nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
je twijfelde toch
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Volgens mij hebben bepaalde screen protectors nu ook een oleophobic coating, waardoor het vaak gladder aanvoelt.Toppe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:25:
[...]
Ik heb het juist als ik er een nieuwe op plak dat het een stuk gladder aanvoelt. Alsof er toch iets van een plastic laag er overheen zit.
Nee, er zit geen laag om het glas bij elkaar te houden
Ben nog niet uit of ik wil upgraden maar ook niet over de kleur en pro of pro max 😂
Ik zou hem dan via Apple willen inruilen. Betaal je dan de hoofdprijs en krijg je later geld terug voor de telefoon? Of word het er direct afgetrokken. Ik zou nog het liefste hebben dat ik het direct in de Apple Store volgende week vrijdag kan inruilen, maar denk dat dit niet mogelijk is…
When nothing goes right, go left
Ik heb dat 1 keer gedaan: Kreeg toen de inruil waarde in giftcards maar kon daar niet m'n iPhone mee afrekenen.ItsCrewz schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:28:
Zit nog steeds te twijfelen zo 1.5 uur voor de pre-order…
Ben nog niet uit of ik wil upgraden maar ook niet over de kleur en pro of pro max 😂
Ik zou hem dan via Apple willen inruilen. Betaal je dan de hoofdprijs en krijg je later geld terug voor de telefoon? Of word het er direct afgetrokken. Ik zou nog het liefste hebben dat ik het direct in de Apple Store volgende week vrijdag kan inruilen, maar denk dat dit niet mogelijk is…
Als je het online doet krijg je het bedrag gestort nadat ze hem hebben ontvangen/gecontroleerd
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
procedure staat volgens mij op de site.ItsCrewz schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:28:
Zit nog steeds te twijfelen zo 1.5 uur voor de pre-order…
Volle mep betalen
Je krijgt een retour pakket
Je krijgt nieuwe telefoon
Je hebt een paar dagen om data over te zetten
Je stuurt hem terug
Controle bij ontvangst en krijgt je geld op betaalmiddel waarmee je hebt afgerekend
(dit bij een online bestelling)
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
BurrowedLurker schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:30:
Jammer, BelSimpel had me gisteren een e-mail gestuurd dat ik vanaf morgen (vandaag) kan verlengen. Heb echter net ingelogd bij KPN en ik kan blijkbaar pas verlengen vanaf morgen de 16e. Kan dus niet pre-orderen direct bij launchDat zal wel lang wachten worden dan.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/pZBvGpCwk6wn9hkSPXnkEXGr.gif?f=user_large)
Maar uh, les van de dag, als jullie uitgaan van e-mails die beloven dat je vandaag mag verlengen... check het ook nog even bij je provider zelf, om teleurstelling te voorkomen.

In jouw geval zou ik serieus het geld in je zak houden en gebruiken voor een vakantie of ervaring. Ballonvaart, parachutespringen, lang weekend weg. Herinneringen heb je meer aan dan een nieuwe telefoon die nauwelijks anders is dan je huidige.Granaatappel schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:31:
Zit echt ook nog te twijfelen. Want van een 14 PM naar een 15 Pro is zonde? En een 15 PM is niet heel merkbaar? Luxe problemen noemen ze dit.
Mijn telefoon is vier jaar oud. Mijn horloge vijf. Dan is het de moeite weer waard. Betere camera. 5G. Beter scherm (al weet ik niet of dat merkbaar gaat zijn).
Al die nieuwere hardware ga ik waarschijnlijk toch niet veel aan hebben, aangezien ik geen gamer ben en geen video’s bewerk op de telefoon.
[ Voor 9% gewijzigd door Cass Casey op 15-09-2023 12:37 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Ik heb mijn iPhone 12 destijds in de store ingeruild, toen werd het direct van het bedrag afgetrokken. Alleen nadeel met preorder is natuurlijk dat je het direct online betaald.Toppe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:30:
[...]
