Hi all,
Graag wil ik een check uitvoeren, soms raak ik even de draad kwijt. Ik heb een nieuwe surroundset gekocht. Die mijn Samsung soundbar gaat vervangen. mijn receiver komt binnenkort binnen, hiervoor ben ik alvast aan het nadenken hoe alles aangesloten moet worden.
Ik heb de volgende apparatuur en uitgezocht welke HDMI er aanwezig zijn:
Receiver: Denon X3700H ( 7 HDMI in & 1 HDMI EARC & 2 HDMI out)
TV: Samsung 55-inch Q80T (HDMI EARC & 3 HDMI in)
Beamer: Benq V6000 (HDMI EARC & HDMI in)
Playstation 4 pro (HDMI out)
Nvidia Shield Pro media player (HDMI oud 2.0)
Kunnen jullie met mij meekijken of ik het op de juiste manier aansluit?
Mijn wensen zijn:
- Playstation spelen op de beamer met geluid via receiver
- Via Nvidia Shield Pro films kijken op de beamer met geluid via de receiver (belangrijk is dat Dolby Atmos geluid goed weergegeven wordt, dus ik dacht dat de Nvidia shield naar receiver gaat en dan naar de beamer)
Momenteel als ik de Nvidia aan zet gaat automatisch mijn beamer aan (via EARC, dit zou ik graag nog willen behouden als dat kan)
- TV kijken met geluid via receiver. Met de AB van mijn Samsung TV kan je ook de receiver mee harder en zachter zetten aangezien je de AB kan programmeren.
Onderstaand hoe ik het in gedachten heb, klopt dit of zouden jullie het anders doen?
:strip_exif()/f/image/HztJb2QhMTq8HktLNnTvii1w.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor jullie hulp en tijd!
Groet, Joren
Graag wil ik een check uitvoeren, soms raak ik even de draad kwijt. Ik heb een nieuwe surroundset gekocht. Die mijn Samsung soundbar gaat vervangen. mijn receiver komt binnenkort binnen, hiervoor ben ik alvast aan het nadenken hoe alles aangesloten moet worden.
Ik heb de volgende apparatuur en uitgezocht welke HDMI er aanwezig zijn:
Receiver: Denon X3700H ( 7 HDMI in & 1 HDMI EARC & 2 HDMI out)
TV: Samsung 55-inch Q80T (HDMI EARC & 3 HDMI in)
Beamer: Benq V6000 (HDMI EARC & HDMI in)
Playstation 4 pro (HDMI out)
Nvidia Shield Pro media player (HDMI oud 2.0)
Kunnen jullie met mij meekijken of ik het op de juiste manier aansluit?
Mijn wensen zijn:
- Playstation spelen op de beamer met geluid via receiver
- Via Nvidia Shield Pro films kijken op de beamer met geluid via de receiver (belangrijk is dat Dolby Atmos geluid goed weergegeven wordt, dus ik dacht dat de Nvidia shield naar receiver gaat en dan naar de beamer)
Momenteel als ik de Nvidia aan zet gaat automatisch mijn beamer aan (via EARC, dit zou ik graag nog willen behouden als dat kan)
- TV kijken met geluid via receiver. Met de AB van mijn Samsung TV kan je ook de receiver mee harder en zachter zetten aangezien je de AB kan programmeren.
Onderstaand hoe ik het in gedachten heb, klopt dit of zouden jullie het anders doen?
:strip_exif()/f/image/HztJb2QhMTq8HktLNnTvii1w.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor jullie hulp en tijd!
Groet, Joren