Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scott81
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-05 11:58
In onze pas aangeschafte camper hebben we 2 tv’s en een schotel voor beide tv’s. Nu zal er weinig gebruik worden gemaakt van de tv’s en is een canaal digitaal abonnement te prijzig. Ook zit er dan geen netflix, f1 tv etc op.

Nu dacht ik slim te zijn en 2 Amazon Fire sticks te kopen en hotspot te gebruiken. Helaas, Ziggo Go werkt niet. Omdat ik thuis (ziggo netwerk) een vpn server heb draaien heb ik op de Firestick via Openvpn verbinding gelegd maar helaas detecteerd de app dat nog steeds en lukt het kijken niet.

Ook airplay / chromecast app geinstalleerd en via de tel geprobeerd te streamen maar ook dat wordt geblokkeerd. Wat is nu wel een goeie optie? Beide Firesticks retour en 2x chromecast kopen?

Werkt dat dan zeker wel binne EU? Ook vanaf iPhone?

Of betere alternatieven?

Helaas is er bij de tv geen 230v. Kan een chromecast op de usb van de tv? De firestick werkte zo wel, al gaf hij wel een melding dat ik voeding moest gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 06:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Werkt de Ziggo GO app* op je smartphone wel? Hoort nl binnen de hele EU te werken.
Hoe krijg je internet? Wifi? 4G Hotspot met Wifi?....

* Let op: Ziggo GO zonder de toevoeging `TV`. Want Ziggo GO TV werkt alleen maar op internet verbindingen van Ziggo.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Ziggo go op iPhone werkt. Firestick was verbonden via iPhone hotspot. Volgens mij is er maar 1 ziggo go app voor de firestick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Nope, dat is denk ik Ziggo GO TV. En dat werkt alleen op Ziggo verbindingen.
Ik vond bij een snelle zoek actie dit: Ziggo Go kijken op Fire TV

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:26

The Executer

Lekker belangrijk!

VPN op je iPhone met thuis laten verbinden, hotspot aan & firestick verbinden met de hotspot van je iPhone ook al geprobeerd? Je omzeilt zo de vpn detectie. Op deze manier heb ik zelf al eens vergelijkbare dingen aan de praat gekregen, door de vpn te verleggen naar een ander apparaat.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Ook met vpn op iphone geprobeerd. Gaf hetzelfde resultaat. Toen dat niet werkte ben ik gaan testen met openvpn op de firestick

@remco_k dit had ik al gezien, maar hier wordt niet echt op ingegaan en bij mij lijkt dit niet te werken

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 14:41
Wellicht is het goedkoper om voor de periode dat je de camper genruikt, een iptv aanbieder te nemen.
Als ik op vakantie ga, maak ik daar zelf ook gebruik van, geen gedoe met allerlei instellingen en je kan dit gebruiken op elk device, betaalbaar en kan je tijdelijk nemen.
Helaas mag je hier inhoudelijk niet over debatteren ivm de regels!

charleyr

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ziggo heeft tegenwoordig die Mediabox. Als je een mediabox hebt in je abo dan heeft Ziggo in de app het casten naar een chromecast of een soortgelijk product uitgeschakeld, en kan je enkel nog naar een Mediabox streamen

Als je een op een 2de TV wil streamen ben je verplicht een Mediabox te huren voor 5 euro in de maand. Die Mediabox is tevens ook gewoon een aangepaste versie van een chromecast.

Heb je geen Mediabox in je abo, dan kan je wel casten naar een chromecast of iets soortgelijks.

Echt te idioot voor worden dat je iets MOET huren voor 60 euro per jaar, terwijl een chromecast maar 35 euro kost, eenmalig.

Geldklopperij. Ziggo heeft mijn abo omgezet en kon ik dus ook niet meer casten naar m'n chromecast, en ben daardoor bij Ziggo weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@RaZ Zo te zien gaan hier 2 dingen door elkaar, want casten vanaf een smartphone of tablet is wat anders dan dez uitzending verder spelen op een mediabox.
Het icoontje hiervoor is wel vergelijkbaar, het is echt een andere functie die je aanspreekt.

Mocht het casticoontje ontbreken, dan is een herstart van je Chromecast vaak al de oplossing.
Instellingen/toestemming zoals Lokaal netwerk en Bluetooth zijn voor de Ziggo GO app op betreffende apparaat wel nodig.

