Nadelen Ziggo Zakelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• RBoss
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-03 00:42
Ziggo wil mijn particuliere abo omzetten naar Ziggo Zakelijk. Ze hebben door dat mijn vrouw zzp-er is. Via KvK.

Lijkt mooie deal, want sneller, nieuwe modem en tv-kastje, extra pods en een monteur om alles te komen doen voor heel iets meer geld per maand.

Toch vraag ik me af waarom Ziggo er zo achteraan zit. Vast niet uit pure liefde voor de klant.

Wat is het nadeel van Ziggo Zakelijk? De kosten zijn niet aftrekbaar als bedrijfskosten in ons geval.

Groeten, Rogier

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ajacied10
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-09-2023
Geen consumentenrechten.....

• RBoss
Aha, dat klinkt logisch. Weet je ook hoe dat zou kunnen uitpakken dan? Ik heb daar niet echt een idee bij..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Let ook even goed op inclusief en exclusief BTW. Je geeft aan de kosten niet af te kunnen trekken. Meestal is de zakelijke variant, inclusief BTW, veel duurder dan de consumenten variant.

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het enige voordeel dat jij als ZZP-er hebt is dat Ziggo Zakelijk een SLA heeft. Ze garanderen een uptime van minimaal 99.6% (https://uptime.is/99.6). Mochten ze dat niet halen dan kun je een vergoeding krijgen.

Zie https://ziggo-main.aem.aw...en%20Ziggo%20Zakelijk.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:47
Geen consumentenrechten, contract is contract, stilzwijgend verlengen is nog mogelijk etc. Verkijk je er niet op, ik zou het persoonlijk weigeren als het zakelijke SLA geen noodzaak is. Sowieso is doorgaans een initiatief vanuit de provider een verbetering voor hen, zelden voor de klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vaak is de prijs excl. BTW waardoor het incl. BTW duurder is dan een particulier abonnement.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 31-08-2023 11:30 ]

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-05 20:47
@RBoss Het abbo is toch op jouw naam? Het komt dan op naam van je vrouw of het bedrijf te staan? en het abbo-bedrag wordt van jouw rekening / gezamenlijke rekening afgeschreven? Of dan van de rekening van het bedrijf? Als dat allemaal niet het geval is: Waarom zou je dan willen "overstappen"? En waarom zou je dan als particulier een bedrijfsaansluiting willen. Je kan er niets mee. Wat je al aangeeft: Belastingtechnisch is het niet aantrekkelijk. BTW zal ook niet uitmaken. Dus voor jullie geen voordelen. Alleen maar voor Ziggo.

Je kan beter de vraag stellen aan Ziggo: Hoe komen ze aan de adresgegevens van je vrouw en waarom gebruiken ze die om een andere particuliere klant aan te schrijven. Zie ook dit draadje feedback Ziggo Topic inzake KvK over precies wat Ziggo nu bij jou aan het doen is.

Op het ziggo-forum is iemand die al een paar maand probleem heeft na omzetting: Al 2 maanden geen (live) tv en tv kijken via ziggo go na wisseling particulier naar zakelijk! Help! . Lees de antwoorden van de medewerkers van Ziggo eens... Daar wordt je niet vrolijk van.

[ Voor 41% gewijzigd door RonnieKo op 31-08-2023 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Andros schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:14:
... Sowieso is doorgaans een initiatief vanuit de provider een verbetering voor hen, zelden voor de klant.
Ik heb een vuistregel met betrekking tot aanbiedingen in het algemeen:
als een bedrijf mij benadert met een aanbod zie ik dat als een vraag waar ze iets van mij willen. bijvoorbeeld : wil je een glasvezel aansluiting ? (het is maar een voorbeeld)

Die aanbieding wordt waarschijnlijk gedaan omdat zij er voordeel bij hebben. (klantje erbij)

Dat ik er zelf ook voordelen bij heb zou zo maar kunnen. (hogere snelheid, die ik misschien niet eens nodig heb)

De niet genoemde nadelen moet ik zelf maar even boven water krijgen. (slechter tv aanbod)
Omdat het bedrijf iets wil heb ik zelf ook nog wensen (korting) indien ik onder de streep meer nadelen dan voordelen zie.

Tegemoet komen aan die wensen moet dan leiden tot meer voordelen dan nadelen voor mij.
Indien dat niet lukt dan gaat het niet door.

