Nieuwe SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:57
Ik ben op zoek naar een nieuwe vnmeSSD voor mijn hoofdcomputer, wat raden jullie aan?

Ik zoek een?
Nieuwe 1 tb SSD voor hoofdcomputer, zal 2de schijf worden, voor games

max 100 euro
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-10700K Boxed€ 284,46€ 284,46
1MoederbordenMSI MPG Z490 Gaming Plus€ 121,-€ 121,-
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Zwart€ 0,-€ 0,-
1NetwerkadaptersGigabyte GC-WBAX200€ 44,61€ 44,61
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 119,-€ 119,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 135,98€ 135,98
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 Gold 650W€ 128,45€ 128,45
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 169,99€ 169,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.003,49

Huidige SSD is heel goed, maar als ik daarvan een tweede koop dan kost het mij 170 euro. Is mij wat te gortig. Maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer. 970, 970 pro, wel of niet heatsink etc.

[ Voor 3% gewijzigd door MetalSonic op 29-08-2023 21:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat heb je zelf al gevonden?
Wat wil je voor een ssd, NVME/SATA?
M.2 of 2.5"?

categorie: Solid state drives

Maar ik zou voor een budget van 100€ geen 1TB schijf meer kopen

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Damic schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:40:
Wat heb je zelf al gevonden?
Wat wil je voor een ssd, NVME/SATA?
M.2 of 2.5"?

categorie: Solid state drives

Maar ik zou voor een budget van 100€ geen 1TB schijf meer kopen
Ik zoek een nvme ssd zoals de 970 evo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

NM710 en NM790 zijn atm de beste value premium NVME ssds
uitvoering: Lexar NM710 2TB
uitvoering: Lexar NM790 2TB

Ik zie dat de KC3000 weer "normaler" geprijsd is. Deze is nog iets sneller dan de NM790.
uitvoering: Kingston KC3000 2TB

Alternatieve optie:
uitvoering: WD Black SN770 2TB

[ Voor 66% gewijzigd door Thomg op 29-08-2023 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
Aangezien de 10700k geen PCIe 4.0 heeft zou ik de beste PCIe 3.0 ssd nemen voor de prijs.

uitvoering: Samsung 970 Evo Plus 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Djarune schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:42:
Aangezien de 10700k geen PCIe 4.0 heeft zou ik de beste PCIe 3.0 ssd nemen voor de prijs.

uitvoering: Samsung 970 Evo Plus 2TB
Meh dan draaien de gen 4 ssds op gen 3... Niet belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
Thomg schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:44:
[...]

Meh dan draaien de gen 4 ssds op gen 3... Niet belangrijk...
Maar dan heb je dus niets aan de extra snelheid.

Had dan de goedkopere uitvoering: Lexar NM620 2TB voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het lastig! Op zich vind ik het niet erg om gen 4 te kopen, want dan kan ik de SSD later nog meenemen naar een nieuwe computer.

Belangrijkste dingen zijn:
1) goed voor videogames
2) betrouwbaar (las ook paar maanden terug berichten over ssd's die het ineens niet meer deden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Djarune schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:48:
[...]

Maar dan heb je dus niets aan de extra snelheid.

Had dan de goedkopere uitvoering: Lexar NM620 2TB voorgesteld.
Zeker wel. Gen interface heeft (vrijwel) niks te maken met de snelheid die je uit de SSD zelf haalt.
Veel verbeteringen zitten ook in random read/write en access times ed. Daar maakt het niet uit of je Gen 4 of Gen 3 (of Gen 2) draait.
Het enige praktische verschil die je zult merken is dat je read/write gecapped lijken te zijn op 3000MB/s, wat nog steeds voor velen meer dan ruim voldoende is.
MetalSonic schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:50:
Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het lastig! Op zich vind ik het niet erg om gen 4 te kopen, want dan kan ik de SSD later nog meenemen naar een nieuwe computer.

Belangrijkste dingen zijn:
1) goed voor videogames
2) betrouwbaar (las ook paar maanden terug berichten over ssd's die het ineens niet meer deden)
Jouw eisen zijn niet relevant voor de keuze. Voor gaming zal je geen (groot) verschil merken en betrouwbaarheid is al heel erg lang geen probleem meer met SSDs afgezien van wat rotte appels zo nu en dan.
Tenzij je van plan bent te controleren of de SSD's ook daadwerkelijk hun TBW kunnen halen.

