Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online
Ik heb even een nieuw topic aangemaakt voor het onderstaande probleem zodat we dit centraal kunnen houden tegenover het algemene topic.

Mochten mensen nog problemen na de naamswijzeging ervaren met slechte snelheid of dekking, kan men via PM de volgende informatie aanleveren. Ik heb geprobeerd een aantal mensen zelf een PM te sturen maar dat lukt niet wegens spam-protectie.

Ter referentie dit heeft geholpen voor @Dennisweb
> Dennisweb in "[Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie"

Stappen

Voer de volgende stappen uit, deze tests moet allemaal op dezelfde locatie uitgevoerd worden.

1. Voer een speedtest uit via speedtest.net (app) en maak hiervan een screenshot.

2. Maak een screenshot met welke mast en band je verbonden bent:

Apple
Bel: *3001#12345#* > klik op Serving Cell info (maak hiervan een screenshot en bewaar deze)

Android
Op Android wordt niet op alle telefoons nodige informatie weergegeven, hiervoor kan je de NetMonster app gebruiken. https://play.google.com/s...?id=cz.mroczis.netmonster

Download de T-Mobile/Odido database zodat je ook kan zien met welke mast je verbonden bent. Maak een screenshot van het startscherm. Meer informatie van Netmonster vind je onderaan.

3. Vraag een nieuwe eSIM aan en herhaal de bovenste stappen. Mocht je een fysieke sim hebben kan je langs een Odido shop gaan of een nieuwe aanvragen via de website of app.

4. Als je na de sim swap verbetering ervaart kan je deze ervaring delen in dit topic, deel alleen screenshot van de speedtest.

5. Ik ontvang graag via PM je 06 nummer en de screenshots zodat ik deze kan delen met mijn contactpersoon binnen Odido om het te onderzoeken, mocht je dit liever niet hebben kan ik je het e-mailadres delen van mijn contactpersoon binnen Odido.

NetMonster
Ben je regelmatig op pad, dan kun je NetMonster op de achtergrond laten draaien zodat deze informatie verzamelt over de zendmasten in het land. Deze kan je dan weer (volledig anoniem) delen via de app naar antennekaart.nl van @jk-5 . Het voordeel hiervan is dat we aanpassingen aan het netwerk als community sneller kunnen detecteren. Hier hebben we in het verleden al interessante dingen mee ontdekt. Instructies over het delen van data via NetMonster vind je hier: https://antennekaart.nl/netmonster.

Volg de volgende stappen om de data te delen: Instellingen linksonder > Log.

Klik onderin op All cells en kies New and Modified waarna je de share knop ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door ikbenjoeri op 08-09-2023 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:22

SebasFM

BOFH

Bij Apple moet er voor de Serving Cell info na het laatste hekje nog een sterretje worden gebruikt, anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
SebasFM schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:12:
Bij Apple moet er voor de Serving Cell info na het laatste hekje nog een sterretje worden gebruikt, anders werkt het niet.
Thanks, ik denk door formatting dat deze is verdwenen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:44
PM

[ Voor 122% gewijzigd door MarioMark1541 op 08-09-2023 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:43
Mijn broer en ik zitten naast elkaar op de bank. We hebben allebei een iPhone 14 Pro Max. Ik heb drie strepen met T-Mobile eSIM. Mijn broer zit op het Odido-profiel en heeft 1 streepje. Ik denk inderdaad dat er iets met het profiel is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Oh je wil de screenshots per PM begrijp ik ?

[ Voor 92% gewijzigd door MarioMark1541 op 08-09-2023 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
@MarioMark1541 Als je een nieuwe eSIM aanvraagt, krijg je er één met het T-Mobile profiel. Er staat ook inderdaad ‘T-Mobile NL’ bovenin beeld. Dat zal vanzelf verdwijnen en dan zit je weer op het Odido-profiel. Maar er zijn dus blijkbaar twee profielen en ik vermoed dat er toch meer veranderd is in het profiel dan alleen de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Dennisweb schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:24:
@MarioMark1541 Als je een nieuwe eSIM aanvraagt, krijg je er één met het T-Mobile profiel. Er staat ook inderdaad ‘T-Mobile NL’ bovenin beeld. Dat zal vanzelf verdwijnen en dan zit je weer op het Odido-profiel. Maar er zijn dus blijkbaar twee profielen en ik vermoed dat er toch meer veranderd is in het profiel dan alleen de naam.
Hmm oke dus voor de Lange termijn helpt dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:42
Dennisweb schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:24:
@Dennisweb Enig idee hoe lang het duurt voor je profiel met een nieuwe eSIM over gaat? Ik heb een nieuw Odido abonnement afgesloten met eSIM en heb nog steeds “T-Mobile NL” in m’n scherm staan na 3 dagen. Bereik en snelheid is op mijn thuisadres niet echt fantastisch goed, in vergelijking met zowel Vodafone als KPN waarbij de masten op exact dezelfde plaats staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
NLM1K schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:02:
[...]

@Dennisweb Enig idee hoe lang het duurt voor je profiel met een nieuwe eSIM over gaat? Ik heb een nieuw Odido abonnement afgesloten met eSIM en heb nog steeds “T-Mobile NL” in m’n scherm staan na 3 dagen. Bereik en snelheid is op mijn thuisadres niet echt fantastisch goed, in vergelijking met zowel Vodafone als KPN waarbij de masten op exact dezelfde plaats staan.
Geen idee. Ik heb gisteren om 1:15 de nieuwe eSIM gedownload. We zijn nu 24 uur verder en nog staat er T-Mobile. Met momenteel een snelheid vann 145 Mbps binnenshuis. Dat zijn de snelheden die ik inderdaad van T-Mobile gewend was. Als Odido dat ook kan doen, zou dat mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:03
Gaat die niet wellicht over als je vliegtuigmodus activeert en uitzet? Zo ging die bij mij van T-Mobile naar Odido. (2 stuks)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLM1K
king006 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:40:
Gaat die niet wellicht over als je vliegtuigmodus activeert en uitzet? Zo ging die bij mij van T-Mobile naar Odido. (2 stuks)
Helaas niet, al geprobeerd. Netwerksettings resetten werkte ook niet, telefoon aan/uit niet, nieuwe eSIM via mijn Odido ook niet. ;-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
NLM1K schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:07:
[...]

Helaas niet, al geprobeerd. Netwerksettings resetten werkte ook niet, telefoon aan/uit niet, nieuwe eSIM via mijn Odido ook niet. ;-(
Als je een nieuwe eSim maakt wordt je in de laatste batch verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
MarioMark1541 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:26:
[...]

