Vraag

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het betreft een Office PC voor mijn ouders (60 en 70 jaar inmiddels) die liefst weer een hele tijd mee moet kunnen. De ervaring leert dat ze ongeveer een keer in de 12 jaar het systeem vervangen. Dat is lang en vandaar wellicht voor nu een beetje een overkill systeem. Het gaat gewoon om het standaard internetten, office, e-mail gebeuren, wellicht een beetje foto's bekijken oid.

Wat mag het systeem gaan kosten?
In elkaar zetten en installatie doe ik zelf. Er zit niet echt een harde maximumprijs aan het hele gebeuren, maar goedkoper is altijd beter. 3 tientjes meer of minder maakt echter niet uit, het moet vooral toereikend zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is een hele goedkope HP Inkjet printer aanwezig, die blijft, ik was van plan om de rest allemaal eens te vervangen ( 21" 1080p TN is echt niet meer van deze tijd bijvoorbeeld.)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De PC zelf natuurlijk, en dan ook nog een Windows 11 licentie, muis, toetsenbord en monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zowel AMD als Intel zijn prima, qua monitoren goede ervaringen met Samung, Iiyama, Philips en Dell, maar als iets anders een goede keuze is heb ik daar ook geen problemen mee. Muis en toetsenbord ook geen specifieke merkvoorkeur, zolang het maar een tijd mee kan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er is niet veel ruimte op het bureau waar de PC staat, en ik wilde de kabelbende op en onder het bureau ook eens goed opgeruimd krijgen. Draadloze muis en toetsenbord (op een receiver vanwege niet veel USB-poorten op de NUC) zijn dus handig. De PC hoeft niet per se een NUC te zijn, maar het scheelt mij wel een PC bouwen, en het is zeer compact en makkelijk achter het scherm op te hangen. Het moet in elk geval een beetje compact.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik vind het vooral nogal een hoge prijs, maar gezien de cost per year valt het nog mee. Kan de Windowslicentie bijvoorbeeld nog wat goedkoper? Ik overweeg een goedkopere muis, maar het lijkt wel alsof een fatsoenlijke muis tegenwoordig heel duur is?

Tevens, gaat het allemaal samenwerken? Ik vroeg me af of er bijvoorbeeld nog een M.2 heatsink nodig is?

Mocht iemand toevallig een compact office pc-lijstje hebben dan sta ik daar natuurlijk ook voor open.

Hier de lijst:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BarebonesIntel NUC 13 Pro Kit NUC13ANKi5 (EU-stroomkabel)€ 459,-€ 459,-
1MonitorsIiyama ProLite XUB2792QSU-B5 Zwart€ 229,-€ 229,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 11 Home (NL, OEM)€ 112,87€ 112,87
1ToetsenbordenLogitech Signature K650 (Qwerty US) Grafiet€ 49,50€ 49,50
1MuizenLogitech MX Master 3S Grafiet€ 93,25€ 93,25
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18€ 36,90€ 36,90
1Solid state drivesKingston KC3000 1TB€ 58,90€ 58,90
Totaal€ 1.039,42

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Alle reacties

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
systeem hierboven klinkt echt enorm overkill of verwacht je dat ze over 5 jaar kleinkinderen over de vloek krijgen die cyberpunk willen spelen?

het idee van een nuc is natuurlijk wel een hele mooie.

maar volgens mij kun je dan al prima af met een deskmini x300 build.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600G Boxed€ 124,97€ 124,97
1BarebonesASRock DeskMini X300€ 149,89€ 149,89
1MonitorsPhilips B-line 276B9/00 Zwart€ 293,01€ 293,01
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 11 Home (NL, OEM)€ 112,87€ 112,87
1ToetsenbordenLogitech Signature K650 (Qwerty US) Grafiet€ 49,50€ 49,50
1MuizenLogitech MX Master 3S Grafiet€ 95,75€ 95,75
1Geheugen internG.Skill Ripjaws 4 F4-3200C22D-32GRS€ 57,02€ 57,02
1Solid state drivesKingston NV2 2TB€ 76,90€ 76,90
Totaal€ 959,91

samenvatting:
• behoorlijk gelijkwaardige cpu (en zeker voor deze use-case.
• 2x meer opslag en minimaal 3x snellere opslag.
• je had het verkeerde ram gekozen dit is het goede (ddr4 SO DIM).
• aanzienlijk beter scherm (monitor best buyguide jul 23).