Het is een vuistregel, die ik natuurlijk niet altijd toepas. Maar mij wel weerhoudt van meteen ingaan op aanbiedingen die mij worden gedaan, zonder dat ik het goed nagekeken heb.

Als ik iets wil van een bedrijf (maar niet echt nodig heb) probeer ik het zo te draaien dat het bedrijf iets van mij wil ;) zodat ik weer wensen op tafel kan leggen.

in dit geval: ik persoonlijk zou niet ingaan op het aanbod om ziggo zakelijk te nemen. er zal voor mij vast een onbekend nadeel aan zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 31-08-2023 12:16 ]

• Ajacied10
W1ck1e schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:10:
[...]
Ik heb een vuistregel met betrekking tot aanbiedingen in het algemeen:
als een bedrijf mij benadert met een aanbod zie ik dat als een vraag waar ze iets van mij willen. bijvoorbeeld : wil je een glasvezel aansluiting ? (het is maar een voorbeeld)

Die aanbieding wordt waarschijnlijk gedaan omdat zij er voordeel bij hebben. (klantje erbij)

Dat ik er zelf ook voordelen bij heb zou zo maar kunnen. (hogere snelheid, die ik misschien niet eens nodig heb)

De niet genoemde nadelen moet ik zelf maar even boven water krijgen. (slechter tv aanbod)
Omdat het bedrijf iets wil heb ik zelf ook nog wensen (korting) indien ik onder de streep meer nadelen dan voordelen zie.

Tegemoet komen aan die wensen moet dan leiden tot meer voordelen dan nadelen voor mij.
Indien dat niet lukt dan gaat het niet door.

Het is een vuistregel, die ik natuurlijk niet altijd toepas. Maar mij wel weerhoudt van meteen ingaan op aanbiedingen die mij worden gedaan, zonder dat ik het goed nagekeken heb.

Als ik iets wil van een bedrijf (maar niet echt nodig heb) probeer ik het zo te draaien dat het bedrijf iets van mij wil ;) zodat ik weer wensen op tafel kan leggen.

in dit geval: ik persoonlijk zou niet ingaan op het aanbod om ziggo zakelijk te nemen. er zal voor mij vast een onbekend nadeel aan zitten.
Dit geval ligt het wel iets anders, ziggo sluit het zakelijk gebruik van een priveverbinding uit. Als ze echt willen kunnen ze flink op hun strepen gaan staan.

• W1ck1e
  • Nu online
@Ajacied10 Staat al vast dat deze ziggo aansluiting zakelijk gebruikt wordt ?

• Ajacied10
W1ck1e schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:48:
@Ajacied10 Staat al vast dat deze ziggo aansluiting zakelijk gebruikt wordt ?
Lijkt me wel.
Ze hebben door dat mijn vrouw zzp-er is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Ajacied10 "Ze hebben door dat mijn vrouw zzp-er is. Via KvK", niet door gebruik
@RBoss Toch ?

[ Voor 45% gewijzigd door W1ck1e op 31-08-2023 13:01 ]

• RonnieKo
Je weet niet wat voor een zzp'er zijn vrouw is. Ze hoeft niet vanuit huis te werken.
Ajacied10 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:18:
[...]
Dit geval ligt het wel iets anders, ziggo sluit het zakelijk gebruik van een priveverbinding uit. Als ze echt willen kunnen ze flink op hun strepen gaan staan.
Waar staat dat in de (geldende) voorwaarden van Ziggo? Artikel 9 geeft alleen onder 3 het volgende aan: "De Klant mag de Diensten niet commercieel exploiteren." Zonder te definiëren wat commercieel is. Het woord "zakelijk" komt niet voor in de voorwaarden.

Want is het thuiswerken voor bijvoorbeeld een werkgever ook zakelijk gebruik? Tijdens de coronaperiode werkte veel mensen thuis. Nu nog steeds werken veel mensen vaak één of meerdere dagen per week thuis. Wat is dan het verschil tussen een zzp'er die thuiswerkt voor een opdrachtgever en een werknemer die voor zijn werkgever thuiswerkt? Is thuiswerken voor een "particulier bedrijf" commercieel? En het thuiswerken voor een overheid niet commercieel? Wat verstaat Ziggo onder "commercieel".

[ Voor 10% gewijzigd door RonnieKo op 31-08-2023 14:27 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:01
Dat je vrouw ZZP'er is wil niet zeggen dat je verplicht bent een zakelijk abonnement af te nemen. Ziggo probeert dit wel, maar ondertussen is het nog steeds de internetaansluiting van je woonhuis.

