Inloggen faalt, moet ik cookies verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cratchit
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-06 20:49
Vereniging Eigen Huis zegt dat cookies op mijn eigen computer inloggen op de community onmogelijk maakt.

Gezien de community van de Vereniging Eigen Huis gericht is op verduurzaming van je woning denk ik dat dit het juiste sub-forum is.

Al 8 maanden lang kan ik ('Driepinter') niet inloggen op de community van Eigen Huis. Eerst werd er gezegd dat ik (dus zomaar ineens) de verkeerde browser heb. Al 6 maanden lang wordt er gezegd dat ik mijn cookies moet verwijderen. Nu ken ik echter geen enkel forum (community) waar het mis zou gaan met de cookies op je eigen computer. Ik gaf dan ook aan dat het probleem bij Eigen Huis zelf zit.

Nu hadden ook andere gebruikers last van niet kunnen inloggen. Er verscheen ook bij hen 'an error has occured'. Maar mij lukt het dus nog steeds niet. Ook lees ik in de betreffende draad ook niet dat zij cookies moetsten verwijderen. https://community.eigenhuis.nl/overig-20/inlogproblemen-1406

Nu werden er van mij al berichten verwijderd. Want 'de comminity gaat niet over het beleid van de vereniging'. Ook mocht ik schijnbaar de waterstoflobby (dus niet gericht op mede-gebruikers) niet de waterstofmaffia noemen. Eigen Huis houdt echter vol dat ik niet geband ben (zonder dat dat ook gemeld is, er verschijnt immers alleen 'an error has occured'. Maar met alle problemen met het inloggen vroeg ik om een gesprek met een moderator over de technische problemen. Maar dat wordt geweigerd. Er wordt zelfs gelogen dat de IT-afdeling de community modereert.

En dus ga ik maar vrolijk verder met hun bewering dat ik niet, zonder dat er iets gezegd is, geband ben en dat het dus aan mijn cookies ligt. Dus mijn vraag op dit technisch forum: Zijn er voorbeelden van commities en forums waar cookies op je eigen computer bij inloggen een foutmelding geeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-07 13:55
Toch een kleine moeite om je browser even te wipen? Cookies en andere cachet data verwijderen en opnieuw proberen? Kan wel degelijk voor problemen zorgen. Ook al eens een wachtwoord reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:17
Je zou de privemodus van je browser kunnen proberen. Als het daar wel werkt is de kans groot dat het cookies zijn. Of je gooit ze allemaal weg. Dan heb je dat binnen een paar tellen uitgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:21

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

't Is meer iets voor webdevelopers in plaats van duurzame energie, want dat onderwerp is in jouw geval maar bijzaak.
Een kapotte of oude cookie kan zeker dit gedrag veroorzaken.
Heb je het voor de hand liggende al geprobeerd, namelijk controleren of ze gewoon gelijk hebben? Dus met een moderne browser in incognito modus (=zonder oude cookies) inloggen?
>>CSA

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-07 22:28
Ik lees in je betoog alleen maar verwijten en aannames, maar wat heb je zelf al geprobeerd? Kan je inloggen op een ander apparaat (bijvoorbeeld je telefoon), of met een andere browser, of met je browser in "incognito" modus? Heb je al alle cookies en cache data verwijderd van je browser? Mocht je niet weten hoe dat moet, dan kan je zoeken op Google met "<browser naam> clear cookies and cache".
Cratchit schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:46:
[...]

En dus ga ik maar vrolijk verder met hun bewering dat ik niet, zonder dat er iets gezegd is, geband ben en dat het dus aan mijn cookies ligt. Dus mijn vraag op dit technisch forum: Zijn er voorbeelden van commities en forums waar cookies op je eigen computer bij inloggen een foutmelding geeft ?
Ja, dit zelf regelmatig gehad met verschillende websites, en cookies verwijderen lost dat gewoon op.