@Scott81 Voor onderweg is het casten van de Ziggo GO app een optie, dus een Chromecast of AppleTV volstaat daarbij en moet deze in hetzelfde wifinetwerk zitten als het toestel waarop de Ziggo GO app gebruikt wordt.
Belangrijk verschil met de Ziggo GO TV app is reeds door @remco_k aangestipt.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

VodafoneZiggo schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:04:
@RaZ Zo te zien gaan hier 2 dingen door elkaar, want casten vanaf een smartphone of tablet is wat anders dan dez uitzending verder spelen op een mediabox.
Het icoontje hiervoor is wel vergelijkbaar, het is echt een andere functie die je aanspreekt.

Mocht het casticoontje ontbreken, dan is een herstart van je Chromecast vaak al de oplossing.
Instellingen/toestemming zoals Lokaal netwerk en Bluetooth zijn voor de Ziggo GO app op betreffende apparaat wel nodig.

[..]
Precies, je moet de app, die het wachtwoord niet eens opslaat en elke keer opnieuw moet inloggen wat Ziggo weet, maar niet wil oplossen. Het community forum van Ziggo staat er vol mee.

Een Chromecast uit 2013 kan je geen apps op zetten, en als je geen Mediabox in je abo hebt, kan je gewoon naar alles casten. Heb je een Mediabox in je abo, kan de app op je smartphone of tablet niet naar iets anders casten.

Een chromecast herstarten is totaal iets anders dan de app op je smartphone of tablet.

Maarja, dit snapt de klantenservice al niet, en na 2 maanden heb ik nu een andere aanbieder die wel hun zaakjes op orde hebben.

Als Casema ooit weer terug komt, misschien switch ik dan weer terug. Maar Ziggo? nooit meer :w

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Dat je zo afgeeft op problemen die we een tijd geleden hadden, dat snap ik goed.
Wij waren daar ook zeker niet gelukkig mee en is dit al lang en breed opgelost.
Daarbij doel ik op de Ziggo GO TV app en was dit vooral op Google TV een probleem.

Casten naar een Google TV is zeker mogelijk, ongeacht welke vorm abonnement je hebt. Dit staat los van of het cast icoontje wel/niet zichtbaar is.

VodafoneZiggo-webcare

• Scott81
Bedankt voor de reacties. Dan ga ik proberen met een chromecast en wifi via de hotspot. Deze zitten dan neem ik aan (voor de ziggo app) op hetzelfde netwerk?

Versie van de chromecast maakt weinig uit? De nieuwste werkt bv ook?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 10:48
Ik gebruik in de camper dezelfde opstelling, maar dan steeds een maandje NLziet (en Videoland en Netflix).
Dat werkt voor die periodes prima (en NLziet meestal gratis op proef).

De witte Chromecast werkt waarschijnlijk niet met voeding van de usb poort van de tv. Misschien kan je iets anders verzinnen van 12v naar usb-c.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Scott81 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:08:
Bedankt voor de reacties. Dan ga ik proberen met een chromecast en wifi via de hotspot. Deze zitten dan neem ik aan (voor de ziggo app) op hetzelfde netwerk?

Versie van de chromecast maakt weinig uit? De nieuwste werkt bv ook?
Je kan de Ziggo Go app op je Chromecast met Google TV zetten. Je zal wel regelmatig opnieuw je wachtwoord moeten invullen met die remote, want dat kan die app (nog) niet. Zet je de Chromecast met Google TV fysiek uit kan je dat weer opnieuw doen.

Ik heb daar een Bluetooth toetsenbord gekocht om dan op die manier het wachtwoord in te vullen, maar ook dat werkt niet goed met die app (wat bij andere apps gewoon geen probleem is)

Op die manier hoef je je smartphone niet te gebruiken omdat de app op de Chromecast met Google TV staat (als je die erop zet, want casten is by design uit de app gesloopt, zodat ziggo voor elke tv liever een kastje verhuurt voor 5 euro per maand.

• Scott81
Dat werkt dan toch niet? Iig niet zodra ik niet op het ziggo netwerk zit?

