ik heb een pc prive project en ik mag kiezen tussen een compaq en een packard bell
welke van deze 2 merken is de beste ?
bvd
bvd
tja als je alleen maar mag kiezen uit die 2Op dinsdag 04 september 2001 19:32 schreef Titanicfanatic het volgende:
Antwoord d: none of the above
* Titanicfanatic zegt: nooit aan beginnen
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
/dev/null
Verwijderd
tja als je alleen maar mag kiezen uit die 2Op dinsdag 04 september 2001 19:34 schreef happy3736 het volgende:
tja als je alleen maar mag kiezen uit die 2
dan wel packard bell
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Verwijderd
Ook AMD!! Weet ff niet de modelnrs van NL systemen, maar in UK is er de PB iXtreme 9700:Op dinsdag 04 september 2001 19:57 schreef sjuk het volgende:
Aangezien Compaq en Packard bell alleen maar Pentium systemen leveren ben ik wel benieuwd naar de prijs van deze systemen.
Ik durf te wedden dat je voor diezelfde prijs een supervet AMD systeem bouwt.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Onzin! Onzin! Onzin!Op dinsdag 04 september 2001 19:51 schreef XTerm89D het volgende:
Compaq is overgekocht door HP, dus je kan wel naar support fluiten tenzij HP dat nog wil leveren (waarschijnlijk)
Daar heb je weer wel gelijk in.Ik zou NIET voor Compaq gaan want die bakken hebben allerlei vervelende ongemakjes.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Geen van beideOp dinsdag 04 september 2001 19:29 schreef SaLVAD0R het volgende:
ik heb een pc prive project en ik mag kiezen tussen een compaq en een packard bell
bvd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Support HP is altijd nog beter dan die van Packard Hell.Op dinsdag 04 september 2001 19:51 schreef XTerm89D het volgende:
Gelieve even te kijken op tweakers.
Compaq is overgekocht door HP, dus je kan wel naar support fluiten tenzij HP dat nog wil leveren (waarschijnlijk)
Ik zou NIET voor Compaq gaan want die bakken hebben allerlei vervelende ongemakjes.
Btw, kun je ook de specs van beide bakken posten dat helpt wel...
Verwijderd
Great minds think alike!
But then again, I could be wrong..
Verwijderd
Packard Bell levert wel degelijk AMD systemen. Inmiddels net zoveel als Intel dus dat zal het niet zijn.Op dinsdag 04 september 2001 19:57 schreef sjuk het volgende:
Aangezien Compaq en Packard bell alleen maar Pentium systemen leveren ben ik wel benieuwd naar de prijs van deze systemen.
Verwijderd
In een PB kun je zoveel hardware stoppen als je wilt. In Compaq kan dit dus niet. Verder is een PB pc een gewone pc die je kunt uitbreiden als je wilt zonder verdere hardware conflictenOp woensdag 05 september 2001 16:22 schreef wacko het volgende:
Packard Bell is vrij klote, daar kun je geeneens andere hardware in stoppen of een ander OS installeren. Met Compaq heb ik geen ervaring. Ik zou geen van beide nemen.
Verwijderd
PB levert op de nieuwe systemen max een 1.1 AMD (voorlopig begin Odyssey) en een P4 2.0 GHz zit in de Video Dream machine -> dit is dus in Nederland.Op dinsdag 04 september 2001 20:06 schreef dion_b het volgende:
[..]
Ook AMD!! Weet ff niet de modelnrs van NL systemen, maar in UK is er de PB iXtreme 9700:
- Gigabyte AMD 760 mobo
- Tbird 1400
- 256MB DDR (Micron)
- GF2MX400 (dacht ik, kan ook Radeon VE zijn)
- 40GB HDD (helaas wel 5400)
- firewire kaart
- DVD-R brander
- creative SBlive (value)
- redelijke 17" monitor standaard (19" of TFT optie)
- subwoofer + 2 satellites best redelijke sound
Kijk, zou zelf een paar details veranderen, maar voor een OEM bak niet slecht!
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Verwijderd
onderbouw dit aub eens, heb tot nu toe weinig problemen gehad met de Packard Bell service.Op donderdag 06 september 2001 15:19 schreef Jaspov het volgende:
Service van PB is slecht en kost heel veel tijd.
Ben ik het helemaal mee eens ...Op dinsdag 04 september 2001 19:32 schreef Titanicfanatic het volgende:
Antwoord d: none of the above
* Titanicfanatic zegt: nooit aan beginnen
heb je geluk ... Heb je al eens een ander os er op willen zetten (win 2k ipv me bv) dan heb je dus echt een probleemonderbouw dit aub eens, heb tot nu toe weinig problemen gehad met de Packard Bell service.