Ik heb dat 1 keer gedaan: Kreeg toen de inruil waarde in giftcards maar kon daar niet m'n iPhone mee afrekenen.
Als je het online doet krijg je het bedrag gestort nadat ze hem hebben ontvangen/gecontroleerd
In dat geval misschien maar beter om via swappie te doen. Krijg er dan nog 150 euro extra voor ook.
15 Pro lijkt me fijn qua formaat
Maar ben bang dat ik die extra batterijduur ga misschien en telelens..
Kleur word denk zilver of anders natural titanium
When nothing goes right, go left
Ieder zijn eigen gekte natuurlijk. Sommige mensen halen hier net zoveel plezier uit, dan iemand anders uit een ballonvaart.Cass Casey schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:35:
[...]
In jouw geval zou ik serieus het geld in je zak houden en gebruiken voor een vakantie of ervaring. Ballonvaart, parachutespringen, lang weekend weg. Herinneringen heb je meer aan dan een nieuwe telefoon die nauwelijks anders is dan je huidige.
Mijn telefoon is vier jaar oud. Mijn horloge vijf. Dan is het de moeite weer waard. Betere camera. 5G. Beter scherm (al weet ik niet of dat merkbaar gaat zijn).
Al die nieuwere hardware ga ik waarschijnlijk toch niet veel aan hebben, aangezien ik geen gamer ben en geen video’s bewerk op de telefoon.
Dat gezegd hebbende, snap ik ook echt niet dat mensen jaarlijks updaten. Er zit zo weinig verschil tussen. Om t jaar wordt al iets logischer, maar drie of zelfs vier jaar is tegenwoordig al prima.
Maar als je er gelukkig van wordt, en je hebt t geld: gewoon doen.
Spullen gaan altijd voor. Zeker als ze knopjes en/of lampjes bevatten
Ik heb nu 128GB op mijn iPhone 12 die nu driekwart vol is met wat muziek e.d. Maar ik ga toch naar 256GB vanwege -inderdaad- de betere toekomstbestendigheid. Geluk is dat de 15 Pro Max bij 256GB begint.sanchez92 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:31:
Ik heb nu nog 50GB van de 128GB beschikbaar van mijn iPhone 13 Pro. Ik zit nog te dubben of ik nu weer kies voor 128GB of 256GB iPhone 15. De foto’s en video’s zullen van hogere kwaliteit zijn, waardoor ik twijfel of dat 128GB wel toekomstbestendig is voor drie jaar gebruik… Wat lijkt jullie?
Die is nooit net op tijd klaarnDirect090 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:36:
[Afbeelding]
Heb de printer net aangezet voor een iphone 14 pro max mock-up, puur om te kijken of de max echt niet "te" groot is. Ben benieuwd
Het maakt niet zo heel veelPrullenbak84 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:43:
[...]
Ieder zijn eigen gekte natuurlijk. Sommige mensen halen hier net zoveel plezier uit, dan iemand anders uit een ballonvaart.
Dat gezegd hebbende, snap ik ook echt niet dat mensen jaarlijks updaten. Er zit zo weinig verschil tussen. Om t jaar wordt al iets logischer, maar drie of zelfs vier jaar is tegenwoordig al prima.
Financieel is het nu ook niet echt extra prijzig om elk jaar te upgraden. Nu leg ik 400 euro toe op een nieuwe telefoon, doe ik had na 2 jaar dan kost me dan nog eens 200-300 extra. En zo heb je wel ieder jaar de laatste snufjes.Prullenbak84 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:43:
[...]
Ieder zijn eigen gekte natuurlijk. Sommige mensen halen hier net zoveel plezier uit, dan iemand anders uit een ballonvaart.

