Mijn vraag
Elke keer als ik de pc uitzet en na een periode de pc weer aanzet dan boot hij niet meer door naar Windows.
Het beeld blijft en dat is het (geen logo of melding)
Ik kan wel gewoon in de Bios komen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mobo: Asus B550 F-Gaming (nieuw aangeschaft)
Cpu: Amd 5600X
Geheugen: Kingston Fury Kingston Fury Renegade 32Gb (2x16 GB)
Cpu koeler : Artic Aio liquid freezer 2
Voeding: Seasonic Focus GX-750
Win 10 pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb meerdere installaties gedaan van Windows en gaat allemaal prima en nadat alles gedaan is,reboot OS en komt ie daarna prima in windows.
Ook als ik al in windows ben en ik doe een restart in windows dan boot ie gewoon prima terug in OS.
Het probleem is alleen als ik cold poweron doet na uren/dagen dat ie dan niet meer boot naar OS maar dan kom ik gewoon nog steeds in bio.
In bios heb ik alles gecheckt en ssd's /cpu/memworden gezien.
Bios naar defaults gezet,geswitch van cms/uefi maar helaas.
Ik heb al 3 nieuwe moederborden geprobeerd,nieuwe geheugenmodules (exact zelfde model) maar helaas.
Cmos,harde reset ,kabels reseated en alle optionele hardware verwijderd maar helaas.
Het enige wat ik nog niet vervangen heb is de cpu maar als BIOS ok dan is ie toch goed?
Ik ben ten einde raad dus wellicht kan iemand mij helpen???
Mvg,
Mh
Elke keer als ik de pc uitzet en na een periode de pc weer aanzet dan boot hij niet meer door naar Windows.
Het beeld blijft en dat is het (geen logo of melding)
Ik kan wel gewoon in de Bios komen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mobo: Asus B550 F-Gaming (nieuw aangeschaft)
Cpu: Amd 5600X
Geheugen: Kingston Fury Kingston Fury Renegade 32Gb (2x16 GB)
Cpu koeler : Artic Aio liquid freezer 2
Voeding: Seasonic Focus GX-750
Win 10 pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb meerdere installaties gedaan van Windows en gaat allemaal prima en nadat alles gedaan is,reboot OS en komt ie daarna prima in windows.
Ook als ik al in windows ben en ik doe een restart in windows dan boot ie gewoon prima terug in OS.
Het probleem is alleen als ik cold poweron doet na uren/dagen dat ie dan niet meer boot naar OS maar dan kom ik gewoon nog steeds in bio.
In bios heb ik alles gecheckt en ssd's /cpu/memworden gezien.
Bios naar defaults gezet,geswitch van cms/uefi maar helaas.
Ik heb al 3 nieuwe moederborden geprobeerd,nieuwe geheugenmodules (exact zelfde model) maar helaas.
Cmos,harde reset ,kabels reseated en alle optionele hardware verwijderd maar helaas.
Het enige wat ik nog niet vervangen heb is de cpu maar als BIOS ok dan is ie toch goed?
Ik ben ten einde raad dus wellicht kan iemand mij helpen???
Mvg,
Mh