WiFi dips tijdens meetings

Pagina: 1
Acties:

• Grenzlooz
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-09-2023
Ik ga het proberen kort te houden:

Tijdens videomeetings heb ik regelmatig haperingen met mijn Lenovo Ideapad 5. Tijdens het afspelen van HD video's heb ik het maar soms, wat mij zegt dat relatief korte dipjes zijn maar het maakt teams meetings onmogelijk. Met telefoons hebben we het probleem niet, daar lopen meeting soepel.
Ik heb Ziggo met 3 Deco's M5 en haal met speedtest constant rond de 300MB down met ping 12 ms. Loopt een extra kabel naar mijn kantoor waar een Deco opzit en weinig interferentie van anderen (woon redelijk vrij).
Ik heb in mijn Lenovo een dongel gestoken van TP Link, maar dat heeft het euvel niet verholpen. WiFi van de Ziggo modem staat uit. Heb ook ingesteld dat energiebeheer mijn netwerkadapter niet mag uitschakelen.

Normaliter zou ik nu concluderen dat het mijn lenovo moet zijn, echter als ik F1 tv stream van welk device dan ook naar mijn Chromecast, dan heeft die het ook moeilijk (kan aan chromecast liggen. In mijn vorige woning hebben we deze problemen ook gehad, eigenlijk vanaf het moment dat we overgingen naar Ziggo. daarvoor KPN en nooit problemen gehad. Door het starten met een studie moet ik via de desktop veel online doen, dus het wordt weer een enorme frustratie. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt, gr. Michel

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 20:28
Misschien te veel Deco's? Of dat ze te dicht bij elkaar staan. Als ik hier in huis (2 verdiepingen) namelijk meer dan 2 Deco's gebruikte had ik constant problemen.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:26
Ik heb 3 x M5 deco's, soms gebruik ik de optie in de app om het 'netwerk op te schonen'. Dat helpt vaak :)

• Grenzlooz
alex3305 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:15:
Misschien te veel Deco's? Of dat ze te dicht bij elkaar staan. Als ik hier in huis (2 verdiepingen) namelijk meer dan 2 Deco's gebruikte had ik constant problemen.
Hoi,

Nee de Deco's staan op plekken waar ik zonder amper bereik zou hebben, waarvan één met kabel. het zou goed moeten zijn, ik zoek het ook niet echt in de Deco aangezien ik die juist heb aangeschaft om dit probleem te verhelpen.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-05 16:47
Grenzlooz schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:26:
[...]

Hoi,

Nee de Deco's staan op plekken waar ik zonder amper bereik zou hebben, waarvan één met kabel. het zou goed moeten zijn, ik zoek het ook niet echt in de Deco aangezien ik die juist heb aangeschaft om dit probleem te verhelpen.
- je kan ze aanschaffen, maar goed configureren is essentieel (ik zeg niet dat je ze verkeerd hebt ingesteld)
- staan de Deco's in Access Point mode ?
- staat het wifi signaal in je Ziggo router uit ?
- hoe heb je de Deco's gekoppeld aan elkaar, zit er nog een switch tussen oid ?
- zit er een stoorzender in de buurt die het wifi signaal onderbreekt (magnetron, babyfoon, etc) ?

[ Voor 3% gewijzigd door EverLast2002 op 07-09-2023 21:36 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:31
Als je de kabel in je laptop prikt ipv deco, is je meeting dan wel stabiel?

• Grenzlooz
99ruud99 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:37:
Als je de kabel in je laptop prikt ipv deco, is je meeting dan wel stabiel?
Ja dan is het stabiel. Probleem doet zich ook voor als ik alleen op de Ziggo modem zit en de deco's uitschakel.
De deco's ervaren geen interferentie en staan goed ingesteld.
Ik heb zojuist de energie instelling van de adapter aangepast, daarna kon ik de meeting wel zonder haperen afmaken. Maar goed, het draait soms ook weleens goed dus ik kan er zeker nog geen conclusies aan verbinden.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-05 16:47
Grenzlooz schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:44:
[...]