[ Voor 34% gewijzigd door Thomg op 30-08-2023 15:20 ]

• MetalSonic
Thomg schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:19:
[...]

Zeker wel. Gen interface heeft (vrijwel) niks te maken met de snelheid die je uit de SSD zelf haalt.
Veel verbeteringen zitten ook in random read/write en access times ed. Daar maakt het niet uit of je Gen 4 of Gen 3 (of Gen 2) draait.
Het enige praktische verschil die je zult merken is dat je read/write gecapped lijken te zijn op 3000MB/s, wat nog steeds voor velen meer dan ruim voldoende is.

[...]

Jouw eisen zijn niet relevant voor de keuze. Voor gaming zal je geen (groot) verschil merken en betrouwbaarheid is al heel erg lang geen probleem meer met SSDs afgezien van wat rotte appels zo nu en dan.
Tenzij je van plan bent te controleren of de SSD's ook daadwerkelijk hun TBW kunnen halen.
Er zijn zoveel SSD's en dan kunnen sommige nog heet worden en andere niet. Maar als ik jou goed gebruik kan ik voor gaming gewoon een willekeurige SSD kopen van bijvoorbeeld 2.0? Ik ben niet van plan dingen te controleren als ik het al heb, dan is het al te laat dus van te voren moet ik weten welke modellen en merken betrouwbaar zijn.

Ik volg het nieuws ook er waren een tijdje firmware problemen met de 980 Pro etc, daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Als ik de SSD in de computer doe dan moet het meteen werken en dan wil ik desnoods een paar tientjes meer betalen. Niet dat ik een week later met een helpdesk bel.

• MetalSonic
Thomg schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:26:
NM710 en NM790 zijn atm de beste value premium NVME ssds
uitvoering: Lexar NM710 2TB
uitvoering: Lexar NM790 2TB

Ik zie dat de KC3000 weer "normaler" geprijsd is. Deze is nog iets sneller dan de NM790.

Alternatieve optie:
uitvoering: WD Black SN770 2TB
Kan ik die Kingston combineren met mn Samsung evo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

MetalSonic schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:35:
[...]

Kan ik die Kingston combineren met mn Samsung evo?
Combineren is niet echt een ding. Samen werken naast wel. En ja, ze hebben niks met elkaar te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Thomg schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:41:
[...]

Combineren is niet echt een ding. Samen werken naast wel. En ja, ze hebben niks met elkaar te maken ;)
Ik moest denken aan dat je bij bijvoorbeeld werkgeheugen 2 dezelfde types moet hebben omdat je anders storingen/ foutmeldingen kan krijgen. Maar bij NVME SSD heb je dat dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic

Is deze van 104 euro inclusief heatsink? ik zie een zwarte strip erop maar in de beschrijving bij kenmerk boven staat niet dat het inclusief heatsink is en ik zie ook Kingston 2 TB's van 120 euro en daar staat wel bij dat het met heatsink is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Deze is inderdaad zonder heatsink.

Dat gezegd hebbende is dat voor Gen 3 draaiende SSD's niet echt een heel groot gemis.

Je moederbord komt sowieso al met 1 heatsink, gooi hier de nieuwe SSD onder.
De 970 EVO stoot toch niet genoeg hitte uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Thomg schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:35:
Deze is inderdaad zonder heatsink.

Dat gezegd hebbende is dat voor Gen 3 draaiende SSD's niet echt een heel groot gemis.

Je moederbord komt sowieso al met 1 heatsink, gooi hier de nieuwe SSD onder.
De 970 EVO stoot toch niet genoeg hitte uit.
uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB

Hier staat wel heat spreader bij. Heat spreader zal wel een andere naam zijn voor "heatsink"?

970 zit inderdaad onder een heatsink, die laat ik liever zitten, daar staat bij Windows op!

