Ik zit met een twijfel, misschien dat jullie hier een idee over hebben.
Ik wil graag op mijn bungalow zonnepanelen gaan leggen, deze kunnen perfect op het zuiden onder 35 graden komen te liggen (staan geen bomen voor schaduw) nu zit ik te denken over 36 panelen of misschien toch zo veel mogelijk en niet te kijken naar de energie behoefte.
36x JA Solar 415Wp zwart wit zonnepaneel €89,-
GoodWe 15K-SDT, 3-Fase Omvormer €999,-
Deze wilde ik gaan gebruiken (de zonnepanelen zijn gekozen op basis van €/Wp)
En de omvormer is gekozen omdat ik geen optimizers of dergelijke nodig heb en deze goed uit de test zou komen voor het geld wat hij kost. (ook hier mogen tips in
)
Maar nu heb ik meer ruimte om er eigenlijk meer richting de 50 panelen te leggen.
Bungalow is 220M² plat dak. maar is dit wel verstandig met de wisselende regelgeving en teruglever stoppen die je ooit in het nieuws hoort.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet doen, alle tips en hersenspinsels zijn welkom.
[mbr]Als je meer advies wilt dan deze post aanvullen volgens Tips bij openen vragentopic zonnepanelen[/mbr]
Even extra informatie zoals hierboven aangeven.
1. Foto's
:strip_exif()/f/image/xYpV5RKlg7MRqNX1gwmkJdQJ.jpg?f=fotoalbum_large)
2. bijna de volledige 220m² min enkele dakramen die nog bepaald moeten worden
wonning is 11mx20m
3. Schaduw
Geen
4. Jaarverbruik
Momenteel in onze huidige woning 6400kWh (hoekwoning 2021 starter)
Dit zal hier meer worden, wel word het dak geïsoleerd 160mm pir en de buiten muren met 150mm isolatie.
5. Huidige elektriciteitsaansluiting
Momenteel 1x 40A dit word 3x25A
6. Budget en doel
Kijken wat slim is in het aantal panelen
7. Wie gaat het project uitvoeren
Volledig zelf, ook de frames voor de zonnepanelen zullen veel kans zelf gemaakt worden.
8. Bijhouden van data
Hoeft niet maar als het erop zit altijd leuk.
9. Reeds verkregen offertes
Geen, dit omdat we het zelf willen doen en dus is het vooral kijken naar wat we gaan gebruiken
10. Regio
De Kempen (Noord-Brabant)
Ik wil graag op mijn bungalow zonnepanelen gaan leggen, deze kunnen perfect op het zuiden onder 35 graden komen te liggen (staan geen bomen voor schaduw) nu zit ik te denken over 36 panelen of misschien toch zo veel mogelijk en niet te kijken naar de energie behoefte.
36x JA Solar 415Wp zwart wit zonnepaneel €89,-
GoodWe 15K-SDT, 3-Fase Omvormer €999,-
Deze wilde ik gaan gebruiken (de zonnepanelen zijn gekozen op basis van €/Wp)
En de omvormer is gekozen omdat ik geen optimizers of dergelijke nodig heb en deze goed uit de test zou komen voor het geld wat hij kost. (ook hier mogen tips in
Maar nu heb ik meer ruimte om er eigenlijk meer richting de 50 panelen te leggen.
Bungalow is 220M² plat dak. maar is dit wel verstandig met de wisselende regelgeving en teruglever stoppen die je ooit in het nieuws hoort.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet doen, alle tips en hersenspinsels zijn welkom.
[mbr]Als je meer advies wilt dan deze post aanvullen volgens Tips bij openen vragentopic zonnepanelen[/mbr]
Even extra informatie zoals hierboven aangeven.
1. Foto's
:strip_exif()/f/image/xYpV5RKlg7MRqNX1gwmkJdQJ.jpg?f=fotoalbum_large)
2. bijna de volledige 220m² min enkele dakramen die nog bepaald moeten worden
wonning is 11mx20m
3. Schaduw
Geen
4. Jaarverbruik
Momenteel in onze huidige woning 6400kWh (hoekwoning 2021 starter)
Dit zal hier meer worden, wel word het dak geïsoleerd 160mm pir en de buiten muren met 150mm isolatie.
5. Huidige elektriciteitsaansluiting
Momenteel 1x 40A dit word 3x25A
6. Budget en doel
Kijken wat slim is in het aantal panelen
7. Wie gaat het project uitvoeren
Volledig zelf, ook de frames voor de zonnepanelen zullen veel kans zelf gemaakt worden.
8. Bijhouden van data
Hoeft niet maar als het erop zit altijd leuk.
9. Reeds verkregen offertes
Geen, dit omdat we het zelf willen doen en dus is het vooral kijken naar wat we gaan gebruiken
10. Regio
De Kempen (Noord-Brabant)
[ Voor 50% gewijzigd door Frederik vd bal op 14-09-2023 16:32 ]
:strip_exif()/f/image/zEIjX9TSS3qKr0nySCXoVUOa.jpg?f=fotoalbum_large)