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 14:41

charleyr

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Scott81 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:03:
Dat werkt dan toch niet? Iig niet zodra ik niet op het ziggo netwerk zit?
Nee, dat hoeft niet ;)

Check deze pagina: https://www.ziggo.nl/tele.../ziggo-go-kijken-in-de-eu

Je hebt in de EU dus geen Ziggo aansluiting nodig, enkel een Ziggo abo. Je moet namelijk inloggen met je MijnZiggo gegevens.

• Scott81
“ Overal in de Europese Unie kun je je favoriete programma (terug)kijken met de Ziggo GO app op je smartphone, tablet of laptop.”

Niet via de Ziggo Go TV app (geprobeerd, werkt niet).

Ik kan wellicht streamen naar de firestick maar dan kan ik evengoed een chromecast kopen. Die is goedkoper en kan dan hetzelfde

• Master__R
Scott81 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:58:
“ Overal in de Europese Unie kun je je favoriete programma (terug)kijken met de Ziggo GO app op je smartphone, tablet of laptop.”

Niet via de Ziggo Go TV app (geprobeerd, werkt niet).

Ik kan wellicht streamen naar de firestick maar dan kan ik evengoed een chromecast kopen. Die is goedkoper en kan dan hetzelfde
Klopt, maar dan moet je wel een apart wifi netwerk hebben. Het werkt niet als je je telefoon gebruikt als hotspot, om dan ook nog te streamen naar die Chromecast.
Ze moeten echt beiden op hetzelfde wifi netwerk zitten.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Master__R schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

Klopt, maar dan moet je wel een apart wifi netwerk hebben. Het werkt niet als je je telefoon gebruikt als hotspot, om dan ook nog te streamen naar die Chromecast.
Ze moeten echt beiden op hetzelfde wifi netwerk zitten.
Dat doet de hotspot functie van de telefoon toch gewoon. Chromecast op de hotspot laten connecten, en dan zit de smartphone en de chromecast op het zelfde wifi netwerk.

Ik kan dat niet meer checken, want ik heb geen Ziggo meer :P

• Master__R
RaZ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:29:
[...]

Dat doet de hotspot functie van de telefoon toch gewoon. Chromecast op de hotspot laten connecten, en dan zit de smartphone en de chromecast op het zelfde wifi netwerk.

Ik kan dat niet meer checken, want ik heb geen Ziggo meer :P
Bij mij werkte dat in ieder geval niet icm een iPhone en een Chromecast (de variant met ab).

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 21:16
De Android TV applicaties werken alleen maar op het netwerk van Ziggo :'). Eigenlijk te triest voor woorden, want dezelfde content kun je gewoon terugkijken via de telefoon, in dezelfde kwaliteit.

Casten is zeker een optie. Maar ik zou toch nog eens de VPN route uitproberen. Met een VPN naar huis zou dit namelijk wel moeten werken voor zover ik weet. Misschien kun je ook kijken naar Wireguard ipv OpenVPN, mocht je daar thuis in zijn.
Scott81 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:58:
[...]

Dit kan helaas niet. Met de Fire TV kun je niet casten zoals met een Chromecast wel kan. Ik zou dus sowieso voor de Chromecast gaan.

• Scott81
Ik heb al geprobeerd via VPN naar thuis, zowel op de tel als op de firestick. Helaas kreeg ik in beide gevallen de fout van het IP adres (dat geen Ziggo netwerk was).

Geen idee of het aan mijn (beperkte) kennis van vpn ligt of aan Ziggo.
Ik ga eens proberen met een chromecast.

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 12:35
Ik gebruik in de camper een chromecast met Google TV en een Android telefoon.
Hotspot aan zetten en casten via de ziggo go app naar de chromecast.

De chromecast heb ik aansloten op een eigen 12volt aansluiting en niet via de tv aangezien die te weinig stoom leverd.

• Scott81
Bedankt, en dan een 12v -> 5v usb adapter?

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 12:35
Scott81 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:04:
Bedankt, en dan een 12v -> 5v usb adapter?
Ja eigenlijk met deze.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGmJ92uFaeQuaeHtGsbELLAAzl0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1WqxGd2N74pGWXflvkLfhCoq.webp?f=fotoalbum_large

Alleen baal ik wat van het led licht.

[ Voor 3% gewijzigd door mathy_ op 31-08-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Zojuist een chromecast hd gehaald en hele setup doorlopen. Nu voor vast aangesloten ipv via usb vanuit de tv (dit werkt idd niet).