Hmm oke dus voor de Lange termijn helpt dat niet
Als ik meer data heb na sim wisselen verbetering hebben in ervaring dan kan ik dit sturen naar Odido voor verdere onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
ikbenjoeri schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:42:
[...]

Als je een nieuwe eSim maakt wordt je in de laatste batch verwerkt.
Ik ben pas net Odido-klant, dus had een nieuwe eSIM gekregen met T-Mobile-branding erop nog. Het is nu een dag of 3 geleden dat ik deze eSIM heb, maar nog niet omgezet naar Odido. Nog steeds T-Mobile. Enig idee hoe lang het duurt voor ze ‘m omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:46

Boost9898

www.brambenik.nl

Ik heb nog niet alle stappen gevolgd maar ik kan wel zeggen dat er een keiharde bottleneck zit op 5G.

Voor deze fusie had ik unlimited 5G bij Tele2. Maar nu kom ik niet boven de 300 mbit download uit en gemiddeld een upload van tussen de 60 en 80 mbit per seconde.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Boost9898 schreef op zondag 10 september 2023 @ 01:57:
Ik heb nog niet alle stappen gevolgd maar ik kan wel zeggen dat er een keiharde bottleneck zit op 5G.

Voor deze fusie had ik unlimited 5G bij Tele2. Maar nu kom ik niet boven de 300 mbit download uit en gemiddeld een upload van tussen de 60 en 80 mbit per seconde.
Dat mag toch niet zomaar? Dat lijkt me het wijzigen van je contract. Je hebt nu opeens minder snelheid dan je had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Dennisweb schreef op zondag 10 september 2023 @ 02:03:
[...]

Dat mag toch niet zomaar? Dat lijkt me het wijzigen van je contract. Je hebt nu opeens minder snelheid dan je had.
Ja dat is een goede vraag, dat ligt eraan hoe dat allemaal contractueel geregeld is. Ik heb/had een Tele2 unlimited data 5G maandelijks opzegbaar abonnement. Maar ik weet niet of de snelheid ergens genoteerd staat en of ze het zomaar kunnen aanpassen.

Dit is m’n resultaat na een Speedtest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUzlDz29EmvB33xxzUB57ZRTRB0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C0jUTZ5SdyHAzEZ8zXjG7CRB.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:25
300Mbit voor een telefoon is toch prima.
Even los van wat contractueel is afgesproken.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 10-09-2023 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Boost9898 schreef op zondag 10 september 2023 @ 02:13:
[...]

Ja dat is een goede vraag, dat ligt eraan hoe dat allemaal contractueel geregeld is. Ik heb/had een Tele2 unlimited data 5G maandelijks opzegbaar abonnement. Maar ik weet niet of de snelheid ergens genoteerd staat en of ze het zomaar kunnen aanpassen.

Dit is m’n resultaat na een Speedtest.
[Afbeelding]
Ja, bij alle bundels staat de max. internetsnelheid vermeld, en voor Odido-standaard-5G is dat 300mbit/s
snelheid tot 300 Mbit/s in Nederland
Snel internet en zorgeloos streamen in HD-kwaliteit.

Downloadsnelheden tot 300 Mbit/s
Uploadsnelheden tot 80 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

jongetje schreef op zondag 10 september 2023 @ 07:59:
300Mbit voor een telefoon is toch prima.
Even los van wat contractueel is afgesproken.
The_BoKmeester schreef op zondag 10 september 2023 @ 08:04:
[...]
Ja, bij alle bundels staat de max. internetsnelheid vermeld, en voor Odido-standaard-5G is dat 300mbit/s
[...]
An sich wel, maar het gaat me vooral om de upload. Alle foto's en videos die ik mobiel maak upload ik naar m'n eigen server en deze worden dan van mijn telefoon verwijderd.

Ik heb het idee dat zowel de down- als uploadsnelheid bij Tele2 een stuk hoger lagen vóór de fusie/het overgaan naar Odido. Kan iemand dit toevallig bevestigen/bronnen zodat ik hier contact over kan opnemen met ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Boost9898 schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:49:
[...]

[...]

An sich wel, maar het gaat me vooral om de upload. Alle foto's en videos die ik mobiel maak upload ik naar m'n eigen server en deze worden dan van mijn telefoon verwijderd.

Ik heb het idee dat zowel de down- als uploadsnelheid bij Tele2 een stuk hoger lagen vóór de fusie/het overgaan naar Odido. Kan iemand dit toevallig bevestigen/bronnen zodat ik hier contact over kan opnemen met ze?
Zowel voor bestaande T-Mobile en Tele2 abonnees is er niks veranderd zover mij is bekend. Wel hanteert Tele2 een snelheid limiet van 225Mbps download en 75Mbps upload.

Afhankelijk van je telefoon is 200Mbps upload op premium telefoons de max wat je kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Ah oke dus het is wel een vooruitgang qua snelheid als het goed is.
Want theoretisch gezien zouden we dan 300 mbit down en ??? mbit up moeten krijgen.

Wel ervaar ik net als andere tweakers met een fysieke SIM problemen met het bereik.
Ik heb 2 streepjes bereik op een iPhone 13 en dit is het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KTu27Bz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Bij T-Mobile en Tele2 was de maximale snelheid 450mbps, maar dat gaat nu dus omhoog naar 1Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 20:51
Boost9898 schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:18:
Want theoretisch gezien zouden we dan 300 mbit down en ??? mbit up moeten krijgen.

Wel ervaar ik net als andere tweakers met een fysieke SIM problemen met het bereik.

[Afbeelding]
Ik heb het zelfde hier. (Friesland) bereik een stuk minder en ik merk dat de snelheid ook een stuk lager ligt. Instagram heeft vaak problemen om de filmpjes te laden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:02
dokteronline schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:47:
[...]

Ik heb het zelfde hier. (Friesland) bereik een stuk minder en ik merk dat de snelheid ook een stuk lager ligt. Instagram heeft vaak problemen om de filmpjes te laden..
Hetzelfde in Westzaan, Noord Holland:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiimihWwKmz0lpWVlIy7RAJG6ak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nfc3yR5nRPglSljARsPF1nIo.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgiU50nNP2C2OtHEtMSOfaYhyrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pflKPt4fcyARzNiJi2tOLJP.jpg?f=fotoalbum_large
Screenshot kan je ook zien net aan 1 streepje bereik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Boost9898 schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:18:

[Afbeelding]
Mijn advies zou zijn om een nieuwe fysieke simkaart aan te vragen of een eSIM. Ik hoor graag of je hierna een verbetering ervaart.