Precies. Ik bedoelde vooral dat ik(!) het zonde vind als je gaat upgraden alleen om met de meute mee te doen of om de nieuwste te hebben. Dat is alleen “zinvol” om de middelbare school waar je telefoon een statussymbool is. Als het duidelijk is dat je geen features erbij krijgt waar je zelf iets aan hebt, zou ik het geld voor iets anders gebruiken.Prullenbak84 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:43:
[...]
Maar wellicht is dat mijn leeftijd ook. Ervaringen en herinneringen zijn belangrijker aan het worden dan “spullen”. Niemand zal op z’n sterfbed zeggen dat ie spijt heeft een iPhone overgeslagen te hebben. Maar wel dat hij bepaalde reizen of ervaringen niet heeft gedaan.
Maar anyway: te serieus wellicht voor dit topic. Tenslotte wil ik binnenkort ook ca. 2500 euro neerleggen voor een Ultra2 en 15pm. Voor dat geld had ik ook all inclusive vijf sterren in Mexico kunnen zitten.
Mijn vriendin zegt altijd dat ik alleen dingen wil met blauwe ledjes. Zal met mijn hifi hobby te maken hebben.Dennisdn schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:47:
[...]
Spullen gaan altijd voor. Zeker als ze knopjes en/of lampjes bevatten
Ik leg graag ervaringen vast met de -voor mij- best mogelijke opties die ik voor handen heb. Als ik de foto's van mijn dochter terug zie van 4 jaar geleden of 1 die ik gister heb gemaakt dan zie ik duidelijk kwaliteit verschil, dat is mij zeker wat waard.Cass Casey schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:35:
[...]
In jouw geval zou ik serieus het geld in je zak houden en gebruiken voor een vakantie of ervaring. Ballonvaart, parachutespringen, lang weekend weg. Herinneringen heb je meer aan dan een nieuwe telefoon die nauwelijks anders is dan je huidige.
Ik word toch elk jaar weer blij zo rondom een iPhone release. Vakanties en herinneringen zijn mooi, en leuk.. maar vind gadgets tegenwoordig net zo leuk, en gebruik een iPhone toch wel meer uren per dag.Cass Casey schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:35:
[...]
Denk dat ik misschien dan ook wel iets materialistischer ben dan een gemiddeld mens.
Ach, het is natuurlijk wel zo dat die Ulra 2 en de 15 PM je onderaan de streep geen 2500 euro kosten als je ook een 14 PM en een Ultra 1 gaat verkopen. Dan leg je er waarschijnlijk minder dan de helft op toe. Kun je nog steeds een mooie vakantie voor maken. En voor een All inclusive (waarbij je amper van het resort komt) maakt het ook niet uit of voor 2500 euro naar Mexico gaat of voor de helft naar Egypte of Turkije :-)Cass Casey schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:50:
[...]
Precies. Ik bedoelde vooral dat ik(!) het zonde vind als je gaat upgraden alleen om met de meute mee te doen of om de nieuwste te hebben. Dat is alleen “zinvol” om de middelbare school waar je telefoon een statussymbool is. Als het duidelijk is dat je geen features erbij krijgt waar je zelf iets aan hebt, zou ik het geld voor iets anders gebruiken.
Maar wellicht is dat mijn leeftijd ook. Ervaringen en herinneringen zijn belangrijker aan het worden dan “spullen”. Niemand zal op z’n sterfbed zeggen dat ie spijt heeft een iPhone overgeslagen te hebben. Maar wel dat hij bepaalde reizen of ervaringen niet heeft gedaan.
Maar anyway: te serieus wellicht voor dit topic. Tenslotte wil ik binnenkort ook ca. 2500 euro neerleggen voor een Ultra2 en 15pm. Voor dat geld had ik ook all inclusive vijf sterren in Mexico kunnen zitten.
kan je de telefoon ook vandaag al bekijken in de winkel, of wordt dat de 22e?Help!!!! schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:25:
[...]
Vind het toch wel belangrijk om de telefoon eerst in het echt te zien en vasthouden. Kleuren in het echt zijn toch vaak net even anders dan op je scherm.