- iets grotere behuizing,
- nog steeds geen antivir in de prijs berekend (zou je denk ik wel moeten doen).
- geen wifi

als je echt wilt besparen zou je nog kunnen kiezen om een 1TB ssd te kiezen dat bespaart je nog een tientje of 3 maar dan nog niet die kc03 (dat is echt troep).

[ Voor 9% gewijzigd door i-chat op 16-09-2023 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien heel stom ;

categorie: Pc's

Maar uit de 2de handsmarkt een i5 kopen van de 10th gen is al zat, nieuwe monitor erbij en dan zit je voor 400/500 euro al waar je moet zijn en kan je 400 tot 500 euro aan leuke dingen uitgeven.

Daar kan met gemak candy crush, facebook en email op geopend worden en zelfs een fotoalbum.

Goed voorbeeld is zo'n systeempje als dit - perfect voor je usecase.
v&a aangeboden: Lenovo ThinkCentre M70s SFF (i5-10500, 16GB en 256GB NVMe SSD...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
eigenlijk wel eens met @Vorkie zo'n machientje gaat wellicht dan wel geen 10 jaar mee maar als je er 5+ mee doet en tegen die tijd er weer eentje koopt ben je gemiddeld genoemen (prestatie-wise) beter af en ben je maar nét wat meer dan de helft kwijt van je budget NU.

vooral als je een variant kunt vinden die eigenlijk voor de kantoormarkt was (want die gaan doortaans NÓG wat langer mee.

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Topicstarter
Tweedehands is zeker een goede optie. Ik zal eens informeren of ze daar problemen mee hebben of dat ze toch liever iets nieuws willen.

Wat betreft antivirus, ik heb eigenlijk altijd Windows defender gebruikt en ben daarmee nooit in de problemen gekomen. Een paar jaar geleden was dat ook een prima optie, maar zijn er inmiddels nieuwe ontwikkelingen waarvan ik niet op de hoogte ben?

Verder bedankt voor de tip wat betreft de SSD en het RAM, ik was nog vergeten te vermelden dat er wel verbinding via Wi-Fi moet worden gemaakt. Dat loopt nu via een losse dongle, het zou mooi zijn als die ook weg kon.

De monitor die je aanhaalt @i-chat, Die zag ik inderdaad ook in de BBG, helaas is hij momenteel wat matig leverbaar als ik naar de pricewatch kijk. Is er wellicht een beter leverbaar alternatief?

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:24
Ik tik dit op een antieke MacBook Air uit 2016, die het nog steeds prima doet.

Zou een MacBook Air M1 niks zijn? Kost €919 en gaat een decennium mee. MS Office en al die meuk draait erop. Surfen, mailen, foto's organiseren, alles wat ze nodig hebben kan ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Topicstarter
ikweethetbeter schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:47:
Ik tik dit op een antieke MacBook Air uit 2016, die het nog steeds prima doet.

Zou een MacBook Air M1 niks zijn? Kost €919 en gaat een decennium mee. MS Office en al die meuk draait erop. Surfen, mailen, foto's organiseren, alles wat ze nodig hebben kan ermee.
Het moet wel Windows zijn, dat kennen ze, en ivm het ouder worden moet er dan nog steeds een groter scherm bij, en een muis + toetsenbord. Dus een Mac (of Linux), of een willekeurige laptop in het algemeen valt helaas gewoon af.

[ Voor 3% gewijzigd door .ScorpionSquad op 16-09-2023 19:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@.ScorpionSquad Windows Defender is ruimschoots voldoende.

