Hey,
Bedoeling is om men 10j oude pc te upgraden naar iets deftig hedendaags om comfortabel mee te kunnen gamen(1080p) /dagelijks gebruik. Videos, films, muziek, surfen etc...Zodat ik weer 10j verder kan 😜😁🤣
-Heb geen vast budget maar dacht aan 500-max 1000€ ofzo..?
-Ik ga niet overclocken.
-Energiezuinig en geluidsarm is voor mij belangrijk. RGB enz hoef ik niet.
-Ik wil Baldurs's Gate 3 vlotjes kunnen draaien, en al wat daarvoor uitgebracht is liefst ook lol. Kan het wel draaien met mn huidige setup maar speelt niet lekker. Cpu krijgt het (te) moeilijk.
Allernieuwste games doen me weinig tenzij GTA 6 of STALKER 2, maar dat kan nog even duren😅
Ik kan nog wachten indien nodig voor bv Black Friday, of nieuwe aankomende verbeterde componenten of iets dergelijks..
Oud systeem:
-i5-4670k
-Pure rock 2 cooler
-z87x-d3h
-16gb ram ddr3 665mhz 9-9-9-24
-650w psu xfx
-gtx 1660 super
-windows 10 pro
-2x ssd 1tb, 2xhdd 2tb
-DELL U2312HM
-Fractal R4 case
Heb zelf al wat bij mekaar gezocht, maar ben totaal niet meer op de hoogte van wat goed is en wat bij wat past dus hoop ik hier wat informatie te krijgen.
Past dit wat bij mekaar, zijn er betere alternatieven, aanpassingen enz...Ik hoor het graag.
Als ik het goed voorheb zou dit toch min of meer een goede setup moeten zijn:
Potentieel nieuw systeem/benodigdheden:
-ryzen 5600
-asus rog gaming b550-f moederbord (met wifi,bt en spdif)
-16gb ram of 32? geen idee welke frequentie en timings?
-gx 750w seasonic zeker voldoende denk ik? (zelfs toekomstgewijs indien 1440p bv?)
-nvme ssd 1of 2tb, heatsink nodig? pci 4.0?
-extra case fans nodig?
-andere cpu cooler nodig?
-koelpasta?
-nog dingen?
Fractal r4 case, 1660 super, ssds en hdds, die mogen mee in het nieuwe systeem.
Muis+tobo+speakers+scherm heb ik ook hoeven ook niet meteen vervangen te worden.
Ik wil vooral iets waar ik weer een tijdje mee verder kan, goed op mekaar afgestemd is, en een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Niet de bedoeling om elke 2 jaar te gaan upgraden.
Een andere gpu + scherm kan ik eventueel later wel kopen indien ik dat wil voor bv 1440p. Als de cpu enz dit toelaat natuurlijk.
Verbeteringen/aanpassingen/advies zijn uiteraard zeer gewenst.
Btw ben van België, dacht te kopen bij Megekko of Alternate. Of Azerty.
Alvast bedankt!
Bedoeling is om men 10j oude pc te upgraden naar iets deftig hedendaags om comfortabel mee te kunnen gamen(1080p) /dagelijks gebruik. Videos, films, muziek, surfen etc...Zodat ik weer 10j verder kan 😜😁🤣
-Heb geen vast budget maar dacht aan 500-max 1000€ ofzo..?
-Ik ga niet overclocken.
-Energiezuinig en geluidsarm is voor mij belangrijk. RGB enz hoef ik niet.
-Ik wil Baldurs's Gate 3 vlotjes kunnen draaien, en al wat daarvoor uitgebracht is liefst ook lol. Kan het wel draaien met mn huidige setup maar speelt niet lekker. Cpu krijgt het (te) moeilijk.
Allernieuwste games doen me weinig tenzij GTA 6 of STALKER 2, maar dat kan nog even duren😅
Ik kan nog wachten indien nodig voor bv Black Friday, of nieuwe aankomende verbeterde componenten of iets dergelijks..
Oud systeem:
-i5-4670k
-Pure rock 2 cooler
-z87x-d3h
-16gb ram ddr3 665mhz 9-9-9-24
-650w psu xfx
-gtx 1660 super
-windows 10 pro
-2x ssd 1tb, 2xhdd 2tb
-DELL U2312HM
-Fractal R4 case
Heb zelf al wat bij mekaar gezocht, maar ben totaal niet meer op de hoogte van wat goed is en wat bij wat past dus hoop ik hier wat informatie te krijgen.
Past dit wat bij mekaar, zijn er betere alternatieven, aanpassingen enz...Ik hoor het graag.
Als ik het goed voorheb zou dit toch min of meer een goede setup moeten zijn:
Potentieel nieuw systeem/benodigdheden:
-ryzen 5600
-asus rog gaming b550-f moederbord (met wifi,bt en spdif)
-16gb ram of 32? geen idee welke frequentie en timings?
-gx 750w seasonic zeker voldoende denk ik? (zelfs toekomstgewijs indien 1440p bv?)
-nvme ssd 1of 2tb, heatsink nodig? pci 4.0?
-extra case fans nodig?
-andere cpu cooler nodig?
-koelpasta?
-nog dingen?
Fractal r4 case, 1660 super, ssds en hdds, die mogen mee in het nieuwe systeem.
Muis+tobo+speakers+scherm heb ik ook hoeven ook niet meteen vervangen te worden.
Ik wil vooral iets waar ik weer een tijdje mee verder kan, goed op mekaar afgestemd is, en een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Niet de bedoeling om elke 2 jaar te gaan upgraden.
Een andere gpu + scherm kan ik eventueel later wel kopen indien ik dat wil voor bv 1440p. Als de cpu enz dit toelaat natuurlijk.
Verbeteringen/aanpassingen/advies zijn uiteraard zeer gewenst.
Btw ben van België, dacht te kopen bij Megekko of Alternate. Of Azerty.
Alvast bedankt!