Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb de vragenlijst bewust niet gebruikt omdat ik al heel lang op Tweakers.net en graag even mijn eigen verhaal wil maken.

Ik ben 36 jaar en het lijkt mij erg leuk om te leren DJ-en.
Ik wil ook een cursus/workshop gaan doen aan een DJ school.

Nu wil ik mijn eigen DJ gear gaan aanschaffen en vind de apparatuur van Pioneer erg vet.
Dus:
  • DJ gear voor een beginner waar je jaren mee vooruit kan.
  • Ook kunnen aansluiten op telefoon voor live stream
  • Integratie met SoundCloud
  • Integratie met Serato
  • Geschikt voor hardstyle /hardcore muziek mixxen
Qua budget zat ik te denken aan max 1500.

Wat ik zelf in gedachten had na overleg met een aantal shops en zelf onderzoek
  • Pioneer DJ DDJ Flx4. 2-2 kanaals controller
  • Devine MR-5A actieve studiomonitor (set van 2)
  • Devine VA3013 2x jack male - 2x RCA male 3 meter
  • Pioneer DJ HDJ-CUE1 DJ-koptelefoon
  • irif stream
War vinden jullie hiervan? Kan ik hier jaren mee verder zonder dat ik dingen moet upgraden of vervangen?

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 18-09-2023 17:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
De Devine MR-5A lijken me uitermate ongeschikt om ergens te gaan DJ-en. Of het moet in een heeeeeel klein kamertje zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
PageFault schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:45:
De Devine MR-5A lijken me uitermate ongeschikt om ergens te gaan DJ-en. Of het moet in een heeeeeel klein kamertje zijn...
Why? Kan je uitleggen waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Te weinig volume om een ruimte te vullen. Je kan bijvoorbeeld een MOVE-8 pakken, kun je later ook eenvoudig uitbreiden naar Stereo / meer volume. Die zijn ook een stuk bier bestendiger :)

[ Voor 15% gewijzigd door BCC op 18-09-2023 17:53 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Turdie schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:50:
[...]

Why? Kan je uitleggen waarom?
Jazeker: studio monitoren zijn sowieso niet bedoeld om ergens een party te geven. Het model wat jij aandraagt, heeft woofers van 5". Zelfs voor hifi speakers is dat heel erg klein en dat zal in een ruimte met wat mensen bijna geen enkele bas weergeven, wat me zeker voor jouw muziekstijl toch wel heel essentieel lijkt.

Ik zit niet zo in de feestjes-audio-spullen, maar iets van meer dan 400W met flinke woofers lijkt me dan toch wel handig.

Wellicht begrijp ik je doel niet goed bedenk ik me: wil je producen, wil je op feesten de fancy DJ uithangen of wil je gewoon voor de fun thuis in je kamer DJ-en en dat evt. life streamen?

[ Voor 15% gewijzigd door PageFault op 18-09-2023 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:55
koop in ieder geval 2 stuks 2e hands Technics SL-1210MKII decks en een Dateq XTC mixer!

of als je geen budget hebt 2x Pioneer PLX500 decks en een DJM-250MKii mixer en leer met vinyl draaien. Daarna verder kijken of je het kunt zonder sync of bpm-indicator. Dan kun je beginnen met dj’en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik zou een simpele midi controller kopen om eerst te ontdekken of je het echt leuk vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
PageFault schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:54:
[...]

Jazeker: studio monitoren zijn sowieso niet bedoeld om ergens een party te geven. Het model wat jij aandraagt, heeft woofers van 5". Zelfs voor hifi speakers is dat heel erg klein en dat zal in een ruimte met wat mensen bijna geen enkele bas weergeven, wat me zeker voor jouw muziekstijl toch wel heel essentieel lijkt.

Ik zit niet zo in de feestjes-audio-spullen, maar iets van meer dan 400W met flinke woofers lijkt me dan toch wel handig.

Wellicht begrijp ik je doel niet goed bedenk ik me: wil je producen, wil je op feesten de fancy DJ uithangen of wil je gewoon voor de fun thuis in je kamer DJ-en en dat evt. life streamen?
In eerste instantie wil ik mezelf thuis bekwamen in het mixen en alles wat er bij komt kijken als je wilt DJ-en.

Produceren lijkt me ook wel leuk maar is denk voor nu nog iets te hoog gegrepen.

Ik zit inderdaad op een live stream platform en het lijkt me ook wel leuk om daar af en toe een set te kunnen draaien. Zoals ik het begrijp zijn dit wel compacte en krachtige monitoren.

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 18-09-2023 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Turdie schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:27:
[...]

