Blinderende raamfolie (liefst nog op maat)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.393 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:23
Ik ben opzoek naar blinderende raamfolie, het liefst op maat. Niet de standaard raamfolie in mat wit etc. maar iets dat vergelijkbaar is met wat je in auto's vind. Het liefst dus folie waar wij van binnen wel doorheen kunnen kijken, maar van buiten niet naar binnen. De witte folie valt af omdat mijn vriendin niet zo lang is en wij willen niet dat iedereen naar binnen kan kijken vanuit de voortuin. Het gaat hier om twee kleine ramen, dus eventueel zelf op maat maken is geen probleem.

Dacht zulke folie wel makkelijk te vinden met een Google search, maar blijkt toch wel lastiger. Zijn er mensen hier die dit soort folie ergens vandaan getoverd hebben? Zoja, waar?

[ Voor 6% gewijzigd door LostInNight op 25-05-2023 21:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Lokale reclame sticker boer vragen , die doen dit er vaak bij.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:16
Spiegelende raamfolie. Je komt dan op sites als https://www.raamfoliewebs...rende-folie/buiten-folie/

Lijkt overigens niet heel erg goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Let wel even op mocht je triple glas hebben dat de folie daar dan voor geschikt moet zijn en aan de buitenkant moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:08
Neem eens contact op met https://www.signfilm.nl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Pas op met dubbelglas en folies, dat kan glasbreuk veroorzaken als warmte niet weg kan.

Niet wat je vraagt, maar er zijn ook raambekledingen die wel warmte doorlaten, zoals Squid raamtextiel. Dit is echt textiel en het heeft een open structuur. Je kan het zelf aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
mrmrmr schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 01:36:
Pas op met dubbelglas en folies, dat kan glasbreuk veroorzaken als het warmte niet weg kan.

Niet wat je vraagt, maar er zijn ook raambekledingen die wel warmte doorlaten, zoals Squid raamtextiel. Dit is echt textiel en het heeft een open structuur. Je kan het zelf aanbrengen.
bekend probleem maar eigenlijk alleen als je raam echt warm wordt lees middag zon.
een grappige oplossing hiervoor kwam ik onlangs tegen toen iemand het spul aan de buitenkant plakte, kennelijk werkt dat vrij goed, maar je folie gaat wel niet heel lang mee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:14
Ik heb ooit zoiets bij de Lidl of Aldi aangeschaft. Valt vast op hun sites nog wel te vinden...

edit gevonden denk ik, nu alleen uitverkocht: https://www.lidl.nl/p/parkside-raamfolie/p100361993

[ Voor 36% gewijzigd door Aardwolf op 26-05-2023 01:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20
Let wel op met spiegelende folie,dat wanneer het binnen lichter is dan buiten je er waarschijnlijk toch doorheen zult kunnen kijken..
Dus waan je niet veilig bij een avondje samen op de bank zonder de gordijnen nog even dicht te willen trekken ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34

orf

i-chat schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 01:41:
[...]
bekend probleem maar eigenlijk alleen als je raam echt warm wordt lees middag zon.
een grappige oplossing hiervoor kwam ik onlangs tegen toen iemand het spul aan de buitenkant plakte, kennelijk werkt dat vrij goed, maar je folie gaat wel niet heel lang mee .
Ik had een gesprongen ruit die op het noorden staat. In de ochtend een beetje zon erop en het hele binnenblad gescheurd. Dat kwam omdat er een tuinkussen aan de binnenkant stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

mrc4nl

Procrastinatie expert

iedere soort folie heeft zo zn nadelen.