[ Voor 4% gewijzigd door ikbenjoeri op 10-09-2023 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
king006 schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:20:
Bij T-Mobile en Tele2 was de maximale snelheid 450mbps, maar dat gaat nu dus omhoog naar 1Gbps.
Bij T-Mobile is de snelheid limiet 750Mbps. Waar haal je de informatie vandaan dat het 1Gbps gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
dokteronline schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:47:
[...]

Zou je de stappen kunnen volgen zoals beschreven?

dokteronline in "[Odido Mobiel] Verminderde snelheid en dekking"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Andries155 schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:56:
[...]

Hetzelfde in Westzaan, Noord Holland:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Screenshot kan je ook zien net aan 1 streepje bereik...
Het lijkt erop dat je telefoon niet de low band 4G erbij pakt. Is voor jou mogelijk om een nieuwe eSIM of fysieke aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
ikbenjoeri schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:40:
[...]

Dit gaat over introductie van nieuwe abonnementen met 1Gbps snelheid.
Ah, ik lees mijn bericht nu nogmaals. Die kan je twee kanten op lezen 😅 Maar inderdaad, de nieuwe abonnementen gaan tot 1 Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Iemand tips om gratis een nieuwe SIM te fixen? Sinds Tele2 Odido is heb ik echt slecht bereik en een nieuwe SIM zou dit op moeten lossen lees ik. Maar het is een beetje vreemd om je klant te laten betalen wanneer je zelf iets verpest hebt, ze rekenen €5 voor een (e)SIM.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qWPoiDt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Boost9898 schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:30:
Iemand tips om gratis een nieuwe SIM te fixen? Sinds Tele2 Odido is heb ik echt slecht bereik en een nieuwe SIM zou dit op moeten lossen lees ik. Maar het is een beetje vreemd om je klant te laten betalen wanneer je zelf iets verpest hebt, ze rekenen €5 voor een (e)SIM.

[Afbeelding]
Lol betalen voor een nieuwe eSim, heb er bij KPN al wel 5 aangevraagd en gewoon gratis. Misschien even contact zoeken met de klantenservice vragen of die een nieuwe sim kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
Boost9898 schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:30:

[Afbeelding]
Bij mij is dit gewoon kosteloos via Mijn Odido, bij eSIM staat €0,00. Maar als je hun klantenservice belt, dan kunnen zij het ook gratis voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 21:32
Boost9898 schreef op zondag 10 september 2023 @ 01:57:

Had ik dat maar! Hier (Sappemeer, Groningen) een download van tussen de 35 (volgens Fast.com) en 85 (volgens Speedtest) en een upload van pakweg 10 mb. Ze durven 5G boven in beeld te zetten, maar het is natuurlijk gewoon 4G. Volgens Odido ligt het aan mijn iPhone :+ . Ik moet morgen langs komen om mijn iPhone opnieuw te laten configureren. No way dat ik m’n hele iPhone opnieuw ga installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andries155
Roy Tollenaar schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:36:
[...]

Lol betalen voor een nieuwe eSim, heb er bij KPN al wel 5 aangevraagd en gewoon gratis. Misschien even contact zoeken met de klantenservice vragen of die een nieuwe sim kunnen fixen.
Das nou net het probleem. Sinds ze als Odido klantvriendelijker willen worden is de klantenservice onbereikbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Er zijn meer mensen met problemen zo te zien. :'D
https://nl.trustpilot.com/review/odido.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
RiccardoNL schreef op maandag 11 september 2023 @ 23:30:
[...]

Had ik dat maar! Hier (Sappemeer, Groningen) een download van tussen de 35 (volgens Fast.com) en 85 (volgens Speedtest) en een upload van pakweg 10 mb. Ze durven 5G boven in beeld te zetten, maar het is natuurlijk gewoon 4G. Volgens Odido ligt het aan mijn iPhone :+ . Ik moet morgen langs komen om mijn iPhone opnieuw te laten configureren. No way dat ik m’n hele iPhone opnieuw ga installeren.
De iPhone laat altijd een 5G icon zien wanneer je verbonden bent met een mast waarbij ook 5G aanwezig is. Maar dit betekent niet dat je ermee verbonden bent maar is wel beschikbaar. Een van de redenen is dat de iPhone geen 2x low band kan doen. Nieuwe Samsung Galaxy S series wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Even een update. Ik ben vandaag naar de Odido Shop geweest omdat ik een nieuwe simkaart nodig had. Ik ga m’n huidige iPhone verkopen. Nu had ik dus weer een nieuwe eSIM nodig, maar we hebben besloten er weer een fysieke simkaart van te maken.

Die nieuwe simkaart heeft aanzienlijk geholpen. Ik heb binnen nu 3 strepen bereik en in de achtertuin de volgende snelheden. Download ziet er goed uit, de upload lijkt me nog wat laag. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csJjxskfPhZ2dITGPQ4_EKcDJ20=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MwmjbgIdosIMn7PoQWwhUsEz.png?f=fotoalbum_large

Binnen in huis is de snelheid wel slecht, maar dat komt mogelijk door het feit dat er veel koper door de muren loopt, werd mij verteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisweb op 12-09-2023 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
ikbenjoeri schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:27:
[...]

De iPhone laat altijd een 5G icon zien wanneer je verbonden bent met een mast waarbij ook 5G aanwezig is. Maar dit betekent niet dat je ermee verbonden bent maar is wel beschikbaar. Een van de redenen is dat de iPhone geen 2x low band kan doen. Nieuwe Samsung Galaxy S series wel.
Mijn nieuwe (!) simkaart van Odido in een nieuwe Samsung Galaxy S gestopt. Zelfde resultaat. Denk niet dat mijn iPhone ermee te maken heeft.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
RiccardoNL schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:55:
[...]

Mijn nieuwe (!) simkaart van Odido in een nieuwe Samsung Galaxy S gestopt. Zelfde resultaat. Denk niet dat mijn iPhone ermee te maken heeft.. 8)7
Heeft eerder met een bepaalde config of profiel te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
ikbenjoeri schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:59:
[...]

