Hier ben ik het echt niet mee eens. De meeste open wifi netwerken hebben host isolatie, waardoor je naar niets anders kan verbinden op het netwerk en alleen het internet op kan. Als er een hacker op hetzelfde netwerk zit, kan hij niet eens jouw device zien, laat staan er wat mee doen of het verkeer onderscheppen. Daarnaast verwacht ik dat AH dit soort netwerken laat pentesten. Daarmee is het m.i. zelfs veiliger dan een gemiddeld thuis netwerk waar host isolatie niet is ingesteld en allerhande IoT devices vaak van dezelfde wifi gebruik maken als jij zelf.
De meeste apps gebruikten tls en daarmee is het verkeer niet af te luisteren of te veranderen.
In een heel extreem geval zou er iemand met een WiFi pineapple bij de AH kunnen zitten die een man in the middle doet. Dan heb je wat meer mogelijkheden. Maar dat is leuk voor het theoretische, maar in de praktijk zal niemand dat doen, aangezien je waarschijnlijk een strafbaar feit begaat op een plek waar je op camera staat. Maar dat is meer in het algemeen voor het verbinden met openbare netwerken.
Het enige dat rest is privacy. De eigenaar van het netwerk kan zien met welke hosts jouw telefoon verbinding maakt. Maar goed, dat kan je ISP of je VPN provider ook. Het is maar wie je wel of niet vertrouwd en wat voor privacy policy ze hebben. Daarnaast zal AH ook wel wat tracking doen in de winkel aan de hand van je WiFi verbinding, bijvoorbeeld om looproutes te analyseren.
Tenzij je privacy issues belangrijk vind, zou ik me geen zorgen maken. En als je privacy belangrijk vind, zou ik geen gebruik maken van een bonus kaart (die volgens mij verplicht is bij gebruik van de app).