Vind 't een fijn idee om beide SSD's met heatsink te hebben, wellicht overdreven dus das dan maar voor een extra goede nachtrust. :9

oh zie nu dat heatspreader wat anders is, heatsink is echt dik en vergelijkbaar met wat er op mijn cpu zit

"
uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 2TB "

Dan lijkt dit de beste voor ssd met heatsink

Jeetje das nog best duur
150 euro als ik het wil doen via een Nederlandse shop (ivm garantie wel handig)
https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

[ Voor 25% gewijzigd door MetalSonic op 01-09-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Je kan ook een losse heatsink kopen.

categorie: Overclocking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Praktisch dan, heb mij dusdanig in de NVME SSD verdiept dat ik weet dat je hem ook moet vast schroeven. Meerdere hadden geen schroefjes meer. Ik heb het tegenovergestelde. Heb alle dozen en schroefjes van de nieuwe pc netjes bewaard. Maarja welke is het? Er staat niet op het schroefje dat het voor de NVME SSD. Iemand tips? Denk dat 't één van deze 3 is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LWEQRCLGuQCdf-WcBPRVxvIJsw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zOppGg1h2NiYa57jdWporE93.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: oh die zijn het wellicht alle 3 niet

Schroef voor M.2 SSD

Deze foto is beter, lijkt daar op de 3de van links

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ixe0eihFhdVp35WBSD4kQkLJV9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtcUzSDI8XDMWR4C3Tzt5XRM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door MetalSonic op 01-09-2023 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Plat en heel erg klein.
https://www.cgdirector.co...-Screw-Specifications.jpg

Maar ik zou gewoon proberen, een zal passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vandaahl666
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:57
MetalSonic schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:57:
Praktisch dan, heb mij dusdanig in de NVME SSD verdiept dat ik weet dat je hem ook moet vast schroeven. Meerdere hadden geen schroefjes meer. Ik heb het tegenovergestelde. Heb alle dozen en schroefjes van de nieuwe pc netjes bewaard. Maarja welke is het? Er staat niet op het schroefje dat het voor de NVME SSD. Iemand tips? Denk dat 't één van deze 3 is.

[Afbeelding]

Edit: oh die zijn het wellicht alle 3 niet

Schroef voor M.2 SSD

Deze foto is beter, lijkt daar op de 3de van links

[Afbeelding]
Die zijn het allemaal niet. Je schroeft de nvme direct op het mobo, dus het schroefje komt bij je mobo. Vaak zit ie al in de stand off gedraaid, dus ik zou even kijken bij je lege nvme slot op je mobo. Het schroefje is wel echt pietepeuterig. En vaak ook vrij zwak, zorg dus dat je precies de juiste maat schroevendraaier gebruikt om 'm niet kapot te draaien per ongeluk, been there done that :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Vandaahl666 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:23:
[...]

Die zijn het allemaal niet. Je schroeft de nvme direct op het mobo, dus het schroefje komt bij je mobo. Vaak zit ie al in de stand off gedraaid, dus ik zou even kijken bij je lege nvme slot op je mobo. Het schroefje is wel echt pietepeuterig. En vaak ook vrij zwak, zorg dus dat je precies de juiste maat schroevendraaier gebruikt om 'm niet kapot te draaien per ongeluk, been there done that :(
Ben blij dat ik nog even heb gewacht en dat ik niet met een schroeven draaier één van die schroefjes in mijn mobo heb proberen te schroeven. Ik zou het dan toch forceren uit een stukje ongeduld. Ik bedenk nu trouwens ook dat al deze schroefjes in zakjes zitten van de voeding. Ik dacht dat dat bij mijn mobo hoorde maar staat weer los van elkaar.

Wat is de juiste schroevendraaier? Weet je dat want dan begin ik er wel mee dat ik die bestel. En dan kijk ik wel of er in mijn moederbord al een schroefje ingedraait zit die ik kan los maken en in de ssd kan doen.

Deze hele SSD operatie voelt als ingewikkelder dan het vervangen van een GPU :D

In de doos van mijn moederbord zitten verder geen schroefjes van het mobo of iets. Ik heb niks weggegooid.

[ Voor 4% gewijzigd door MetalSonic op 05-09-2023 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Je moet het ook niet forceren, je komt er vrij rap achter of het werkt of niet.