Heeft eerder met een bepaalde config of profiel te maken
Kennelijk heb jij er meer verstand van dan Odido zelf. De dame aan de telefoon smeerde me net een nieuw abonnement aan. Toen ik dat niet wilde, hing ze op |:( . Wat moet ik precies anders instellen om wel tot een goed resultaat te komen? @Dennisweb zijn resultaten zijn wel goed, maar die heeft een zakelijk abonnement. Grote kans dat daar ook verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
RiccardoNL schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:02:
[...]

Kennelijk heb jij er meer verstand van dan Odido zelf. De dame aan de telefoon smeerde me net een nieuw abonnement aan. Toen ik dat niet wilde, hing ze op |:( . Wat moet ik precies anders instellen om wel tot een goed resultaat te komen? @Dennisweb zijn resultaten zijn wel goed, maar die heeft een zakelijk abonnement. Grote kans dat daar ook verschil in zit.
Zou je de stappen kunnen volgen en de resultaten hiervan kunnen delen in PM?

[Odido Mobiel] Verminderde snelheid en dekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
ikbenjoeri schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:27:
[...]

Zou je de stappen kunnen volgen en de resultaten hiervan kunnen delen in PM?

[Odido Mobiel] Verminderde snelheid en dekking
De medewerker in de winkel heeft dit afgeraden. Hij zegt dat ik daarmee gevoelige informatie deel en dat niemand binnen Odido op de mast zelf kan kijken. Dat wijs ik dus beleefd af. Ik laat het wel even binnen Odido zelf. Misschien dat zij het kunnen doorsturen naar het bedrijf dat de werkzaamheden aan de masten verricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
RiccardoNL schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:38:
[...]

De medewerker in de winkel heeft dit afgeraden. Hij zegt dat ik daarmee gevoelige informatie deel en dat niemand binnen Odido op de mast zelf kan kijken. Dat wijs ik dus beleefd af. Ik laat het wel even binnen Odido zelf. Misschien dat zij het kunnen doorsturen naar het bedrijf dat de werkzaamheden aan de masten verricht.
Klinkt beetje raar dat er niemand binnen Odido bij de hardware van de mast kan kijken |:( .

Mijn contactpersoon binnen Odido kan per seconden zien met welke mast je telefoon is verbonden en welke bands er zijn gebruikt. Ook kunnen ze een tracé maken om te kijken waar het eventueel fout gaat.

Had je al op de dekkingskaart gekeken of ze toevallig bezig zijn in de buurt? Odido is nu flink bezig met het vervangen van de hardware naar Ericsson/

> https://www.odido.nl/netwerk/dekking

[ Voor 12% gewijzigd door ikbenjoeri op 12-09-2023 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Die klantenservice is ook vrij weinig service aan.
Onbereikbaar via die chatbot, 100x 'medewerker' gevraagd maar altijd is iedereen bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
als je al een normaal antwoord krijgt van de chatbot....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:09
RiccardoNL schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:38:
[...]

Ik sluit me aan bij wat @ikbenjoeri zegt. Komt bij dat de informatie in dit service menu alleen informatie over het netwerk bevat. Dus met welke mast je bent verbonden, op welke frequentie, en welk sector. Verder geen privacygevoelige informatie (natuurlijk los van dat we weten op welke mast je thuis zit, wat ik respecteer als je dat liever niet deelt).

De hele RF planning en configuratie doet Odido zelf, dus dat is al onzin dat de klantenservicemedewerker dat zegt. Ze kunnen zelf uiteraard niet in de informatie van het netwerk kijken, maar als het intern het goede escalatiepad volgt komt het echt wel bij de goede mensen terecht. We hebben geluk dat @ikbenjoeri zo'n route heeft.

(Wil je hiermee trouwens niet pushen om de gegevens wel te delen, als je het zelf afhandelt met Odido is dat prima)

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:33
Om daar even een ervaring van 8 jaar geleden met T-Mobile bij te zetten. Wij waren verhuisd van locatie A naar B. Perfect bereik naar 1 streepje en regelmatig geen bereik. Na wat escalatie via klantenservice werd ik uiteindelijk teruggebeld door een Network Engineer (na behoorlijk wat dagen btw). Deze kon me toen vertellen dat alle masten in de buurt van mij huis weg stonden gericht (kan kloppen, was nieuwbouwwijk) en dat we verbinding maakten met de mast 10km verderop. Daar werden we dus regelmatig vanaf geknikkerd omdat devices dichterbij voorrang krijgen. Dus ja, persoonlijke ervaring, maar ze konden het toen al en ik zou niet weten waarom ze nu niet ook kunnen zien met welke masten en hoe een mobiel metnhun simkaart verbinden.

Zonder die informatie zouden ze ook nooit het netwerk kunnen optimaliseren of bericht uitbreiden/verbeteren.

• Andries155
Caelorum schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:25:
Om daar even een ervaring van 8 jaar geleden met T-Mobile bij te zetten. Wij waren verhuisd van locatie A naar B. Perfect bereik naar 1 streepje en regelmatig geen bereik. Na wat escalatie via klantenservice werd ik uiteindelijk teruggebeld door een Network Engineer (na behoorlijk wat dagen btw). Deze kon me toen vertellen dat alle masten in de buurt van mij huis weg stonden gericht (kan kloppen, was nieuwbouwwijk) en dat we verbinding maakten met de mast 10km verderop. Daar werden we dus regelmatig vanaf geknikkerd omdat devices dichterbij voorrang krijgen. Dus ja, persoonlijke ervaring, maar ze konden het toen al en ik zou niet weten waarom ze nu niet ook kunnen zien met welke masten en hoe een mobiel metnhun simkaart verbinden.

Zonder die informatie zouden ze ook nooit het netwerk kunnen optimaliseren of bericht uitbreiden/verbeteren.
Die snap ik nog, daar is dus altijd al slechter bereik geweest.
Wat ik niet begrijp (ook in mijn situatie) waarom echt op de dag van naamswijziging het bereik van veel mensen ineens minder is? Daar moet iets anders achter zitten, want ze zullen niet 's nachts even de antenne gedraaid hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@Andries155 dat snap ik. De ervaring was voor @RiccardoNL die foutief van een telefoonmiep te horen heeft gekregen dat ze niet kunnen zien hoe de routing verloopt etc.

