Eind volgende maand wordt onze nieuwbouw woning opgeleverd als het goed is.
Ik ben nu bezig om te kijken welke energieleverancier wij moeten nemen maar heb even wat hulp nodig.
Informatie over het huis.
Twee onder één kap
Bouwjaar 2022/2023 all electric
-27 zonnepanelen, 15 op oost en 12 op west. 375w
-HR+++ beglazing hele woning
-Bodemwarmtepomp Itho WPU55g met 200 liter boiler.
-Itho hru eco 300 wtw
-Douche wtw
-Quooker in de keuken
We komen uit een hoekwoning van 1975, energielabel C.
Verbruik daar was rond de 3000Kwh stroom en ongeveer 1000m3 gas per jaar. We hadden ook vaak de houtkachel aan dus gasverbruik zou een stuk hoger zijn.
Ik heb geen idee wat we gaan verbruiken aan stroom in de nieuwe woning en wat de zonnepanelen gaan opleveren. Ga ik teruglevering? Geen idee...
Ik ben op zoek naar advies, welke leverancier kan ik het beste kiezen? Vanuit de bouwer worden we aangemeld bij Essent. Als we wat anders wilden dan moeten we binnen 5 dagen na overdracht wat anders kiezen.
Ik ben nu bezig om te kijken welke energieleverancier wij moeten nemen maar heb even wat hulp nodig.
Informatie over het huis.
Twee onder één kap
Bouwjaar 2022/2023 all electric
-27 zonnepanelen, 15 op oost en 12 op west. 375w
-HR+++ beglazing hele woning
-Bodemwarmtepomp Itho WPU55g met 200 liter boiler.
-Itho hru eco 300 wtw
-Douche wtw
-Quooker in de keuken
We komen uit een hoekwoning van 1975, energielabel C.
Verbruik daar was rond de 3000Kwh stroom en ongeveer 1000m3 gas per jaar. We hadden ook vaak de houtkachel aan dus gasverbruik zou een stuk hoger zijn.
Ik heb geen idee wat we gaan verbruiken aan stroom in de nieuwe woning en wat de zonnepanelen gaan opleveren. Ga ik teruglevering? Geen idee...
Ik ben op zoek naar advies, welke leverancier kan ik het beste kiezen? Vanuit de bouwer worden we aangemeld bij Essent. Als we wat anders wilden dan moeten we binnen 5 dagen na overdracht wat anders kiezen.
[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 11-09-2023 21:41 ]
I intend to live forever. So far, so good.