Schroevendraaier... Whatever je hebt liggen. Heb je geen schroevendraaier met bitjes ergens liggen? Is een eenvoudige philips...

Als je geen schroefjes hebt... Ben je ze kwijt (beter zoeken) of heeft MSI een grote fout gemaakt.
De handleiding specificeert dat je die gewoon moet hebben.
https://download.msi.com/.../mb/MPGZ490GAMINGPLUS.pdf
3 stuks om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Thomg schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:17:
Je moet het ook niet forceren, je komt er vrij rap achter of het werkt of niet.

Schroevendraaier... Whatever je hebt liggen. Heb je geen schroevendraaier met bitjes ergens liggen? Is een eenvoudige philips...

Als je geen schroefjes hebt... Ben je ze kwijt (beter zoeken) of heeft MSI een grote fout gemaakt.
De handleiding specificeert dat je die gewoon moet hebben.
https://download.msi.com/.../mb/MPGZ490GAMINGPLUS.pdf
3 stuks om precies te zijn.
Ik heb een schroevendraaier met bitjes liggen.

Ik heb net in de handleiding gekeken. Zou dan gaan om M2 8.5h screw, als ik dat in Google gooi krijg ik verschillende pagina's van andere die het eigenlijk ook niet weten en uiteindelijk maar wat bestellen en dat werkt bij sommige weer wel, andere weer niet. In mijn moederbord doos zit apart zakje met NVME M2 schroefjes maar het zou ook nog zo kunnen zijn dat het daar wel zat en ik jaren geleden een keer alle zakjes met schroefjes bij elkaar in het doosje van van voeding heb gedaan.

Schiet niet op dat ik ook nog steeds niet weet hoe het beroemde/ beruchte schroefje eruit ziet :$

[ Voor 4% gewijzigd door MetalSonic op 05-09-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl666
Een Philips head 0 (PH0) is dacht ik klein genoeg, even proberen of ie er netjes invalt. Anders zijn er setjes horloge schroevendraaiers, waar nog kleinere in zitten. Of als je een ifixit toolkit hebt zit er ook zeker 1 in die precies past. Heb je al in je kast op je mobo gekeken of het schroefje er nog zit? Ik zie 'm zitten op de product foto's van je mobo hier op tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Vandaahl666 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:42:
Een Philips head 0 (PH0) is dacht ik klein genoeg, even proberen of ie er netjes invalt. Anders zijn er setjes horloge schroevendraaiers, waar nog kleinere in zitten. Of als je een ifixit toolkit hebt zit er ook zeker 1 in die precies past. Heb je al in je kast op je mobo gekeken of het schroefje er nog zit? Ik zie 'm zitten op de product foto's van je mobo hier op tweakers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5fqRe-AB99o4Cru8h2rrCurU_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcdJr3SlyyB9DtLdk2RWECVc.jpg?f=fotoalbum_large
Bedoel je deze? Dat is mijn mobo ja. Bedoel je dat het schroefje er op basis van die foto al in zit? (ik heb daar nooit een schroefje in of uit gehaald) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl666
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hldyb47Yca0pVn8QMbMbPVfKbu0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9gaC7plbLLu8wTWZ0eS5tvad.png?f=fotoalbum_large daar zou die moeten zitten, foto is nogal blurry als ik inzoom. Als dat alleen de stand off is dan zou je nog een zakje schroefjes van je mobo moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Lijkt op een brons kleurig kopje van een schroefje en dat rechts daarvan wat zilveren "stand offs" zitten. Als het een brons kleurig schroefje is dan weet ik in elk geval dat ik recht kan zoeken op die kleur bij andere schroefjes. Neem aan dat de andere mobo schroefjes dan ook die kleur hebben.

Net nog eens door de mobo doos, maar ook de dozen van de andere hardware gegaan. Helaas geen zakje met kleine bronskleurige mini schroefjes. Lijkt erop dat ik ook behoor tot al die mensen die een topic online hebben gegooid omdat ze de SSD schroefjes niet hebben.

