Hoe rapporteer ik een nieuwe gebruiker die op mijn V&A reageerd met een zeer duidelijke scam?
Ik zie geen mogelijkheden in de pm's nog op het profiel zelf.
D.
Ik zie geen mogelijkheden in de pm's nog op het profiel zelf.
D.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ditto.Michaelg schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:53:
Ja je zou verwachten dat er een knop zit " rapporteer verdachte gebruiker". Een negatieve review achter laten is voor nu enige wat ik zo snel kan bedenken.
Nee hele korte zinnen. Dus kon je weinig verkeerd aan translaten. Bij het sturen van een internet only bank account gingen de alarmbellen af.Darkangle schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:54:
Ach, wie weet is er een adje druk bezig met bewijs te verzamelen?
Viel het andere op dat deze user wellicht google translate gebruikt (of de taal niet machtig is)?
[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 06-09-2023 17:13 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Goed om te horen. Hoe vind ik normaal gesproken een front page admin?Bor schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:12:
De user in kwestie heeft een ban. Hier lijkt inderdaad iets helemaal niet in de haak. Verdachte advertenties kan je rapporteren door middel van de hiervoor bestemde knop bij de advertentie. In het geval van grote spoed of een gebruiker zoals dit is een topic op het forum en een DM naar een Front Page Admin het snelste.
Alleen kan dit niet als ze reageren op je vraag advertentie. Dus moet het wel via een topic of een dm naar FPA.Bor schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:12:
De user in kwestie heeft een ban. Hier lijkt inderdaad iets helemaal niet in de haak. Verdachte advertenties kan je rapporteren door middel van de hiervoor bestemde knop bij de advertentie. In het geval van grote spoed of een gebruiker zoals dit is een topic op het forum en een DM naar een Front Page Admin het snelste.
Zie hier: V&A Feedback BeleidDarkangle schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:13:
[...]
Goed om te horen. Hoe vind ik normaal gesproken een front page admin?
En wie houdt VA dan in de gaten?
Het dagelijks onderhoud wordt gepleegd door onderstaande crewleden en zijn aanspreekbaar voor vragen of opmerkingen.
Microkid
Bor
Zeehond
FlipFluitketel
teacher
[ Voor 40% gewijzigd door Darkangle op 06-09-2023 17:19 ]
[ Voor 57% gewijzigd door Bor op 06-09-2023 17:26 ]
Erm, registreer nieuwe user en timed gaan de opties open na aanmaak. Bv een week wachten voor een nieuw aangemaakt account v&a acties mag doen.Bor schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:21:
Let op: user is terug met een nieuw account welke inmiddels ook op slot zit.
@Darkangle Wat bedoel je precies met een afkoelperiode?
Dan doe je een melding bij je eigen advertentie dat je benadert bent door een vermoedelijke oplichtersroolvink schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:13:
[...]
Alleen kan dit niet als ze reageren op je vraag advertentie. Dus moet het wel via een topic of een dm naar FPA.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Kan, maar is beetje houtje touwtje 😋FlipFluitketel schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:26:
[...]
Dan doe je een melding bij je eigen advertentie dat je benadert bent door een vermoedelijke oplichter
Een afkoelperiode is doorgaans een periode waarbinnen je nog ergens zonder al te veel gedoe vanaf kan. Vandaar de vraag. We willen als FPA's graag een drempel zodat "hit and run" scammers / oplichters het lastiger krijgen. Dat is er echter nog niet doorheen (tip: vraag dat aan als nieuwe feature in Mooie features , je hebt nu een goed voorbeeld). Hoe meer mensen aangeven dit te willen hoe groter de kans dat het er ooit gaat komen.Darkangle schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:26:
[...]
Erm, registreer nieuwe user en timed gaan de opties open na aanmaak. Bv een week wachten voor een nieuw aangemaakt account v&a acties mag doen.
Is een heel erg standaard veel gebruikte term. Hem ik het fout vertaald? (Serieuze vraag, nl is niet mijn sterkste taal maar meestal sla ik de plank niet mis)
Ik begrijp het.Bor schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:29:
[...]
Een afkoelperiode is doorgaans een periode waarbinnen je nog ergens zonder al te veel gedoe vanaf kan. Vandaar de vraag. We willen als FPA's graag een drempel zodat "hit and run" scammers / oplichters het lastiger krijgen. Dat is er echter nog niet doorheen (tip: vraag dat aan als nieuwe feature in Mooie features , je hebt nu een goed voorbeeld). Hoe meer mensen aangeven dit te willen hoe groter de kans dat het er ooit gaat komen.
Een drempel had in dit geval niet echt geholpen omdat de persoon in kwestie geen advertenties plaatst maar gewoon mensen met een 'vraag' advertentie aanschrijft.
Wise enough to play the fool
maar hoe houdt da scammers tegen?Darkangle schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:26:
[...]
Erm, registreer nieuwe user en timed gaan de opties open na aanmaak. Bv een week wachten voor een nieuw aangemaakt account v&a acties mag doen.
Is een heel erg standaard veel gebruikte term. Hem ik het fout vertaald? (Serieuze vraag, nl is niet mijn sterkste taal maar meestal sla ik de plank niet mis)
Alleen al in dit topic zie je dat deze persoon accounts blijft aanmaken. Een fingerprint heb je zo te pakken, en dan blijft het dus al heel snel bij 1.Kheos schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:25:
[...]
maar hoe houdt da scammers tegen?
dan maken ze toch vandaag een account en starten ze hun scam gewoon een week later?
Hoi
Dat is niet de scammer waar het in dit topic om gaat voor zover ik kan zien.roelieboelie schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:55:
Godver, ben er ingetrapt gister, geld weg. Was een Reële prijs en nette communicatie. Ongelofelijk. Zelfs op tweakers dus. Het was een account uit 2020 zelfs(!). Wil dus ook niks meer zeggen. Oppassen.
Je bent er maar druk mee volgens mij. Zojuist Justin19990 ook al banned. Scamwave?Bor schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:55:
[...]
Dat is niet de scammer waar het in dit topic om gaat voor zover ik kan zien.
Inmiddels heeft de scammer in kwestie weer het e.e.a. geprobeerd. Iedereen die contact heeft gehad is op de hoogte gebracht.
[ Voor 11% gewijzigd door ViezeVis op 07-09-2023 23:00 ]
Ga je nu een factuur sturen?Darkangle schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:19:
Misschien is het handig om een paar honeypots op te zetten?
Top of the head voorbeeld, maak in pricewatch ps5 starfield aan voor 90 euro, maak een paar accounts aan die het vervolgens zoeken voor 80 euro.
Kost weinig tijd en je hebt ze gelijk te pakken.
Just a thought. Honeypots en lightning rods vond ik altijd leuk om op te zetten en monitoren (al was dat een magnitude meer complex).
Darkangle schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:26:
[...]
Misschien denk ik iets voorbij de middelen die tnet heeft, maar dit is niet echt een ongedocumenteerde approach. Voor de rest laat ik het daar lekker bij, want dat lijkt teveel op waar ik betaald voor werd.
Si vis pacem, para bellum
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq