lampje Sony SEQ-9 stuk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1970
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 18:23
Ik ben in het bezit van een Sony SEQ-9 Stereo Graphic Equalizer uit begin jaren tachtig. Deze werkt nog prima maar er is een lampje wat niet brandt. Nu hoop ik dat het lampje stuk is en wil deze graag vervangen. Al is het alleen maar omdat ik hier misschien wat van leer.
Mijn vraag is nu: wat is dit voor lampje? Kun je zoiets vervangen en hoe doe ik dat?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGryR6bquNgWMM12lNrFbtvQ0f0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1VopgBqMJWyHxZKRH4rRqYq5.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Kan me voorstellen dat het lampje in kwestie lastig te vinden is. Staan er ergens specs op het lampje?
Zo niet dan zou ik de draadjes doorknippen (zo dicht mogelijk bij het lampje, zodat je wat lengte overhoudt) Vervolgens met een multimeter (voorzichtig!) even meten hoeveel Volt er op deze aansluiting komt te staan. Dan kan je via google wel een vervangend lampje vinden met dezelfde specs. Deze kan je dan verbinden met de losgeknipte draadjes of je soldeert het nieuwe lampje op de printplaat als je daar ervaring mee hebt.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 15:15
Kijk even op hifiengine. Daar staat in ieder geval het complete electrisch schema.
https://www.hifiengine.com/manual_library/sony/seq-9.shtml
Moet je wel even een gratis account aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor je begint idd eerst het schema en/of de service manual zien te bemachtigen. Service manual lijkt goed zoeken, maar het is er wel dus staat vast wel ergens online. Daar staat als het goed is ook in wat voor lampje met welke specs je nodig hebt.

De rest is soldeerwerk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Knip het witte hoesje waar 'STANLEY' op staat eens los, misschien staat er een typenummer op het glas. Bij het schema op hifiengine staan geen specificaties van de lamp. De spanning lijkt 6 V te zijn. De schakelaar kiest tussen een weerstand van 150 ohm of het lampje, wat suggereert dat de stroomsterkte ongeveer 40 mA is. Dit lampje komt daar dicht bij in de buurt.

[ Voor 39% gewijzigd door TBTL op 10-09-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1970
Heel erg bedankt voor jullie advies. Ik ga binnenkort aan de slag met mijn soldeerbout.Ik laat in dit topic weten of het is gelukt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gerard1970
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TAD9BCabwKwv7V81NeUua_a0N6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkem9Xl6AhCkEErvpvN3CLbC.jpg?f=fotoalbum_large

Hij doet het! (het groene lampje op de equalizer). Heel erg bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 15:15
Mooi werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 15:29
Waarom zo'n enorm verschil tussen de linker en rechter eq?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1