Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Radiator ventilator die met HomeAssistant bediend kan worden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RlndVt
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:54
Hallo,

Ik ben op zoek naar een radiator ventilator die (liefst over Zigbee) met Home Assistant aangestuurd kan worden, maar al mijn zoek pogingen komen op niks uit! |:(

Ik meen te herinneren dat er een "hobby" webwinkel was, zoals die van Marcel Zuidwijk, waar drie varianten van radiator ventilatoren verkocht werden: Temperatuur gestuurd, Zigbee gestuurd, en zowel Zigbee als Temperatuur gestuurd. Maar zoals ik al zei kan ik deze, nog een alternatieve winkel, niet terug vinden. :-(

Weet iemand wat de winkel is die ik bedoel? Of waar ik iets vergelijkbaars kan bestellen?

Hoor het graag!

[ Voor 3% gewijzigd door RlndVt op 18-09-2023 11:00 ]

Beste antwoord (via RlndVt op 20-09-2023 11:13)

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Van klussen krijg je grijze haren

Alle reacties

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11 18:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zou eventueel ook een Usb gevoede ventilator kunnen overwegen en hier een SonOff micro tussen zetten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:15
Wij hebben hier speedfans achter een shelly plug. Gewoon de shelly dus in en uitschakelen via homeassistant kan je daarna eender welke radiator ventilator gebruiken.

• RlndVt
Ik hoopte een DIY oplossing te vermijden, maar wel goede suggesties! Bedankt!

@trippelb, ik neem aan dat je de SpeedComfort fans bedoelt? Die zijn vanzichzelf al 'slim' toch?

Zijn er domme opties die 'strak' gemonteerd kunnen worden?

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:15
Ja die bedoel ik, ik gebruik de speedcomfort is inderdaad uit zichzelf inderdaad op temperatuur geregeld. Echter vind ik ze teveel geluid maken als we slapen. Dus vanuit de domitica zet ik hem uit als de status van slapen aan gaat.

Acties:
  • Beste antwoord

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Van klussen krijg je grijze haren

• RlndVt
trippelb schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:59:
Ja die bedoel ik, ik gebruik de speedcomfort is inderdaad uit zichzelf inderdaad op temperatuur geregeld. Echter vind ik ze teveel geluid maken als we slapen. Dus vanuit de domitica zet ik hem uit als de status van slapen aan gaat.
Duidelijk. In combinatie met onze warmtepomp heb ik het idee om ook (marginaal) te koelen met de radiator, en dat gaat niet samen met een fan die pas aanslaat als de radiator warm is.
Ah goede! Dit ga ik even goed uitpluizen maar klinkt was als een sterk begin.

• RlndVt
Ik geloof dat heatbooster het gene is waar ik in mijn OP doelde. Was blijkbaar MQTT niet zigbee, prima!
Pagina: 1