Goedkope security cam, geen cloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• trab_78
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-07 16:04
Hoi! Ik zoek een goedkope outdoor security camera, die ik kan gebruiken zonder een cloud abonnement. Liefst met storage op mijn NAS. Verdere wensen:
  • WiFi
  • Batterij-gevoed
  • Nachtzicht
  • Full HD
  • bewegingsdetectie
Het is bedoeld om te kijken of er eekhoorns in onze tuin komen. We zien ze vaak in de bomen in onze straat en zijn benieuwd of ze ook in onze tuin komen. Dus behalve de genoemde zaken geen hoge eisen.

Heeft iemand aanbevelingen? Of afraders?

Beste antwoord (via trab_78 op 15-09-2023 13:15)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

trab_78 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:14:
Hoi! Ik zoek een goedkope outdoor security camera, die ik kan gebruiken zonder een cloud abonnement. Liefst met storage op mijn NAS. Verdere wensen:
  • WiFi
  • Batterij-gevoed
  • Nachtzicht
  • Full HD
  • bewegingsdetectie
Het is bedoeld om te kijken of er eekhoorns in onze tuin komen. We zien ze vaak in de bomen in onze straat en zijn benieuwd of ze ook in onze tuin komen. Dus behalve de genoemde zaken geen hoge eisen.

is een wildcamera dan niet wat voor je?

kun je gemakkelijker wat van plek wisselen indien nodig om te zien waar die rakkers uithangen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Let even op dat WiFi en batterij allebei geen goed idee zijn voor een camera waar net die paar seconden het verschil kan maken. Ik zou sowieso als extra eis lokale opslag op een micro SD kaartje stellen (zo'n 128GB kaartje kun je ongeveer een week aan beeld op opslaan met een moderne codec), maar ik zou persoonlijk ook kijken of je niet (tijdelijk) een kabel kunt trekken.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:17
Ik heb zelf sinds kort een Reolink camera deurbel en dat merk heeft ook een wifi camera op accu:
https://reolink.com/product/argus-3-pro/

Ik heb zelf voor dit merk gekozen omdat deze ook goed zonder cloud kan werken en ook geïntegreerd kan worden in Home Assistant.

• trab_78
Ik stelde mijn vraag hier omdat ik geen tijd hem om zo’n groot topic van voor tot achter door te akkeren. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe anderen dat doen, ik vind die grote verzameltopics een regelrechte ramp…

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

trab_78 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:14:
  • WiFi
  • Batterij-gevoed
  • Nachtzicht
  • Full HD
  • bewegingsdetectie

kun je gemakkelijker wat van plek wisselen indien nodig om te zien waar die rakkers uithangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

trab_78 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:42:
[...]

Ik stelde mijn vraag hier omdat ik geen tijd hem om zo’n groot topic van voor tot achter door te akkeren. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe anderen dat doen, ik vind die grote verzameltopics een regelrechte ramp…
Door heel veel losse topics zoeken is niet per se makkelijker. Hoe dan ook verwachten we wel een beetje eigen inzet, en niet enkel het dumpen van je vraag omdat je daar geen tijd voor hebt.

Om je toch ook nog een beetje op weg te helpen: gezien de toepassing zou je ook naar wildcamera's kunnen kijken. Die zijn eigenlijk specifiek voor dit doel ontworpen.
https://www.google.com/se...=firefox-b-d&q=wildcamera

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• trab_78
Fraggert schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:45:
[...]

Het klinkt alsof dat precies is wat ik nodig heb. Ik wist niet eens dat zoiets specifieks bestond. Ik zal eens kijken of er ook een goedkope variant van te vinden is.

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

trab_78 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:47:
[...]

Het klinkt alsof dat precies is wat ik nodig heb. Ik wist niet eens dat zoiets specifieks bestond. Ik zal eens kijken of er ook een goedkope variant van te vinden is.
ze liggen soms zelfs bij de Action/Aldi......alle waar naar zijn geld he

verder zijn ze er natuurlijk tot vele honderden euro's verkrijgbaar maar ik herken een eekhoorn nog wel op het scherm van mijn Casio rekenmachine :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trab_78
Orion84 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:46:
[...]

Door heel veel losse topics zoeken is niet per se makkelijker. Hoe dan ook verwachten we wel een beetje eigen inzet, en niet enkel het dumpen van je vraag omdat je daar geen tijd voor hebt.

Om je toch ook nog een beetje op weg te helpen: gezien de toepassing zou je ook naar wildcamera's kunnen kijken. Die zijn eigenlijk specifiek voor dit doel ontworpen.
https://www.google.com/se...=firefox-b-d&q=wildcamera
Dat verzameltopic heeft 305 pagina’s. Sorry, maar daar iets in vinden is echt vele malen arbeidsintensiever dan een specifiek topic vinden.

Maar bedankt voor de tip. Ik ga eens naar wildcams kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/jMdv7eVShFoAAAAC/squirrel-pixel.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFug2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09-2023
Denver (merk) maakt leuk spul: DENVER SHC-150 (PTZ camera)

Eric-Jan van den Bogaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Ik heb een maand of twee geleden een Reolink 830a opgehangen.
Nu voldoet deze niet aan jouw WiFi/Battery-eisen, maar kwa beeldkwaliteit, features, en prijs vind ik deze erg goed en voldoet verder wel aan jouw wensen. Heeft motion/animal/person/vehicle detection en tracking aan boord, en ik gebruik de FTPs-feature voor verbinden met mijn NAS.

Helaas zie ik in Reolink's productenlijst geen camera's op accu (wel WiFi). Dus als een lange PoE/stroom-kabel echt geen optie is dan valt dit merk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:17
boxlessness schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:04:
Helaas zie ik in Reolink's productenlijst geen camera's op accu (wel WiFi).
Ja hoor, hebben ze wel :)
https://reolink.com/product/argus-3-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
TheFug2 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 00:14:
Denver (merk) maakt leuk spul: DENVER SHC-150 (PTZ camera)
Bedankt. Ik kwam inderdaad wel wat interessante modellen van Denver tegen.
Had ik ook gezien ja. Wel wat duurder dan ik ervoor wil betalen.
boxlessness schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:04:
Ik heb een maand of twee geleden een Reolink 830a opgehangen.
Nu voldoet deze niet aan jouw WiFi/Battery-eisen, maar kwa beeldkwaliteit, features, en prijs vind ik deze erg goed en voldoet verder wel aan jouw wensen. Heeft motion/animal/person/vehicle detection en tracking aan boord, en ik gebruik de FTPs-feature voor verbinden met mijn NAS.

Helaas zie ik in Reolink's productenlijst geen camera's op accu (wel WiFi). Dus als een lange PoE/stroom-kabel echt geen optie is dan valt dit merk af.
Ja, als het geen wildcam wordt, is een kabel trekken misschien toch de beste optie.
Pagina: 1