• Dennisweb
In Sappemeer is de dekking en snelheid wel erg verbeterd. Ik stond buiten toen ik deze Speedtest deed. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqlJg8Zq3egI7PZs4NM5vqJco20=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NW1PPoiVkGw7NrHpWdHdcFlV.png?f=fotoalbum_large

En dit was vannacht binnenshuis. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSsZmYfGaSehi5iPY-vs98z87Ag=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JUXTXSGS8dkLbqcn3PPB6zEh.png?f=fotoalbum_large
Wel tevreden nu, eigenlijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 17:57
In hoogezand (binnen) via speedtest.net 255Mbps down en 40Mbps up. 5 streepjes bereik. Heb nog een fysieke T-Mobile sim, maar in de statusbalk staat Odido 5G inmiddels.

Nergens last van verder, alles werkt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Dennisweb schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:47:
In Sappemeer is de dekking en snelheid wel erg verbeterd. Ik stond buiten toen ik deze Speedtest deed. [Afbeelding]

En dit was vannacht binnenshuis. [Afbeelding]
Wel tevreden nu, eigenlijk. :)
Op Huawei masten was er nog een vaag probleem dat 4G sneller is dan 5G met dezelfde bands. Alleen bij 4G B20 en bij 5G N28. Gisteren hebben ze hiervoor een fix doorgevoerd. Merk zelf ook dat 5G nu sneller is op Huawei masten.

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-05 11:56
Ik kom van kpn af, precies in de week dat Tmobile odidido is geworden. Misschien ben ik gewoon verwend hoor, maar zijn er meer tweakers met slecht bereik tussen Delft en Amsterdam? Ik heb dan wel wat streepjes maar er komt echt geen data doorheen. Eenmaal gestopt ergens dan komt er weer wat door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Dewaterweg schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:18:
Ik kom van kpn af, precies in de week dat Tmobile odidido is geworden. Misschien ben ik gewoon verwend hoor, maar zijn er meer tweakers met slecht bereik tussen Delft en Amsterdam? Ik heb dan wel wat streepjes maar er komt echt geen data doorheen. Eenmaal gestopt ergens dan komt er weer wat door.
Ze zijn nu ook bezig langs de A4 alles om te bouwen naar Ericsson. Dus kijk het even een paar weken aan. Ik verwacht dat dat na de ombouw weer beter is. Ze doen veel sites tegelijk in een korte tijd dus het kan zijn dat er wat offline is

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 09:24
Ik heb zowel thuis als op m'n werk slechts één maar meestal geen streepje bereik sinds de overgang. Soms val ik zelfs terug op 3G. In beide gevallen is de dichtstbijzijnde Odido mast slechts op ~500m afstand. Staan er soms een aantal masten helemaal uit?

Ik heb een een oud Tele2 abbo. Al een nieuwe sim gehaald maar dat maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
1337aldi schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:44:
Ik heb zowel thuis als op m'n werk slechts één maar meestal geen streepje bereik sinds de overgang. Soms val ik zelfs terug op 3G. In beide gevallen is de dichtstbijzijnde Odido mast slechts op ~500m afstand. Staan er soms een aantal masten helemaal uit?

Ik heb een een oud Tele2 abbo. Al een nieuwe sim gehaald maar dat maakt niks uit.
Hier van T-mobile naar Odido en precies hetzelfde. Ook met nieuwe sim. klantenservice schittert door onbereikbaarheid en chatbox geeft onzinnige antwoorden en zelfs voorstellen voor andere abonnementen. Na me contractperiode is het voor mij na 20 jaar klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:13
HIer zelf thuis 4 streepjes en een snelheid van 377.64.

Ik ga ook eens op andere locaites testen, want heb persoonlijk nog niets gemerkt van een verminderede snelheid.

Het kan misschien zijn omdat ik gewoon een e-sim heb? (vroeger t-mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
@ikbenjoeri Ik heb dit bericht gekregen nadat ik met iemand van network engineering:
Je mag overstappen naar een andere provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
twkr18526 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:22:
@ikbenjoeri Ik heb dit bericht gekregen nadat ik met iemand van network engineering:

[...]
Wanneer je een dekkingsklacht indient en Odido erkent dat er inderdaad sprake is van slechte dekking, word je vrijgesteld van je contract. Dit is wat andere providers ook zouden moeten doen. Odido handelt hierbij juist om ervoor te zorgen dat je als klant geen slechte ervaring hebt, omdat je eenvoudigweg kunt vertrekken, met de hoop dat je later terugkomt als de situatie verbetert.

Als je een telefoon hebt gekocht en deze in termijnen afbetaalt, blijf je het termijnbedrag verschuldigd, tenzij dit recentelijk is gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
ikbenjoeri schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:13:
[...]
Als je een telefoon hebt gekocht en deze in termijnen afbetaalt, blijf je het termijnbedrag verschuldigd, tenzij dit recentelijk is gewijzigd.
Dit is terecht. En zo doen alle providers het. Daarom betaal ik de telefoon direct in 1x.

Als ik €1200 direct betaal voor dezelfde telefoon en jij kiest voor €50 per maand over 2 jaar tijd, en we mogen allebei overstappen na 6 maanden:
  • Dan heb ik al €1200 betaald
  • Jij hebt dan €300 betaald
Logisch dat je dan nog €900 of 16x €50 moet betalen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
En idd netjes van Odido dat ze dit doen. Ik was ook overgestapt naar t-mobile voor het betere bereik, maar dat bleek toevallig voor de locaties waar ik het meest kom niet het geval. Kan gebeuren. Dekking is nooit 100% over heel Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@twkr18526
Alleen als je een telefoon bij een abonnement neemt betaal je vaak minder dan dat je hem los koopt. Als dat niet zo is, dan betaal je toch alsnog die 1200euro in je voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@jongetje Dat valt sinds een aantal jaar echt vies tegen. Vaak kan je de telefoon via andere kanalen nog goedkoper krijgen. Het gaat wel een beetje offtopic zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
jongetje schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:35:
@twkr18526
Alleen als je een telefoon bij een abonnement neemt betaal je vaak minder dan dat je hem los koopt. Als dat niet zo is, dan betaal je toch alsnog die 1200euro in je voorbeeld?
Precies. Dat is ook de bedoeling. Je betaalt in dit voorbeeld ofwel €1200 in 1x aan je provider voor je telefoon of 24x termijnen van €50 aan je provider (voor de telefoon).

Als je dan eerder weg gaat @ikbenjoeri is het logisch dat je het toestel nog afbetaalt. Dat toestel hou je. Je abonnement niet (mits je kosteloos van provider mag wisselen door dekkingsproblemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
twkr18526 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:12:
[...]