Probeer het samen met bijvoorbeeld dns.io / Adguard in te richten bij je ouders (tegen kwaadaardige sites en advertenties) en je zit nog veiliger.

• ikweethetbeter
Duidelijk!
Een MX Master muis lijkt me overkill. Misschien is zoiets wel wat?

Anno nu zou ik geen pc met 8 GB meer samenstellen, ook al zal het voldoen, maar is 32 GB niet wat overdreven? Net zoals 2 TB SSD. Maar beter teveel dan te weinig.

De monitor heeft speakers, maar geen camera. Ze willen ongetwijfeld zoomen met familie. Of een andere monitor (met camera en USB-C, scheelt twee kabels) of een webcam erbij.

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Topicstarter
ikweethetbeter schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:10:
Duidelijk!
Een MX Master muis lijkt me overkill. Misschien is zoiets wel wat?

Anno nu zou ik geen pc met 8 GB meer samenstellen, ook al zal het voldoen, maar is 32 GB niet wat overdreven? Net zoals 2 TB SSD. Maar beter teveel dan te weinig.

De monitor heeft speakers, maar geen camera. Ze willen ongetwijfeld zoomen met familie. Of een andere monitor (met camera en USB-C, scheelt twee kabels) of een webcam erbij.
Zoomen via de computer staat niet op de wensenlijst (godzijdank voor mijn eigen gesteldheid), dus webcams en speakers kunnen achterwege blijven. Mocht er audio nodig zijn dan is er gewoon een 3.5mm ingang en een koptelefoon. 16GB RAM lijkt mij ook meer dan voldoende overigens, en eerlijk gezegd is 512GB ook al meer dan voldoende, maar kleinere SSD's leveren budgettechnisch weinig meer op tegenwoordig, voor zover ik kan zien.

Die MK850 ziet er inderdaad wel degelijk uit. De MX Master staat er vooral in omdat ik daar zelf elke dag van geniet, maar ze gaan er een stuk minder gebruik van maken dan ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Een pc zonder audio is geen pc. Maar de monitor heeft speakertjes, al zal dat weinig voorstellen.

Iedereen zitting tegenwoordig aan de video chat. Ik noemde Zoom, maar de lijst is lang.

Ik denk dat je dit wel aan de wensenlijst mag toevoegen, ook al hebben ze er niet om gevraagd. Zijn ze vast vergeten wegens onbekend.

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Topicstarter
ikweethetbeter schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:38:
Een pc zonder audio is geen pc. Maar de monitor heeft speakertjes, al zal dat weinig voorstellen.

Iedereen zitting tegenwoordig aan de video chat. Ik noemde Zoom, maar de lijst is lang.

Ik denk dat je dit wel aan de wensenlijst mag toevoegen, ook al hebben ze er niet om gevraagd. Zijn ze vast vergeten wegens onbekend.
Ik ken mijn ouders ;) . Zoomen/videobellen op de PC is niet aan de orde. Als er al er video betrokken is bij het bellen, dan gaat het gewoon via de tablet of telefoon. De huidige computer heeft ook geen webcam of speakers en die worden niet gemist.

Mochten ze het toch willen dan zijn de webcam en de speakers een aankoop voor later.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:23
Ik vind een nuc 13 helemaal niet zo'n goed idee voor een systeem dat 12 jaar mee moet. In een paar jaar heb je veel stof in de fan en die kan je alleen maar schoonmaken als je het moederbordje eruit schroeft. Niet echt een klus voor een 70 jarige.

