Ik ga thuis werken maar wil gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.383 views

Onderwerpen

Vraag

• joostbrand
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-09 22:24
Mijn vraag
Ik heb een game PC en een werk laptop, ik wil graag met iets als een docking station kunnen switchen tussen deze inputs.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik heb 2 monitoren, een internet kabel, een toetsenbord en muis.
Een Game pc en natuurlijk een werk laptop

Hoe moet ik dit aan pakken en zijn er aanraders. Zelf dacht ik aan een docking station, echter weet ik niet of er 1 is waar ik kan switch met een output voor 2 monitoren

Beste antwoord (via joostbrand op 13-09-2023 15:17)

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:25
Ik heb zelf een vergelijkbare opstelling.

Gebruik een dockingstation met USB-C aansluiting, daarop zitten 2 schermen en al mijn usb-spul op aangesloten.

Mijn laptop kon ik daar zo op aansluiten, voor mijn desktop pc heb ik nog een losse usb-c kaart moeten kopen, maar die was maar 2 tientjes ofzo.

Je moet alleen even zorgen dat je de juiste USB-C versie heeft die ook je videosignalen etc over de usb kunt communiceren. minimaal gen 3.1 dacht ik. Kijk dat even na.

Alle reacties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je 2 monitoren óók nog eens 2 inputs hebben, kan je toch voor je werklaptop een dock aansluiten op deze 2de aansluiting en dan met een bluetooth muis en toetsenbord zoals MX Keys, lekker makkelijk wisselen.

Maar wat heb je gevonden en waarom denk je niet dat het werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:26

Nibbz

Postmaster General

Je laptop naast je computer zetten en Synergy installeren. Dan kun je 1 toetsenbord en muis gebruiken voor beide systemen. Dan heb je wel niet je werk laptop beeld, op je hoofd scherm. maar kom op... gamen is veel belangrijker :p

(als een tip, cheap oplossing zonder iets van docking stations te gebruiken)

13:37

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dirkus7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 15:59
Je moet daarvoor een KVM-switch hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:30
Je hebt apparaten als een KVM switch die dit kunnen doen. Sommige monitoren hebben dit ingebouwd.

Study everything, You'll find something you can use

• joostbrand
ACT USB-C Dual Monitor Docking Station deze dacht ik alleen weet ik niet hoe dat werkt qua aansluiten via usb A

En dan eventueel idd een KVM usb switch

Daarnaast is dit ook een vraag naar wat goed werkt en of andere hier ervaring mee hebben, ik wil namelijk liever ook niet lager dan 60 HZ op mijn hoofdscherm.

Ik had 1 kvm switch gevonden maar die had maar 1 output, is er een mogelijk zonder Hz te verliezen die te splitsen en dan ook mijn scherm als verlengstuk te hebben van elkaar?

[ Voor 56% gewijzigd door joostbrand op 13-09-2023 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:27

fub

Ik heb ook een werklaptop en een prive-desktop op mijn bureau. Ik heb twee schermen, die elk twee input hebben: beide schermen hangen aan beide machines, en ze 'auto-select' zorgt er voor dat ze het beeld laten zien van de machine waar ik op dat moment mee bezig ben.
Ik heb een Aten US424 voor muis, toetsenbord, USB-headset en webcam, die met beide machines verbonden is. Ik heb dus ook maar 1 setje van dat spul op mn bureau liggen, en ik kan de hele set makkelijk omschakelen van de ene machine naar de andere.

Als je niet tijdens werktijd wil gamen, dan kan ik je dit van harte aanraden. Ik werk hier nu al een tijd mee en het is voor mij de oplossing.

(Edit: Ik heb dus niet voor een switch gekozen die ook video doet, want dat heb ik door de dubbele inputs van de schermen niet nodig. Voor mij volstaat een goedkope USB-KVM switch.)

[ Voor 12% gewijzigd door fub op 13-09-2023 15:03 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:38
Ik heb gewoon een switch: daar heb ik mijn laptop en mijn pc op aangesloten,
aan andere kant 2 schermen, muis en toetsenbord.
Alles hopt in een knop door van een naar ander :)

• joostbrand
@fub Hoe moet ik dit voor me zien, en hoe sluit ik een usb B aan op mijn dit?

Moet ik niet met HMDI gaan frutselen

[ Voor 20% gewijzigd door joostbrand op 13-09-2023 15:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
Jullie zitten toch niet te gamen tijdens jullie thuiswerkdag(en) ?? :+

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
Ik heb zelf een vergelijkbare opstelling.

Gebruik een dockingstation met USB-C aansluiting, daarop zitten 2 schermen en al mijn usb-spul op aangesloten.

Mijn laptop kon ik daar zo op aansluiten, voor mijn desktop pc heb ik nog een losse usb-c kaart moeten kopen, maar die was maar 2 tientjes ofzo.

Je moet alleen even zorgen dat je de juiste USB-C versie heeft die ook je videosignalen etc over de usb kunt communiceren. minimaal gen 3.1 dacht ik. Kijk dat even na.

• joostbrand
@pickboy Hoe sluit ik een usb c aan op een desktop?

• pickboy
joostbrand schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:12:
@pickboy Hoe sluit ik een usb c aan op een desktop?
Volgens mij had ik deze gekocht:
https://www.allekabels.nl...usb-32-gen-1-u.html?mc=nl

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:27

fub

joostbrand schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:05:
@fub Hoe moet ik dit voor me zien, en hoe sluit ik een usb B aan op mijn dit?

Moet ik niet met HMDI gaan frutselen
Ik snap je vraag niet. Als je een monitor hebt met twee ingangen, dan sluit je de ene ingang aan op de werklaptop, de andere op je game-desktop. Stel het scherm in zodat'ie het kanaal laat zien waar'ie signaal op heeft, en dan hoef je niet te schakelen op de monitor.
De rest (keyboard, muis, whatever) sluit je aan op een USB-switch. Die switch heeft dan weer uitgangen, en dat is bij de US424 een gewone USB-A. Die prik je dus je zowel je laptop als in de desktop, en dan kan je met het knopje switchen. En dan zou je klaar kunnen zijn.

• joostbrand
@pickboy Bestaat er dan ook een usb c kvm met 60hz om zo min mogelijk schermkwaliteit te verliezen?

• pickboy
joostbrand schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:24:
@pickboy Bestaat er dan ook een usb c kvm met 60hz om zo min mogelijk schermkwaliteit te verliezen?
Dat weet ik niet, maar ik denk dat je dat wel kunt vinden in de pricewatch.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT @joostbrand :)

Geen vraag is voor GoT te simpel,maar het is hier geen helpdesk of chat-app: we verwachten dat je zelf de moeite doet om oplossingen te zoeken voor je een topic opent en dat dat ook in je topicstart terug te zien is. Idem met suggesties die anderen doen: eerst even zelf op zoek gaan voor je gelijk nieuwe vragen stelt. Dat houdt het overzichtelijk - en betekent dat anderen je alleen hoeven te helpen voor de dingen waar je zelf echt niet uit komt.

Voor nu gaat dit topic dicht: alle tijd om zelf aan de slag te gaan. Kom je er niet uit, dan mag je zeker een nieuw topic openen, maar zorg dan dat je eerst zelf moeite erin gestoken hebt en dat dat ook terug te lezen is. Voor meer tips over hoe het op ons forum werkt en hoe een goede topic te openen, zie hier:
Forum FAQ - Reacties plaatsen en een topic starten

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 14-09-2023 15:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.