[ Voor 39% gewijzigd door Hatsjoe op 27-08-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:12

EvH

Probeer een andere browser?
Prive modus?
Ander toestel/pc proberen?

Zoveel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cratchit
Op mijn telefoon werkt inloggen op de community niet. Er verschijnt namelijk geen 'naam' en 'wachtwoord'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cratchit
My Tec Master schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:26:
Toch een kleine moeite om je browser even te wipen? Cookies en andere cachet data verwijderen en opnieuw proberen? Kan wel degelijk voor problemen zorgen. Ook al eens een wachtwoord reset geprobeerd?
Je kan natuurlijk geen wachtwoord wijzigen als je niet zelf ingelogd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Cratchit schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:08:
Op mijn telefoon werkt inloggen op de community niet. Er verschijnt namelijk geen 'naam' en 'wachtwoord'.
Om op de communitypagina te komen is inloggen niet noodzakelijk.
https://community.eigenhuis.nl/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gcz2806MIJmYe4leMAl68XbP9iE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ooYKpebgcLkuOiLmxI3bx2bQ.jpg?f=fotoalbum_large

Wil je reageren, een vraag stellen of een discussie starten, dan is inloggen wel noodzakelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94Nw9Gd2o7nCqVC1cDdzabdcT0Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q3a4IjOOEO6nxz9RJoTNsMA1.jpg?f=user_large

Als je dan op "Inloggen" klikt, verschijnt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKoTEWua8nA-rtXHfUlDiXf-S_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhyH0qNSFRKB5H37WSStKhmL.jpg?f=fotoalbum_large

Uit de info op de site blijkt verder dat je laatste reactie 5 maanden geleden is geplaatst.
(https://community.eigenhuis.nl/members/driepinter-142)
Hoe heb je dat destijds gedaan? Pc, laptop, mobiel.....?
Als je geband zou zijn geweest, was dat ook niet gelukt lijkt me.
Dit maakt het ook waarschijnlijker dat het probleem aan jouw zijde zit.

Kortom, zoals al een paar keer eerder geadviseerd: verwijder je cookies, leeg je cache en als het dan nog niet lukt, meld je dan hier weer en dan het liefst met screenshots van de foutmelding(en).
Zet ook eventuele browserextensies (tijdelijk) uit om een zo "schoon" mogelijke test uit te kunnen voeren.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cratchit
Okee. Laat die 8 maanden dan 5 maanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cratchit
EvH schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:49:
Probeer een andere browser?
Prive modus?
Ander toestel/pc proberen?

Zoveel mogelijkheden.
Om google chrome te installeren moet ik, voorgoed, de S-modus van windows11 uitzetten. Ga ik niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ En al die andere voorgestelde mogelijkheden?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Met je mobiele telefoon dan via provider data verbinding (zonder Wifi dus)?
Ook via desktop site mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 22:59
Het is lichtelijk vermoeiend dat je niet lijkt te willen accepteren dat cookies voor dergelijke problemen kunnen zorgen. Geen probleem als je er weinig verstand van hebt, maar dan moet je de goede adviezen die hier worden gegeven niet in de wind slaan.

Zoals al meerdere malen genoemd: De makkelijkste manier om uit te sluiten dat cookies het probleem veroorzaken, is het browsen in privé-/incognitovenster.

Aangezien je aangeeft dat je Windows in S Modus draait ga ik ervan uit dat je als browser Microsoft Edge gebruikt. In Edge wordt een privévenster 'InPrivate' genoemd (sneltoets Ctrl + Shift + N). Open dus zo'n privévenster en probeer nog eens in te loggen bij de VEH community.

