Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb de voorbije maanden een aantal rommelmarktjes bezocht. Wel leuk, en dan in de buurt wat wandelen of zo.

Wat me opviel, is de enorme hoeveelheid dvd's, blu-rays en cd's die daar nog overal liggen. Waarschijnlijk door opruimacties na sterfgeval, erfenis en zo... Aan echte weggeefprijsjes.

En ja, ik begrijp dat optische media/dragers op de retour zijn. Veel nieuws zal er niet meer geperst worden, en ook oude collecties zullen steeds meer op de afvalberg terecht komen.

Ook ik heb allerminst zin, voor alle duidelijkheid, om terug kasten en kasten (of dozen) aan fysieke media te hebben liggen.

Maaaaar, ik kan toch niet ontkennen dat het gevoel van een schijfje in een lade proppen en echt voor een film te gaan zitten (+ vaak extra's en features op het schijfje) toch wel leuk zijn af en toe. Veel beter dan 45 minuten op de netflix interface door te brengen met zappen en nadenken wat ik wil zien.

En hier zit de crux, "af en toe". Niemand heeft nog optische lezers aan de tv hangen. Het enige mainstream apparaat dat daar nog voor kan dienen, is bij de meeste gezinnen vaak nog enkel de spelconsole (xbox/playstation). Ik wil op termijn in de woonkamer een minimale setup. Tv + apple tv kastje, that's it.

Mijn vraag: bestaan er kwalitatieve KLEINE blu ray spelers? Ik kan steeds wel een extra hdmi uit de tv laten komen, ergens verborgen. En dan gewoon die paar keer jaar een klein kastje aansluiten, en afkoppelen na 'movie-time'.

Wellicht doe ik helemaal niets met dit idee, maar ik wil het wel overwegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Amos_x schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:40:

Of even een HDMI switch. Zodat je twee uitgangen hebt. Voordeel van een switch dat je gewoon 1 HDMI uit je tv hebt en bij je switch een kabeltje bij kan prikken.

Zelf heb ik een 4k Utra HD blu ray speler. Zijn echt niet zo groot meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:55
Mijn vraag: bestaan er kwalitatieve KLEINE blu ray spelers? Ik kan steeds wel een extra hdmi uit de tv laten komen, ergens verborgen. En dan gewoon die paar keer jaar een klein kastje aansluiten, en afkoppelen na 'movie-time'.

Wat is klein? Sony heeft blueray-spelers van 25x19x4cm, bijvoorbeeld de BDP-S6700.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
RobbieHifi schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:15:
[...]
Of even een HDMI switch. Zodat je twee uitgangen hebt. Voordeel van een switch dat je gewoon 1 HDMI uit je tv hebt en bij je switch een kabeltje bij kan prikken.

Zelf heb ik een 4k Utra HD blu ray speler. Zijn echt niet zo groot meer.
Wat ik vind (courant) is nog steeds dat AV formaat. Lang en plat, om op zo'n standaard HIFI toren te passen (formaatje VHS speler)

De splitter is niet nodig. In een subtiele kabelgoot kan best een hdmi'tje extra, dat zijn de kosten niet. Die komt dan onderaan een plankje (voor de soundbar) uit het zich, of eventueel in een klein tv meubel. Dan hoef je er ook de kabel niet bij te pakken. Gewoon inprikken in een hdmi die er al hangt (met tv opgehangen aan de muur is het niet zo makkelijk om bij de hmdi ingangen te raken)

Waar ik net aan dacht, is een ps3 super slim (de laatste versie van de ps3). Zeer goedkoop, goede blu ray speler, en amper groter dan twee schijfjes naast elkaar. Dat is welllicht nog een idee. Power supply is ook twee keer niets, kan ook gemakkelijk daar uit het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
T-MOB schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:25:
[...]

Wat is klein? Sony heeft blueray-spelers van 25x19x4cm, bijvoorbeeld de BDP-S6700.
Ook erg mooi! Had ik nog niet gevonden... Bedankt, zeker het overwegen waard. Kleiner dan een A4'tje! :D :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 28-08-2023 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Amos_x schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:28:
[...]
Waar ik net aan dacht, is een ps3 super slim (de laatste versie van de ps3). Zeer goedkoop, goede blu ray speler, en amper groter dan twee schijfjes naast elkaar. Dat is welllicht nog een idee. Power supply is ook twee keer niets, kan ook gemakkelijk daar uit het zicht.
Is inderdaad niet zo groot, maar speelt dan weer geen 4k af...
Ik vond het ook wel een punt, maar heb nu maar een sony X800 in de kast onder de tv verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
GeleFles schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:54:
[...]

Ik vond het ook wel een punt, maar heb nu maar een sony X800 in de kast onder de tv verstopt.
Denk niet dat ik veel ultra bluray zal vinden op rommelmarkten ;) Ik wil me er echt voor behoeden dat het niet uitdraait op een (zoveelste) verzamelhobby. In geen geval wil ik dus in de verleiding komen om nieuwe 4k blurays mee te brengen van een shopping tripje. Want dan weet ik waar dat eindigt...

Dan huur ik de films liever via apple TV+ of iTunes, of hoe heet het tegenwoordig.

Het is meer voor de 'fun' dan echt een nieuwe hobby of zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

De 4K blu-ray's hebben vaak een beter audio spoor en beter beeld dan de streamingdiensten.

