Beste Tweakers,
Het gaat eens tijd worden om mijn oude pc met pensioen te sturen en een wat recenter systeem te bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Misschien wellicht een stream van tijd tot tijd maar geen bewerking van video's of foto's oid.
Games die ik voornamelijk speel zijn Path of Titans, World of Warcraft en waarschijnlijk Starfield in de nabije toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1400-€1600 euro. Assembleren lukt mij zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je mee neemt?
Enkel een 1080p scherm van AOC en een Asus TUF scherm van 1440p
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niks geks, hoef niet het meest recente te hebben. De 5800x3d lijkt mij voorlopig genoeg met de games die ik speel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI en Asrock ben ik altijd wel tevreden over geweest. AMD heeft mijn voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, niet echt. Hoef niet het nieuwste van het nieuwste te hebben. De kast mag wat kleiner blijven aangezien ik een lang maar smal bureau heb.
Ga je overklokken?
Nee, heeft voor mij persoonlijk geen meerwaarde.
Wat verwacht je van ons?
Wat hulp bij de geselecteerde onderdelen. De voeding zal waarschijnlijk teveel van het goede zijn, een alternatief hiervoor is welkom. Verder advies over de component zijn zeer welkom.
Het gaat eens tijd worden om mijn oude pc met pensioen te sturen en een wat recenter systeem te bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Misschien wellicht een stream van tijd tot tijd maar geen bewerking van video's of foto's oid.
Games die ik voornamelijk speel zijn Path of Titans, World of Warcraft en waarschijnlijk Starfield in de nabije toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1400-€1600 euro. Assembleren lukt mij zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je mee neemt?
Enkel een 1080p scherm van AOC en een Asus TUF scherm van 1440p
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niks geks, hoef niet het meest recente te hebben. De 5800x3d lijkt mij voorlopig genoeg met de games die ik speel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI en Asrock ben ik altijd wel tevreden over geweest. AMD heeft mijn voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, niet echt. Hoef niet het nieuwste van het nieuwste te hebben. De kast mag wat kleiner blijven aangezien ik een lang maar smal bureau heb.
Ga je overklokken?
Nee, heeft voor mij persoonlijk geen meerwaarde.
Wat verwacht je van ons?
Wat hulp bij de geselecteerde onderdelen. De voeding zal waarschijnlijk teveel van het goede zijn, een alternatief hiervoor is welkom. Verder advies over de component zijn zeer welkom.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 137,- | € 137,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Phantom Gaming 16GB OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H5 Flow Zwart | € 84,16 | € 84,16 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK500 Zero Dark | € 62,57 | € 62,57 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 52,90 | € 52,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 ATX 3.0 | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB | € 52,88 | € 52,88 |
| Totaal | € 838,41 | |||