In eerste instantie wil ik mezelf thuis bekwamen in het mixen en alles wat er bij komt kijken als je wilt DJ-en.

Produceren lijkt me ook wel leuk maar is denk voor nu nog iets te hoog gegrepen.

Ik zit inderdaad op een live stream platform en het lijkt me ook wel leuk om daar af en toe een set te kunnen draaien. Zoals ik het begrijp zijn dit wel compacte en krachtige monitoren.
Zonder publiek moet je daar wel mee uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 09:56
vj_slof schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:05:
koop in ieder geval 2 stuks 2e hands Technics SL-1210MKII decks en een Dateq XTC mixer!

of als je geen budget hebt 2x Pioneer PLX500 decks en een DJM-250MKii mixer en leer met vinyl draaien. Daarna verder kijken of je het kunt zonder sync of bpm-indicator. Dan kun je beginnen met dj’en.
Mijn setup eind jaren 90, begin jaren 00. Alhoewel, dat waren 1200s en niet 1210. Maar wel die Dateq XTC. Klassiek!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:19
ericafterdark schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:37:
[...]

Mijn setup eind jaren 90, begin jaren 00. Alhoewel, dat waren 1200s en niet 1210. Maar wel die Dateq XTC. Klassiek!
offtopic:
Dat zijn dezelfde platenspelers op de kleur na, de 1210 is zwart, en de 1200 zilver

Verder eens met @cverkooyen , begin simpel, als je er lol in krijgt ga je uitbreiden

• TBTL
  • Niet online
Wellicht kan je hier de antwoorden op je vragen vinden: How to become a DJ: Deel XVIII

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:35

En als je niet 1000den euros wil investeren in vinyl download je rekordbox, koop je 2 Rekordbox timecode DVS platen en draai je mp3 met vinyl. Normaal is deze optie alleen beschikbaar in een betaald abonnement op Rekordbox, maar met de DJM250mkII heb je een hardware unlock, waarmee het wel gratis kan.
Draaien met vinyl is zóeel leuker dan met CDJ's of een controller....!

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• vj_slof
Blackouts schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:46:
[...]

En als je niet 1000den euros wil investeren in vinyl download je rekordbox, koop je 2 Rekordbox timecode DVS platen en draai je mp3 met vinyl. Normaal is deze optie alleen beschikbaar in een betaald abonnement op Rekordbox, maar met de DJM250mkII heb je een hardware unlock, waarmee het wel gratis kan.
Draaien met vinyl is zóeel leuker dan met CDJ's of een controller....!
Zet dan wel de muziek hard anders hoor je de tijdcodeplaten piepen.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:35
vj_slof schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:12:
[...]

Zet dan wel de muziek hard anders hoor je de tijdcodeplaten piepen.
Overdrijven is ook een kunst

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• vj_slof
Het volume dat ik nodig heb zodat ik de piep niet meer hoor is dusdanig hoog dat mijn buren echt helemaal gestoord worden. Vooral ‘s nachts om 02.00 uur vinden ze dat nogal vervelend. Kan ook aan de muziek die ik draai liggen.

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:20

The future is now old man. Ik ben ook met de Technics opgegroeid maar zal dat niemand meer tegenwoordig aanraden, zelfs niet met timecode. Je kan digitaal zo veel meer creativiteit kwijt dat vinyl echt een stap terug is. Beatmatchen kan je ook op moderne gear leren. Of wordt er in hardcore nog steeds vies gekeken als je digitaal draait? Dat genre is voor mij al even geleden.

• vj_slof
sigmundfreund schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:33:
[...]

The future is now old man. Ik ben ook met de Technics opgegroeid maar zal dat niemand meer tegenwoordig aanraden, zelfs niet met timecode. Je kan digitaal zo veel meer creativiteit kwijt dat vinyl echt een stap terug is. Beatmatchen kan je ook op moderne gear leren. Of wordt er in hardcore nog steeds vies gekeken als je digitaal draait? Dat genre is voor mij al even geleden.
Uiteraard je hebt helemaal gelijk. Zelf ben ik ook niet vies van digitaal een mix van tracks die ik leuk vind in elkaar mixen. Rekordbox, Traktor, Serato, een Amiga met PT1210 software en zelfs Ableton met een mooie controller en ik vermaak me, of het publiek wel. Maar als iemand om advies vraagt ben ik snel geneigd ze naar vinyl te sturen. Iemand die alleen digitaal heeft leren mixen heeft wat tijd nodig om met vinyl om te leren gaan, andersom is het net iets makkelijker (natuurtalenten daargelaten).
Pagina: 1