Veel lijkt te werken behalve het Casten. Via de iPhone hotspot verbinding gemaakt en internet op de chromecast doet t. Alleen kan ik via geen enkele app de chromecast “zien”. Het enige wat lukte is casten naar youtube via tv code. De ziggo go app op de iphone laat alleen een airplay icoon zien (geen chromecast icoon), en heb zelfs de google home app geinstalleerd maar ook deze zien geen chromecast, terwijl ik er een halve meter vanaf zit, alle rechten heb gegeven en zelfs via zelfde google account ben ingelogd.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hier heb ik een Chromecast met Google TV, daarop heb ik de Ziggo Go TV app.. thuis werkt dit feilloos...

echter op een "niet" Ziggo netwerk krijg ik ook netjes de melding dat het niet mag vanwege de content aanbieder geneuzel... slinger ik de VPN (openvpn) naar thuis aan, dan werkt het feilloos..

Alternatief is de smartphone app op de chromecast sideloaden, echter dan werken bepaalde functies echt omslachtig beroerd... maar dan werkt het weer zonder VPN..

voor nu vind ik het prima met de VPN... maar in de toekomst zal het eerder richting iets van NLZIET gaan

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
SMSfreakie schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:27:
Alternatief is de smartphone app op de chromecast sideloaden, echter dan werken bepaalde functies echt omslachtig beroerd... maar dan werkt het weer zonder VPN..
Heb je hier wat info over? Heb niks van android dus alle hulp is welkom. Het is ook voor de camper van mijn ouders, van techniek weten ze weinig dus hoe gemakkelijker voor hun, hoe beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
VPN + Ziggo Go TV is denk ik wel makkelijker te bedienen..

verder: https://www.androidpolice...romecast-with-android-tv/

[ Voor 48% gewijzigd door SMSfreakie op 02-09-2023 21:50 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Vpn werkt niet (zie begin van topic)

Met veel pijn en moeite de Ziggo Go app kunnen sideloaden maar ook dat werkt niet. Ik krijg een portrait schermpje met de login maar geen enkele actie reageert (wellicht alleen touchscreen maar dat werkt ook lastig op een tv).

Uiteindelijk maar een browser geinstalleerd en via de site inloggen.

Bizar hoe bewust slecht Ziggo dit maakt, begin er zowat aan te denken om iets anders te zoeken. Inloggen via de browser kan en mag, maar werkt mega slecht en traag, een app die op exact hetzelfde platform draait met zelfde login mag in een keer niet. Hoe mooi tegenwoordig alles werkt, zo enorm achter loopt ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vraag ik me wel af waarom de VPN het niet doet bij jou...

immers kan het wel werken...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Hij blijft klagen over ip wat geen ziggo netwerk is.
Enige wat me zojuist inviel is dat ik icloud privedoorgifte aan heb, geen idee of dat van invloed kan zijn

[ Voor 51% gewijzigd door Scott81 op 02-09-2023 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
als je de VPN verbind, en je surft op een apparaat wat via de VPN naar het internet toe zou moeten gaan naar iets als myip.com oid krijg je dan wel je een Ziggo IP? of iets totaal anders wat je ook krijgt zonder vpn?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Scott81 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:37:
Hij blijft klagen over ip wat geen ziggo netwerk is.
Enige wat me zojuist inviel is dat ik icloud privedoorgifte aan heb, geen idee of dat van invloed kan zijn
Dat lijkt mij dat dat gewoon een VPN is ja. Dus dat zou weleens van alles kunnen veroorzaken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:56
Ik had hetzelfde probleem met een Chromecast Google TV. Heeft met wetgeving te maken. Zelf via een openvpn verbinding naar mijn eigen thuisnetwerk (Ziggo) kreeg ik het niet werkend. (Chromecast was verbonden met hotspot telefoon, de telefoon had via openvpn internet via het Ziggo thuisnetwerk.)

Ziggo laat hierover weten:
Het gebruik van Ziggo Go TV geïnstalleerd op bijvoorbeeld een Apple TV en op een Smart TV vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van online diensten en is daarom geen open internetdienst. Ziggo houdt zich hiermee aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. Deze app van Ziggo is bedoeld als thuisgebruik voor een tweede en derde TV in huis en werkt dus alleen via een thuis-netwerk van Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:24

FreakNL

Well do ya punk?