Gelukkig heb ik genoeg winkels en apple store in de buurt waar je ze kunt zien.
FTFYReem0nN schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:51:
[...]
Denk dat ik iedereen hier misschien dan ook wel iets materialistischer ben is dan een gemiddeld mens.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
De 22enubcaek schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:52:
[...]
kan je de telefoon ook vandaag al bekijken in de winkel, of wordt dat de 22e?
Een echte zoomlens heeft een variabel brandpunt.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Je kan toch ook digitaal inZOOMen?Hippe Lip schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:56:
Sorry als ik niet goed gelezen heb, maar ik kon dit niet vinden hier. Waarom spreekt Apple toch steeds van ZOOM? Het zijn toch lenzen met een vast brandpunt, dus gewoon groothoek- en telelenzen. De rest lijkt digitaal gedaan te worden.
Die zitten in de cloud neem ik aan? Ik heb ook 60gb over van de 128. Zie niet echt een reden om groter te gaan. Speel geen games ofzo die mega veel opslag vragensanchez92 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:31:
Ik heb nu nog 50GB van de 128GB beschikbaar van mijn iPhone 13 Pro. Ik zit nog te dubben of ik nu weer kies voor 128GB of 256GB iPhone 15. De foto’s en video’s zullen van hogere kwaliteit zijn, waardoor ik twijfel of dat 128GB wel toekomstbestendig is voor drie jaar gebruik… Wat lijkt jullie?
Maar ook als je op de 'Zoom' 0.5x / 2x / 3x knop klikt zal hij gewoon overschakelen naar de andere (vaste) lens, toch?
:strip_exif()/f/image/DS1Z33CAq5N4b2DdaXRTpo3X.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook dit jaar weer een formuliertje gemaakt om de bestellingen bij te houden. Graag het verzoek om even na het bestellen deze in te vullen, kleine moeite maar hiermee zijn andere gebruikers geholpen.
Ja je moet even een mail adres invoeren zodat je je eigen bestelling later kan bijwerken (zoals daadwerkelijke levering).
Invullen doen we hier
Het bekijken doen we hier
Dank is groot!
Geen ideeTheVMaster schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:59:
[...]
Maar ook als je op de 'Zoom' 0.5x / 2x / 3x knop klikt zal hij gewoon overschakelen naar de andere (vaste) lens, toch?

You and I have memories longer than the road ahead
Kinderen van school halen? Nu bellen dat je in de file staat en 10 minuten later bentCaptain Planet schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:00:
Ik sta op het schoolplein om 14.00. Dan maar proberen via mijn iPhone
De camera is één van de twee belangrijkste redenen waarom ik ga upgraden. De ander is overstap naar 5G. Want wat is verder nu concreet anders aan de 15 ten opzichte van de 11?Toppe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:51:
[...]
Ik leg graag ervaringen vast met de -voor mij- best mogelijke opties die ik voor handen heb. Als ik de foto's van mijn dochter terug zie van 4 jaar geleden of 1 die ik gister heb gemaakt dan zie ik duidelijk kwaliteit verschil, dat is mij zeker wat waard.
Mijn vriendin heeft nog een 10xr of hoe heet dat “budget” model? Die foto’s zijn echt veel minder.
Overigens hoeft natuurlijk niemand aan mij te verantwoorden waarom hij upgrade. Wilde alleen zeggen dat het niet hoeft. Zeker niet als je zelf geen andere reden kan bedenken dan “maar anders heb ik niet de nieuwste!!”
[ Voor 14% gewijzigd door Cass Casey op 15-09-2023 13:04 ]
Klopt, goede tip. Het overwegen waardToppe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:01:
[...]
