...
Misschien afkickgroep oprichten
Verwijderd
Waar kan ik me aanmelden?Op woensdag 05 september 2001 13:55 schreef Llewella het volgende:
Misschien afkickgroep oprichten
Ja zeker,
Tis toch ook wat, op zoek naar het bugje heren!!!
We want 24/7 uptime!!
Verwijderd
Waarom? BSD hoeft zich echt niet meer te bewijzen hoor. Als Apache roept dat er een error plaatsvindt bij het callen van free(), dan riekt dat eerder naar userland bugs dan naar OS bugs.Op woensdag 05 september 2001 12:03 schreef Tampie2000 het volgende:
[Van BSD naar Linux]
lijkt me goed idee
Ik weet niet welke versie BSD er wordt gedraaid, wel is er een add-on nodig om bv native linux spul te draaien, weet niet of er native BSD versies worden gedraaid van Apache en PHP of linuxversies op die Linux layer. Ik zeg dit omdat een bug in free() (libc) wellicht de oorzaak kan zijn. En zo'n bug kun je bv tegenkomen bij unieke situaties, bv deadlocks in childs, niet genoeg aaneengesloten blocks in memory (Linux 2.2.x is daar sterk in
Wellicht kan Kees een lijstje dumpen met specs van wat er gedraaid wordt zodat er wellicht meer duidelijk wordt wat er mis kan gaan.
Verwijderd
oeh geen slecht idee!!!Op woensdag 05 september 2001 14:08 schreef Elvhenk het volgende:
Ja goed idee Llewella: we beginnen een zelfhulpgroepje...Wat dacht je van een emaillijst, die doet het altijd als GoT down is. Tenzij yahoo ook down is natuurlijk LOL
Kijk gisteravond had ik irc voor handen dus was het niet zo probleem (alhoewel
Verwijderd
Hmzzz wazig.Op woensdag 05 september 2001 11:40 schreef Kees het volgende:
[..]
Dat is ook vreemd, apache sterft snel genoeg af, maar als hij een loadaverage van 2/3 heeft heeft hij nog steeds: proc time over (hij is gewoon 10-25% idle) verder heeft hij alijd zo'n 50-65 mb vrij is ongeveer 10%, swap wordt niet gebruikt..
en dan ineens, totaal out of the blue knal de load omhoog en loopt hij vast.. loggen waar het fout gaat zorgt voor meer load en versnelt het proces op dit moment alleenmaar. Mijn verdenkingen gaan uit naar - dode HW of brakke freebsd-apache-php bugs (en die zijn er zeker wel)
Heb je al eens een mailtje naar apache.org gestuurd
Het klinkt als een malloc() probleem. Volgens mij lekt er ergens serieus wat geheugen.
Waarschijnlijk een bug in PHP ofzo. Het enige dat ik zo kan verzinnen eigenlijk (ik weet niet of het zal helpen, aangezien het niet het probleem oplost, maar wel de gigantische logging die gebeurt en Arshia op z'n gat krijgt) is /etc/malloc.conf instellen, dat hij geen errors geeft (N optie). (Misschien eerst proberen een dump te maken)
Hah, daar heb ik dus ook altijd last van...Op woensdag 05 september 2001 14:12 schreef Llewella het volgende:
[..]
oeh geen slecht idee!!!
Kijk gisteravond had ik irc voor handen dus was het niet zo probleem (alhoewel) maar op mijn werk = geen irc
Maar goed, geen nood:
http://groups.yahoo.com/group/GoT-zelfhulpgroep
ok sollyOp woensdag 05 september 2001 14:11 schreef Otis het volgende:
[..]
Waarom? BSD hoeft zich echt niet meer te bewijzen hoor. Als Apache roept dat er een error plaatsvindt bij het callen van free(), dan riekt dat eerder naar userland bugs dan naar OS bugs.
Ik weet niet welke versie BSD er wordt gedraaid, wel is er een add-on nodig om bv native linux spul te draaien, weet niet of er native BSD versies worden gedraaid van Apache en PHP of linuxversies op die Linux layer. Ik zeg dit omdat een bug in free() (libc) wellicht de oorzaak kan zijn. En zo'n bug kun je bv tegenkomen bij unieke situaties, bv deadlocks in childs, niet genoeg aaneengesloten blocks in memory (Linux 2.2.x is daar sterk in) ookal heb je nog 20% vrij zo lijkt het etc.