Scott81 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:54:
In onze pas aangeschafte camper hebben we 2 tv’s en een schotel voor beide tv’s. Nu zal er weinig gebruik worden gemaakt van de tv’s en is een canaal digitaal abonnement te prijzig. Ook zit er dan geen netflix, f1 tv etc op.

Nu dacht ik slim te zijn en 2 Amazon Fire sticks te kopen en hotspot te gebruiken. Helaas, Ziggo Go werkt niet. Omdat ik thuis (ziggo netwerk) een vpn server heb draaien heb ik op de Firestick via Openvpn verbinding gelegd maar helaas detecteerd de app dat nog steeds en lukt het kijken niet.

Ook airplay / chromecast app geinstalleerd en via de tel geprobeerd te streamen maar ook dat wordt geblokkeerd. Wat is nu wel een goeie optie? Beide Firesticks retour en 2x chromecast kopen?

Werkt dat dan zeker wel binne EU? Ook vanaf iPhone?

Of betere alternatieven?

Helaas is er bij de tv geen 230v. Kan een chromecast op de usb van de tv? De firestick werkte zo wel, al gaf hij wel een melding dat ik voeding moest gebruiken
toon volledige bericht
Ik gebruik over heel de wereld mijn Firestick icm de Ziggo app.

Ik maak verbinding met mijn thuisnetwerk middels OpenVPN of WireGuard (heb beide thuis draaien).

Er is geen reden dat dit niet zou moeten werken. Waarschijnlijk laat je niet al het verkeer via de VPN lopen of je hebt een DNS leak. Ik heb overigens dat laatste probleem zelf ook moeten tackelen, even zoeken

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 03-09-2023 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Bedankt, misschien was het dan toch de icloud privedoorgifte. Ga dat straks eens proberen.

Nu zie ik wel dat als ik via mijn iPhone met vpn naar thuis aan heb, en ik naar “whatismyip.com” ofzo ga er nog steeds staat dat de ISP in mijn geval KPN is, geen ziggo. Is dit logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

FreakNL in "Amazon Fire TV"

Bovenstaand toepassen zorgde ervoor dat het uiteindelijk werkte

Bij MY IP moet er wel je Ziggo adres staan anders gaat het helemaal niet werken.

[ Voor 62% gewijzigd door FreakNL op 03-09-2023 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Hmmz, apart. Dat gebeurt dus niet. Ik kan alles van mijn netwerk benaderen via de vpn actief maar het ip blijdt het KPN ip adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Nu snap ik dr niks meer van.
Ik wil de ziggo go app installeren en krijg nu de melding “Dit item is niet beschikbaar in je land”. Naar mijn idee staat alles gewoon op NL en kan geen enkele instelling vinden om dat in te stellen.

Andere apps zoals “kijk” en “KPN iTV” geven dezelfde fout en HBO Max geeft “je apparaat is niet compatible met deze versie”.

Wat een ****zooi om hier iets op te installeren of in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Scott81 schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:39:
Hmmz, apart. Dat gebeurt dus niet. Ik kan alles van mijn netwerk benaderen via de vpn actief maar het ip blijdt het KPN ip adres
Dan heb je wel een werkende VPN maar je routeert alleen het verkeer wat bestemd is voor je thuisnetwerk door de tunnel. Ik gebruik dat zelf ook vaak, bijvoorbeeld op mijn laptop in het buitenland. Dan kan ik wel bij mijn NAS thuis maar het internetverkeer hoeft niet helemaal via NL.

In deze gebruikscase MOET je juist wel al het verkeer door de tunnel laten lopen. Met openvpn doe je dat middels “redirect-gateway def1” in de cliënt config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Die chromecast HD heb je overhaast gekocht.

Die Fire TV + Openvpn (of WireGuard) was voldoende geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Bedankt, dat ga ik eens proberen. Dat zet ik in het ovpn bestand?

En hoe kan het dat nu ong alle apps niet beschkkbaar zijn in mijn land?