Kinderen van school halen? Nu bellen dat je in de file staat en 10 minuten later bent
You and I have memories longer than the road ahead
Ben ik een slechte vader als ik oma heb gevraagd de kleine even op te halen?Captain Planet schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:00:
Ik sta op het schoolplein om 14.00. Dan maar proberen via mijn iPhone

Die zitten inderdaad ook in de cloud, maar foto’s en videos worden toch ook deels op de iPhone opgeslagen ondanks sync naar ICloudSquareOne schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:58:
[...]
Die zitten in de cloud neem ik aan? Ik heb ook 60gb over van de 128. Zie niet echt een reden om groter te gaan. Speel geen games ofzo die mega veel opslag vragen
Maar dan betaal je dus 100 tot 200 euro extra per jaar, t.o.v iets minder vaak upgraden (ik heb al jaren de richtlijn dat een telefoon me ongeveer 200 euro per jaar kost, en dat lijkt ook dit keer weer aardig te lukken). Dit jaar doe je dat dus om een jaar lang met een titanium telefoon te lopen ipv een alluminium telefoon (even heel kort door de bocht).TheVMaster schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:50:
[...]
Het maakt niet zo heel veel
[...]
Financieel is het nu ook niet echt extra prijzig om elk jaar te upgraden. Nu leg ik 400 euro toe op een nieuwe telefoon, doe ik had na 2 jaar dan kost me dan nog eens 200-300 extra. En zo heb je wel ieder jaar de laatste snufjes.
Als dat t jou waard is, dan nogmaals: Ik houd je niet tegen en wens je veel plezier. Maar ik snap het niet zo goed
Omdat het een zoom is t.o.v de wide die je standaard hebt. Niet omdat het een zoom objectief is.Hippe Lip schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:56:
Sorry als ik niet goed gelezen heb, maar ik kon dit niet vinden hier. Waarom spreekt Apple toch steeds van ZOOM? Het zijn toch lenzen met een vast brandpunt, dus gewoon groothoek- en telelenzen. De rest lijkt digitaal gedaan te worden.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zo zie ik het ook. En dit jaar is de upgrade nog goedkoper nu prijs iets omlaag gegaan is én de 14 zijn waarde heeft vastgehouden.Prullenbak84 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:05:
[...]
ik heb al jaren de richtlijn dat een telefoon me ongeveer 200 euro per jaar kost, en dat lijkt ook dit keer weer aardig te lukken
[ Voor 30% gewijzigd door Dennisdn op 15-09-2023 13:09 ]
O ja, maar daar heb ik een losse systeemcamera voor. Bij dagjes uit en vakanties gaat die gewoon mee. De iPhone camera is fijn als ie zo goed mogelijk is, voor de onverwachte momenten dat ik mijn goede camera niet bij me heb (of als die niet zo praktisch is).Toppe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:51:
[...]
Ik leg graag ervaringen vast met de -voor mij- best mogelijke opties die ik voor handen heb. Als ik de foto's van mijn dochter terug zie van 4 jaar geleden of 1 die ik gister heb gemaakt dan zie ik duidelijk kwaliteit verschil, dat is mij zeker wat waard.
Nee je hebt juist goed vooruit gedacht, anders zit je straks met je telefoon in de auto onder het rijden en dan ben je pas een slechte vaderDanielson schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:03:
[...]
Ben ik een slechte vader als ik oma heb gevraagd de kleine even op te halen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dus een paar jaar geleden mijn DSLR (en alle lensen) heb verkocht. Merkte dat ik het elk jaar niet meer wilde meeslepen in het vliegtuig enzo, iPhone maakt tegenwoordig zulke mooie foto's (en video's). Tuurlijk, je mist een stukje optische zoom. Maar ik had de DSLR toch al niet mee op vakantie de laatste paar jaar, dus dat missen we niet.Prullenbak84 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:08:
[...]
O ja, maar daar heb ik een losse systeemcamera voor. Bij dagjes uit en vakanties gaat die gewoon mee. De iPhone camera is fijn als ie zo goed mogelijk is, voor de onverwachte momenten dat ik mijn goede camera niet bij me heb.