Hier zie je echt een torentje en een schroefje, dat torentje heb ik al niet in mijn mobo

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/RMqWmNnWLnlO/Y6YD9xO/1200x396.jpg

Torentje zal dan wel de "standoff" zijn? zodat het uiteinde beetje in de lucht zweeft en dan vast gemaakt wordt. Gaat dus niet plat op het moederbord

[ Voor 53% gewijzigd door MetalSonic op 05-09-2023 16:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
Mail gestuurd naar Azerty waar ik mijn computer heb laten samenstellen. Waar ik hem heb gekocht. Hun gevraagd om het zakje met de benodigde schroefjes. Duimen dat ze niet lastig doen, garantie periode is voorbij maar het had er gewoon bij moeten zitten natuurlijk.
Goedemiddag MetalSonic,

Bedankt voor je bericht.
Er zijn inmiddels al enkele schroeven en spacers onderweg naar jou.
xxx is jouw T&T code.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Kind regards,
Als ik dat binnen heb dan is dat uistekende service van Azerty _/-\o_

Ik ben weer een stap dichterbij, de schroevendraaier speciaal voor moederbord schroefjes is ook al binnen.

Edit, nette service van Azerty. Spacerd plus schroefjes ontvangen

[ Voor 50% gewijzigd door MetalSonic op 09-09-2023 11:32 ]

• MetalSonic
Even een schop, ongeveer een week geleden dat mijn vorige reactie was geplaatst.

Wat denken jullie dat beter is voor mijn pc. Ik focus op: snelheid & betrouwbaarheid

uitvoering: WD Black SN850X (met heatsink) 2TB

WD BLACK

of

uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 2TB

Kingston fury

Beiden zijn qua prijs vergelijkbaar, beiden met een heatsink dat ik wil hebben. Maar ik kan maar één van de twee kopen.

Edit: zie nu dat bij de gemiddelde shop de WD Black toch wel 20 euro duurder is.

Gebruikt voor:
Games, wordt een volledig toegewijde game ssd, wil 'm ook meenemen als ik binnen enkele jaren een nieuwe computer koop

[ Voor 14% gewijzigd door MetalSonic op 13-09-2023 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik vind ze allebei flink duur voor 2TB, maar goed, als je per se tussen deze twee wilt kiezen, moet je dat zelf weten. Qua prestaties zal het geen drol uitmaken, ze verschillen amper van elkaar.

Zelf zou ik voor de WD Black gaan, omdat ik iets meer heb met dat merk qua opslag.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

De SN850X is sneller dan de Fury Renegade, je kan het ook een beetje zien in de prijsgrafiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik hoopte hier eigenlijk te kunnen posten dat alles werkt maar ik ben er nog niet.

Ik heb de SSD netjes geïnstalleerd in het slot, zat blijkbaar al een spacer in dus ik hoefde alleen maar het moederbord schroefje erin te draaien.

Windows opgestart, maar hij ziet mijn NVME SSD niet, iemand tips? ik heb uiteraard al wat gegoogled en gekeken bij schijfbeheer, maar hij komt maar niet. ook al opnieuw opgestart..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYEcjwMMKvtOWaoVsNpv52YGNtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SFZFYrUUvx29xQC4tJx5dSA6.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
Schijf niet zichtbaar in Windows Vekenner, maar ook niet bij schijfbeheer.

Edit 2: lijkt gelukt via Aomei software, die zag 't bijna meteen dus toen gekozen voor installatie. Nieuwe schijf nu zichtbaar bij de andere schijven bij o.a deze computer etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-RPYc6JAHjE6bwJ7qZBv64I1Uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anjwKwGGJF6oVr2O54sjROCp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door MetalSonic op 29-09-2023 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-09 20:06
Tegenwoordig zijn de nvme staafjes lekker betaalbaar. Ik zou voor een grote omvang gaan en op de 2de plek snelheid, maar dat ligt ook aan je manier van werken, ik merk persoonlijk dat het belang van snelheid groot is aangezien ik veel backups maak van grote bestanden (en restores) en VEEL download

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
@Jets
Mooie prijzen nu ja voor nvme ssd schijven. Betaalde nu ongeveer hetzelfde als paar jaar geleden maar nu meer snelheid en twee keer zoveel opslag. Heerlijk!
Pagina: 1