Zelfs als ik op google play inlog via de browser, de chromecast als app selecteer en zoek op ziggo go, komt er geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
En kan een firestick meer dan een chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Scott81 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:31:
Vpn werkt niet (zie begin van topic)

Met veel pijn en moeite de Ziggo Go app kunnen sideloaden maar ook dat werkt niet. Ik krijg een portrait schermpje met de login maar geen enkele actie reageert (wellicht alleen touchscreen maar dat werkt ook lastig op een tv).

Uiteindelijk maar een browser geinstalleerd en via de site inloggen.

Bizar hoe bewust slecht Ziggo dit maakt, begin er zowat aan te denken om iets anders te zoeken. Inloggen via de browser kan en mag, maar werkt mega slecht en traag, een app die op exact hetzelfde platform draait met zelfde login mag in een keer niet. Hoe mooi tegenwoordig alles werkt, zo enorm achter loopt ziggo
Er is een logische reden dat Ziggo dit doet. Ze willen gewoon niet dat mensen op een te makkelijke manier op een niet Ziggo lijn met een mediaplayer TV kunnen kijken. Dan wordt er teveel met geleende accounts gekeken…

In theorie zou ik bijvoorbeeld mijn Ziggo verbinding op kunnen zeggen, glasvezel nemen en dan met mijn pa’s account inloggen op de Apple TV app. Dat zou voor mij voldoende zijn qua TV. En voor veel mensen. Dat blokkeren ze dus. Met een laptop of iPad gaat het wel maar dat is net wat onhandiger op TV te krijgen. En dat zou mij ook teveel gehannes zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Scott81 schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:15:
En kan een firestick meer dan een chromecast?
Ik ken die Chromecast HD niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 21:15
@Scott81
Momenteel heb ik een goede aanbieding van KPN waar ik TV er gratis bij krijg. Maar zodra het voordeliger is, ga ik kiezen voor internet only. Zowel KPN als Ziggo bieden dit aan.
Vervolgens neem je een abbo op NLZiet of videoland en je kan via een app of webbrowser overal TV kijken.
KPN is al volledig overgestapt op TV-boxen met android TV erop en tv kijken gaat dan gewoon via een app.

Zou dus een google chromecast tv kopen. Hier kan je met de standaard Ziggo app naar casten en verder al het andere installeren (F1 TV etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Scott81 schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:12:
Bedankt, dat ga ik eens proberen. Dat zet ik in het ovpn bestand?
Zet deze opties :

FreakNL in "Amazon Fire TV"

In de config van je OVPN bestand op je iPhone/iPad en FireTV en AL het verkeer loopt via de VPN en alles gaat dan ook gewoon werken. Ik gebruik Ziggo ook gewoon in Azië of Zuid-Amerika. Zowel op iPad als FireTV.

@chrisborst hij heeft al 2 FireTVs, het is voorlopig onnodig om nog meer te kopen.

Ik ben as we speak in Indonesië en heb gisteren gewoon naar NL TV (via de Ziggo app) zitten kijken op mijn FireTV (hangt aan de hotelwifi en TV op kamer).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47uuXdl_6UDQpPqcJh3zeOiafPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZbSL5iSuKiIhA0E2g34DG22R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door FreakNL op 03-09-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Ik heb de firesticks retourt gestuurd.

Ik heb het nu voor elkaar dat als ik op mijn iPhone vpn naar thuis aan zet dat ik Ziggo zie als isp (met zelfde ip adres).

Nu zet ik hotspot aan en verbind de chromecast via hotspot, en je raad het al… isp op chromecast is KPN.

Dat lijkt dus al niet te werken. En de playstore laat me de app al uberhaupt niet downloaden omdat het blijkbaar niet in mijn land (zit nu nog gewoon in NL) beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ja dat komt omdat je hotspot verkeer alsnog via de normale verbinding loopt.

Ik weet niet precies hoe dat werkt maar ik heb dat op mijn iPhone ook. Als ik die als hotspot inzet en VPN aanzet op iPhone dan gaat mijn iPhone via mijn Ziggo adres naar buiten. Maar hang ik dan mijn iPad aan de hotspot vd telefoon heb ik op mijn iPad inderdaad gewoon het 4G WAN adres vd iPhone en loopt het dus NIET via de VPN

De truc/oplossing is gewoon om de VPN cliënt op het einddevice zelf te zetten. In dit geval dus de Chromecast.

