Schroef voor M.2 SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Informatie
Tweedehands een ASUS moederbord gekocht maar blijkbaar ontbreekt het schroefje voor bevestiging van een M.2 SSD (standoff werd er wel bijgeleverd).

Na wat zoeken lijkt het er op dat ik een m2 x 3 schroef nodig heb maar is het schroefje dat in de standoff gaat niet nog kleiner?

Vragen
1. Past een m2 x 3 schroef in de standoff?
2. Wie kan mij er 1 toe sturen?

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/cU6Zd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er bij de behuizing niet iets meegeleverd dat past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat schroefje zit op het moederbord bij levering, zonder reserve.

Als deze topictitel copy en paste bij zoeken in forum alle forums en dan voor het tweede draadje kies...

Maar idd... verzendkosten zijn duurder als het schroefje, lullige situatie... een minpuntje van de M.2 aansluiting. Waarom niet gewoon voor een standaard moederbord-schroef of SSD/HDD schroef gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Bij Crucial wordt de montageschroef meegeleverd met de M.2-drive. Mogelijk geldt dit ook voor andere fabrikanten, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:52
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Joh niks in de schuur of van een ander iets (apparaat) even klein schroefje uithalen ? Desnoods tapeje het vast. Kom op je bent een tweakert of een kneus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet zeker of het M2x3 is, lastig op te meten met een geodriehoek als je in jouw geval alleen de kerndiameter op het zicht kunt meten. Maar veel kleiner als M1 M2 is er niet dus.

Provisorisch vast maken zou ik niet doen, als ie je in gebruik eruit schiet kost het je meer.

@ToFast: als tape warm wordt en de lijmlaag laat los of begint te lopen of wordt week????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:34:
Ik weet niet zeker of het M2x3 is, lastig op te meten met een geodriehoek als je in jouw geval alleen de kerndiameter op het zicht kunt meten. Maar veel kleiner als M1 M2 is er niet dus.

Provisorisch vast maken zou ik niet doen, als ie je in gebruik eruit schiet kost het je meer.

@ToFast: als tape warm wordt en de lijmlaag laat los of begint te lopen of wordt week????
Daar heb je een valide punt qua tape, maar dan moet het wel echt warm worden richting de 45+ graden en dat lijkt me niet het geval. Ik zou gewoon een klein schroefje proberen die je kunt vinden. Als die wat schroefdraad pakt is het mooi. :) succes TS, kan me niet voorstellen dat er niet ergens een overbodig schroefje is met ongeveer die maar je erin kan jassen. Er zal nauwelijks kracht nodig voor zijn om die m2 SSD op zn plaats te (moeten) houden, plakband of ductape werkt prima, desnoods voor tijdelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
ToFast schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:43:
[...]

Daar heb je een valide punt qua tape, maar dan moet het wel echt warm worden richting de 45+ graden en dat lijkt me niet het geval.
Die dingen kunnen dus echt loeiheet worden, in hoeverre dat naar het uiteinde doorstraalt weet ik niet, maar tape zou ik niet doen.
Heb je niet een doosje met schroefjes, of gok de maat en haal een stuk of 10 (korte) schroefjes bij de gamma voor 5 cent per stuk en kijk welke je in het gaatje krijgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Semi-offtopic: Als dat schroefje net zo makkelijk los te vinden is als het vergelijkbare schroefje voor de mPCIe slots, dan wens ik je veel succes :X

Dat is een vergelijkbaar probleemgeval, er worden daarvoor ook geen reserves meegeleverd...

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 19-06-2016 18:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:23:
Nee dat schroefje zit op het moederbord bij levering, zonder reserve.

Als deze topictitel copy en paste bij zoeken in forum alle forums en dan voor het tweede draadje kies...

Maar idd... verzendkosten zijn duurder als het schroefje, lullige situatie... een minpuntje van de M.2 aansluiting. Waarom niet gewoon voor een standaard moederbord-schroef of SSD/HDD schroef gekozen.
@didjas, zowel op Tweakers als andere fora had ik al flink gezocht maar het schroefgat van de ASUS standoff lijkt zelfs nog iets kleiner dan m2. Blijkbaar is dat dus niet het geval.

@ iedereen, ik heb veel schroefjes en boutjes in huis maar allemaal net iets te groot (ik gok m2,5/m3, wat tevens de kleinste maten bij de bouwmarkt zijn).

Oplossing: RVS schroef met verzonken kop M2 X 3mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Heb je al een oplossing? Ik ben precies naar hetzelfde op zoek voor mijn M.2 ssd ine en Asus G20CB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor hele kleine schroefjes ga ik altijd naar een modelbouwwinkel die in mijn woonplaats zit.
Misschien dat er in een oude laptop wel 1 zit die past, die kan wel schroefje missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:43
De meeste computer winkels hebben wel een bak met schroeven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Ik was de spacer en schroef ook kwijt en er is echt niet aan te komen. Gelukkig heb ik van Asus gratis een setje via de post gekregen nadat ik een support ticket had aangemaakt. Super service!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die nog steeds zoekt in een oude laptop heb je kans. De schroefjes van je hardeschijf kunnen namelijk gebruikt worden. Een kapot hardeschijf kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAWS-nl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 14:26
Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:44:
Voor iedereen die nog steeds zoekt in een oude laptop heb je kans. De schroefjes van je hardeschijf kunnen namelijk gebruikt worden. Een kapot hardeschijf kan ook.
Liep tegen hetzelfde probleem aan. Grote bak met schroeven en niks paste tot ik deze opmerking las. Oude laptop gepakt en de eerste schroef die ik los draaide paste! Goede tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simpel78
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 20:57
Top topic. uren lopen zoeken naar een schroefje. Blijkt een schroefje uit de printplaat van een oude Quantum 9.1 GB harde schijf gewoon te passen!

dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Kijk eens naar onderstaand linkje, wie weet is het wat :

https://www.amazon.nl/Pop...7&pd_rd_i=B087C1G4ZF&th=1

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Pagina: 1