Ja dan is het stabiel. Probleem doet zich ook voor als ik alleen op de Ziggo modem zit en de deco's uitschakel.
De deco's ervaren geen interferentie en staan goed ingesteld.
Ik heb zojuist de energie instelling van de adapter aangepast, daarna kon ik de meeting wel zonder haperen afmaken. Maar goed, het draait soms ook weleens goed dus ik kan er zeker nog geen conclusies aan verbinden.
Volgens mij is het OF Ziggo modem wifi gebruiken, OF Deco wifi.
Ga je het allemaal aanzetten (dus combineren) dan kun je storing krijgen.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zou dit topic eens lezen: 2 Deco slaves bedraad aansluiten op de main Deco.

Zelf ook gedoe mee gehad. Alle deco’s zitten nu direct (bedraad) verbonden met het modem. Dan werkt het. Zet je er een switch of iets tussen, dan krijg je gedoe waarbij je internet soms ineens uitvalt. Erg vervelend, maar het is te verhelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 21:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je je draadloze deco’s op plekken zet waar signaal zwak is repeteren ze dat zwakke signaal en is de snelheid niet best, dat is wel iets om je te realiseren. Bij een draadloze mesh is het van belang dat je de apparaten zo plaatst dat het basissignaal, en dus de snelheid, al goed is. Zet je ze allemaal in een uithoek van je woning, dan zijn alle draadloos verbonden units vrijwel nutteloos.

Maar eigenlijk klinkt het meer als een gare wifikaart in je Lenovo. Zeker zo’n ellendige Intel AX 200 nogwat? Menig persoon over horen klagen i.c.m. sommige routers, vooral KPN boxen.

I reject your reality and substitute my own

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
Heb je tijdens je meetings nog andere dingen open staan of alleen Teams? En heb je in je deco config je laptop/pc ook als high prio ingesteld?

Chromecast heb ik soms (eens per 6 weken?) ook problemen mee met mijn deco/ziggo combo, maar daar helpt bij mij uit/aanzetten van de WiFi op de Chromecast het probleem te verhelpen.

• Grenzlooz
Dank jullie wel voor de reacties. Ik haal op alle punten wel ruim 250 MB down en heb 1 van de deco's dus extra bekabeld. En met de telefoons kunnen prima streamen en meeten. De storing was vandaag dus ook in mijn kantoortje daar waar de deco bekabeld is en er zo goed als geen bereik van de andere deco's is. Dus dat is een interferentie vrije ruimte met 300 mb down.
Daarom dacht ik dat een dongel van TP link de oplossing zou zijn maar ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is allemaal gokwerk zonder harde data.

Je speedtest geeft aan dat - als alles goed gaat - je verbinding met minstens factor tien sneller is dan je minimaal nodig hebt voor beetje Teams ofzo. Vraag is wat de situatie is als je problemen hebt.

Zonder interferentie van buren zal oorzaak waarschijnlijk binnenhuis liggen. Mijn eerste gok zou zijn dat je de hoge snelheden haalt als alles met 5GHz verbonden is, maar dat een van de verbindingen (ofwel tussen je laptop en de Deco nodes, danwel tussen de draadloos aangesloten nodes onderling) dermate marginaal is dat het soms naar 2.4GHz terugvalt, met sterke verlaging van prestaties tot gevolg. Dat haakt in op wat @nelizmastr hierboven zegt: bij repeaters moet je ze niet op plek waar ontvangst het slechtst is plaatsen, maar halverwege tussen die plek en de AP waar het signaal vandaan komt. Dat geeft veel betere stabiliteit en prestaties - en je hebt vaak ook nog minder repeaters nodig.

Of iets anders... geef eens uitrdraai van netsh wlan show interface op moment dat het slecht gaat. Dat geeft een stuk meer info in wat er exact mis gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenzlooz
dion_b schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:09:
Dit is allemaal gokwerk zonder harde data.