Matte folie: goed inkijkwerend, maar je kan niet van binnen naar buiten kijken
Spiegelfolie, verminderd inkijk zolang het het buiten lichter is dan binnen, maar je zal een oplossing moeten hebben voor in de avond (vitrages of rolgordijn)
Blinderende folie/tinten. Wordt veel bij auto's gedaan, maar je hebt dan ook een stuk minder zonlicht in je huis.

alles in èèn oplossing is er denk ik niet.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:39
One Way Vision folie. Maar denk zoals bij veel folies dat hier ook geldt dat wanner het lichtniveau binnen hoger is dan buiten je wel naar binnen kunt kijken. Maar overdag goed zicht naar buiten en niet naar binnen. Voordeel van deze folie is dat deze een gaatjes structuur heeft en daarmee dus ook warmte doorlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:11
BCC schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:42:
Lokale reclame sticker boer vragen , die doen dit er vaak bij.
Deze tip gaf onze ramenplaatser ook. Gewoon even bellen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Was er ook al niet ergens een topic van waar men 3M folie uit duitsland haalde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 21:15
Let wel op dat je niet zo maar folie op hr++ glas mag plakken.
Bijv: https://www.raamfolie-winkel.nl/folie-plakken-hr

Geen idee of het waar is maar in ieder geval de moeite waard om het even uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:23
Het gaat hier om dubbelglas, dat is volgensmij anders dan HR++ als ik het goed heb? Ik weet het iig niet zeker (wel zeker dat het dubbelglas is). Het zijn twee kleine ramen met alleen uitzicht op de hal. Deze kant staat op het noorden, het grote raam in de keuken (aan dezelfde zijde) is voorzien van een jaloezie, dus daar maken we ons geen zorgen om. Het gaat ons er om dat mensen niet makkelijk naar binnen kunnen kijken in de hal en dat mijn vriendin kan zien wie er voor de deur staat en dtn kan met de huidige folie niet. Ook twijfelen we over een slimme deurbel. Ik zal de gegeven opties eens bekijken ;) Dank allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr33bo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-08-2024
LostInNight schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:17:
Het gaat hier om dubbelglas, dat is volgensmij anders dan HR++ als ik het goed heb? Ik weet het iig niet zeker (wel zeker dat het dubbelglas is)
HR, HR+, HR++ zijn allen al dubbel glas, HR+++ is triple glas.
Ligt aan de coating en gasvulling tussen de panelen.

tussen de panelen staat vaak nog de classificatie geprint.

[ Voor 58% gewijzigd door gr33bo op 26-05-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
Bij de action hebben ze nu spiegelfolie liggen.
Kost geen drol en je zou dat kunnen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 22:14
EricTC schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:14:
Let wel op dat je niet zo maar folie op hr++ glas mag plakken.
Bijv: https://www.raamfolie-winkel.nl/folie-plakken-hr

Geen idee of het waar is maar in ieder geval de moeite waard om het even uit te zoeken.
De folie van deze webwinkel hebben wij op de voordeur zitten met hr++ glas. Tot nu toe geen problemen en ze geven 4 jaar garantie. Ik verwacht dan ook geen problemen eigenlijk.

De privacy premium bevalt ons wel. Het is echt niet zichtbaar woe er voor de deur staat en als die op afstand staat valt het eigenlijk niet eens op dat er iemand staat.
gr33bo schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:51:
[...]

HR, HR+, HR++ zijn allen al dubbel glas, HR+++ is triple glas.
Ligt aan de coating en gasvulling tussen de panelen.

tussen de panelen staat vaak nog de classificatie geprint.
Hr+++ bestaat volgens de norm niet. Die stopt bij hr++. Bij de webwinkel staat hr+++ logischerwijs dan ook niet vermeld.

Triple glas wordt in de volksmond hr+++ genoemd, maar het kan zijn dat dubbelglas beter isoleert dan triple. Dat heeft te maken met de dikte van de spouw. 2x weinig kan slechter zijn dan 1x veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-05 15:59
Iemand die een goedkopere bedrijf kent voor opmaat gemaakte raamfolie?
We zoeken er een voor onze badkamer en wc (Enkel glas overigens)

Maar bij de eerste de beste boer kom ik al gauw op 200+ euro voor twee ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

• basione
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-02-2024
*knip*

Welkom op Tweakers. Dergelijke oude topics halen we doorgaans niet omhoog en daarbij valt dit onder spam. Zie ook onze huisregels

[ Voor 78% gewijzigd door tweakduke op 15-02-2024 11:54 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.