Precies, ik heb een Canon R6, maar inclusief mijn favoriete objectief weegt dat ding ruim 2 kilogram. Dus vaak blijft die toch thuis, omdat de iPhone-camera in 90% van de gevallen prima volstaatPrullenbak84 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:08:
[...]
O ja, maar daar heb ik een losse systeemcamera voor. Bij dagjes uit en vakanties gaat die gewoon mee. De iPhone camera is fijn als ie zo goed mogelijk is, voor de onverwachte momenten dat ik mijn goede camera niet bij me heb.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 15-09-2023 13:14 ]
Volgens mij staat oma daar prima met dit mooie weer (en vraagt ze zich af waarom er juist vandaag zoveel andere opa’s en oma’s staan dan normaalDanielson schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:03:
[...]

Moet kunnen 1x per jaar.Danielson schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:03:
[...]
Aangezien iedereen en zijn moeder voor de natural titanium gaat ga ik de zwarte bestellen denk ik. Zo weet ik zeker dat ik hem volgende week in mijn handen heb. Er gaat toch een hoesje omheen uiteindelijk.
[ Voor 30% gewijzigd door n3z op 15-09-2023 13:16 ]
Ik heb juist een tijd terug nog eens goed vergeleken en ook gekeken waar ik meer plezier uit haal, en toen juist een extra lens gekocht voor mijn systeemcamera. Omdat ik daarmee gewoon betere foto’s maak. Wel mijn oudere DSLR weggedaan omdat die idd gewoon te groot was.TheVMaster schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:11:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dus een paar jaar geleden mijn DSLR (en alle lensen) heb verkocht. Merkte dat ik het elk jaar niet meer wilde meeslepen in het vliegtuig enzo, iPhone maakt tegenwoordig zulke mooie foto's (en video's). Tuurlijk, je mist een stukje optische zoom. Maar ik had de DSLR toch al niet mee op vakantie de laatste paar jaar, dus dat missen we niet.
Zo zie je ook hier maar weer: ieder zijn ding.
Daar krijg je tenminste koffie als je de zaal uit komt rollen 😁D-Ed schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:10:
De relativeringposts 50 minuten voor bestellen hier komen een beetje over zoals de ‘Jezus Red!’ busjes die je ziet na een goed house feestje
Ik heb vrij genomen terwijl beide kids bij de opvang zijnDanielson schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:03:
[...]
Helemaal gelijk hoor. Moet wel zeggen dat we onze DSLR eerst ook hadden omgeruild met een systeemcamera, maar ook die gebruikten we vervolgens amper. Terwijl we dus best veel mooie foto's maken op onze vakantie. Maar wat je zegt, ieder z'n ding. Gelukkig heb ik tegenwoordig ook een drone, die compenseert dan wel weer het gemis van zoom en andere zaken. :-)Prullenbak84 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:16:
[...]
Ik heb juist een tijd terug nog eens goed vergeleken en ook gekeken waar ik meer plezier uit haal, en toen juist een extra lens gekocht voor mijn systeemcamera. Omdat ik daarmee gewoon betere foto’s maak. Wel mijn oudere DSLR weggedaan omdat die idd gewoon te groot was.
Zo zie je ook hier maar weer: ieder zijn ding.
En ook dat is weer een hele hobby op zichTheVMaster schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:18:
[...]
Helemaal gelijk hoor. Moet wel zeggen dat we onze DSLR eerst ook hadden omgeruild met een systeemcamera, maar ook die gebruikten we vervolgens amper. Terwijl we dus best veel mooie foto's maken op onze vakantie. Maar wat je zegt, ieder z'n ding. Gelukkig heb ik tegenwoordig ook een drone, die compenseert dan wel weer het gemis van zoom en andere zaken. :-)
Zeker. Maar wel een leuke hobby. Kost ook weer veel teveel tijdPrullenbak84 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:19:
[...]