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Amos_x schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:28:
[...]

Wat ik vind (courant) is nog steeds dat AV formaat. Lang en plat, om op zo'n standaard HIFI toren te passen (formaatje VHS speler)
Veel zijn kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:57
Ik heb de voorbije maanden een aantal rommelmarktjes bezocht. Wel leuk, en dan in de buurt wat wandelen of zo.

Wat me opviel, is de enorme hoeveelheid dvd's, blu-rays en cd's die daar nog overal liggen. Waarschijnlijk door opruimacties na sterfgeval, erfenis en zo... Aan echte weggeefprijsjes.

En ja, ik begrijp dat optische media/dragers op de retour zijn. Veel nieuws zal er niet meer geperst worden, en ook oude collecties zullen steeds meer op de afvalberg terecht komen.

Ook ik heb allerminst zin, voor alle duidelijkheid, om terug kasten en kasten (of dozen) aan fysieke media te hebben liggen.

Maaaaar, ik kan toch niet ontkennen dat het gevoel van een schijfje in een lade proppen en echt voor een film te gaan zitten (+ vaak extra's en features op het schijfje) toch wel leuk zijn af en toe. Veel beter dan 45 minuten op de netflix interface door te brengen met zappen en nadenken wat ik wil zien.

En hier zit de crux, "af en toe". Niemand heeft nog optische lezers aan de tv hangen. Het enige mainstream apparaat dat daar nog voor kan dienen, is bij de meeste gezinnen vaak nog enkel de spelconsole (xbox/playstation). Ik wil op termijn in de woonkamer een minimale setup. Tv + apple tv kastje, that's it.

Ik vind de xbox one S en X toch wel een van de meest strak vormgegeven apparaten van de laatste paar jaar, en kunnen ook (4k) blu-rays afspelen. De xbox one s heb je op marktplaats al vanaf 80 euro ofzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:45

FeaR

In GoT we trust

Posts afgesplitst van Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic. Met reeds negen reacties is dit geen kleine vraag en Blu-rayspelers vallen niet onder AUD maar TPM.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GeleFles schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:54:
[...]

Dat is een hele fijne speler, ik denk er over om een tweede exemplaar te kopen voor later. Ik heb een hele verzameling SACD's en dit is een van de weinige betaalbare spelers die dat af kan spelen.

@FeaR Ben het niet helemaal met je eens, SACD is toch echt een audio formaat en de meeste betaalbare SACD spelers zijn bluray spelers.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2023 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
[..] Niemand heeft nog optische lezers aan de tv hangen. [..]
Euh sorry? Zeker wel! Hier gewoon een dedicated bluray speler aan de receiver hangen hoor. Maar dat is geen kleintje uitvoering: Pioneer BDP-430 dus niet echt relevant voor jouw doeleinde.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:45

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:35:
[...]
@FeaR Ben het niet helemaal met je eens, SACD is toch echt een audio formaat en de meeste betaalbare SACD spelers zijn bluray spelers.
Het gaat om waar een apparaat in de basis voor is gemaakt. Als jij een PlayStation hebt staan, die alleen als Blu-rayspeler gebruikt wordt, en er is een probleem, dan nog zou dat topic onder Spielerij vallen aangezien de PlayStation een game console is. Blu-ray is geen dedicated audio player en valt daarmee niet onder AUD.

Aanvullend, SACD was niet over gesproken voor mijn move. Jij haalt dat onderwerp aan waardoor het nu schever lijkt te gaan dan hoeft.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 01-09-2023 08:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
Is dit trouwens iets in de richting van wat je zoekt?
https://www.amazon.com/Up...yer&qid=1693550821&sr=8-3

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:35:
[...]

Dat is een hele fijne speler, ik denk er over om een tweede exemplaar te kopen voor later. Ik heb een hele verzameling SACD's en dit is een van de weinige betaalbare spelers die dat af kan spelen.

Oh grappig, ik vind deze sony speler maar so-so... als ik nu een blu-ray speler zou kopen, zou ik twijfelen of het deze weer zou worden.
Ik vind vooral de interface erg traag en log.
Ook vind ik HDMI-CEC slecht geïmplementeerd, de standaard knoppen op de (TV) afstandbediening zijn niet gemapped, waardoor je die niet kan gebruiken als er een film speelt. (je moet dan weer een menu van de TV in om de juiste controls door te sturen)

Ik weet dan niet of dat bijvoorbeeld op de duurdere panasonic's beter geregeld is natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@GeleFles het is zeker niet de beste BluRsay speler en ik herken jouw issues. Het is wel zo'n beetje de goedkoopste en hele fijne SACD speler, daar heb ik hem voor gekocht. Bedien hem eigenlijk alleen maar met de ab en tv uit. Werkt beter dan de CD en SACD speler die ik daarvoor had en veel duurder was.

SACD erin, play op de A/B drukken en hij speelt.

Had ik misschien wat duidelijker moeten zijn dat het mij om het audio deel gaat.

Ik heb ook een Panasonic UB9000, maar die speelt geen SACD, doel was zo goedkoop mogelijk SACD.

Als je geen muziekverzameling hebt die je anders weg kan gooien zou ik altijd voor Panasonic gaan

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2023 09:59 ]

Pagina: 1