Bovendien heb ik mijn twijfels of ze ook met goed onderhoud die 12 jaar levensduur halen.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:56
Zelf vind ik een NUC/MIcro PC's niet handig voor dit soort situaties.
Draadloze muis en toetsenbord (op een receiver vanwege niet veel USB-poorten op de NUC) zijn dus handig.
Een wat grotere kast met genoeg extra (USB) aansluitingen lijkt mij gewoon makkelijker voor je ouders.
Met normaal muis/toetsenbord heb je ook geen gedoe met batterijen die voeg of laat plotseling leeg zijn.
Zie ook:
Nieuwe pc voor schoonmoeder

[ Voor 11% gewijzigd door The_Doman op 16-09-2023 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
i-chat schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:18:
• 2x meer opslag en minimaal 3x snellere opslag.
... maar dan nog niet die kc03 (dat is echt troep).
Kan je dit staven? Want zomaar roepen dat het troep is, en dan een tragere SSD aanraden vind ik nogal vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
LievenD schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:18:
[...]

Kan je dit staven? Want zomaar roepen dat het troep is, en dan een tragere SSD aanraden vind ik nogal vreemd...
je hebt gelijk, ik heb verkeerd gekeken, ik las kc300 en niet kc3000 en die is inderdaad iets meer dan marginaal beter dan de NV2.

Wel is er dan nog de vraag wat je liever wilt,
• 50 euro voor 1tb
• of 80 voor 2tb
• of ga je dan toch voor die 2tb van 120
(ander half keer zo duur voor bij lange na niet anderhalf keer de snelheid).

uiteindelijk zou ik desondanks dus nog steeds niets wijzigen tenzij @.ScorpionSquad absoluut geen meerwaarde ziet in 2tb (in dat geval zou ik die k3000 1tb kiezen vooral omdat het verschil met de NV2 1tb voor kleiner is dan het verschil tussen beider 2tb varianten.

@.ScorpionSquad je vroeg trouwens ook nog naar een waardige vervanger voor het beeldsherm....
uitvoering: LG 27UL500P-W Wit Deze komt uit de zelfde BBG als (budget alternatief voor het 4k scherm), het doet helaas wel maar 60hz (en dus geen 75hz) maar het kleurenpaneel is (naar mijn ervaring wel iets beter en de helderheid en kijhoeken zijn ook behoorlijk goed, zwart is dan wel weer behoorlijk licht en dat merk je vooral bij filmpjes etc. verre van het beste scherm ooit, maar zeker méér dan genoeg voor een office pc. let trouwens op dat dit scherm van fabriek af niet in hoogte verstelbaar is: wil je dat toch dan raad ik aan om er een monitor steun bij te zoeken met vesa maat 100x100 (voorbeeld: Linkje op amazon ~40 euro)

[ Voor 16% gewijzigd door i-chat op 17-09-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Dit komt trouwens uit de recente BBG:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOWgCdYONllSOGWRAHjoCeDIQ6k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3S5E0Mfpbyf5JdunwLk1mC9m.jpg?f=user_large

Dat lijkt mij toch bijna 2 keer zo snel.

Sowieso moet de TS zelf bepalen wat hij wenst, een snelle, maar duurdere SSD of een tragere, maar goedkopere SSD. De Lexar NM 790 is ook vrij snel en ligt qua prijs tussen beide in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Waarom zelfbouw?

Voor rond de 500 euro heb je bij HP of Dell een minitower met R5 of i3/i5 met 16 GB geheugen en 512 GB SSD incl Windows.

Of voor 800-900 een 27" all in one incl muis en toetsenbord.

Minder sexy dan zelf knutselen, maar wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:11
i-chat schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:18:
systeem hierboven klinkt echt enorm overkill of verwacht je dat ze over 5 jaar kleinkinderen over de vloek krijgen die cyberpunk willen spelen?
Meen je dit serieus? Van mijn ouders verwacht ik niet dat ze dit gaan faciliteren voor de kleinkinderen. Bij opa en oma is het niet hetzelfde als thuis en doen de kinderen dus maar andere dingen. Dat was vroeger niet anders.