Je speedtest geeft aan dat - als alles goed gaat - je verbinding met minstens factor tien sneller is dan je minimaal nodig hebt voor beetje Teams ofzo. Vraag is wat de situatie is als je problemen hebt.

Zonder interferentie van buren zal oorzaak waarschijnlijk binnenhuis liggen. Mijn eerste gok zou zijn dat je de hoge snelheden haalt als alles met 5GHz verbonden is, maar dat een van de verbindingen (ofwel tussen je laptop en de Deco nodes, danwel tussen de draadloos aangesloten nodes onderling) dermate marginaal is dat het soms naar 2.4GHz terugvalt, met sterke verlaging van prestaties tot gevolg. Dat haakt in op wat @nelizmastr hierboven zegt: bij repeaters moet je ze niet op plek waar ontvangst het slechtst is plaatsen, maar halverwege tussen die plek en de AP waar het signaal vandaan komt. Dat geeft veel betere stabiliteit en prestaties - en je hebt vaak ook nog minder repeaters nodig.

Of iets anders... geef eens uitrdraai van netsh wlan show interface op moment dat het slecht gaat. Dat geeft een stuk meer info in wat er exact mis gaat.
Dank je voor je reactie.

Ik ben nu tegelijkertijd speedtesten aan het uitvoeren op mijn telefoon en op mijn Lenovo. De ping (11) en down (250) is op mijn telefoon stabiel terwijl je op mijn Lenovo hem af en toe helemaal ziet wegvallen.
Wat betreft interferentie, in het overzicht van mijn deco's zie je amper ander signaal. In mijn kantoor, die losstaat van het huis, staat verder geen apparatuur etc.

Zou je daar nog conclusies uit kunnen trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou niet te hard focussen op meetings vs streaming waarbij je bij de laatste minder issues hebt. Bij het streamen van video's kan de speler een stuk bufferen om onderbrekingen in de verbinding op te vangen zonder dat je het ziet. Bij videobellen en gesprekken kan dit veel minder, anders zou je te veel vertraging krijgen en dat is erg storend bij het voeren van een gesprek.

Wellicht is je verbinding simpelweg niet stabiel, los van welke applicaties je gebruikt.

Welke zaken kan je dus doen?
  • Update de drivers van je draadloze netwerkkaart naar de nieuwste versie
  • Controleer welke kanalen je gebruikt en of er geen interferentie is met andere netwerken in de buurt
  • Gebruik eens een tijdje een 20MHz kanaal in plaats van bredere kanalen. Dit geeft een lagere snelheid maar een meer stabiele verbinding. Het kan zijn dat je telefoons zelf maximaal 20MHz kanalen ondersteunen maar je laptop probeert bredere kanalen te gebruiken.
  • Sommige Ideapads gebruiken niet zo geweldige wifi kaartjes. In de mijne heb ik het Realtek kaartje vervangen door een Intel kaartje en sindsdien is de verbinding véél stabieler.

[ Voor 5% gewijzigd door Admiral Freebee op 08-09-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 11:02
Om uit te sluiten of het toch niet een Ziggo probleem is, kun je eens proberen om je Ziggo modem te herstarten.
Bij mijn ouders ook vorige week plots vreemde problemen en compleet wegvallende verbinding.

Wat gebeurt er als je de laptop op je kantoortje met de bedrade deco met een kabel op de deco verbindt? Heb je dan ook last?

En wat al eerder gesuggereerd wordt. Beste is om alle deco's bedraad aan te sluiten, dan heb je het beste signaal wat uitgezonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-04 09:44
Wat zijn je resultaten als je een bufferbloat test doet? https://www.waveform.com/tools/bufferbloat

Ik zie dat je Deco M5 mogelijkheden hebt om QoS (Quality of Service) in te stellen. Wellicht kan het helpen om je Lenovo Ideapad 5 meer prioriteit (High Priority Mode) te geven tov. andere devices in je huis.

