zonder het stroomnet

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellaput
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 23-12-2023
Mijn vraag
...Beste , ik ben nieuw op dit forum en mijn vraag is , kan ik met 4 zonnepanelen op mijn garage stroom opwekken en mijn auto opladen zonder stroom net en hoe , dank u

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:18
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

graag invullen

[ Voor 8% gewijzigd door Aschtra op 01-09-2023 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Beste @cellaput,

zou je Tips bij openen vragentopic zonnepanelen willen doornemen en dan de post editten? @Aschtra, een TR is voldoende ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RP6conrad
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:51
Ja hoor, victron off grid omvormer + batterij. Met een volle dag juli zon kom je dan zeker 5 km verder ! Investering nauwelijks 15 k€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@cellaput het is haalbaar als hobby project, maar economisch komt het echt niet uit.

En even snel rekenen: 4 panelen brengen in de zomer 4-7 kwh op. Laten we van 5 uitgaan.
We pakken wat rendementsverlies van de omvormer en rendementsverlies van de interne lader in de auto. Hou je 3,5 tot 4kwh over. Kan je ongeveer 22km mee rijden.

Maar nu het probleem; je kan niet rechtstreeks vanaf de panelen naar je auto, vooral ook omdat de meeste autos niet onder de 6a willen laden, je hebt dus altijd dik 1300W nodig. Dat leveren die panelen alleen tijdens een absolute piek. Kortom, er moeten accus tussen, en dan wordt het prijzig.

Panelen, mppt charger, accus, omvormer, lader.

Ga vooral eerst wat product onderzoek doen (kijk eens bij victron), en open dan een nieuw topic. Zoals het nu is, is het te mager voor dit forum.

Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door teacher op 01-09-2023 16:33 ]

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.