Ik denk dat je die FireTVs te snel teruggestuurd hebt. Of zet OpenVPN op de Chromecast HD (mits mogelijk).

[ Voor 34% gewijzigd door FreakNL op 03-09-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Ik ben daar ook bang voor, echter vertrekken mijn ouders vandaag op vakantie en wilde ze het nog allemaal op tijd geregeld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

SMSfreakie in "Ziggo Go op tv in camper"

Deze user heeft het aan de praat.

Maar ik zie door de bomen de Chromecasts niet meer dus geen idee of deze user hetzelfde model heeft als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Ik heb het aan de praat met openvpn geinstalleerd op de chromecast. Nu zie ik wel dat de app de helft van de tijd stilvalt omdat hij aan het bufferen is.

Openvpn draait nu op de nighthawk router. Zou het helpen om openvpn op de synology te installeren, of heeft dit geen invloed op de internet snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Geloof dat je zo'n 8a10mbit nodig hebt voor de streams.. Dus het ziggo lijntje moet dat wel kunnen uploaden... (en de andere kant moet dat wel kunnen downloaden)

Al kan je dat wel makkelijk testen.. IPhone met VPN en dan speedtest.... Hier haal ik ongeveer 60 vd 75mbit door de VPN...
(de ziggo lijn doet hier 1000/75 down/UP)

En het kan dat de nighthawk net niet vlot genoeg is... Hier loopt de openvpn server op een beetje overkill hardware...maar goed dat heeft weer met andere processen te maken

[ Voor 4% gewijzigd door SMSfreakie op 03-09-2023 11:23 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Hmm, via de router meet ik inderdaad 5.2mbps.
Ik ga eens kijken wat de Synology voor elkaar krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Update: Op de synology krijg ik exact dezelfde snelheden. Dan heb ik mijn vast ip adres opgegeven als server en op de router de poort open gezet.

Doe ik dan iets verkeerd?

De snelheid is via de synology zelfs iets lager... Paar testen geven gemiddelde van 4.8mbps en de router direct 5.2mbps

[ Voor 26% gewijzigd door Scott81 op 03-09-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Kan je je server en cliënt side config plaatsen? Eventuele user name / password en het server ip mag je wel weg edittten

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik kwam er zelf achter dat WireGuard veel sneller was. Kan die niet op de Synology als server?

Dat gezegd hebbende, ik krijg een Ziggo stream ook wel over 5-6 Mbit, de kwaliteit schroeft dan automatisch terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
client
dev tun
proto udp
remote __hostname__.mynetgear.com  12973
resolv-retry infinite
nobind
persist-key
persist-tun
<ca>
-----BEGIN CERTIFICATE-----
....
-----END PRIVATE KEY-----
</key>
cipher AES-128-CBC
comp-lzo
verb 5

Bij mij blijft het beeld een sec of 10 zwart, dan begint hij met afspelen en elke 10s zowat (soms sneller, soms langzamer) gaat hij weer bufferen voor een x aantal sec.
Dit gebeurt dan op de Ziggo Go TV app (niet de iPhone app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zet comp-lzo maar eens uit. en #je er voor is geloof ik genoeg..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Dat had ik al ergens gelezen en geprobeerd, maar dan verbind hij wel maar krijg ik geen internet verbinding meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Staat het op je server dan ook uit?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
"Compressie op de VPN-koppeling inschakelen" is uitgevinkt

Heb het nog eens ingesteld, kan nu wel verbinden maar snelheid is identiek.

Als "noodoplossing" heb ik een vpn naar kantoor op de chromecast gezet. Via een speedtest heb ik 90mbps. Nog steeds "hapert" de ziggo app. Welliswaar veel minder maar nog steeds niet zo vloeiend zoals thuis op de Apple Tv

[ Voor 72% gewijzigd door Scott81 op 03-09-2023 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Hmm je kan niet de server config als text openen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Als noodoplossing kun je ook nog een NLziet abonnement nemen. Geen VPN nodig dan.

Is het alleen de Ziggo app die hapert op VPN?