En ook dat is weer een hele hobby op zich
Alleen om een iPhone te pre-orderen?Toppe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:18:
[...]
Ik heb vrij genomen terwijl beide kids bij de opvang zijn
Elect a clown, expect a circus.
Nee, ook om op tweakers te praten over iphones pre-orderen. Dat zie je toch
Zo eerst eens even een spa geel pakkenPrullenbak84 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:20:
[...]
Euhm nee ik zit niet de hele dag deze pagina te bekijkenPrullenbak84 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:20:
[...]
Maar meer om me te verbazen over het feit dat dit elk jaar toch weer zo is deze hype.
En ja ik heb er ook aan meegedaan de afgelopen jaren maar, maar sinds de minimale upgrades is het een stuk minder geworden.
[ Voor 28% gewijzigd door Slasher op 15-09-2023 13:22 ]
Dat is al heel de dag zo toch?Toppe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:21:
Store is offline!
Haha vanmorgen alToppe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:21:
Store is offline!
Ja weet ik veel, alsof ik alleen maar bezig ben met een iPhone
Zeker weten straks bestel je de verkeerde
Duh, we hebben ook nog iPads en Macs om over te praten toch...Toppe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:23:
[...]
Ja weet ik veel, alsof ik alleen maar bezig ben met een iPhone
0.0Slasher schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:23:
[...]
Zeker weten straks bestel je de verkeerde
Je vergeet de Apple Watch...Dennisdn schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:23:
[...]
Duh, we hebben ook nog iPads en Macs om over te praten toch...
/f/image/kbKbDqS5BNbp5KG2diACM68T.png?f=fotoalbum_large)
https://www.mobiel.nl/smartphone/apple/iphone-15-pro-max
[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 15-09-2023 13:25 ]
De iWatch bedoel je?
Haha nog precies 5 minuten en dan is die klaar. Jokes aside, ik bestel hem zakelijk en mag pas de 22ste bestellen (als die uit de pre-order fase is). Dus ik heb nog even de tijd
Heb even nagedacht of ik ga reageren of niet. Zoals je ziet, doe ik het toch even.Cass Casey schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:50:
[...]
Precies. Ik bedoelde vooral dat ik(!) het zonde vind als je gaat upgraden alleen om met de meute mee te doen of om de nieuwste te hebben. Dat is alleen “zinvol” om de middelbare school waar je telefoon een statussymbool is. Als het duidelijk is dat je geen features erbij krijgt waar je zelf iets aan hebt, zou ik het geld voor iets anders gebruiken.
Wat kan jij het e.e.a. vanuit je eigen bril bekijken zeg, ongelofelijk! Ik vind je stelling "Niemand zal op z’n sterfbed zeggen dat ie spijt heeft een iPhone overgeslagen te hebben" wel heel erg stellig en dat je dit voor een ander kan invullen?! Echt knap.
Deze begrijp ik ook niet. Ergens zeg je "Ieder zijn eigen ding" en daarna dat je mensen die jaarlijks upgraden niet begrijpt. Begrijp je het nog?Prullenbak84 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:43:
[...]

[ Voor 20% gewijzigd door Jaymone op 15-09-2023 13:31 ]
Het is weer bijna September 2025 :)

jup black of natural titanium beide erg mooi...._Bailey_ schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:29:
ik lees niks over welke kleur iedereen gaat kiezen....iemand die nog twijfelt?
Nope, ben er overuit dat het een 15 Pro Max 256GB Naturel Titanium wordt._Bailey_ schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:29:
Ja ik twijfel heel erg tussen vies-geel en vaal-rose..._Bailey_ schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:29:
nee natuurlijk niet. Wordt gewoon een saai-zwarte.
