Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdore
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 24-09-2023
Ik heb eens gekeken wat een Solar Smartwatch zou kosten en kwam uit bij de Garmin Solar Fenix 7.

Deze kost al snel rond de 700€.

Gezien ik niemand persoonlijk ken die dit heeft, zou ik willen vragen of iemand kan zeggen of deze hun geld waard zijn en hoelang ze gemiddeld kunnen zonder elektrisch bij te laden.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:13
waarom stel je hem niet hier:

Het grote sporthorloge met GPS topic.

en wat betreft of het z'n geld waard is ...kan natuurlijk voor iedereen anders zijn he ;) Wat verwacht je ee zelf van en wat heb je al gevonden? Een Garmin is meer een Sport dan Smartwatch in essentie.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdore
Ik zal eens in het topic gaan kijken dat u vermeldt heeft.

Bedoeling is gewoon dat ik de batterij niet of bijna niet meer elektrisch hoef bij te laden. Daarom denk ik aan een Solar smartwatch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
Bij de Fenix 7 Solar wordt de batterijduur alleen iets verlengt als je voldoende in de zon loopt. Niet heel spectaculair veel.
Bij de instinct 2 Solar hebben ze dat een stuk beter voor elkaar geloof ik, dus als je zo weinig mogelijk wil moeten bijladen zou ik daar naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 19:00
Zijn geld waard.....en wat moet het voor jou doen ? Ik heb een Fenix 7 Pro en dat is een geweldig apparaat dat ik bij alle activiteiten inzet. Fietscomputer met navigatie, wandelkaart, weerstation, visvoorspelling, Trainingscoach, hardloop monitor.
Voor mij zijn geld waard en ik ben begonnen met een Fenix 5.
Wil je liefst zonder bijladen op solar als belangrijke factor waar voor je geld, dan is dit niet je horloge. Bijladen kun je vergeten, het is meer een vorm van minder hard leeglopen bij activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdore
Ik doe eigenlijk niets speciaals met mijn horloge.
Stappenteller, saturatie meten (samen met hartslag), slaapcyclus, connecteren met de smartphone, weersvoorspellingen,...

De enige reden waarom dat ik een dure smartwatch overweeg, zou zijn dat ik de batterij nooit meer manueel zou moeten bijladen...

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
Valdore schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:30:
Ik doe eigenlijk niets speciaals met mijn horloge.
Stappenteller, saturatie meten (samen met hartslag), slaapcyclus, connecteren met de smartphone, weersvoorspellingen,...

De enige reden waarom dat ik een dure smartwatch overweeg, zou zijn dat ik de batterij nooit meer manueel zou moeten bijladen...

Bedankt alvast voor jullie reacties.
bijna nooit meer gaat je niet lukken, dan moet je of een goedkope Casio met knoopcel of een mechanisch horloge halen. Maar ter referentie: als ik mijn Fenix 5X+ niet heel intensief haal (max een keer per week een activiteit opnemen met gps) dan haal ik ruim de 2 weken mee. Lees anders eens een review op de site van DC Rainmaker, dan weet je een beetje wat je koopt.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Een Garmin Instinct 2 Solar kan in theorie zonder bijladen in de smartwatch modus, maar dan moet je wel vele uren per dag buiten zijn en mag het ook niet een week lang bewolkt blijven. Als je bijvoorbeeld in Spanje zou wonen dan zou je soms maanden zonder opladen kunnen, maar in Nederland zul je normaal gesproken iedere maand je smartwatch moeten opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kort samengevat, je verwachtingen zijn op dit moment niet realistisch.
Het energieverbruik van een smartwacht is te hoog om te compenseren met solar.
Garmin is met hun schermen wel een van de zuinigste opties, en afhankelijk van de functies kun je er wel best lang mee doen. De fenix heeft volgens mij ook een relatief grote batterij, en met solar kun je er nog net wat langer mee doen.

Dit geeft een idee:
https://www8.garmin.com/m...9F-AFB1-2A6A582FF506.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdore
Ok, ik weet nu dat een Solar smartwatch niets voor mij is.
Bedankt iedereen voor de verhelderende uitleg!
Pagina: 1