Nieuwbouwwoning uit 2013. 2 onder 1 kap. Gemiddeld per jaar 800 m3 gas. Wat is verstandig om te doen? Ketel kan dus nog wel even mee.
Tot twee tellen voor je een topic opent. Maar daar is het nu te laat voor. Dus geef even meer info als je inhoudelijke antwoorden wilt hebben.asccul schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:49:
Wat is verstandig om te doen?
Vraag kan vervallen. Ik lees net dat onze wijk het plan heeft om over te gaan op warmte die gehaald wordt uit het water van de rioolwaterzuivering. Dus een warmtenet. Of het wat is weet ik niet.
Met dat in het achterhoofd zou ik een andere woning zoeken. (is ook een antwoord op je initiële vraag).asccul schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:01:
Vraag kan vervallen. Ik lees net dat onze wijk het plan heeft om over te gaan op warmte die gehaald wordt uit het water van de rioolwaterzuivering. Dus een warmtenet. Of het wat is weet ik niet.
Waarom niet?asccul schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:05:
Geen reacties meer nodig.
Nieuwbouwwoning uit 2013
[ Voor 10% gewijzigd door The_BoKmeester op 02-09-2023 12:14 ]
.
[ Voor 96% gewijzigd door asccul op 02-09-2023 12:36 ]
Met wat? Kerel, ga eens een fatsoenlijke openingspost typen. Niemand snapt wat je wil besparen. Ga je zonnepanelen leggen, warmtepomp plaatsen, opblaaspop in de tuin zetten of je zwembad verwarmen?asccul schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:35:
Het gaat mij om de terugverdientijd en de besparing.
lager stoken, minder lang douchenasccul schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:49:
Nieuwbouwwoning uit 2013. 2 onder 1 kap. Gemiddeld per jaar 800 m3 gas. Wat is verstandig om te doen? Ketel kan dus nog wel even mee.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ga in de zomer op de Noordpool wonen en in de winter in Nigeria. Dan heb je geen stookkosten en ook geen koelkosten alleen maar iets reiskosten.
PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4
Maar dan krijgen we weer het dilemma of we 1e of economy class moeten boeken, de keuzes!martijn v o schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:47:
Ga in de zomer op de Noordpool wonen en in de winter in Nigeria. Dan heb je geen stookkosten en ook geen koelkosten alleen maar iets reiskosten.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()