Ontopic:
Bij mijn ouders is de computer binnenkort ook aan vervanging toe. Het wordt eigenlijk alleen gebruikt voor administratieve werkzaamheden (mail, browsen, word en belastingaangifte). Dus een zwaar systeem hebben ze niet nodig. Groot deel doen ze nu ook al via een mobiel of iPad. Daarnaast heeft mijn vader een laptop gekocht (tweedehands business model), zodat hij niet altijd naar de aparte kamer hoeft om daar te computeren. De volgende stap is wat mij betreft dan ook niet meer het vervangen van de computer. In plaats daarvan ben ik voornemens om de laptop (of diens vervanger) met een dock of direct aan een scherm met docking opties geïntegreerd te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

aljooge schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 21:39:
Ik vind een nuc 13 helemaal niet zo'n goed idee voor een systeem dat 12 jaar mee moet. In een paar jaar heb je veel stof in de fan en die kan je alleen maar schoonmaken als je het moederbordje eruit schroeft. Niet echt een klus voor een 70 jarige.
Een gemiddelde gebruiker maakt de binnenkant van een pc überhaupt nooit schoon...

Na 10 jaar is elke ventilator trouwens ook wel aan vervanging toe.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
bazzemans schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:57:
[...]

Meen je dit serieus? Van mijn ouders verwacht ik niet dat ze dit gaan faciliteren voor de kleinkinderen. Bij opa en oma is het niet hetzelfde als thuis en doen de kinderen dus maar andere dingen. Dat was vroeger niet anders.
Misschien even oefenen met begrijpend lezen, maar wat ik hiermee dus bedoel is juist dat het erboven genoemde pctje al bijna een game-pc aan het worden was (en ja dat was natuurlijk een lichte overdrijving).
Ontopic:
Bij mijn ouders is de computer binnenkort ook aan vervanging toe. Het wordt eigenlijk alleen gebruikt voor administratieve werkzaamheden (mail, browsen, word en belastingaangifte). Dus een zwaar systeem hebben ze niet nodig. Groot deel doen ze nu ook al via een mobiel of iPad. Daarnaast heeft mijn vader een laptop gekocht (tweedehands business model), zodat hij niet altijd naar de aparte kamer hoeft om daar te computeren. De volgende stap is wat mij betreft dan ook niet meer het vervangen van de computer. In plaats daarvan ben ik voornemens om de laptop (of diens vervanger) met een dock of direct aan een scherm met docking opties geïntegreerd te hangen.
. mijn grootste argument tegen dat soort oplossingen is gebaseerd op mijn eigen ervaringen met een macbook air m1 + dock, en een lenovo 15inc laptop met hdmi kabel + usb-hub, het werkt wel, (en vaak wel goed ook), maar het kost wel heel veel ruimte op je bureau. een mac mini, intel nuc, of een chromebox. is vaak een kastje dat je zelfs op het kleinste ikea-bureau nog wel kwijt kunt, maar een volwaardige (dichtgeklapte) laptop kost aanzienlijk meer ruimte (ook als je hem rechtop zet - wat dan wel weer omvallen riskeert).

het voordeel dat je hem dan wél mee kunt nemen hangt dan vooral af van 'waarheen, en hoevaak je dat van plan bent, regelmatig camperen met een camper of caravan of in een huisje, dan is zo'n laptop wellicht handig, maar in andere gevallen zou een tablet wellicht al handiger zijn. gebruikje zo'n ding echt nooit en is een heel burea dus ook overbodig dan zou ik wellicht een laptop een enkel een losse muis aanbevelen, maar dan wel eentje met een voldoende groot scherm, zoiets als een asus vivobook pro 16inc bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:11
i-chat schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:11:
[...]
Misschien even oefenen met begrijpend lezen, maar wat ik hiermee dus bedoel is juist dat het erboven genoemde pctje al bijna een game-pc aan het worden was (en ja dat was natuurlijk een lichte overdrijving).
Oh shit. Dit is niet zozeer begrijpend lezen, maar gewoon helemáál niet (goed) lezen. Excuus. Compleet overheen gelezen dat je juist aangeeft dat dit overkill is. Stom!
[...]
. mijn grootste argument tegen dat soort oplossingen is gebaseerd op mijn eigen ervaringen met een macbook air m1 + dock, en een lenovo 15inc laptop met hdmi kabel + usb-hub, het werkt wel, (en vaak wel goed ook), maar het kost wel heel veel ruimte op je bureau. een mac mini, intel nuc, of een chromebox. is vaak een kastje dat je zelfs op het kleinste ikea-bureau nog wel kwijt kunt, maar een volwaardige (dichtgeklapte) laptop kost aanzienlijk meer ruimte (ook als je hem rechtop zet - wat dan wel weer omvallen riskeert).