[ Voor 62% gewijzigd door heiyu op 08-09-2023 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grenzlooz schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:40:
[...]

Dank je voor je reactie.

Ik ben nu tegelijkertijd speedtesten aan het uitvoeren op mijn telefoon en op mijn Lenovo. De ping (11) en down (250) is op mijn telefoon stabiel terwijl je op mijn Lenovo hem af en toe helemaal ziet wegvallen.
Dit kan erop wijzen dat het probleem niet in je netwerk zit, maaar intern in je laptop. Maar wederom, meer info nodig. Geef zoals al gevraagd eens uitdraai van: netsh wlan show interface als het brak is.
Wat betreft interferentie, in het overzicht van mijn deco's zie je amper ander signaal. In mijn kantoor, die losstaat van het huis, staat verder geen apparatuur etc.

Zou je daar nog conclusies uit kunnen trekken?
Niet echt. Die overzicht van Deco toont geen interferentie maar drukte van andere netwerken. Interferentie kan ook van niet-WiFi stoorbronnen komen. Maar als dat er is heeft je telefoon er net zo'n last van en dat lijkt niet het geval te zijn.
Admiral Freebee schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:47:
Ik zou niet te hard focussen op meetings vs streaming waarbij je bij de laatste minder issues hebt. Bij het streamen van video's kan de speler een stuk bufferen om onderbrekingen in de verbinding op te vangen zonder dat je het ziet. Bij videobellen en gesprekken kan dit veel minder, anders zou je te veel vertraging krijgen en dat is erg storend bij het voeren van een gesprek.
Nog een verschil:
Bij streaming ben je puur downstream bezig, terwijl je bij meetings zowel up- als downstream bezig bent. Het kan ook teken zijn van problematische upstream.
[q]Wellicht is je verbinding simpelweg niet stabiel, los van welke applicaties je gebruikt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenzlooz
Hieronder 2 blufferbloat testen. 1e vanaf mijn Lenovo, 2e vanaf telefoon.

https://www.waveform.com/...54-483d-8e59-139b868a9bda

https://www.waveform.com/...14-47ed-ae38-ce0a737d0bf7

Ik heb momenteel 2 deco's aangesloten via kabel, 3e niet ingeschakeld. Testen zijn uitgevoerd op 2 meter van de bekabelde hoofddeco.

Ziet er niet florisant uit met mijn lekenbril, hoe zien jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenzlooz
https://www.waveform.com/...e0-4b40-b8ac-3fdc113ddd3c

Hier nog een zonder Deco maar met smartpods van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:12
Verder geen echte ervaring met die meet-manier, maar dan lijkt het me wel duidelijk dat het waarschijnlijk in de Deco-apparatuur zit; die resultaten zijn bedroevend. Een jitter van 840ms is echt niet te doen, en een max ping van 4s is gewoon een time-out - en dat zonder load.

De snelheid met die Smartpods is lager, maar het is wel veel stabieler - daar kan je wel gewoon Teams-meetings mee uitvoeren zonder problemen (heb hier vergelijkbare resultaten draadloos i.i.g.).

[ Voor 8% gewijzigd door eric.1 op 12-09-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-04 11:19

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Ik heb laatst overal deze geïnstalleerd, alle issues opgelost. Had dat ook met Teams, robot stem etc.

uitvoering: Intel Wi-Fi 6E AX210 no vPro

[ Voor 12% gewijzigd door JustFogMaxi op 12-09-2023 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenzlooz
Nog 2 verse metingen na het beter instellen van de pods en bekabelen.

Kantoor:

https://www.waveform.com/...45-4eef-a878-ae6192f9b00f

huiskamer:

https://www.waveform.com/...43-4757-a629-130b5db985d6

Het is behoorlijk significant. Vind het wel heel apart en onverklaarbaar maar goed.
Want vinden de kenners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

geef eens uitrdraai van netsh wlan show interface op moment dat het slecht gaat.
Geef zoals al gevraagd eens uitdraai van: netsh wlan show interface als het brak is.

