Raamsticker of rolgordijn, van buiten niet naar binnen zien

Pagina: 1
Acties:

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:29
Beste,

Ik ben op zoek naar een rolgordijn of raamsticker die ervoor zorgt dat mensen niet mijn raam binnen kunnen zien, maar ik wel zoveel mogelijk naar buiten kan kijken.
Uiteraard niet iets reflecterend omdat dit irritant kan zijn voor de achterburen.

Iemand een idee?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:02
Wat heb je zelf al gevonden en gedaan? Wat voor raam is het? Is het dubbel glas of hr+++

En de opties die je gevonden hebt, wat lijkt je wat?

Er mist nog een hoop.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:09
Kijk eens voor een vitrage?

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:46
Houd er rekening mee dat oplossingen die werken voor de dag (zoals screens of vitrage) perfect werken voor overdag, maar zo gauw je lampen aanzet binnen gedurende de avond het precies tegenover gesteld werkt. Dan kan je namelijk niet naar buiten kijken, maar zien ze wel alles van buiten. Een goed voorbeeld is met een zaklamp in een tentje zitten.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:06
Ik stem ook voor vitrage

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• D4NG3R
  • Laatst online: 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

Eens met een vitrage, maar ook reguliere (rol)gordijnen voor in de avond. Zoals @WaSteiL al aangeeft werken deze 's avonds namelijk omgekeerd wanneer er binnen juist veel licht is maar buiten niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• kx22
  • Laatst online: 12:29
Momenteel heb ik al een vitrage (wit creme doorzichtig). Ik dacht dat dit gordijnen waren :D.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
@kx22 Dit toont wel heel weinig inzet, terwijl je wel al 14 jaar hier rondloopt. Wat heb je zoal gevonden?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Raam dichtmetselen, tv op de muur plaatsen en buiten een camera hangen. Scheelt meteen stookkosten

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-12 12:34
One-way vision folie zou eventueel een soort van oplossing kunnen zijn. Let wel op dat je het goed plakt / monteert ivm hitte overschrijding. Hierdoor kan je raam klappen.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:17

mrc4nl

Procrastinatie expert

ora et labora

• D4NG3R
  • Laatst online: 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

seadogg schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:16:
One-way vision folie zou eventueel een soort van oplossing kunnen zijn. Let wel op dat je het goed plakt / monteert ivm hitte overschrijding. Hierdoor kan je raam klappen.
Liggend aan hoe de zon invalt (en op welke hoogte de ramen zitten) is van dat eenrichting folie wel vragen om ruzie met de buren. Dus zoals de TS zelf al aangeeft:
kx22 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:47:
Uiteraard niet iets reflecterend omdat dit irritant kan zijn voor de achterburen.
Tenzij er folie is welke niet letterlijk functioneert als een eenrichtingsspiegel. :)

Sowieso geeft dit al snel een heel erg 'grauwe' kleur aan ruimtes.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 29-08-2023 11:22 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:03
Afhankelijk van de hoogte en hoek waarin mensen binnen kunnen kijken, is het vaak mogelijk om met een strook ondoorzichtig te maken (met matterende folie op het raam - let op voor thermische breuk- of met een strookje gordijn) nagenoeg alle inkijk te vermijden.
Misschien dat een luxaflex of zo'n stroken-rolgordijn ook helpen, al moet je dat dan ook wel mooi vinden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1