Precies. Dat is ook de bedoeling. Je betaalt in dit voorbeeld ofwel €1200 in 1x aan je provider voor je telefoon of 24x termijnen van €50 aan je provider (voor de telefoon).

Als je dan eerder weg gaat @ikbenjoeri is het logisch dat je het toestel nog afbetaalt. Dat toestel hou je. Je abonnement niet (mits je kosteloos van provider mag wisselen door dekkingsproblemen).
Het ging er mij meer om dat je niet 1x je telefoon hoeft af te betalen om contractvrij te worden zodat je nummer kan overzetten. Waarbij je bij de andere providers eerst alles 1x moet betalen (ook resterende contractperiode)

[ Voor 7% gewijzigd door ikbenjoeri op 25-09-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
ikbenjoeri schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:21:
[...]

Het ging er mij meer om dat je niet 1x je telefoon hoeft af te betalen om contractvrij te worden zodat je nummer kan overzetten. Waarbij je bij de andere providers eerst alles 1x moet betalen (ook resterende contractperiode)
Dat is idd goed om te weten, voor diegenen die hun telefoon niet in 1x willen afbetalen. Stond daar niet bij stil, omdat ik altijd m’n telefoon in 1x betaald wil hebben ipv nog een soort van renteloze lening open wil hebben staan voor een telefoon. (Wel voor m’n huis :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vsdl
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 26-09-2023
Ik ben net terug uit Engeland/Schotland, waar mijn partner non-stop internet had, en ik bijna nergens. Niet eens langzaam, maar gewoon geen bereik. Dit heb ik nog nooit gehad met T-mobile, altijd een van de betere netwerken ook in het buitenland. zie ik niks meer van terug.

Dit is mijn bereik in Amsterdam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sXsi96mD5v__xkFlh547P3WOeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mK0zz4MrkZqGoDAhx5TxiZFQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Ik heb contact gehad met Odido, er is nog een groep klanten die problemen ervaart sinds de naamaanpassing.

Ervaar je nog problemen stuur mij een DM/PM zodat ik je in contact kan brengen met de juiste persoon binnen Odido.

Mogelijk een netwerk reset op de telefoon is de oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door ikbenjoeri op 06-10-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-05 07:47
@ikbenjoeri ik reageer ook even openbaar, misschien handig voor anderen. Ik heb sinds de naamswijziging vooral onderweg problemen met de verbinding. Ik reis regelmatig met de trein tussen Emmen en Zwolle en voor de naamswijziging (en na de netwerkvernieuwing van een paar jaar geleden) had ik (op een paar bekende black spots na) eigenlijk nooit problemen. Altijd netjes 5G en acceptabele snelheden.

Na de naamswijziging is het merkbaar beduidend slechter. Ofwel ik heb geen bereik, ofwel ik heb opeens 3G zonder dataverkeer, of ik heb wel 5G maar ook geen dataverkeer. Ik heb een iPhone 13 Pro Max, en screenshots maken van de Field Test app is erg lastig omdat ik vrij snel beweeg…

Dus tips zijn zeker welkom! 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Helaas hier hetzelfde probleem in Utrecht-Stad.

De Odido Community is ook zo ruk als het maar zijn kan, nul menselijke interactie behalve een doorverwijzing die niet eens werkt. Voorheen met T-Mobile D 150Mbps / U 75Mbps. Nu kom ik niet veel verder dan hetgeen hieronder bewijst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uB2VZ51_185l2tPuB-wX6M3yEPQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iDAenM30HrJWOqXhTsI3OQ6j.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Requa op 10-10-2023 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
jpbosk schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:56:
@ikbenjoeri ik reageer ook even openbaar, misschien handig voor anderen. Ik heb sinds de naamswijziging vooral onderweg problemen met de verbinding. Ik reis regelmatig met de trein tussen Emmen en Zwolle en voor de naamswijziging (en na de netwerkvernieuwing van een paar jaar geleden) had ik (op een paar bekende black spots na) eigenlijk nooit problemen. Altijd netjes 5G en acceptabele snelheden.

Na de naamswijziging is het merkbaar beduidend slechter. Ofwel ik heb geen bereik, ofwel ik heb opeens 3G zonder dataverkeer, of ik heb wel 5G maar ook geen dataverkeer. Ik heb een iPhone 13 Pro Max, en screenshots maken van de Field Test app is erg lastig omdat ik vrij snel beweeg…

Dus tips zijn zeker welkom! 😀
Requa schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:37:
Helaas hier hetzelfde probleem in Utrecht-Stad.

De Odido Community is ook zo ruk als het maar zijn kan, nul menselijke interactie behalve een doorverwijzing die niet eens werkt. Voorheen met T-Mobile D 150Mbps / U 75Mbps. Nu kom ik niet veel verder dan hetgeen hieronder bewijst.

[Afbeelding]
Zouden jullie een netwerk reset kunnen proberen? (let op alle WiFi instellingen worden ook gereset)

https://www.iculture.nl/tips/netwerkinstellingen-herstellen/

Ik hoor graag of het hiermee verbetered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpbosk
Ik heb de netwerkinstellingen gereset. Ik houd het in de gaten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Ik heb even een update van een netwerkspecialist vanuit Odido:

Er is een mismatch qua netwerkinstellingen, ontdekt in het Core netwerk van Odido, en de toestellen die verbinding maken met het mobiele netwerk. Dit word dit weekend(einde) opgelost door een software update, aan de kant van Odido.

Volgende probleem is dat;
Omdat Huawei apparatuur vervangen wordt door Ericsson apparatuur, levert dit problemen op omdat ze samen niet goed kunnen communiceren, gezien het een hele operatie is om alle masten in een keer te vervangen, kan het dus even duren. In Utrecht Stad/Centrum worden ze binnen de komende 3 weken in iedere geval vervangen, waardoor de problemen in iedere geval opgelost moeten zijn.