Ik heb destijds Ziggo Zakelijk genomen omdat ik alleen een hogere upload wilde hebben. Dat was goedkoper en de upload was hoger dan een particulier abonnement een stapje hoger dan wat ik had. Ik zou nu terug kunnen naar een particulier instap abonnement omdat de snelheden meerdere keren zijn verhoogd, maar ik weet niet wanneer Delta de glasvezel oplevert (is al aangesloten in huis), ik wil niet nog een halfjaar aan een Ziggo abonnement vast zitten dan.

Die nieuwe kastjes en dergelijke kan je ook met een particulier abonnement wel krijgen.

@RonnieKo Commercieel exploiteren is wat anders dan gebruiken voor een onderneming. Bij commercieel exploiteren van een internetverbinding denk ik aan het doorverkopen van internettoegang via een wifi punt of aan je buren.

[ Voor 13% gewijzigd door _JGC_ op 31-08-2023 14:27 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 21:30

D4NG3R

kiwi

:)

njitter schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:28:
Het enige voordeel dat jij als ZZP-er hebt is dat Ziggo Zakelijk een SLA heeft. Ze garanderen een uptime van minimaal 99.6% (https://uptime.is/99.6). Mochten ze dat niet halen dan kun je een vergoeding krijgen.

Zie https://ziggo-main.aem.aw...en%20Ziggo%20Zakelijk.pdf
Dat klinkt heel leuk, maar is effectief een wassen neus zolang het over 35u op jaarbasis gaat.

Onderhoud wordt van die uren uitgesloten, tenzij de TS echt een absurd gammele lijn heeft zie ik 35u op jaarbasis plat gaan niet snel gebeuren.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 31-08-2023 14:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:02
Om even de andere kant te belichten: ik heb jarenlang een zakelijk Ziggo abonnement gehad (tot ik overstapte naar KPN glasvezel onlangs) en vond dat juist superfijn. De enkele keer dat er iets niet werkte had ik een totaal ander soort helpdeskmedewerker aan de telefoon dan ik met het consumentenabonnement gewend was.

omniscale.nl

• RonnieKo
_JGC_ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:25:
Commercieel exploiteren is wat anders dan gebruiken voor een onderneming. Bij commercieel exploiteren van een internetverbinding denk ik aan het doorverkopen van internettoegang via een wifi punt of aan je buren.
Dat is juist de vraag wat Ziggo ziet als "commercieel exploiteren". Wat jij aangeeft kan ik mij iets voorstellen. Dan is het interessant voor B&B-eigenaren als zij Ziggo hebben en TV en internettoegang op de kamer bieden. Valt dat dan ook onder commercieel exploiteren? ;) Want voor een B&B hoef je geen KvK te hebben. Dat kan je bij de belastingen als extra inkomsten aangeven.

[ Voor 10% gewijzigd door RonnieKo op 31-08-2023 14:44 ]

• RonnieKo
posttoast schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:28:
De enkele keer dat er iets niet werkte had ik een totaal ander soort helpdeskmedewerker aan de telefoon dan ik met het consumentenabonnement gewend was.
Wat voor een soort medewerker dan? Jaren lang met UPC / Ziggo te maken gehad bij diverse mensen de helpdesk moeten bellen. Nooit echt klachten gehad over de deskundigheid en bereidwilligheid van de medewerkers. Soms was het wat doorverbinden naar 2de lijns.... maar voor de rest.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:02
RonnieKo schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:42:
[...]

Wat voor een soort medewerker dan? Jaren lang met UPC / Ziggo te maken gehad bij diverse mensen de helpdesk moeten bellen. Nooit echt klachten gehad over de deskundigheid en bereidwilligheid van de medewerkers. Soms was het wat doorverbinden naar 2de lijns.... maar voor de rest.
Laat duidelijk zijn dat het slechts mijn ervaringen zijn en ik niet weet hoe representatief die zijn, maar mijn ervaring op de consumentenhelpdesk is dat je éérst elke keer alle standaard-riedeltjes af moet als er iets aan de hand is ("Heeft u uw PC al uit en aangezet") en ik bij de zakelijke helpdesk direct de diepte in kon ("Mijn modem staat in bridge, maar mijn Ubiquiti USG krijgt geen IP-adres meer"). Dat vond ik prettig.

omniscale.nl

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:01
RonnieKo schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:42:
[...]

