Advies energieleverancier nieuwbouw woning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Eind volgende maand wordt onze nieuwbouw woning opgeleverd als het goed is.

Ik ben nu bezig om te kijken welke energieleverancier wij moeten nemen maar heb even wat hulp nodig.

Informatie over het huis.
Twee onder één kap
Bouwjaar 2022/2023 all electric
-27 zonnepanelen, 15 op oost en 12 op west. 375w
-HR+++ beglazing hele woning
-Bodemwarmtepomp Itho WPU55g met 200 liter boiler.
-Itho hru eco 300 wtw
-Douche wtw
-Quooker in de keuken

We komen uit een hoekwoning van 1975, energielabel C.
Verbruik daar was rond de 3000Kwh stroom en ongeveer 1000m3 gas per jaar. We hadden ook vaak de houtkachel aan dus gasverbruik zou een stuk hoger zijn.

Ik heb geen idee wat we gaan verbruiken aan stroom in de nieuwe woning en wat de zonnepanelen gaan opleveren. Ga ik teruglevering? Geen idee...

Ik ben op zoek naar advies, welke leverancier kan ik het beste kiezen? Vanuit de bouwer worden we aangemeld bij Essent. Als we wat anders wilden dan moeten we binnen 5 dagen na overdracht wat anders kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 11-09-2023 21:41 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 22:00
Gewoon de goedkoopste uitzoek? Laagste elektra prijs uitzoeken omdat je geen gas hebt?

Als je geen elektrische auto hebt zou je zelfs stroom over moeten houden dus je terugleververgoeding is ook belangrijk.(aangenomen 100procent salderen)

Via pvgris kan je vrij makkelijk de verwachte opbrengst van je zonnepanelen per maand berekenen. Verbruik van je huis is lastig. Zeker in het begin zal het meer zijn ivm bouwvocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:34

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Mijn glazen bol zegt dat je wel gaat terugleveren, maar misschien dat je wel uit het zonnepanelen-faq topic wat hints kan vinden wat je voor opbrengst kan verwachten (7000 kWh ofzo?)en met de warmtepomp-faq en je warmteverliesberekening het verbruik van de warmtepomp kan schatten (2000 kWh ofzo?). Quooker doet niet veel.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vergeet niet dat een nieuwbouwwoning "drooggestookt" moet worden. Vloeren, wanden en plafonds bevatten véél vocht wat door de goede isolatie slecht weg kan, dus verwarmen en de WTW flink laten draaien (het verdampen onttrekt weer energie en warmte)

Geeft het bouwplan hier een indicatie van qua verwacht verbruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:32
Is een dynamisch contract niet een tijdelijke overbrugging aangezien deze per omgaande opgezegd kunnen worden?
Zodra je meer inzicht hebt in je gebruik kun je een wat langere verbintenis aangaan.
Bij het afsluiten van een vast contract of onbepaalde tijd zit je al vast aan een afkoop som.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
pagani schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:03:
Vergeet niet dat een nieuwbouwwoning "drooggestookt" moet worden. Vloeren, wanden en plafonds bevatten véél vocht wat door de goede isolatie slecht weg kan, dus verwarmen en de WTW flink laten draaien (het verdampen onttrekt weer energie en warmte)

Ik kan eens informeren bij de bouwer of er meer informatie bekend uit eerdere projecten. Goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
amiaima schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:29:
Is een dynamisch contract niet een tijdelijke overbrugging aangezien deze per omgaande opgezegd kunnen worden?
Zodra je meer inzicht hebt in je gebruik kun je een wat langere verbintenis aangaan.
Bij het afsluiten van een vast contract of onbepaalde tijd zit je al vast aan een afkoop som.
Dynamisch nog niet in verdiept, ga ik ook naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
pagani schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:03:

Lees dat het minimaal 1 jaar tot wel 2 jaar duurt. Langer dan ik had verwacht
Pagina: 1