Zoals ik het gecommuniceerd heb gekregen, vanuit Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
Ik heb geen idee of ik op Huawei masten of op Ericsson masten zit, maar ik heb sinds vanmorgen het idee dat het tijdens mijn treinreis wel iets beter lijkt te gaan! Of dat nou komt door de netwerkreset aan mij kant of door de softwareupdate aan de Odido kant weet ik niet. Maar wel positief dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaRgHaN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik had tot voor kort een Tele2 abonnement met een internet snelheid van 300 Mbps.
Deze is vervolgens geruisloos overgegaan naar ODIDO. Snelheid bleef gelijk (bij testen zo’n 250 Mbps).
Vervolgens heb ik een nieuwe iPhone 15 PM gekocht, samen met een verlenging bij ODIDO. Ik heb toen wel de snelste internetversie genomen van 1Gbps. Ivm verlenging behield ik dezelfde simkaart.
Bij testen kwam mijn internet uit rond de 100 mbps. Ik heb de testen net zo gedaan als bij vorige abonnement. Teleurstelling dus!
Ik heb meerdere malen gebeld met de klantenservice (als ze te bereiken waren) Nooit was er een werkende oplossing (ik kreeg o.a. een nieuwe simkaart) Uiteindelijk ben ik naar de winkel in Drachten gegaan. Hier kreeg ik uiteindelijk te horen dat de 1Gbps nog überhaupt niet te halen was……. Men verkoopt dus een abonnement voor iets wat ze weten nog niet te kunnen leveren. Ik heb tp m’n abonnement naar beneden laten bijstellen. Als de hoogste snelheid wel gehaald kan worden, kom ik wel weer terug. Volgens de medewerker in de winkel zou ODIDO er tegen die tijd wel mee gaan adverteren (???) Ik heb uiteindelijk wel voor een week betaald wat ik niet geleverd heb gekregen……. ODIDO is absoluut geen vooruitgang ten opzichte van Tele2!! *Heb nu net de test weer gedaan en kom uit op 107 Mbps….. 😭 *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nu twijfel ik of het hier thuis hoort.. of het toch eigenlijk in het algemene topic terecht moet komen...

maar netmonster draait hier met regelmaat mee tijdens de ritjes met de auto.. laatst was ik bijrijder en had ik dus alle tijd om mooi even wat in de gaten te houden met betrekking welke mast er aangestraald wordt etc.

nu viel het mij op dat het echt niet echt logisch is met welke mast je verbonden bent.. mast op enkele kilometers (niet eens te zien) vs een mast op zicht afstand... en ja de locaties zijn beide voorzien van een antenne inrichting van Odido..

en wat ook opvalt is NR28 minder gebruikt wordt dan eerder..

alleen op sites met B1/B3/B3/B8/B20 krijg ik eigenlijk NR28 er nog bij... sites met waarbij bv B38 of B32 of B7 actief zijn wordt NR28 niet meer toegepast..

en verder heb ik voor de netmonster experts nog wel een paar vragen.... maar ook daarvoor is het weer hoort het hier of in het alg topic..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiederikvandenB
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-02 10:33
Requa schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:46:
Ik heb even een update van een netwerkspecialist vanuit Odido:

Er is een mismatch qua netwerkinstellingen, ontdekt in het Core netwerk van Odido, en de toestellen die verbinding maken met het mobiele netwerk. Dit word dit weekend(einde) opgelost door een software update, aan de kant van Odido.
Is het probleem inmiddels opgelost bij jou? Ik zie sinds kort snelheden van ~15Mbps down. 5G uitschakelen geeft geen beter resultaat. Ook een nieuwe eSIM kon het probleem niet verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
DiederikvandenB schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:44:
[...]

Is het probleem inmiddels opgelost bij jou? Ik zie sinds kort snelheden van ~15Mbps down. 5G uitschakelen geeft geen beter resultaat. Ook een nieuwe eSIM kon het probleem niet verhelpen.
Ja, het probleem is inmiddels opgelost; enerzijds door de update in het core netwerk, anderzijds doordat alle huidige masten zijn vervangen voor Ericsson masten, thans in het gebied waar ik woon. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnzFaIAgOcf9JeG5JUCKvYPpzvQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3MoIWwZD9g5dUyRxk67dr2rm.png?f=user_large

Edit:

Heb je dit stappenplan al gevolgd? Heeft bij mij in iedere geval lichtelijke verbeteringen teweeg gebracht.

[FAQ] Ik ervaar verminderd(e) bereik, stabiliteit en/of snelheid.

[ Voor 20% gewijzigd door Requa op 31-10-2023 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Even een opvolging van mijn kant, @ikbenjoeri. Odido meldt op mijn postcode in Sappemeer dat volgende week donderdag 9 november tussen 08:00 en 19:00 er werkzaamheden aan de mast zijn. Zouden ze bij Odido dan eindelijk het probleem gevonden hebben?

Weet jij of het hier gaat om verhelpen van problemen of het upgraden van de mast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Dennisweb schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:40:
Even een opvolging van mijn kant, @ikbenjoeri. Odido meldt op mijn postcode in Sappemeer dat volgende week donderdag 9 november tussen 08:00 en 19:00 er werkzaamheden aan de mast zijn. Zouden ze bij Odido dan eindelijk het probleem gevonden hebben?

Weet jij of het hier gaat om verhelpen van problemen of het upgraden van de mast?
Welke mast is dat exact? Als je zo'n melding krijgt gaan ze fysiek iets aan de mast veranderen, dat heeft hier in principe niks mee te maken. Het Ericsson project is nog niet begonnen in Sappemeer (pas eind Juni aan de beurt). Ik vermoed dat dit een upgrade van Vodafone is in de mast, waardoor de Odido antennes even uit moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
jk-5 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:05:
[...]

Welke mast is dat exact? Als je zo'n melding krijgt gaan ze fysiek iets aan de mast veranderen, dat heeft hier in principe niks mee te maken. Het Ericsson project is nog niet begonnen in Sappemeer (pas eind Juni aan de beurt). Ik vermoed dat dit een upgrade van Vodafone is in de mast, waardoor de Odido antennes even uit moeten.
Kan ik je even een DM sturen? Ik heb ook nog een vraag over een concurrent van Odido in mijn omgeving. Denk dat jij daar het antwoord wel hebt, gezien je sig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Dennisweb schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:28:
[...]

Kan ik je even een DM sturen? Ik heb ook nog een vraag over een concurrent van Odido in mijn omgeving. Denk dat jij daar het antwoord wel hebt, gezien je sig. ;)
Absoluut, geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messi_93
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-05 11:34
Goedemorgen,

Ik heb inderdaad ook sinds Odido ineens ontiegelijk slecht bereik. Het hele huis door om een spot te vinden waar het bereik nét een stukje beter is tot aan ergenis toe. Mensen horen me niet.

Ik heb deze topic ook even aangehaald, omdat ik het interessant vind om uit te zoeken waar het aan ligt. mijn Simkaart is van het Tele-2 tijdperk uit 2018 ongeveer.

