Maximaliseer de verkoopopbrengsten uit elektriciteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RICHACCU
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18-09-2023
Als de elektriciteit die door fotovoltaïsche panelen op daken wordt opgewekt elk jaar het eigen verbruik overschrijdt, hoe kunnen we dan de winst maximaliseren? Ik test momenteel het gebruik van energieopslagbatterijen met het dynamische energiecontract van Next Energy om de opbrengst te maximaliseren. Omdat de hoogste prijs van een dynamisch energiecontract doorgaans om 18.00 uur tot 20.00 uur 's avonds verschijnt, en de laagste prijs om 12.00 uur tot 16.00 uur. Ik ben de accu aan het testen. Het opladen vindt plaats tussen 12.00 en 16.00 uur in de middag en elektriciteit wordt verkocht tussen 18.00 en 20.00 uur in de avond. Weet iemand de prijs van elektriciteit die wordt teruggeleverd aan het net voor vaste energiecontracten? Ik bedoel die onderdelen die meer zijn dan het onderdeel voor persoonlijk gebruik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqW9ewLLHwHkWX9hnqwg70jyHVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Juw1Bcg1BLRBb8RCJK6E0rSC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwJCo0cefjd2UC9fsSK_1QqmvEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrkXhgkP0mvMm7uBwcfoLVG9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cS39bZbNISSmnLXCqC_3nTA6-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqwAde4NeZ0P4cofSRf6dEKM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:02
Bij vaste energiecontracten heeft dit geen zin. De prijs is dan de hele dag hetzelfde. En het overschot na saldering gaat tegen een schijntje weg, 4.5 cent voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Kijk even in de relevante topics:

-accu topics
-hoge teruglevering vergoeding topic
-Verhogen autonomie elektra verbruik topic
-Dynamische tarieven topic

Oftewel eerst even inlezen, dan (eventueel) een eigen topic openen als er nog vragen zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door de Peer op 18-09-2023 10:35 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:38

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RICHACCU
jeroen3 schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:34:
Bij vaste energiecontracten heeft dit geen zin. De prijs is dan de hele dag hetzelfde. En het overschot na saldering gaat tegen een schijntje weg, 4.5 cent voor mij.
Bedankt! 4,5 eurocent is echt weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RICHACCU
Het is het beste om de elektriciteit te gebruiken die u zelf opwekt, maar ons dak is erg groot. Het bedekken met zonnepanelen kan niet alleen elektriciteit opwekken, maar ook het dak beschaduwen en de binnentemperatuur verlagen. Aangezien zonnepanelen nu extreem goedkoop zijn, slechts 400 WP kost ongeveer 80 euro. , dus ik heb ze allemaal gedekt, omdat de jaarlijkse productie groter is dan 20.000 kWh, dus zelfs als er momenteel elektrische voertuigen worden gebruikt, is er nog steeds een overschot. Ik zal volgend jaar een warmtepomp installeren, maar na berekening, er zal nog steeds een overschot zijn, dus hoe ik het terug naar het elektriciteitsnet kan sturen om het maximale voordeel te behalen, is wat ik moet bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-05 14:12
In plaats van betere dakisolatie heb je een laag PV aangebracht, begrijp ik?

Je overschot verkopen aan de buurman om zijn elektrische auto op te laden is waarschijnlijk lucratiever.

Ik zou even je eigen energiecontract lezen wat er over terugleververgoedingen staat. Die 4.5 cent geldt niet voor iedereen. Soms zou het zelfs interessant kunnen zijn om een 2e allocatiepunt te nemen om terug te leveren aan een energieleverancier met de hoogste terugleververgoeding.

Vaak kan het lonen om zoveel mogelijk van je nachtverbruik uit de accu te halen, maar dat hangt helemaal van de exacte hoogte van de tarieven per uur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RICHACCU
MSXBas schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:02:
In plaats van betere dakisolatie heb je een laag PV aangebracht, begrijp ik?

Je overschot verkopen aan de buurman om zijn elektrische auto op te laden is waarschijnlijk lucratiever.

Ik zou even je eigen energiecontract lezen wat er over terugleververgoedingen staat. Die 4.5 cent geldt niet voor iedereen. Soms zou het zelfs interessant kunnen zijn om een 2e allocatiepunt te nemen om terug te leveren aan een energieleverancier met de hoogste terugleververgoeding.

Vaak kan het lonen om zoveel mogelijk van je nachtverbruik uit de accu te halen, maar dat hangt helemaal van de exacte hoogte van de tarieven per uur af.
Ja, dit is een pakhuis met een plat dak dat al basisisolatie heeft, en ik heb het berekend en zonnepanelen zijn goedkoper dan het toevoegen van nog een isolatielaag. Laat me bestuderen hoe je elektriciteit kunt verkopen via laadpalen
Pagina: 1