't is net andersom waarde vriend ....compaq is pas superbrak met hun bios op de hdd, PB's kun je tenminste overal bij komen en de garantie vervalt niet als je de computer openmaakt, dit is bij compaq veel sneller het geval.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Haha, de bekende misser- PB is niet HP. Dat er in beiden een Packard zit is volkomen toevalOp donderdag 06 september 2001 12:43 schreef HlpDsK het volgende:
Valt weinig te kiezen ... technisch is het straks 1 bedrijf
Hmm, jij was bij de Odyssey training... tenzij ik me vergis ben jij dan zelf een van degenen die service levert. Dan niet zo gek dat je de support OK vindtonderbouw dit aub eens, heb tot nu toe weinig problemen gehad met de Packard Bell service.
Die restore CDs (ondertussen een partitie op de HDD) heeft Compaq net zo'n last van. PB heeft tenminste alle drivers voor de preload OS (en soms ook voor een paar anderen zoals Win2K) op de website- probeer eens www.packardbell.nl/support (en downloads kiezen). Compaq is idd een stuk sneller gerepareerd, maar totaal niet aan te sleutelen; non-preload OS driver zijn ook erg schaars. Als tweaker kies ik liever voor zelfbouw, maar als het moet, PB- heb ik een MSI mobo, Micron RAM, MSI/Leadtech/ATi VGA etc ipv naamloze CompraqIk zou als je toch iets wilt kiezen zeker voor de compaq gaan en ABSOLUUT niet voor packard bell, packard bell heeft de beroerde gewoonte om alle drivers en software in een restore cd te rammen, oftewel als je een andere windows wilt of ook maar iets wilt veranderen zul je zonder resultaat kunnen zoeken naar drivers, want van driver support heeft packard bell nog nooit gehoord, ik ken diverse mensen die een packard bell hebben, maar die hebben er niets dan last mee als ze wat willen veranderen. het is allemaal heel aantrekkelijk met al die software en zo, maar echt voor de rest is het alleen maar bagger, terwijl compaq zeker in de garantie binnen 2 dagen gerepareerd moet zijn.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Verwijderd
Powered by KPN
Verwijderd

't is PB.. niet BP.. en inderdaad.. de Helldesk van compaq zuigt.. die van PB proberen tenminste zo snel mogenlijk je probleem te fixen.Op dinsdag 30 oktober 2001 15:33 schreef justin01 het volgende:
Zou toch gaan voor Compaq, vind ik persoonlijk beter dan BP. Alleen de helpdesk van Compag is echt @#@#*(@$![]()
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ik ga huilen bij het zien van een Highscreen.Op woensdag 05 september 2001 15:29 schreef CybErvee het volgende:
Compaq pressario zijn kasten voor de standaard users, zit je vaak te verbouwen, koop dan een DeskPro, maar koop NOOIT, maar dan ook NOOIT een Packard hell, wat een tering-PC's zijn dat.
De oude waren nog een beetje mee te werken, maar de nieuwe zijn zwaar kloten, en het staal/plastic/enz niet waard waarmee ze gebouwd zijn.
Een kennis van me werkt bij Vobis, en daar begint men al te huilen als PH genoemd wordt.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
WHOOO!! ERG MARKETING-CORRECT!!Op dinsdag 30 oktober 2001 16:47 schreef mr_a het volgende:
De uitspraak "Compaq sucks" is veel te simpel. Ik zal even op de bres voor compaq springen, gewoon omdat ik vind dat de houding hier niet terecht is.
Compaq servers zijn ontzettend goed. Stabiel en snel, en niet duur voor wat je krijgt.
Compaq DeskPro desktops zijn zeer mooie kantoorpc'tjes.
De DeskPro's zijn stil, snel, energiezuinig en stabiel.
Incompatibiliteiten zijn er niet, het is een kwestie van de documentatie volgen. Firmware en driver support is zeer goed, maar oh wee als je de CD-ROM niet meer hebt. Compaq is een echt merk, Packard Bell is een veredelde Vobis.
Met de Armada notbooks is ook al helemaal niets mis.
De Ipaq handheld PC is zowat de enige PocketPC die een beetje verkocht wordt.
Tsja, alleen die Presario die is dus wisselend. Ik zou hem wel willen hebben, maar dan ga ik niet zomaar mijn C: formateren zonder dat ik eens goed opgezocht heb hoe het nou zit met drivers, firmwares, BIOSsen, etc.! Je hebt altijd van die gassie's die eerst doen en dan doen, en ja, dan heb je waarschijnlijk een probleem met de Presario. Is dat de schuld van Compaq of van hun domheid
De uitspraak "Compaq sucks" is veel te simpel. Ik zal even op de bres voor compaq springen, gewoon omdat ik vind dat de houding hier niet terecht is.
Nu zeik je zelf Packard Bell af op een veels te simpele manierCompaq is een echt merk, Packard Bell is een veredelde Vobis.
