Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofddoel is gamen. Daarnaast de simpele taken zoals YouTube- en surfen op het web.
Bedoeling is wel dat dit tegelijkertijd kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een richtprijs. Zolang het niet boven de € 2000,- gaat kosten, vind ik al veel goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil graag een bestaande SSD en HDD overnemen op het nieuwe systeem, alleen niet als hoofd opslag. Dus een nieuwe SSD komt er sowieso in.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard uitrusting. Ik ga een compleet nieuw systeem (laten) bouwen, met hooguit 2 bestaande opslagen er extra in. (als dat kan)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vroeger wel, nu niet meer. Ik wil graag het beste voor mijn geld.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo zuinig mogelijk. Ik speel geen online snelle-reactie spellen, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Ga je overklokken?
Haha, nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Dat jullie mee kunnen denken of ik wel de goede keuzes maak, plus of dit systeem inderdaad future proof is. Mijn huidige systeem is 5 á 6 jaar oud en ik wil graag weer zo lang dit systeem houden.
Systeem 1, complete kopie van de BBG van begin dit jaar.
Systeem 2, zelfde systeem, alleen dan 32 GB ram om voorbereid te zijn op de toekomst:
Dus nu is de vraag, is dit bruikbaar of is dit inmiddels achterhaald omdat dit gebaseerd is op onderdelen die begin dit jaar beschikbaar waren?
Moet dit geüpdate worden naar onderdelen van deze tijd?
Overigens, randapparatuur heb ik al of ga ik later nog updaten.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofddoel is gamen. Daarnaast de simpele taken zoals YouTube- en surfen op het web.
Bedoeling is wel dat dit tegelijkertijd kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een richtprijs. Zolang het niet boven de € 2000,- gaat kosten, vind ik al veel goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil graag een bestaande SSD en HDD overnemen op het nieuwe systeem, alleen niet als hoofd opslag. Dus een nieuwe SSD komt er sowieso in.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard uitrusting. Ik ga een compleet nieuw systeem (laten) bouwen, met hooguit 2 bestaande opslagen er extra in. (als dat kan)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vroeger wel, nu niet meer. Ik wil graag het beste voor mijn geld.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo zuinig mogelijk. Ik speel geen online snelle-reactie spellen, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Ga je overklokken?
Haha, nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Dat jullie mee kunnen denken of ik wel de goede keuzes maak, plus of dit systeem inderdaad future proof is. Mijn huidige systeem is 5 á 6 jaar oud en ik wil graag weer zo lang dit systeem houden.
Systeem 1, complete kopie van de BBG van begin dit jaar.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Tray | € 125,75 | € 125,75 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X V2 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6700 XT 12GB | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 53,90 | € 53,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 550W | € 91,41 | € 91,41 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 43,67 | € 43,67 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 929,53 | ||
Systeem 2, zelfde systeem, alleen dan 32 GB ram om voorbereid te zijn op de toekomst:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Tray | € 125,75 | € 125,75 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X V2 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6700 XT 12GB | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 550W | € 91,41 | € 91,41 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 43,67 | € 43,67 |
| Totaal | € 970,53 | |||
Dus nu is de vraag, is dit bruikbaar of is dit inmiddels achterhaald omdat dit gebaseerd is op onderdelen die begin dit jaar beschikbaar waren?
Moet dit geüpdate worden naar onderdelen van deze tijd?
Overigens, randapparatuur heb ik al of ga ik later nog updaten.