Eerste verschil is al dat je belt met een 0800 nummer ipv 0900.
Vervolgens krijg je een medewerker die net even wat meer dingen mag doen dan een medewerker bij de particuliere helpdesk.

Tijd terug had ik een zakelijke aansluiting waarbij modem was afgemeld. Hadden blijkbaar een nieuwe opgestuurd maar niemand die daar iets van wist. Belletje met de helpdesk, 10 minuten later was het oude Ubee modem weer online.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Mijn vrouw wordt ook gek van de "Ziggo medewerkers" die bellen omdat ze ook ZZPer is. Ze mag die kosten helemaal niet aftrekken en we zijn prima tevreden met ons Glasvezel via KPN.

En ik zet expres die medewerkers tussen haakjes want het is van dat pauper volk van call centers die keihard aan het liegen zijn. Ja maar wij hebben ook glasvezel mevrouw. Ja dag.

Dus haar telefoon staat nu vol met geblokkeerde nummers, want ze bellen steeds met andere nummers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RBoss schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:44:
Ziggo wil mijn particuliere abo omzetten naar Ziggo Zakelijk. Ze hebben door dat mijn vrouw zzp-er is. Via KvK.

Lijkt mooie deal, want sneller, nieuwe modem en tv-kastje, extra pods en een monteur om alles te komen doen voor heel iets meer geld per maand.

Toch vraag ik me af waarom Ziggo er zo achteraan zit. Vast niet uit pure liefde voor de klant.

Wat is het nadeel van Ziggo Zakelijk? De kosten zijn niet aftrekbaar als bedrijfskosten in ons geval.

Groeten, Rogier
ZZP wil niet gelijk zeggen dat je thuis een zakelijk ab. moet afsluiten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RonnieKo
Wat ik al schreef ook als consument goede ervaringen met UPC-helpdesk / Ziggo-helpdesk. Het mogelijk ook hoe je zelf het een en ander aangeeft aan een medewerker.
_JGC_ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:48:
[...]
Eerste verschil is al dat je belt met een 0800 nummer ipv 0900. Vervolgens krijg je een medewerker die net even wat meer dingen mag doen dan een medewerker bij de particuliere helpdesk.
Goed, ik bel altijd via een standaard telefoonnummer |(voor vanaf het buitenland) of het 0800-nummer. Nooit echt daar commentaar opgehad. Ja één keer toen het telefoonboek nog in fysieke vorm bestond "Hoe komt u aan dit nummer?" Antwoord: "Gewoon opzoeken in het telefoonboek en daar stond dit 0800-nummer in". Ik werd wel geholpen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RBoss
Dank voor de reacties. Ik heb duidelijk een soort gevoelige snaar geraakt. Ik ga dat Ziggo zakelijk niet doen. Niet aftrekbaar als bedrijfskosten én mijn vrouw is voor het grootste gedeelte niet btw-plichtig, dus ook alles inclusief btw. Dan wordt het dus meer snelheid en nieuwe apparatuur voor meer geld, terwijl we qua snelheid al niks te klagen hebben. En nu wél consumentenrechten hebben.
Thanks, Tweakers.
Groeten, RBoss

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:18
Hier thuis Ziggo, en op kantoor Ziggo zakelijk. En het is zeker waar dat de helpdesk van zakelijk veel beter is, maar ook bereikbaar zonder 100 stappen via het keuzemenu. Zonder BTW aftrekken moet je wel erg graag de extra snelheid willen hebben.

Oja, bij zakelijk schijn je dan wel weer meer dan 5 kaarten/boxen actief te mogen hebben.

Hier komt ook binnenkort glasvezelinternet keuze, waarschijnlijk 2 draadjes, dus alleen al voor de upload voor zakelijk zou ik switchen. Verder loopt alles goed, en worden de meeste storingen ook snel verholpen.

De consumentenkant heeft er, naar mijn ervaring, nog wel eens een handje van om glashard te liegen over veranderingen aan het pakket bij verlengen. En dat terwijl er expliciet naar gevraagd is.
"Blijven de 5 gekochte kaarten gewoon actief?....Jawel meneer, maar u heeft ook nog recht op een extra box/kaart". En 1x raden....een gekochte kaart is dus afgenomen, en niet meer te activeren.
Pagina: 1