Oslik blyat! Oslik!

• Grenzlooz
There is 1 interface on the system:

Name : Wi-Fi 2
Description : TP-Link Wireless USB Adapter
GUID : 3a72de7a-a28c-4549-886d-3623e8fb110a
Physical address : 9c:a2:f4:e2:4d:b2
Interface type : Primary
State : connected
SSID : .................
BSSID : 16:a0:30:d4:2e:07
Network type : Infrastructure
Radio type : 802.11ac
Authentication : WPA2-Personal
Cipher : CCMP
Connection mode : Auto Connect
Band : 5 GHz
Channel : 44
Receive rate (Mbps) : 585
Transmit rate (Mbps) : 585
Signal : 80%
Profile : .....................

Hosted network status : Not available

• Grenzlooz
Ik heb de SSID vervangen door dots :)

Het lijkt nu beter te draaien met de Wifi pods. Wt ik echter opvallend vind, als ik de pods uit het stopcontact haal, en ook alle andere apparaten in de huiskamer, dan haal ik met enkel de Ziggo modem constant maar 50MB down. Betekent dat nog iets?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grenzlooz schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:14:
There is 1 interface on the system:

Name : Wi-Fi 2
Description : TP-Link Wireless USB Adapter
GUID : 3a72de7a-a28c-4549-886d-3623e8fb110a
Physical address : 9c:a2:f4:e2:4d:b2
Interface type : Primary
State : connected
SSID : .................
BSSID : 16:a0:30:d4:2e:07
Network type : Infrastructure
Radio type : 802.11ac
Authentication : WPA2-Personal
Cipher : CCMP
Connection mode : Auto Connect
Band : 5 GHz
Channel : 44
Receive rate (Mbps) : 585
Transmit rate (Mbps) : 585
Signal : 80%
Profile : .....................

Hosted network status : Not available
toon volledige bericht
Ziet er op zich goed uit - signaalsterkte is prima ("80%" komt overeen met ongeveer -60dBm), link rate past prima bij dat signaal niveau. Met die link rate is er bij 100% vrij kanaal zo'n 360Mbps beschikbaar voor je. Haal je lager dan dat, dan is het kanaal niet 100% vrij en is drukte waarschijnlijk de oorzaak van je kortstondige problemen. In dat geval zou een andere kanaal kiezen vanaf 52 waarschijnlijk veel helpen.

Uitdaging: dat ondersteunt de TP-Link Deco M5 niet, die werkt alleen in de onderste 80MHz van de 5GHz-band
Grenzlooz schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:17:
Ik heb de SSID vervangen door dots :)

Het lijkt nu beter te draaien met de Wifi pods. Wt ik echter opvallend vind, als ik de pods uit het stopcontact haal, en ook alle andere apparaten in de huiskamer, dan haal ik met enkel de Ziggo modem constant maar 50MB down. Betekent dat nog iets?
50MB? 1B=8b, als je dat per seconde haalt, haalt je dus 400Mbps. Dat is een uitstekende verbinding en ongeveer de max dat je kunt verwachten van een WiFi-5 (ac) verbinding bij perfect signaal.

Controlevraag1: klopt die "B" echt, en zo ja hoe meet je dat exact?
Controlevraag2: is bovenstaande uitdraai genomen van achter een Deco pod of rechtstreeks op de modem?

Sowieso is het - terechte - advies om de WiFi op de modem uit te schakelen als je Deco pods gebruikt.

Oslik blyat! Oslik!

• Grenzlooz
dion_b schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:00:
[...]

Ziet er op zich goed uit - signaalsterkte is prima ("80%" komt overeen met ongeveer -60dBm), link rate past prima bij dat signaal niveau. Met die link rate is er bij 100% vrij kanaal zo'n 360Mbps beschikbaar voor je. Haal je lager dan dat, dan is het kanaal niet 100% vrij en is drukte waarschijnlijk de oorzaak van je kortstondige problemen. In dat geval zou een andere kanaal kiezen vanaf 52 waarschijnlijk veel helpen.