[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 03-09-2023 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Denk gezien de snelheid over de VPN dat het eerder een bandbreedte issue is

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Naar thuis kan ik me dat voorstellen. Op kantoor vind ik dat vreemder, daar staat een server met 32 cores, 128gb geheugen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Wel toevallig dat het op kantoor ook een Ziggo lijn is btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ziggo zakelijk... Dus dat mag de pret niet drukken... Maar waarom je nu een beperkte doorvoer over de VPN heb.....

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Ja geen idee, maar misschien is NLZiet voor nu een betere oplossing. Jammer om dubbel te betalen voor iets wat niet nodig is, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dacht dat nlziet nog wel een maand voor weinig kon... Zijn ze voor nu even gered... En kan je op je gemak uitzoeken waarom het niet lekker gaat..

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LpTyP1P/Screenshot-20230903-133853-Chrome.jpg
Via VPN vanaf een tmobile aansluiting

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nQTwXsG/Screenshot-20230903-134000-Chrome.jpg
Zelfde test zonder VPN... (en ja de 4/5g dekking hier in huis is flut)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Dat ziet er een heel stuk beter uit. Binnenkort idd maar eens op het gemak kijken hoe ik dit kan verbeteren. Bedankt voor alle hulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik weet niet wat voor Synology je hebt maar ik zou eens kijken naar Wireguard. Dat maakte bij mij een wereld van verschil..

Vanuit Indonesië naar huis:
OpenVPN:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWZC_R3vUKFO0ra8QChNViNGlpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZyH5uyzwPKAOxi5IbUoigZl.jpg?f=fotoalbum_large

WireGuard:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cX6delriwk8F4U3BfhHDz7OiSA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTLUk5rNFEGJtOVdSck1XM34.jpg?f=fotoalbum_large

Beide servers draaien op een Ubuntu VM

[ Voor 79% gewijzigd door FreakNL op 04-09-2023 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
De synology is de RS2416rp+ met 6gb geheugen.

Kan ik eens naar kijken, maar dan moet ik ook hopen dan er een app voor chromecast is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Scott81 schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:07:
De synology is de RS2416rp+ met 6gb geheugen.

Kan ik eens naar kijken, maar dan moet ik ook hopen dan er een app voor chromecast is
Dr lijkt een android App te zijn... dus als die hem niet direct in de "store" van de chromecast laat zien.. kan je hem wel weer sideloaden :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ja, ik heb Wireguard ook gesideload op de FireTV.. Net als OpenVPN btw..

De interface van Wireguard is wel handiger op de FireTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ik ga het over een week of 7eens beide nuttig kunnen testen... Vd week even de wireguard cliënt op de Chromecast schieten

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Ik moet even een aantal weken wachten tot mijn ouders terug van vakantie zijn. Heb de chromecast niet bij de hand nu

• SMSfreakie
  • Niet online
Scott81 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:48:
Ik moet even een aantal weken wachten tot mijn ouders terug van vakantie zijn. Heb de chromecast niet bij de hand nu
Achja ik heb er ook tijden mee lopen stoeien destijds.. Weekendje weg... 5G misbruiken... Lijkt het te werken... Via 5G werkt het toch niet via WiFi van het vakantie park... (firewall waar de VPN even moeilijk van ging doen....)

En ben er nu nog niet uit of openvpn of wireguard sneller is....

De ene is via 4/5G sneller.. De andere via een WiFi verbinding...
8)7

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Even een vraagje tussendoor. Mijn ouders zijn nu in spanje en kunnen gebruik maken van het wifi dat aangeboden wordt. Het is een onbeveiligd netwerk en via de iPhone kan direct verbinding gemaakt worden.

De chromecast kan het netwerk ook vinden en naast het netwerk staat in tegenstelling tot andere netwerken geen slotje (open netwerk dus).
Zodra ze ermee willen verbinden komt toch het wachtwoord veld. Er staat dat het wachtwoord ingevuld moet worden en op het vinkje geklikt moet worden maar er gebeurt niks. Ww leeg of iets ingevuld, het enige wat het vinkje doet is het toetsenbord verbergen, verder niets.

Wat gaat hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ze zijn op vakantie maar zitten achter de NL TV ipv lekker van de omgeving te genieten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Nee, dat vroegen ze me gisteravond, heel af en toe is het fijn om voor het slapen gaan nog even iets tv te kunnen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik durf je daar geen antwoord op te geven... zal het van de week eens testen hier met een chromecast..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Dankje!
Pagina: 1