Tuinkantoor in kleine tuin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 23:17
Ik zit er over te denken om in de tuin van ons ruitjeshuis een werkplek voor mezelf te creeeren. Op die manier komt er een kamer in het huis vrij.

De tuin is niet zo groot, ongeveer 4,5m bij 11m. Er staat al een schuur in. Dus voor de schuur lijkt me een goede plek. Zou er dan ongeveer zo uit zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNeNqLlRRbSPUHiqlVAkOk_rbd4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iTIhbMT4WxHUEuKUBHZsIDjM.png?f=fotoalbum_large

Ik wil het kantoortje niet rechtsbovenin plaatsen, omdat daar een deur zit naar achterom.

Een kleine werkkamer zoals dit lijkt me best ok:

Afbeeldingslocatie: https://www.fonteyn.nl/media/catalog/product/cache/98c837194b241be712f567d474855f6e/a/p/apple_office_xs.jpg

Maar zo simpel als dat ding kopen en laten plaatsen lijkt het me ook weer niet.

Airco moet er sowieso in, anders is het niet uit te houden in de zomer.
Moet er een fundering onder? Of kan je dat ding gewoon op de tuintegels neerzetten?
Internetkabel moet doorgetrokken worden vanuit het huis. Dat lijkt me gedoe.

Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Compuhair op 30-08-2023 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-06 19:34

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou een (dichte)veranda plaatsen tegen je huis. Die kun je ook nog voor andere dingen gebruiken en open zetten als het te warm wordt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:01

Agent47

I always close my contracts.

Ik zou in ieder geval eerst 100% zeker weten waar die komt te staan en alvast een UTP kabel trekken onder de grond door. Op WIFI in je tuin werken is niks.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Houd er ook rekening mee dat gemeenten vaak een maximum stellen aan het % tuin dat bebouwd mag worden: https://www.helpdeskbouwregels.nl/AfbeeldingById/10216

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik ben hier ook naar aan het kijken. Gekeken voor een standaardkeet die geïsoleerd en met lichtpunten ingebouwd geleverd wordt, maar dan ben je toch gauw 4-10k kwijt. Ga je richting een wat luxere dan kun je dat meteen ver(drie)dubbelen.

De vraag is dus wat je budget is en wat je eisen zijn. Je hebt prefabs die ze zo vanuit de straat je tuin in takelen met een kraan, je hebt prefabs die in delen geleverd worden en je zelf in elkaar kunt zetten, en je hebt maatwerk. Je kunt natuurlijk ook zelf iets bouwen als je handig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
TheRookie schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:11:
Houd er ook rekening mee dat gemeenten vaak een maximum stellen aan het % tuin dat bebouwd mag worden: https://www.helpdeskbouwregels.nl/AfbeeldingById/10216
Ok thx. Woning is vanaf de bouw uitgebouwd. De huidige tuin is nu voor 1/8e bebouwd schat ik. En dat wordt dan 1/4e. Maar met een dichte veranda wordt dat meer. Die zie ik nergens in de wijk bij ons soort huizen. Thx voor de tip, ik ga het checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
Marzman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:05:
Ik zou een (dichte)veranda plaatsen tegen je huis. Die kun je ook nog voor andere dingen gebruiken en open zetten als het te warm wordt.
Dat is ook een goed idee. Thx voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuhair
Oon schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:15:
Ik ben hier ook naar aan het kijken. Gekeken voor een standaardkeet die geïsoleerd en met lichtpunten ingebouwd geleverd wordt, maar dan ben je toch gauw 4-10k kwijt. Ga je richting een wat luxere dan kun je dat meteen ver(drie)dubbelen.

De vraag is dus wat je budget is en wat je eisen zijn. Je hebt prefabs die ze zo vanuit de straat je tuin in takelen met een kraan, je hebt prefabs die in delen geleverd worden en je zelf in elkaar kunt zetten, en je hebt maatwerk. Je kunt natuurlijk ook zelf iets bouwen als je handig bent.
20k is geen probleem. Anders zouden we gaan verhuizen en dat kost veel meer geld.

Ben je al dingen gekomen waar je op moet letten? Valkuilen waar je als noob intrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:29
Compuhair schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:18:
[...]

20k is geen probleem. Anders zouden we gaan verhuizen en dat kost veel meer geld.

Ben je al dingen gekomen waar je op moet letten? Valkuilen waar je als noob intrapt?
Misschien een gekke vraag, maar is verhuizen dan niet de betere optie? Of vaker naar kantoor gaan? Het voelt voor mij in elk geval erg gek om een investering te doen van 20k die naar mijn mening tijdelijk zal zijn. Met de nadelen dat je hem zeer goed moet isoleren en een airco nodig hebt om te voorkomen dat je wegsmelt. Het ziet er erg mooi uit en het lijkt me zeker gaaf om te hebben, maar ik zou heel goed kijken naar de ervaring van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Compuhair schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:18:
[...]
Ik heb zelf de knoop nog niet door kunnen hakken, maar ben wel nog op zoek.

Een aantal dingen waar je op moet letten is interne/externe maten; ze adverteren vaak met bijv. 2 meter breed, maar dan heb je nog ~20 centimeter muur (hout + isolatie + afwerking binnenkant) en hou je maar 1 meter 60 over.

Ook doen veel partijen niks behalve het hok opbouwen/neerzetten, dus je moet vaak zelf zorgen voor een goede fundering, waarbij het belangrijk is om te weten of wat je koopt bedoeld is om op de grond te staan (dus gewoon je stoep achter huis waterpas maken) of op blokken (die dan waterpas t.o.v. elkaar moeten zijn).

Buiten dat vooral kleine dingetjes zoals zorgen dat je ook daadwerkelijk internet hebt, je kunt makkelijker een kabel trekken voor het ding staat dan achteraf nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:04
Hier ook een tuinkantoor van 5,5m2. Die is van hout gemaakt met kunststof kozijnen/deur.

Een mobiele airco is voldoende, het gaat om zo weinig kuub dat het zelfs in de zomer hier prima uit te houden is (wel een gat door de wand zodat de lucht naar buiten kan). Voor de winter heb ik een simpel elektrisch kacheltje met thermostaat en wifi (hij gaat automatisch 30 min van tevoren aan), en dat werkt ook prima.

Als je dit zelf kunt, hoef je echt geen 20k kwijt te zijn. Bij ons stond het dak er al (het is een deel van de carport), maar verder was ik tussen de 2 en 3k kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:48
Zenomyscus schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

Misschien een gekke vraag, maar is verhuizen dan niet de betere optie? Of vaker naar kantoor gaan? Het voelt voor mij in elk geval erg gek om een investering te doen van 20k die naar mijn mening tijdelijk zal zijn. Met de nadelen dat je hem zeer goed moet isoleren en een airco nodig hebt om te voorkomen dat je wegsmelt. Het ziet er erg mooi uit en het lijkt me zeker gaaf om te hebben, maar ik zou heel goed kijken naar de ervaring van anderen.
Tijdelijk? Misschien is TS 25 jaar en moet hij nog 44 jaar werken. Hoe tijdelijk wil je het hebben?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1