het voordeel dat je hem dan wél mee kunt nemen hangt dan vooral af van 'waarheen, en hoevaak je dat van plan bent, regelmatig camperen met een camper of caravan of in een huisje, dan is zo'n laptop wellicht handig, maar in andere gevallen zou een tablet wellicht al handiger zijn. gebruikje zo'n ding echt nooit en is een heel burea dus ook overbodig dan zou ik wellicht een laptop een enkel een losse muis aanbevelen, maar dan wel eentje met een voldoende groot scherm, zoiets als een asus vivobook pro 16inc bijvoorbeeld.
Wat je aangeeft, het is vooral je persoonlijke ervaring. Mijn ervaringen met een dergelijke opstelling zijn juist wel positief. Laptop in standaard, kabel erin en klaar. Scherm, muis, toetsenbord en bekabeld internet is allemaal operationeel. De ruimte die het in beslag neemt vind ik niet "heel veel". Dat is dus vooral persoonlijke voorkeur.

Voor het gebruik van mijn ouders zou je ook kunnen stellen dat een laptop in het geheel overbodig is. Ze nemen het nooit ergens mee naartoe. Het is puur voor gebruik in de woonkamer en de PC staat in een aparte ruimte (door ons 'het kantoortje' genoemd). Mijn vader vind het prettig om sommige basale dingen in de woonkamer te doen, zodat ze samen in de woonkamer zijn en hij niet op het kantoortje zit terwijl mijn moeder in de woonkamer is. Desondanks wil hij zo nu en dan wel apart kunnen zitten, omdat hij bijvoorbeeld ook geconcentreerd vrijwilligerswerk (vanachter de PC) wil kunnen doen en belastingpapieren invult voor vrienden en bekenden (hij heeft een financiële achtergrond). Bovendien kan hij dan werken op de laptop en als hij toch apart wil zitten, is het een kwestie van inpluggen en verder werken. Het scheelt bovendien ook een apparaat in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Topicstarter
Dank voor alle input. Ik waardeer de suggesties voor de alternatieven qua format en apparatuur, maar het staat echt vast dat het een compact desktopsysteem met wifi moet worden. Het bureau is echt klein (en er is ook geen ruimte voor groter) en ze willen graag wat kunnen schrijven naast de PC. Een laptop, staand of liggend, neemt helaas gewoon te veel ruimte in. Het is echt de bedoeling dat er een scherm, muis en toetsenbord komt te staan, met een compacte PC die achter het scherm kan hangen of staan. Meenemen of ergens anders op de computer zitten zodat ze samen kunnen zijn is echt niet van belang voor mijn ouders.

Een AIO is dan een optie maar lijkt me dat dat een lastiger verhaal is als er dan een keer een defect is.

Wat betreft de SSD, 1TB is al 8 keer zo veel als ze ooit nodig gaan hebben, dus dat is genoeg. De Kinston KC3000 is dus wel prima heb ik begrepen? Aangezien het een tijdje mee moet gaan heb ik in elk geval de voorkeur voor TLC-nand.

Ik ga nog eens kijken naar wat er beschikbaar is op de 2e-hands markt en in de OEM-markt. Een op hoogte verstelbaar shcerm uit de doos zou wel zo prettig zijn, dus daar kijk ik nog even naar.

Pagina: 1