Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemoetwathe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11-2024
Zit zelf bij Antagonist en mijn abbo loopt daar af.
Heb een slim server abbo en een domeinnaam.
Nu gebruik ik eigenlijk alleen nog de email functie voor dat domein, dus heb ik die server nog nodig?
Of zit dat juist daaraan gekoppeld.
Heb ingelogt via Antagonist, maar is me niet geheel duidelijk.
Alternatief is wellicht een eigen email server draaien op bv mijn Qnap.

Kortom, is het server gedeelte nodig om je email te blijven gebruiken, of heb je aan het domein gedeelte genoeg?
Zo nee, heeft iemand een goede optie om een eigen server op te zetten?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit klinkt iets wat je uitstekend aan de hosting partij moet vragen en niet aan random mensen ergens op het internet. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Hero of Time @jemoetwathe Mogelijk ben je goed geholpen met: iCloud+ - Gebruik eigen domain naam
?

(Thanks @Hero of Time )

[ Voor 18% gewijzigd door RoRoNL op 26-08-2023 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Hero of Time is niet degene die geholpen hoeft te worden :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:28

Mavamaarten

Omdat het kan!

Eigen server opzetten zou ik niet doen. Er zijn wel gratis diensten waar je een email kan hosten. Ik gebruik zoho en dat bevalt me tot hiertoe (een 4j in gebruik) prima.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik weet niet of er zoveel gratis betrouwbare mailhosting oplossingen zijn, zoho is er daar iig geen van omdat die gratis optie slechts een paar accounts biedt en dan ook nog eens alleen via een eigen email app die constant lastig valt over hun betaalde opties (vanuit mijn zeer beperkte ervaring),

zoho an sich is wel een optie als je hun betaalde accounts overweegt zijn die met een 1 of 2 euro per maand per user een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld de betaalde versies van google maar je mist dan wél de integratie met goolge apps zoals docks maps en agenda.

zelf hosten, als je zo'n topic start maakt ligt, sorry dat ik het zeg, waarschijnlijk zover buiten je kennisgebied dat het ronduit onzinnig is om zelfs maar te overwegen. dus die optie zou ik maar vergeten.

persoonlijk vind ik het ontzettend balen dat microsoft is gestopt met het 356 family abonement voor email (lees: je kunt daar geen gebruik meer maken van jan@familiejansen.nl en alleen nog van janjansen@outlook.com dat vind ik echt een hele dikke jammer. Ik snap wel dat ze dit doen omdat er een paar slimme pipo's waren die dachten ow ik ben zzp'er of ik heb maar 3 man personeel ik gebruik lekker o365 family voor mijn bedrijfje. maar desondanks worden welwillende gebruikers nu wel echt weggejaagd bij dit soort producten.
Pagina: 1