Verwijderd
http://www.supermicro.com/products/product-m2.htmOp donderdag 06 september 2001 15:11 schreef MASH_MAN het volgende:
Ik heb zelf een compaq machine, leuke 2x p3 1ghz met u 160 en 10k schijfjes , dual channeled ecc pc800 ram,maar ja kost wat, maar dan heb je ook wat, zo'n systeem zou je dus zelf nooit kunnen bouwen, en ieder die anders beweert probeer maar eens een intel 840 board te scoren, gaat je niet lukken.
RGZ
MASH
Verwijderd
Verwijderd
Hey wat zijn jullie getrainde anti-trollers!Op dinsdag 30 oktober 2001 16:50 schreef [ti] het volgende:
[..]
[..]
Nu zeik je zelf Packard Bell af op een veels te simpele manierGeef dan ook een geventileerde objectieve uitspraak.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Verwijderd
als dat er voor zorgt dat je een comp waardeert.....Van de presario kan ik trouwens wel waarderen dat de kast van de Athlon machines volgens mij 2 fans heeft (voeding en 1tje extra dus), da's wel handig.
Verwijderd
Verwijderd
Well spokenOp woensdag 05 september 2001 15:31 schreef supermel_nl het volgende:
is het niet Kromprakt en Packerd HELL
Packard Bell levert tegenwoordig meer AMD dan Intel hoor.Op dinsdag 04 september 2001 19:57 schreef sjuk het volgende:
hubba hubba, de Ixtreme Music Machine.Op dinsdag 30 oktober 2001 15:39 schreef cappie het volgende:
Packard Bell heeft BIJZONDER stoere kasten tegenwoordig.. en zelfs de INHOUD van die dingen is best ok
check this out:
[afbeelding]
(click op de foto voor wat specs van die bak)
Zeg me niet dat deze bak d'r stoer uit ziet.. (die speakertjes heb ik hier getest.. ze klinken beter (qua volume) dan dat ze d'r uit zien hoor
Yup, maar als je iets anders wilt dan wat in de doos zit is het (meestal) blaten geblazen. Als je een PB neemt --ZONDER-- geintegreerde zut (een van de duurdere dus) is het gewoon als elk ander PC te upgraden. En wat service betreft, beide doen onder voor winkel op de hoek; voor PB kun je onsite garantie kopen, wat meestal goed gaat; daar staat tegenover dat een PURR bij Compaq meer kans heeft om binnen redelijke termijn klaar te zijn.Op woensdag 31 oktober 2001 10:32 schreef Dualdude het volgende:
Ik zou je een Compaq aanraden. Ik heb beide merken verkocht op m'n stage. En de garantie en service van Compaq is stukken beter als die van Packard Bell.
Oslik blyat! Oslik!
De nieuwere presario modellen 7EL7000T en later. Uit de duurdere serie, hebben ook niets meer on-board. dus dat is geen argument. Packard Bell is heel moeilijk met vervangen van componenten is mijn ervaring.Op woensdag 31 oktober 2001 23:18 schreef terw_dan het volgende:
Alleen de hele goedkope budget machines zijn niet goed te upgraden van PB. Maar mensen die niet veel geld uit willen geven aan de pc willen meestal ook niet upgraden. Het is idd waar dat de goedkopere pcs alles onboard hebben.
Maar de iets duurdere (Imedia/Ixtreme) hebben veelal niets onboard (Imedia enkel geluid) (Ixtreme ook geluid, maar die is standaard uitgeschakeld omdat er een Creative SBlive inhangt).
Bovendien zien die nieuwe blauwe computers er wel geinig uit.
Bij Compaq is gewoon niets in te bouwen. Dat gaat finaal fout (en ik spreek uit ervaring).
dus koop die PB en mocht je ooit de helpdesk nodig hebben dan spreek ik je misschien nog wel
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Verwijderd
welneePackard Bell is heel moeilijk met vervangen van componenten is mijn ervaring.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
nee, maar dat argument was ook niet gericht tegen Compaq, maar tegen de uitspraak dat geen van beide goed uit te breiden is.Op woensdag 31 oktober 2001 23:35 schreef Dualdude het volgende:
[..]
De nieuwere presario modellen 7EL7000T en later. Uit de duurdere serie, hebben ook niets meer on-board. dus dat is geen argument. Packard Bell is heel moeilijk met vervangen van componenten is mijn ervaring.
Ik heb een keer een IBM meegemaakt. Dat ding was helemaal brak. Zo brak heb ik zelfs een Packard Bell niet gezienOp dinsdag 30 oktober 2001 12:13 schreef Packardhell het volgende:
zie naam, need i say more. Nu ff serieus, als je een zo genaamde A merk pc wil doe er dan één van IBM of Dell. Dat zijn gewoon tot merken.
B*lls*tOp dinsdag 04 september 2001 19:51 schreef XTerm89D het volgende:
Gelieve even te kijken op tweakers.
Compaq is overgekocht door HP, dus je kan wel naar support fluiten tenzij HP dat nog wil leveren (waarschijnlijk)...
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."