Uitdaging: dat ondersteunt de TP-Link Deco M5 niet, die werkt alleen in de onderste 80MHz van de 5GHz-band

[...]

50MB? 1B=8b, als je dat per seconde haalt, haalt je dus 400Mbps. Dat is een uitstekende verbinding en ongeveer de max dat je kunt verwachten van een WiFi-5 (ac) verbinding bij perfect signaal.

Controlevraag1: klopt die "B" echt, en zo ja hoe meet je dat exact?
Controlevraag2: is bovenstaande uitdraai genomen van achter een Deco pod of rechtstreeks op de modem?

Sowieso is het - terechte - advies om de WiFi op de modem uit te schakelen als je Deco pods gebruikt.
toon volledige bericht
Goedenavond,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord en fijn om te lezen dat het nu prima werkt. Blijkbaar zijn het mijn Deco's geweest want sinds ik die vervangen heb voor de Ziggo pods draait het stabiel. dat merk ik in de praktijk ook. De uitdraai boven is genomen toen ik verbonden was met een ziggo pod.

Wat ik bedoel met 50MB down is de snelheid die je haalt met een speedtest van Ziggo. Met pods haal ik ruim 250 MBps. Ik kan overigens WiFi van de modem niet uitschakelen als je met Ziggo Pods werkt.
Rede waarom ik dit vraag is omdat ik 2 Ziggo pods heb. 1 wilde ik gebruiken om buiten en boven extra dekking te geven (zit nogal wat isolatie in het huis wat het signaal verzwakt. Maar als de Ziggo modem zo zwak zendt, dan heeft het geen zin.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hoe heb je de decos bedraad aangesloten?
Als je ze beide direct in het ziggo modem drukt creer je (vaak) een netwerk lus en krijg je bedroevende resultaten.

Maar voor ik die conclusie trek, hoe heb je het aangesloten?

CISSP! Drop your encryption keys!

• Grenzlooz
laurens0619 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:51:
Hoe heb je de decos bedraad aangesloten?
Als je ze beide direct in het ziggo modem drukt creer je (vaak) een netwerk lus en krijg je bedroevende resultaten.

Maar voor ik die conclusie trek, hoe heb je het aangesloten?
Hoi,

Dat is een goeie, Ga ik morgen eens testen. Ik heb beide manieren wel gehad. Weet vrij zeker dat beide configuraties problemen gaven, maar ga het morgen evengoed nog eens testen. Heb 3 deco's en de 3e deco kan de dekking buiten de huiskamer verbeteren.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hij moet sowieso in ap mode bij deze setup. Bedraad via aparte switch en niet direct in ziggo modem

Je kunt via app controleren of er signaalbron ethernet staat. Als er signaalbron wifi staat terwijl je kabel erin hebt dan heb je een lus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25c82HM89w5wSM_V3J0QW1S1q48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3uhaZEanlQa4A3EOB4PyQjmt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 14-09-2023 21:45 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• Grenzlooz
Nou,

Vandaag F1 tv gestreamd naar de Chromecast, en dat liep als een zonnetje. Dat deed het voorheen nooit dus dat is een mooie graadmeter.
De deco's laat ik voorlopig even voor wat ze zijn. laatste vraag, Ik heb in theorie nog 1 pod over, de dekking boven en buiten is matig vanwege alle isolatie (heb ook isolatie tussen de verdiepingen. Boven is er wel bereik maar buiten wordt het echt minder. Heb alleen geen weggewerkte kabel meer over. Gister stopte ik een pod in het stopcontact in de keuken. Toen leek het signaal weer een stuk minder te worden. M.a.w. het leek meer kwaad te doen dan goed.Valt het in zijn algemeen af te raden het zo te doen, of zou dat geen kwaad moeten kunnen?
Pagina: 1