Wellicht kan Kees een lijstje dumpen met specs van wat er gedraaid wordt zodat er wellicht meer duidelijk wordt wat er mis kan gaan.
ik heb niet zoveel verstand van BSD/linux en het heeft natuurlijk goed gedraait.
Ik denk dat het een combinatie is van heavy load (vakantie is afgelopen; mensen zijn dus terug en een bugje ergens (in de laatste update?)
Verwijderd
Waarschijnlijk dat laatste en waarschijnlijk geen bugje in TopixOp woensdag 05 september 2001 15:01 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
ok solly
ik heb niet zoveel verstand van BSD/linux en het heeft natuurlijk goed gedraait.
Ik denk dat het een combinatie is van heavy load (vakantie is afgelopen; mensen zijn dus terug en een bugje ergens (in de laatste update?)
Ff onder de aandacht van Kees brengenOp woensdag 05 september 2001 14:32 schreef nelske het volgende:
[..]
Hmzzz wazig.
Heb je al eens een mailtje naar apache.org gestuurd
Het klinkt als een malloc() probleem. Volgens mij lekt er ergens serieus wat geheugen.
Waarschijnlijk een bug in PHP ofzo. Het enige dat ik zo kan verzinnen eigenlijk (ik weet niet of het zal helpen, aangezien het niet het probleem oplost, maar wel de gigantische logging die gebeurt en Arshia op z'n gat krijgt) is /etc/malloc.conf instellen, dat hij geen errors geeft (N optie). (Misschien eerst proberen een dump te maken)
maak je geen zorgen. dit is de webserver en niet de databaseserverOp woensdag 05 september 2001 14:11 schreef wasigh het volgende:
* wasigh was al even bang voor BC#
@Home ligt thuis ook al plat
Maaruh, misschien een stom idee, maar toevallig had ik vanmorgen hetzelfde bij een bedrijf waar ik systeembeheerder was. Ook spontaan hangen etc.. Dat bleek later dus aan een van de switchen te liggen (Die was gewoon platgevallen, dus een nieuwe moeten komen
Maargoed. Misschien toch een idee om te controleren.. wie weet..
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
1
2
| Arshia 5 mins, 0 users, load averages: 1.70, 0.75, 0.31 |
edit: het wordt wel weer steeds hoger
They made me do it.
Verwijderd
Lijkt me sterk dat een malloc() probleem aan een switch zal liggenOp woensdag 05 september 2001 15:55 schreef WHiZZi het volgende:
gaat nie goe..
@Home ligt thuis ook al plat
Maaruh, misschien een stom idee, maar toevallig had ik vanmorgen hetzelfde bij een bedrijf waar ik systeembeheerder was. Ook spontaan hangen etc.. Dat bleek later dus aan een van de switchen te liggen (Die was gewoon platgevallen, dus een nieuwe moeten komen)
Maargoed. Misschien toch een idee om te controleren.. wie weet..
Zolang er geen race conditie ontstaat is dat vrij normaal.Op woensdag 05 september 2001 15:58 schreef Smoothy_ het volgende:
De load averages van Arshia zijn gelukkig weer normaal:
code:
1 2 Arshia 5 mins, 0 users, load averages: 1.70, 0.75, 0.31
edit: het wordt wel weer steeds hoger
Dat het gigantisch fluctueerd is ook normaal.
Als het echt boven de 10 uit begint te komen, dan gaat het niet goed.
[edit]
Voor langere tijd that is he
1
| Arshia 11 mins, 0 users, load averages: 13.94, 5.95, 2.70 |
aiaiai
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Verwijderd
Die laatste 2 getallen zijn veel interessanter dan de eerste.Op woensdag 05 september 2001 16:01 schreef WHiZZi het volgende:
code:
1 Arshia 11 mins, 0 users, load averages: 13.94, 5.95, 2.70
aiaiai
De eerste gaat over de afgelopen minuut. de andere 2 gaan over de afgelopen 5 en 15 minuten.
De eerste is alleen heel interessant als hij ineens gigantisch omhoog schiet; dan val te denken aan >25 o.i.d.
They made me do it.
Verwijderd
Welke software is er recentelijk geupdateOp woensdag 05 september 2001 16:12 schreef Femme het volgende:
Dat vragen wij ons ook af.
PHP blijft toch wel hoofdverdachte nummer 1 als je het mij vraagt.
Heeft Kees mijn voorstel gelezen? Lijkt me allicht te proberen mocht het zich nog vaker voor doen vandaag.
Verwijderd
Verwijderd
1
2
| Arshia 38 mins, 0 users, load averages: 77.23, 67.89, 39.24 |
They made me do it.