Belangrijk: gebruik geen favoriet/bookmark (daar kan namelijk ook een 'fout' in zitten), maar klik op 'Inloggen' op deze pagina: https://community.eigenhuis.nl/

Gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cratchit
Het is me gelukt in de door uw genoemde private venster in te loggen. Het resultaat is hetzelfde. ('an error occured'). Het blijkt dus dat ik toch gelijk heb. Eerder waren er immers al posts verwijderd. Het gaat er niet alleen om dat ik dus door Eigen Huis geband ben maar dat ze zelfs niet het fatsoen hebben dat te melden. En hun eigen collega's zelfs voor de gek houden. Zoals een IT-er die mij probeerde uit te leggen hoe ik cookies moet verwijderen en mij zelfs adviseerde om Chrome te installeren (en dus verlies van de S-modus). Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cratchit
The_Doman schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:27:
Met je mobiele telefoon dan via provider data verbinding (zonder Wifi dus)?
Ook via desktop site mode?
Via een private venster ben ik er al uit. Geeft het zelfde resultaat 'an error has occured'. Eigen Huis heeft mij dus toch geband en dat dan zonder mij te melden. En hun eigen collega's aan het werk te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Cratchit schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:46:
Vereniging Eigen Huis zegt dat cookies op mijn eigen computer inloggen op de community onmogelijk maakt.

...............

Al 8 5 maanden lang kan ik ('Driepinter') niet inloggen op de community van Eigen Huis. Eerst werd er gezegd dat ik (dus zomaar ineens) de verkeerde browser heb. Al 6 ? maanden lang wordt er gezegd dat ik mijn cookies moet verwijderen. ....................
Als je al 6 maanden nodig hebt om je cookies te verwijderen en je hebt dat nog steeds niet gedaan , zelfs nadat het ook hier al meerdere malen is aangegeven, dan ben je niet op zoek naar een oplossing maar enkel naar bevestiging van je eigen aannames/vooroordelen/gelijk.
Cratchit schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:06:
Het is me gelukt in de door uw genoemde private venster in te loggen. Het resultaat is hetzelfde. ('an error occured'). Het blijkt dus dat ik toch gelijk heb. Eerder waren er immers al posts verwijderd. Het gaat er niet alleen om dat ik dus door Eigen Huis geband ben maar dat ze zelfs niet het fatsoen hebben dat te melden. En hun eigen collega's zelfs voor de gek houden. Zoals een IT-er die mij probeerde uit te leggen hoe ik cookies moet verwijderen en mij zelfs adviseerde om Chrome te installeren (en dus verlies van de S-modus). Dank u.
Er is geen bewijs dat er topics verwijderd zijn of dat er sprake is van een ban anders dan de claim van de TS. Zelfs al zou dit wel zo zijn, dan kan dat het legitieme resultaat zijn van bijv, het schenden van regels/algemene voorwaarden.

Verder geef je aan dat inloggen WEL gelukt is, maar dat je nog steeds een foutmelding krijgt.
Apart, omdat je die eerder kreeg terwijl je NIET in kon loggen.
Plaats eens een screenshot van die foutmelding.

Je bent dus nu ingelogd en zou dus topics moeten kunnen aanmaken of er op kunnen reageren.
Lukt dat? Graag screenshot van de foutmelding indien het NIET lukt.

Ach, laat ook maar.
Ik wens je veel succes, maar ik ga geen seconde van mijn tijd meer verspillen aan dit (non) issue.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Door het ge-heen-en-weer en vooral de aanvallen in de topicstart en later, is dit erg met valse start begonnen. Hier gaat zo verder geen goed meedenken meer uit voortkomen.

Ik sluit dit topic. Je mag wel een nieuwe maken, hier in Client software algemeen

Maar laat dan beschuldigingen en (niet-technische) theorieën achterwege. En geef meer concrete technische informatie: wat gebeurt er precies (het is me onduidelijk wat wel/niet na inloggen gebeurt), met precies welke browserversie en instellingen. Zo kan ik me voorstellen dat gebruik van Windows 10 in S-mode een boosdoener is als die 'te veel' blokkeert. (Te veel in context van deze site).

Probeer ook eens met jouw username/password in te loggen op een andere "normale" PC, met om de beurt verschillende browsers. Daarna wel weer uitloggen natuurlijk, als het niet je eigen PC is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.