Ik heb net de klantenservice gebeld, zij konden mij wonderbaarlijk goed verstaan uit dezelfde kamer waar ik in belde als het telefoon gesprek 15 minuten eerder met een ander persoon. Dat gesprek was een grote steekwoorden gesprek met luid gebanjer door de kamer met de hoop dat de andere kant er het e.e.a. uit kon verstaan. vreemd.

Ik heb via de klantenservice een nieuwe, gratis simkaart laten bestellen. In de app kost het 5eu. (Ode aan de klantenservice. Deze had ik binnen 1 minuut na het keuzemenu aan de lijn).

Ik laat jullie weten hoe het bereik in de kamer gaat zijn volgende week.

Fijn weekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Messi_93 Als het bereik slecht is zou je over moeten schakelen op VoWifi. Er is zeker in nieuwbouw woningen door de isolatie slecht(er) bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messi_93
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-05 11:34
jongetje schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:22:
@Messi_93 Als het bereik slecht is zou je over moeten schakelen op VoWifi. Er is zeker in nieuwbouw woningen door de isolatie slecht(er) bereik.
Hoi @jongetje ,

Bedankt voor het wijzen naar VoWifi. Ik heb Bellen via WiFi aan staan nu. Hopelijk is het een stuk beter.

Je hebt wel gelijk over nieuwe huizen, isolatie enz. Ons huis is net als de Lidl. :P
Ik heb het idee dat mijn antenne dan de gain ook vol open moet zetten, wat ten kosten gaat van de accuduur.
Tja, luxeproblemen allemaal.

Ik wacht nog m'n nieuwe simkaart af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
Wrong topic

[ Voor 106% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-11-2023 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Laatst online: 18-05 21:36
Het tv-programma Kassa besteed a.s. zaterdag (vandaag) tijd aan de problemen bij Odido.
Odido is nieuw en het regent nu al klachten
Het regent klachten over de nieuwe telefoonaanbieder Odido. Het merk waarin T-Mobile en Tele2 zijn samengegaan, is nog maar net gelanceerd of klanten kampen ontzettend vaak met slecht bereik. De gebrekkige klantenservice is gebruikers ook een doorn in het oog. Odido belooft beterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
volgens mij heeft het ook nog wel te maken met de uitfasering van de huawei apparatuur...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Messi_93 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:40:
Goedemorgen,

Ik heb inderdaad ook sinds Odido ineens ontiegelijk slecht bereik. Het hele huis door om een spot te vinden waar het bereik nét een stukje beter is tot aan ergenis toe. Mensen horen me niet.

Ik heb deze topic ook even aangehaald, omdat ik het interessant vind om uit te zoeken waar het aan ligt. mijn Simkaart is van het Tele-2 tijdperk uit 2018 ongeveer.

Ik heb net de klantenservice gebeld, zij konden mij wonderbaarlijk goed verstaan uit dezelfde kamer waar ik in belde als het telefoon gesprek 15 minuten eerder met een ander persoon. Dat gesprek was een grote steekwoorden gesprek met luid gebanjer door de kamer met de hoop dat de andere kant er het e.e.a. uit kon verstaan. vreemd.

Ik heb via de klantenservice een nieuwe, gratis simkaart laten bestellen. In de app kost het 5eu. (Ode aan de klantenservice. Deze had ik binnen 1 minuut na het keuzemenu aan de lijn).

Ik laat jullie weten hoe het bereik in de kamer gaat zijn volgende week.

Fijn weekend
En is er verbetering met de nieuwe simkaart?

In mijn woonplaats Zeist zie ik 4G regelmatig van 3 streepjes naar niks gaan, en 3G van 4 streepjes naar 2. Alsof er steeds opnieuw met diverse masten verbinding wordt gemaakt.

Met T-Mobile altijd een goede verbinding gehad, maar sinds het Odido is geworden erg wisselende resultaten. Het feit dat Odido in Kassa ontkende dat er netwerkproblemen waren (en dus suggereerde dat klanten liegen) is me in het verkeerde keelgat geschoten. Ik zit er sterk aan te denken om over te stappen, als het netwerk en de service niet snel verbetert.

Mijn werk-gsm heeft Vodafone en daar is de verbinding gewoon goed. Het ligt dus echt aan Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
P-Rock schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:30:
[...]
Mijn werk-gsm heeft Vodafone en daar is de verbinding gewoon goed. Het ligt dus echt aan Odido.
Dat is een rare vergelijking aangezien Vodafone andere masten en antennes heeft dan Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
jongetje schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:44:
[...]

Dat is een rare vergelijking aangezien Vodafone andere masten en antennes heeft dan Odido.
Klopt, wat betekent dat het Vodafone netwerk wel gewoon werkt, itt die van Odido.

Ik zal deze week mijn 5 jaar oude T-Mobile simkaart eens laten vervangen bij de Odido shop hier, wellicht dat dit helpt, al lees ik hier berichten dat dit voor hen niks heeft uitgemaakt.

• Miekiepiekie
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-11-2023
P-Rock schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:51:
[...]

Klopt, wat betekent dat het Vodafone netwerk wel gewoon werkt, itt die van Odido.

Ik zal deze week mijn 5 jaar oude T-Mobile simkaart eens laten vervangen bij de Odido shop hier, wellicht dat dit helpt, al lees ik hier berichten dat dit voor hen niks heeft uitgemaakt.
Bij mij maakte andere simkaart idd ook niks uit nee.
Maar dan heb je dat iniedergeval wel al uitgesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
Ik heb contact gehad met mijn contactpersoon bij Odido. Ze zijn momenteel druk bezig met onderzoek naar klanten die klagen over traag mobiel internet of slechte dekking.

Stuur mij gerust een DM dan kan mijn contactpersoon dit onderzoeken.

Voor Android gebruikers check eerst of alle Android updates zijn uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Nu online
SMSfreakie schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 11:05:
volgens mij heeft het ook nog wel te maken met de uitfasering van de huawei apparatuur...
Zover mij bekend is zou dit niet de oorzaak moeten zijn want het zijn bepaalde klanten die in een segment zitten in het systeem of firmware issue hebben op hun telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeNukem3D
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04-2024
Sinds een week ben ik klant van Odido met onbeperkt internet op mijn mobiel. Het bereik is slecht. Fijn dat je er zo bovenop zit maar ik zou het fijn vinden als het gewoon via Odido loopt. Info via pm sturen vind ik geen goed idee.

Prettige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hier precies hetzelfde.. S23 up-to-date.

[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 02-12-2023 12:31 ]

Pagina: 1 2 Laatste