Verwijderd
Hmzzzz......Kééééééééééééééés35 mins, 0 users, load averages: 116.60, 56.98, 29.95
Zijn toch wel erg hoge waardes.
Misschien GoT zolang ff op een andere server draaien?
En nu zo traag als dikke stront.
Wat is er in g@dsnaam aan de hand??
Dit zijn al een stuk of 4 / 5 ? verplichte reboots op 1 dag.
Kan nooit goed zijn.
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
Hmzz, zo te zien draait GoT nu op Aphrodite?
Daar schiet de load ook meteen omhoog nu...Vreemd.
1
2
3
4
| Aphrodite 76 days, 2:48, 1 user, load average: 45.98, 32.74, 15.30 Athena 76 days, 2:42, 1 user, load average: 13.52, 11.70, 11.21 Odin 3 days, 13:10, 0 users, load averages: 0.06, 0.08, 0.08 Arshia 76 days, 2:48, 1 user, load average: 45.98, 32.74, 15.30 |
Hmmm ik zie toch iets ommerkelijks... aphrodite & arshia
Kees heeft blijkbaar hetzelfde gedaan als met Odin vorige week...Op woensdag 05 september 2001 17:05 schreef Crazy A het volgende:
code:
1 2 3 4 Aphrodite 76 days, 2:48, 1 user, load average: 45.98, 32.74, 15.30 Athena 76 days, 2:42, 1 user, load average: 13.52, 11.70, 11.21 Odin 3 days, 13:10, 0 users, load averages: 0.06, 0.08, 0.08 Arshia 76 days, 2:48, 1 user, load average: 45.98, 32.74, 15.30
Hmmm ik zie toch iets ommerkelijks... aphrodite & arshia
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
jah.. het is dus toch topix aim afreet of..Op woensdag 05 september 2001 16:52 schreef nelske het volgende:
* Kees blijft z'n voorstel niet herhalen (/etc/malloc.conf), anders wordt hij iritant
Hmzz, zo te zien draait GoT nu op Aphrodite?
Daar schiet de load ook meteen omhoog nu...Vreemd.
(logging had ik al uitgezet nadat hij in een uurtje 50meg had volgestouwd)
Verwijderd
zo te zien, is nu het zelfde gedaan met Arshia als toen Odin dood was. IP's van Arshia verwijzen naar Aphrodite.
Maar wel vaag, dat op Aphrodite nu ook de load omhoog gaat. Ligt het dus toch niet aan Arshia.
edit: weer te laat.
ik ga nu zoveel mogelijk dingen uitzetten
terug naar de vorige topix?Op woensdag 05 september 2001 17:17 schreef Kees het volgende:
[..]
jah.. het is dus toch topix aim afreet of..
(nee niet mij gaan aanvallen nu... )
Verwijderd
*kuch* hmmzzz, hoorde ik daar laatst ook al niet iemand iets over zeggen *kuch*Op woensdag 05 september 2001 17:17 schreef Kees het volgende:
[..]
jah.. het is dus toch topix aim afreet of..
ja maar daar heb ik ook een verklaring voorOp woensdag 05 september 2001 17:23 schreef Daniel Kegel het volgende:
Deze versie van topix is al weer een tijdje geleden geupdate (paar weken terug geloof ik). De problemen doen zich pas sinds een paar dagen voor, en pas sinds vanochtend echt serieus.
toen topix net geupdate was was het nog vakantie en waren veel twiekers weg. Nu de tweakertjes weer terug zijn is het gewoon drukker dan toen.
Verwijderd
Erg wazig, dat het zomaar ineens out of the blue komt.Op woensdag 05 september 2001 17:23 schreef Daniel Kegel het volgende:
Deze versie van topix is al weer een tijdje geleden geupdate (paar weken terug geloof ik). De problemen doen zich pas sinds een paar dagen voor, en pas sinds vanochtend echt serieus.
En dan zeker te bedenken, dat het op een andere server ook gebeurt.
Het is toch niet veel drukker dan normaal
Staan de geheugenlimieten en uitvoertijden van PHP ook goed?
[edit]
Nou de search is uitgeschakeld en de HTTP-compressie ook is GoT ineens veel sneller.
Bij mij is het niet sneller, maar de load is wel (tijdelijk?) minder...Op woensdag 05 september 2001 17:27 schreef nelske het volgende:
[edit]
Nou de search is uitgeschakeld en de HTTP-compressie ook is GoT ineens veel sneller.
Bericht hierboven