Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:19

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
N.a.v. Tablet voor mijn oma heb ik destijds een Apple tablet voor mijn oma geregeld. Achteraf gezien een goede keuze, die draait namelijk nog steeds. Nadeel is dat ze het scherm kapot heeft nu. Gezien ze tegenwoordig geen bankieren meer doet op de tablet, enkel nog nieuws lezen en een paar simpele apps gebruiken, lijkt me een nieuwe Apple overkill. Sterker nog, het mag een heel simpele Android zijn, zolang hij maar niet extreem traag is of lastig te bedienen.

Je hebt al een nieuwe tablet vanaf 50 euro in de PW: categorie: Tablets

Is dat nou wat waard? Voldoende om nieuws te lezen en youtube te casten? Ik heb geen idee waar ik op moet letten in dit geval. Tweedehands is ook prima, maar dan zit ik eigenlijk met hetzelfde issue dat ik geen idee heb waar ik op moet letten :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
Ik weet niet hoe behendig jouw oma is met tablets of computers, maar misschien moet je jezelf ook de vraag stellen of je zo'n vrouw op leeftijd nog op wilt zadelen met een nieuw systeem. Het Apple systeem kent ze in ieder geval, of het nou overkill is of niet. Mijn oma had namelijk nogal moeite met nieuwe dingen, terwijl ze zonder moeite door bekende heen vloog.

Buiten dat zou ik een volwassen persoon zo'n 50 euro (kinder)tablet nooit aandoen. Dat vind ik gewoon zielig. De normale merken zoals Lenovo en Samsung beginnen ook pas rond de 130€. Terwijl een refurb iPad al voor 159€ in de Pricewatch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

iig geen een nemen van 50,0
Daar staat android 8 op. Support issues etc. Ookal bankiert ze er niet op. Wil je toch wel wat up to date OS hebben.
Daarnaast zijn veel zaken als aps en casten ook wel eens verbonden aan OS.

Verder niet gekeken naar CPU etc maar dat zal ook niets zijn.

Verder waarom niet weer een apple?
Dat is ze immers gewend. Heeft lang support qua updates en maakt de overgang ook makkelijk.
(en maakt het voor jouw ook makkelijker als "SD" voor je oma '-) )

In het verleden wel eens wat goedkopere tablets gehad (150,- etc)
Maar dat werkt in het begin redelijk maar gaat al snel wat trager worden. Haperingen in starten apps etc.

zou iig kijken naar een wat hogere categorie android tablet (als het perse andrioid moet worden)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:45
Al is het enkel voor de krant lezen, ik zou een dame op leeftijd geen nieuw eco systeem geven, Apple tablet van 1 of 2 generaties geleden lijkt me beste optie.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Allemaal goede punten. Wellicht inderdaad toch bij Apple blijven ivm niet opnieuw hoeven wennen aan Android. Dat heeft ze 6 jaar geleden ook gehad, maar dat is echt al lang geleden en ze is er niet beter op geworden qua geheugen e.d.

Als ik op Apple filter, heb je vanaf 150 euro al verschillende opties. Is een iPad mini 4 of een Air 2 wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Dit lag even stil ivm andere prioriteiten voor mijn oma. Nu pak ik dit weer op. Is dit een goede optie om nog een paar jaar mee te gaan?

v&a aangeboden: Apple iPad Wi-Fi 32GB (2017) Goud + Slim Folio Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:13:
Dit lag even stil ivm andere prioriteiten voor mijn oma. Nu pak ik dit weer op. Is dit een goede optie om nog een paar jaar mee te gaan?

v&a aangeboden: Apple iPad Wi-Fi 32GB (2017) Goud + Slim Folio Case
Nee, die heeft het einde van de ondersteuining al bereikt. Zorg dat het op z'n minst een 2020 model is. Die kunnen nog een jaar of 4 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
RepareerDroid schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:30:
[...]
Nee, die heeft het einde van de ondersteuining al bereikt. Zorg dat het op z'n minst een 2020 model is. Die kunnen nog een jaar of 4 mee.
Ze doet er niets gevoeligs meer mee, geen bankzaken o.i.d. en e-mail heeft ze niet. Het gaat echt om nieuws lezen en YouTube kijken. Daarom dat ik dacht dat security updates wellicht niet zo belangrijk zijn?

Pagina: 1