Ik denk dat ik voor de grijze ga, maar twijfel nog steeds hahah_Bailey_ schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:29:
Misschien toch maar de zwarte.. Ik wil er ook mee fotograferen en dan valt het allemaal net wat minder op dan zo’n shinny titanium versie.._Bailey_ schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:29:
Je wilt stiekem dingen gaan fotograferen dan?D-Ed schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:31:
[...]
Misschien toch maar de zwarte.. Ik wil er ook mee fotograferen en dan valt het allemaal net wat minder op dan zo’n shinny titanium versie..
daarom hier ook zwart, bij andere kleuren valt die rim zo op. Vind ik niet mooi en storend (OCD)D-Ed schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:31:
[...]
Misschien toch maar de zwarte.. Ik wil er ook mee fotograferen en dan valt het allemaal net wat minder op dan zo’n shinny titanium versie..
Ja. Ik persoonlijk snap écht niet waarom je dat zou doen. Maar als iemand die redenen voor zichzelf wel heeft, dan ga ik toch niet zeggen dat je gek bent? Dan moet je gewoon lekker t plezier eruit halen wat er uit te halen valt.Jaymone schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:28:
[...]
Deze begrijp ik ook niet. Ergens zeg je "Ieder zijn eigen ding" en daarna dat je mensen die jaarlijks upgraden niet begrijpt. Begrijp je het nog?
---
Ik ben overigens blij om te lezen dat jij zo te zien wel 100% oordeelvrij door het leven gaat... /s
[ Voor 9% gewijzigd door Prullenbak84 op 15-09-2023 13:48 ]
Ga voor safe zonder hoes..Titanium Black dus_Bailey_ schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:29:
Het is weer bijna September 2025 :)
n41r0j schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:32:
De pagina's voor iPhone 15 bij Amazon zijn nog niet live. Is de verwachting dat deze exact om 14:00 opengaat? Of doen zij niet aan pre-orders?
:strip_exif()/f/image/1iTTKuW1cSgjhdLjzNLG23EA.jpg?f=fotoalbum_large)
Lol, nee hoor.. Hoeft gewoon niet teveel eruit te knallen met ‘kijk mij eens met een nieuwe iPhone” ..TheVMaster schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:32:
[...]
Je wilt stiekem dingen gaan fotograferen dan?
iPhone 15: 3,349mAh
iPhone 15 Plus: 4,383mAh
iPhone 15 Pro: 3,274mAh
iPhone 15 Pro Max: 4,422mAh
Battery capacities for the 2022 iPhone 14 lineup:
iPhone 14: 3,279 mAh
iPhone 14 Plus: 4,325 mAh
iPhone 14 Pro: 3,200 mAh
iPhone 14 Pro Max: 4,323 mAh
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dan heb ik een wondertelefoon.Toppe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:45:
[...]
Knap hoe iedereen die batterij zo hoog houdt, die van mij zit op 93%
11pro van vier jaar oud, batterij nog steeds 100%.
Geen idee hoe het kan.
vraag even aan de Kamer van KoophandelReda074 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:35:
Weet iemand of ik een pre-order kan plaatsen via mijn B.V? Of mag dat niet zakelijk gezien? Dank alvast.
Ik zit ook te wachten tot ze live gaan, en hoop 14:00, maar gebeurt dat niet ga ik toch gauw bij Apple zelf bestellenn41r0j schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:32:
De pagina's voor iPhone 15 bij Amazon zijn nog niet live. Is de verwachting dat deze exact om 14:00 opengaat? Of doen zij niet aan pre-orders?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76526848digiman schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:36:
[...]
Dan heb ik een wondertelefoon.
11pro van vier jaar oud, batterij nog steeds 100%.
Geen idee hoe het kan.
Maar 4 jaar is wel erg lang. Dus dat is waarschijnlijk wel een bug bij jou.
Of je hebt een accu met 100% overcapaciteit.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Twijfel nog steeds tussen blauw en zwart bij de pro max 🤣Ruut88 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:30:
[...]
jup black of natural titanium beide erg mooi....
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.